Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Pia, 29.03.2024, 0:17
Dnes je štvrtok 28. marca 2024, meniny má Sona a zajtra Miroslav




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 26 ]  Choď na stránku 1, 2  Ďalší
 Predné ramená GR 
Autor Správa
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 19.03.2007, 14:55
Príspevky: 768
Bydlisko: PU - PB
Odpoveď s citáciou
Takže, kedže sa chcem vrátiť znova k rovnakej značke ako pred pár rokmi, tak by som chcel skúsiť aj nejaké tie úpravy podvozku na základe získaných poznatkov z Jeepky, preto ma napadá myšlienka pohrať si pri GRku z uchytením prednej nápravy a to tak že prerobit predné ramená na oko a do toho klasický silenblok alebo prípadne flexjoint.Chcel by som tu zopár názor hlavne od tých čo do toho viac vidia či by to bolo dostatočne pevné a hlavne či to pomôže kríženiu nápravy.

_________________
Nissan Patrol Y61 4.2TD Only Black


Ned, 02.02.2014, 10:17
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 13:24
Príspevky: 1209
Bydlisko: Ráztočno - PD
Odpoveď s citáciou
Ak chceš dosiahnuť lepšie kríženie samotné flexjointy ti veľmi nepomôžu, potreboval by si predovšetkým dlhšie pružiny, tlmiče a aj ramená, poprípade 3, či 4-link. To originálne uchytenie ramena na ráme je navrhnuté k možnostiam zvyšku podvozku.

_________________
Ludia požadujú aby ich život mal nejaký zmysel, život má presne toľko zmyslov, koľko sme ochotný doň vložiť. H. Hesse


Ned, 02.02.2014, 10:54
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 19.03.2007, 14:55
Príspevky: 768
Bydlisko: PU - PB
Odpoveď s citáciou
Jasné že auto pojde hore, to ani neriešim, ide mi o to vedieť či je nejaká šanca že táto prerábka zmení chod nápravy k lepšiemu a nie k horšiemu, hlavne čo sa aj pevnosti týka. Túto úpravu som kedysi dávno videl niekde v CZ na Toyote 80 a kríženie bolo lepšie.

_________________
Nissan Patrol Y61 4.2TD Only Black


Ned, 02.02.2014, 11:57
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 13:24
Príspevky: 1209
Bydlisko: Ráztočno - PD
Odpoveď s citáciou
Ja ale nepíšem len o lifte, napríklad montážou podvozkov ako napríklad OME, IM a pod. Patrol zdvihneš, zlepší sa aj kríženie ale na to v pohode stačí aj origo. silentblok. Pri nejakých väčších liftoch je už aj tak treba riešiť buď relokaciu uchytenia na rám, alebo ramená s inou geometriou, pretože len excentrické puzdra na náprave vyriešia len záklon ale silentblok na ráme je už v neprirodzenej polohe a trpí, tu by tie flexjonti pomohli, ale pre možný výkyv ramena je to podľa mňa zbytočné predražené riešenie, pretože nevyužiješ ich potenciál. Ten najlepšie vyťažíš ako som písal pri long-armoch a 3, či 4-linku. S klasickými ramenami, pokiaľ by si chcel dosiahnuť extrémne kríženie tak by náprava opisovala pri prepružení príliš malý polomer (pri vyvesení by zachádzala pod auto) a struna by ti vyskočila z uloženia.

_________________
Ludia požadujú aby ich život mal nejaký zmysel, život má presne toľko zmyslov, koľko sme ochotný doň vložiť. H. Hesse


Ned, 02.02.2014, 13:33
Profil
Nikdy nespokojny úpravca
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30
Príspevky: 4356
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Začínate od konca, najskor napíš čo to má byť za auto, hlavne predpokladaná hmotnosť, lebo je tam vela "ale" ...

Trial, expedícia, rally ? ?

_________________
www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233

Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt :-)


Ned, 02.02.2014, 18:28
Profil ICQ WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 13:24
Príspevky: 1209
Bydlisko: Ráztočno - PD
Odpoveď s citáciou
Na začiatku píše, že GR a základná otázka je či spomenuté riešenie napomôže kríženiu, takže na rally asi nie. A či expedícia, alebo trial - to sa už dostávame k tomu, či to kríženie má zmysel nejako extra zvyšovať. Takže riešime čisto technicky, aké dôsledky prinesie zmena uloženie ramena na ráme a aký to bude mať výsledný efekt.

_________________
Ludia požadujú aby ich život mal nejaký zmysel, život má presne toľko zmyslov, koľko sme ochotný doň vložiť. H. Hesse


Ned, 02.02.2014, 18:40
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 19.03.2007, 14:55
Príspevky: 768
Bydlisko: PU - PB
Odpoveď s citáciou
Tomrs píše:
Na začiatku píše, že GR a základná otázka je či spomenuté riešenie napomôže kríženiu, takže na rally asi nie. A či expedícia, alebo trial - to sa už dostávame k tomu, či to kríženie má zmysel nejako extra zvyšovať. Takže riešime čisto technicky, aké dôsledky prinesie zmena uloženie ramena na ráme a aký to bude mať výsledný efekt.


Áno presne, to čo spomínaš v poslednej vete je pre mňa teraz najdôležitejšia otázka. Niečo som poňuchal po nete a niečo podobné napr. v Austrálii robia.

Príloha:
61753_559821344035587_962182776_n.jpg
61753_559821344035587_962182776_n.jpg [ 61.27 KiB | Zobrazené 8251 krát ]


Príloha:
135513_435888823139989_1714910379_o.jpg
135513_435888823139989_1714910379_o.jpg [ 21.82 KiB | Zobrazené 8251 krát ]


Príloha:
rusutsu135_zps1488a0e8.jpg
rusutsu135_zps1488a0e8.jpg [ 149.09 KiB | Zobrazené 8251 krát ]

_________________
Nissan Patrol Y61 4.2TD Only Black


Ned, 02.02.2014, 19:16
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 13:24
Príspevky: 1209
Bydlisko: Ráztočno - PD
Odpoveď s citáciou
Na tom prvom a druhom obrázku je vidieť, že tie ramená sú tak o 10 až 20 cm dlhšie ako originálne, takže ako som písal, pri predĺžení ramien to už môže mať nejaký efekt.

_________________
Ludia požadujú aby ich život mal nejaký zmysel, život má presne toľko zmyslov, koľko sme ochotný doň vložiť. H. Hesse


Ned, 02.02.2014, 19:55
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31
Príspevky: 2593
Bydlisko: Vychod
Odpoveď s citáciou
Myslim ,ze Srek z ceskeho fora si daval take ramena vypalit neviem na aky lift na patrola tak prestuduj to tam-ale on to daval robit kvoli zaklonu napravy aby nedaval C plechy ak sa pamatam


Ned, 02.02.2014, 20:22
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 13:24
Príspevky: 1209
Bydlisko: Ráztočno - PD
Odpoveď s citáciou
No práve, on si ich vyrábal kôli záklonu a tomu zmenenému uhlu na hornom uložení pre superlift (+125 mm), ale ponechal tam pôvodný spôsob uloženia, zmenil len geometriu ramena.

_________________
Ludia požadujú aby ich život mal nejaký zmysel, život má presne toľko zmyslov, koľko sme ochotný doň vložiť. H. Hesse


Ned, 02.02.2014, 20:47
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 19.03.2007, 14:55
Príspevky: 768
Bydlisko: PU - PB
Odpoveď s citáciou
Ale ak posuniem držiak ramien o toľko dole( tiež aj dozadu samozrejme kvôli chodu nápravy pri kríženi) koľko sa auto zdvihne, tak by sa mal záklon zmeniť bez toho aby som musel nejako ináč upravovať ramená, je môžné ale že budú zasa trpieť viacej silenbloky v ramenách alebo to tak nebude vadiť?

_________________
Nissan Patrol Y61 4.2TD Only Black


Ned, 02.02.2014, 21:22
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 13:24
Príspevky: 1209
Bydlisko: Ráztočno - PD
Odpoveď s citáciou
Ak znížiš uchytenie ramien na ráme o rovnakú vzdialenosť o koľko si liftol auto, ostane zachovaná geometria ramien a aj záklon nápravy ale nič extra to nemení na možnosti vykríženia, ak k tomu použiješ ešte predĺžené ramena (viď. tvoj austrálsky obrázok) zas to o niečo zlepšíš, ale nie o moc. Ramená používané na Patroloch majú tvar v podstate Y, kde sú všetky tri body pevné, pri krížení majú ramená tendenciu akoby skrúcať nápravu a tam to odnášajú silentbloky na náprave. Práve preto je mnoho odporcov excentrických silentblokov, pretože tieto majú menej materiálu na deformáciu pri tom skrúcaní. Takéto zavesenie funguje tak trocha samostabilizačne, a je vic limitované tými ramenami ako dĺžkou strún a tlmičov. Pri long-armoch používaných hlavne na jeepoch, ale aj iných autách v USA nie je Y rameno z jedného kusu, ale je rozdelené na hlavné pevné rameno - spodné, z ktorého akoby odbočuje krátke - vrchné. Tento spoj je riešený prostredníctvom silentbloku, alebo flex-jointu čo umožňuje pri vykrížení aby sa ramená čiastočne poddali a tým umožnili väčšie vykríženie.

long-army a Y ramená


Prílohy:
a.jpeg
a.jpeg [ 54.25 KiB | Zobrazené 8162 krát ]
b.jpg
b.jpg [ 124.99 KiB | Zobrazené 8162 krát ]

_________________
Ludia požadujú aby ich život mal nejaký zmysel, život má presne toľko zmyslov, koľko sme ochotný doň vložiť. H. Hesse
Ned, 02.02.2014, 22:17
Profil
Nikdy nespokojny úpravca
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30
Príspevky: 4356
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
No práve preto sa pýtam, pri hmotnosti patrola je medzi stabilitou a križenim pomerne tenký lad...

Inými slovami, preto sa s tým zaoberá málokto. Lebo jedno zlepšís druhé zhoršis... Optimálne je pri väčšom zdvihu upravit geometriu (tvar) ramien hodili by sa "viac zakrivene" niečo podobné máme vo vývoji a budeme vyrábať, nejaké firmy v austrálii už niečo také robia, tie naše chcem aby boli kompatibilné so seriovymi komponentami...

_________________
www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233

Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt :-)


Pon, 03.02.2014, 9:31
Profil ICQ WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 13:24
Príspevky: 1209
Bydlisko: Ráztočno - PD
Odpoveď s citáciou
Veď práve. Podľa mňa odpoveď na základnú otázku, či má zmysel zmeniť horné uloženie ramena na ráme za flex-joint, alebo otočný silentblok je, že zmysel to nemá. Výsledný efekt nebude zodpovedať vynaloženému úsiliu. A investovať čas a úsilie do kompletného prekopania predného zavesenia na Patrole na long-arm, 3, 4-link, je tak trocha nosením dreva do hory. To auto má dostatočne vyvážený podvozok a ako písal Rado extrémne kríženie u tak ťažkého auta môže byť kontraproduktívne. Aby bolo auto použiteľné aj na ceste je potrebný predný odpojiteľný stabilizátor. Nieže by sa to všetko nedalo, ale asi to nemá zmysel.
Tie ramená s upravenou geometriou pre lift nad 3" vyzerajú nejak takto:
http://www.4x4expert.cz/doplnky/7-novinky/37-predni-ramena

na obrázku je len šablona na nové rameno


Prílohy:
c.jpg
c.jpg [ 60.2 KiB | Zobrazené 8114 krát ]

_________________
Ludia požadujú aby ich život mal nejaký zmysel, život má presne toľko zmyslov, koľko sme ochotný doň vložiť. H. Hesse
Pon, 03.02.2014, 11:03
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 19.03.2007, 14:55
Príspevky: 768
Bydlisko: PU - PB
Odpoveď s citáciou
Takže po poriadnum skúmaní a váhaní som sa rozhodol ze nechcem davat žiadnu relokaciu prednycb ramien ani na rám ani na nápravu ale chcel by som použiť ramená s inou geometriou, nevie mi niekto poradiť kto a kde by to vedel vyrobiť? V CZ to začal robiť Pechy ale po dvoch mesiacoch sme sa k ničomu nedopracovali a stale cakam, Poliaci sa zatial tiež neozvali ale robia ich. Nevie ešte niekto kto by to mohol robiť? Samozrejme okrem tych z AUS za tie hrozne peniaze.

_________________
Nissan Patrol Y61 4.2TD Only Black


Pia, 30.05.2014, 9:18
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 26 ]  Choď na stránku 1, 2  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: