4x4 Club Slovakia http://www.4x4club.sk/forum/ |
|
Predné ramená GR http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=33&t=18559 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | KUBIK [ Ned, 02.02.2014, 10:17 ] |
Predmet príspevku: | Predné ramená GR |
Takže, kedže sa chcem vrátiť znova k rovnakej značke ako pred pár rokmi, tak by som chcel skúsiť aj nejaké tie úpravy podvozku na základe získaných poznatkov z Jeepky, preto ma napadá myšlienka pohrať si pri GRku z uchytením prednej nápravy a to tak že prerobit predné ramená na oko a do toho klasický silenblok alebo prípadne flexjoint.Chcel by som tu zopár názor hlavne od tých čo do toho viac vidia či by to bolo dostatočne pevné a hlavne či to pomôže kríženiu nápravy. |
Autor: | Tomrs [ Ned, 02.02.2014, 10:54 ] |
Predmet príspevku: | Re: Predné ramená GR |
Ak chceš dosiahnuť lepšie kríženie samotné flexjointy ti veľmi nepomôžu, potreboval by si predovšetkým dlhšie pružiny, tlmiče a aj ramená, poprípade 3, či 4-link. To originálne uchytenie ramena na ráme je navrhnuté k možnostiam zvyšku podvozku. |
Autor: | KUBIK [ Ned, 02.02.2014, 11:57 ] |
Predmet príspevku: | Re: Predné ramená GR |
Jasné že auto pojde hore, to ani neriešim, ide mi o to vedieť či je nejaká šanca že táto prerábka zmení chod nápravy k lepšiemu a nie k horšiemu, hlavne čo sa aj pevnosti týka. Túto úpravu som kedysi dávno videl niekde v CZ na Toyote 80 a kríženie bolo lepšie. |
Autor: | Tomrs [ Ned, 02.02.2014, 13:33 ] |
Predmet príspevku: | Re: Predné ramená GR |
Ja ale nepíšem len o lifte, napríklad montážou podvozkov ako napríklad OME, IM a pod. Patrol zdvihneš, zlepší sa aj kríženie ale na to v pohode stačí aj origo. silentblok. Pri nejakých väčších liftoch je už aj tak treba riešiť buď relokaciu uchytenia na rám, alebo ramená s inou geometriou, pretože len excentrické puzdra na náprave vyriešia len záklon ale silentblok na ráme je už v neprirodzenej polohe a trpí, tu by tie flexjonti pomohli, ale pre možný výkyv ramena je to podľa mňa zbytočné predražené riešenie, pretože nevyužiješ ich potenciál. Ten najlepšie vyťažíš ako som písal pri long-armoch a 3, či 4-linku. S klasickými ramenami, pokiaľ by si chcel dosiahnuť extrémne kríženie tak by náprava opisovala pri prepružení príliš malý polomer (pri vyvesení by zachádzala pod auto) a struna by ti vyskočila z uloženia. |
Autor: | RADOFFROAD [ Ned, 02.02.2014, 18:28 ] |
Predmet príspevku: | Re: Predné ramená GR |
Začínate od konca, najskor napíš čo to má byť za auto, hlavne predpokladaná hmotnosť, lebo je tam vela "ale" ... Trial, expedícia, rally ? ? |
Autor: | Tomrs [ Ned, 02.02.2014, 18:40 ] |
Predmet príspevku: | Re: Predné ramená GR |
Na začiatku píše, že GR a základná otázka je či spomenuté riešenie napomôže kríženiu, takže na rally asi nie. A či expedícia, alebo trial - to sa už dostávame k tomu, či to kríženie má zmysel nejako extra zvyšovať. Takže riešime čisto technicky, aké dôsledky prinesie zmena uloženie ramena na ráme a aký to bude mať výsledný efekt. |
Autor: | KUBIK [ Ned, 02.02.2014, 19:16 ] |
Predmet príspevku: | Re: Predné ramená GR |
Tomrs píše: Na začiatku píše, že GR a základná otázka je či spomenuté riešenie napomôže kríženiu, takže na rally asi nie. A či expedícia, alebo trial - to sa už dostávame k tomu, či to kríženie má zmysel nejako extra zvyšovať. Takže riešime čisto technicky, aké dôsledky prinesie zmena uloženie ramena na ráme a aký to bude mať výsledný efekt. Áno presne, to čo spomínaš v poslednej vete je pre mňa teraz najdôležitejšia otázka. Niečo som poňuchal po nete a niečo podobné napr. v Austrálii robia. |
Autor: | Tomrs [ Ned, 02.02.2014, 19:55 ] |
Predmet príspevku: | Re: Predné ramená GR |
Na tom prvom a druhom obrázku je vidieť, že tie ramená sú tak o 10 až 20 cm dlhšie ako originálne, takže ako som písal, pri predĺžení ramien to už môže mať nejaký efekt. |
Autor: | JOE66 [ Ned, 02.02.2014, 20:22 ] |
Predmet príspevku: | Re: Predné ramená GR |
Myslim ,ze Srek z ceskeho fora si daval take ramena vypalit neviem na aky lift na patrola tak prestuduj to tam-ale on to daval robit kvoli zaklonu napravy aby nedaval C plechy ak sa pamatam |
Autor: | Tomrs [ Ned, 02.02.2014, 20:47 ] |
Predmet príspevku: | Re: Predné ramená GR |
No práve, on si ich vyrábal kôli záklonu a tomu zmenenému uhlu na hornom uložení pre superlift (+125 mm), ale ponechal tam pôvodný spôsob uloženia, zmenil len geometriu ramena. |
Autor: | KUBIK [ Ned, 02.02.2014, 21:22 ] |
Predmet príspevku: | Re: Predné ramená GR |
Ale ak posuniem držiak ramien o toľko dole( tiež aj dozadu samozrejme kvôli chodu nápravy pri kríženi) koľko sa auto zdvihne, tak by sa mal záklon zmeniť bez toho aby som musel nejako ináč upravovať ramená, je môžné ale že budú zasa trpieť viacej silenbloky v ramenách alebo to tak nebude vadiť? |
Autor: | RADOFFROAD [ Pon, 03.02.2014, 9:31 ] |
Predmet príspevku: | Re: Predné ramená GR |
No práve preto sa pýtam, pri hmotnosti patrola je medzi stabilitou a križenim pomerne tenký lad... Inými slovami, preto sa s tým zaoberá málokto. Lebo jedno zlepšís druhé zhoršis... Optimálne je pri väčšom zdvihu upravit geometriu (tvar) ramien hodili by sa "viac zakrivene" niečo podobné máme vo vývoji a budeme vyrábať, nejaké firmy v austrálii už niečo také robia, tie naše chcem aby boli kompatibilné so seriovymi komponentami... |
Autor: | Tomrs [ Pon, 03.02.2014, 11:03 ] | ||
Predmet príspevku: | Re: Predné ramená GR | ||
Veď práve. Podľa mňa odpoveď na základnú otázku, či má zmysel zmeniť horné uloženie ramena na ráme za flex-joint, alebo otočný silentblok je, že zmysel to nemá. Výsledný efekt nebude zodpovedať vynaloženému úsiliu. A investovať čas a úsilie do kompletného prekopania predného zavesenia na Patrole na long-arm, 3, 4-link, je tak trocha nosením dreva do hory. To auto má dostatočne vyvážený podvozok a ako písal Rado extrémne kríženie u tak ťažkého auta môže byť kontraproduktívne. Aby bolo auto použiteľné aj na ceste je potrebný predný odpojiteľný stabilizátor. Nieže by sa to všetko nedalo, ale asi to nemá zmysel. Tie ramená s upravenou geometriou pre lift nad 3" vyzerajú nejak takto: http://www.4x4expert.cz/doplnky/7-novinky/37-predni-ramena na obrázku je len šablona na nové rameno
|
Autor: | KUBIK [ Pia, 30.05.2014, 9:18 ] |
Predmet príspevku: | Re: Predné ramená GR |
Takže po poriadnum skúmaní a váhaní som sa rozhodol ze nechcem davat žiadnu relokaciu prednycb ramien ani na rám ani na nápravu ale chcel by som použiť ramená s inou geometriou, nevie mi niekto poradiť kto a kde by to vedel vyrobiť? V CZ to začal robiť Pechy ale po dvoch mesiacoch sme sa k ničomu nedopracovali a stale cakam, Poliaci sa zatial tiež neozvali ale robia ich. Nevie ešte niekto kto by to mohol robiť? Samozrejme okrem tych z AUS za tie hrozne peniaze. |
Stránka 1 z 2 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |