Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Štv, 28.03.2024, 12:43
Dnes je štvrtok 28. marca 2024, meniny má Sona a zajtra Miroslav




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 5 ] 
 Jeep Wrangler od serie k specialu 
Autor Správa
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.01.2012, 20:44
Príspevky: 29
Bydlisko: Nove Zamky
Odpoveď s citáciou
Chcem sa podelit o radosti a starosti pri uprave mojho offroadu kedze sam som citatelom tohto fora a vela krat som tu patral po rade informacii, tak postupne od zaciatku po terajsok. Vzdy ma zaujimalo citanie o upravach aut na tomto fore a teraz sa tesim, ze mozem niecim podobnym prispiet.
Ked jedneho dna po noci presurfovanej na nete, bo som nic o Tj ecku nevedel(kamos mi zavolal ze ma zanovneho TJ na predaj ) a zhodnoteni ze asi modularnejsie auto tazko najdem, zavitala na moj dvor tato lestenka...
Obrázok 
Rok sa tesila dobremu gazdovi a pomaly sa zacala menit...aky pan taky pes...
Obrázok 
2 palce lift a 31 kolesa, rozsirene blatniky, 7 palcove origo tlmice obmedzuju krizivost.

Prve zoznamenie s offroad akciami a motivacia sa dostavila. Zistujem, ze wrana trpi hendikapom a to dost vaznym. Aj s 2 palcovym liftom a vacsimi kolesami zdaleka nedokaze konkurovat dalsim dvom offroadom(v pravom slova zmysle, tym nechcem urazit inych len vahovo su najblizsia kategoria) menujem Defendera a Landcruisera oba s pevnymi napravami. V serii a s podobnym liftom a kolesami Defender a Yota LJ disponuju priechodnostou vdaka domyslenym detailom ako ulozenie diferakov, ramien a tiez zavesenia prevodovky-brucho daleko lepsou ako TJ. Wrangler ma centralny zadny dif, co este nie je az taky problem ( hoci Yota LJ 70,73 vdaka excentricky v osi ulozenymi diffmi je velmi sikovna) ale ma nestastne brucho- kryt a support prevodovky, ktory je ako kotva a limituje ju v priechodnosti. Hladal som riesenia beruc v uvahu hlavne tieto fakty. Chlapci s Jeeparts Zilina mi to sprevodovali a po zvazeni som odstupil od nimi ponukanych liftov Rubicon Express a Currie Enterprices nie ze by boli zle ale v tej kategorii tj. cena a vykon sa nasiel vitaz GAMECHANGER Metalcloak. Tento lift je short arm lift 3,5 palca avsak ma premyslenejsi system vyuzitia potencialu ziskanej svetlej vysky...dual rate pruziny, ucelovy body armor- high clearence blatniky a inovativne bezudrzbove silentbloky v ramenach Duroflex s vlastnostami identickymi ako Johny Jointy ale lepsou odolnostou a trvanlivostou. Vysledok? 11 palcov travel OME tlmicov alebo az neuveritelnych 13 palcov travel s 6pack tlmicmi od Metalcloak. Na kratkych ramenach neuveritelne parametre...auto krizi s OME tlmicmi 96 cm s vysokozdviznym vozikom...
http://www.metalcloak.com/TJ-Wrangler-G ... -s/252.htm

Stvrta fotka v promo galeri na stranke je moja kára:-D

Obrázok
Obrázok 
Obrázok 
Obrázok 
Uprava vysperkovana BDS Skid Platom pod prevodovku s 3,5 palcovym presahom co je zlepsenie bruška oproti serii o 2 palce 5cm!!! To znamena ze brucho islo hore razom o 3,5 (lift) + 2(skid plate)+4( pneumatiky) celkovo 11,5 palca teda 28 cm. A razom auto zacalo funfovat :-D. Doplneny SYE kit + double CV kardan to vsetko bez Body liftu!!! Ostavame nizko pri zemi. Nasledovalo doladenie geometrie podvozku a kardanov( koho zujimaju detaily rad odpoviem) Popri tom kompletne preledkovanie jedine vnutorne osvetlenie su origo ziarovky a nove narazniky a ine blbosti. Auto jazdilo hladko a vlastnosti v terene sa s 33 kolesami posunuli niekam uplne inam...na tri roky...to uz ale odjazdilo nejaky ten trial v kategorii soft a zaujali ma riesenia prototypov.
Zacal som sa vrtat v geometrii a trojuholnikoch, hladat suvislosti a spajat si skusenosti s cislami. Dospel som k tomu ze 3,5 palcovy lift s kvazi seriovymi ramenami(co sa dlzky tyka a uchytenia) natolko zmeni geometriu, ze sa to odrazi v jazdnych vlastnostiach. Tento handicap som zacal pocitovat v urcitych situaciach, z ktorych dve su najdolezitejsie: speedbumps=rychla jazda po nespevnenej ceste, razy do karoserie vdaka strmemu uhlu ramien nedovoluju ist rychlo a druha bouncing= hopsanie predku a strata trakcie pri strmych vyjazdoch pod plynom. Samozrejme pruziny a tlmice beriem v uvahu pri kvalite jazdy. Vlastnosti tlmicov OME a pruzin Metalcloak su prikladne a ovela lepsie v porovnani so seriou. Kedze s autom sa dalo jazdit ovela viac ako s lacno zdvihnutou seriou tieto handikepy sa rychlo objavili. Nasledoval rok studovania geometrie a zvazovania ci ist do BOLT on long armov ktore situaciu trosku vylepsia alebo ist cestou vypocitania a detailneho vyfabrikovania podvozku ktory by splnal tri kriteria:
1. Nizke tazisko teda max 3-4 palce lift bez BL a MML
2. Parametrovo sa dostat na cisla seriovej geometrie-antisquate a antidive
3. Zlepsit priechodnost pod spodkom auta bez dalsieho zdvihania s 33-35 kolesami
Priechodnost je velmi relativny pojem a ja som vychadzal zo skusenosti kedy ostavam visiet na bruchu, kedy suchnem zadny naraznik. Porovnaval som tie iste situacie s inymi autami a dospel som k urcitym parametrom, ktore sa javia byt optimalne hlavne z hladiska bocneho naklonu, brucha a strmeho vyjazdu zjazdu. K tymto parametrom sa este vratim v presnych cislach. Tak isto tazisko je relativny pojem, kde som vychadzal z daneho bodu COG( da sa vyhladat u TJ- Centrum of gravity- google) a ovplyvnuje ho lift, body lift s motor liftom, rozsirenie naprav podlozkami alebo -ET diskami s cielom trosku to kompenzovat, aby auto zvladlo extremny bocny naklon. To vsetko s kolesmi 33-35 palcov, ktore su asi max. na napravy HPD30 a D44. Samozrejme vacsie kolesa abo portalove napravy (velmi pekne stavby tu boli) tiez mozu vylepsit priechodnost hlavne v blate...no ide to na ukor taziska auto treba rozsirit a drzat nizke (kratsie pruziny a tlmice) cim strati legendarnu krizivost a obratnost. Mne skor islo o dosiahnutie max.clearence pod autom co ponukaju pneumatiky 35 a nezhorsit parametre serioveho TJcka co sa tyka bocneho naklonu a schopnosti splhat strmy vyjazd. Vsetko podciarknute krizivostou, ktora tazko hlada konkurenciu medzi offroadmi vdaka modularnosti osvedceneho 3-4 link systemu zavesenia podvozku

Pokracovanie nabuduce az co to pofotim  


Naposledy upravil Vlad dňa Pia, 02.12.2016, 23:57, celkovo upravené 4



Štv, 01.12.2016, 23:01
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47
Príspevky: 4612
Bydlisko: Hlavná dedina
Odpoveď s citáciou
To auto mi je nejako povedomé :-D

jeden z prístupov ako to ide keď sa chce a hlavne rozmýšľa.

Koniec matne tuším :smt017

A.

_________________
WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny
Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S
EX Honda Civic 1,5 VVTI
EX JGCH 4l - trochu off
EX JGCH 5,2l - cestná leštenka

email: andrej.durda@gmail.com


Pia, 02.12.2016, 8:07
Profil
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.01.2012, 20:44
Príspevky: 29
Bydlisko: Nove Zamky
Odpoveď s citáciou
Andrej píše:
To auto mi je nejako povedomé :-D

jeden z prístupov ako to ide keď sa chce a hlavne rozmýšľa.

Koniec matne tuším :smt017

A.

Noo kedze ho dost detailne poznas a zasadne si mi pomohol pri vybere upravarenskeho teamu koniec ta az tak neprekvapi ale predsa...par vychytavok sa ti dufam bude pacit :-D


Pia, 02.12.2016, 23:12
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 18.06.2011, 9:58
Príspevky: 1210
Bydlisko: Púchov
Odpoveď s citáciou
pekne si to porobil chcelo by to este nejake silverstoni 35a bolo by to top

_________________
Uaz 2,5 gurtňe 33X10.5R15 Silverstone,samoser vpredu vzadu opät 100% mechanicka uzavierka,prekopane na strunach,naviják-2x . Tel:0904136171 keby,niečo
OFFROAD CLUB LÚKY


Ned, 04.12.2016, 11:27
Profil WWW
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.01.2012, 20:44
Príspevky: 29
Bydlisko: Nove Zamky
Odpoveď s citáciou
Momentalne striedam mtečka Maxxis Bighorn 255/85 R16 co je realna 33,3 teda 84,5 cm a Ziarelli Extreme(vzor ako T3) tiez 255/85 R16 ale ta je trošku vacsia realna 34. Ano 35 silverstone s jej 85-86 cm je asi akurat na to auto a napravy a prevody. Tiez to nie je realna 35tka 89 cm.
NA PREDAJ:
1. Pneumatiky Ziarelli extreme T3 255/85 R16( realna 33,5) absolutne zachovale 4 akcie prezili. 80 eur kus, 5 kusov. Pripadne aj 16 disky 5ks 100eur
Disky ocelove 15x8 5x114,3 ET-25 cierne 80 eur 4 kusy

2.Nth Degree Skid Plate pod pridavnu prevodovku na TJ. Je to najlepsie navrhnute brucho na TJ s kratkymi ramenami, integruje origo silentblok pod prevodovkou a obsahuje drziak vyfuku. Nevyzaduje Body lift, ale vyzaduje SYE a CV kardan, pretoze zdvihne prevodovku max hore. Vyzaduje upravu mechanizmu radenia pridavky. Navod s presnym popisom mam. Je to velmi jednoduche. Idealny je min 1 palcovy bodylift, este lepsie 2 palcovy vtedy netreba robit nic. Presah pod ram je 1,75 palca!!! Seriovy visi pod autom u 97-02 skoro 4 palce a 03-06 viac ako 4 palce, svetlost sa dramaticky zlepsi. Cena 250

3. 1 palec lift vhodny na adaptaciu 30 kolies a po uprave blatnikov aj 31 kolies. Pruziny HRC a tlmice Oldman Emu. Skoro novy. Kombinacia je sportovo ladena oproti serii, funguje vyborne. Cena 350 dohoda


Uto, 06.12.2016, 12:55
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 5 ] 

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: