4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

Jeep Wrangler TJ 4.0 RubiconExpress 4,5 Superflex
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=33&t=6250
Stránka 1 z 1

Autor:  palo-cherokee [ Pia, 28.11.2008, 15:58 ]
Predmet príspevku:  Jeep Wrangler TJ 4.0 RubiconExpress 4,5 Superflex

už to tu načal aj majitel tohoto vozítka, tak sem dám aj ja trochu detailnejší popis.

Základom je Jeep Wrangler TJ, 4.0 I6

pôvodne bol na aute podvozok Ironman z nezistenou výškou, a ako to už u želeného muža býva, tak to boli len 4 struny+4 tlmiče, z toho zadné skoro nefunkčné. Ramená sériové (aj keď vyvarené), prevodovka bola podložená joklovinou, panhardky a riadenie sériové.

pre porovnanie foto pôvodných a nových strún a tlmičov:

predné:
Obrázok

Obrázok

zadné:
Obrázok

Obrázok

auto dostalo nové štelovacie ramená vpredu aj vzadu, nové panhardky
(prednú štelovaciu), predĺžené opletané brzdové hadice, odpojiteľné predné stabilizátory, predĺžené tiahla zadného stabilizátora...
Ramená aj uloženia panhardy sú osadené Uniball-mi namiesto silentblokov

Obrázok

Obrázok

Obrázok



Okrem toho prešlo "prestavbou" aj riadenie. Páka riadenia (od prevodky) je posunutá nadol o cca 5 cm - to kvôli uhlu zalomenia čapu. Pôvodná trubková spojovačka bola nahradená masívnou z V8.

Úpravou prešiel aj stály prevod v diferenciáloch, pretože pôvodný 3,07 bol na plánované 33 SS Bogger jednoducho slabý.

Odstránili sme "spustenie" prevodovky, takže táto sa spolu s prídavnou prevodovkou vrátila na pôvodné miesto. Spolu s tým bolo nutné vyriešiť dĺžky a uhly kardanov. Obidva kardany sú s dvojkrížom a sú vyrábané na mieru. Kvôli veľkému liftu bolo zalomenie zadného kardanu pomerne extrémne, takže sériový kardan vibroval. Preto je na zadnom výstupe z prídavnej prevodovky SYE a kardan s dvojkrížom.
Teda skôr kardanček, celková dĺžka zadného kardanu je 39 cm

a takto nejak to funguje:

Obrázok

Obrázok

bližšie info dá "hádam zatiaľ spokojný" majiteľ vozidla :-)

Autor:  pablo [ Pia, 28.11.2008, 17:20 ]
Predmet príspevku: 

pekná prácička :smt023 tákéto autá ja môžem :-D

Autor:  fajer [ Pia, 28.11.2008, 22:42 ]
Predmet príspevku: 

samozrejme... ale az ked to niekde stestujem... zatial len tolko, ze s pracou som spokojny a auto MALICKO vyrastlo... asi DOSPELO... :-D

Autor:  tono [ Sob, 29.11.2008, 11:28 ]
Predmet príspevku: 

No nám prezatiaľ napovie aj cesta po ceste . Prevody, ne-húpanie sa, a taaak .

Tak pusť niečo ;-) .

Autor:  PEŤO [ Sob, 29.11.2008, 12:03 ]
Predmet príspevku: 

V piatok som sa takehoto bieleho Wranglera bez rezervy snazil dobehnut pred Ruzomberkom, ale bolo mezdi nami asi 10 aut v kolone a v Ruzomberku sa mi stratil. Bol si to ty?, vyzeral perfektne.

Autor:  KUBIK [ Sob, 29.11.2008, 12:44 ]
Predmet príspevku: 

videl som ho ešte pred úpravou a to vyzeral veľmi slušne no ale toto som nečakal a teraz to vyzerá ešte lepšie. Pekná prácička a super to vyzerá :smt023 fajer máš naozaj pekné avetko :wink:

Autor:  fajer [ Sob, 29.11.2008, 22:55 ]
Predmet príspevku: 

to no píše:
No nám prezatiaľ napovie aj cesta po ceste . Prevody, ne-húpanie sa, a taaak .

Tak pusť niečo ;-) .


Po ceste je to fajn.... pokial si nezabudnem pripojit stabilizacky.... inak sa stane , ze auto ide paaaaaar sekund po zatoceni.... po pripade v kruhaci bozkavacka s vonkajsim naklonom...
o prevodoch... som rad ze su zmenene... auto ma smrnc a ta redukovana 1tka... proste zobudte ma ked budeme hore na svahu.... neviem to celkom objektivne posudit , lebo pri zmene podvozku a prevodov, som menil aj rozmer pneu s 31" na 33".
edit: zabudol som ... ma to aj negativa... : ZLE SA DO TOHO NASTUPUJE

Autor:  fajer [ Ned, 30.11.2008, 20:48 ]
Predmet príspevku: 

dnes som otestoval spolu s TO NOm najma prevody...
BOL TO SUPER NAPAD zmenit prevody k zmene pneu. na sfuknutych boggeroch som na rychlej 4kolke 1tku udusil... taky vyjazdik allatuty...
nedal som tomu to co to potrebovalo a tak som sa trapil. az po spusteni na 0,8atm sa to pohlo vopred, nepomohla ani uzavierka v zadu.
takze:
PALO-CHEROKEE - prevody preverene... SUPER VEC.
v tom blate predna naprava urcite ocenila "upchavky" na oboch stranach nohavic. Blizsi popis musi dat PALO.

Autor:  palo-cherokee [ Ned, 30.11.2008, 21:49 ]
Predmet príspevku: 

fajer píše:
dnes som otestoval spolu s TO NOm najma prevody...
BOL TO SUPER NAPAD zmenit prevody k zmene pneu. na sfuknutych boggeroch som na rychlej 4kolke 1tku udusil... taky vyjazdik allatuty...
nedal som tomu to co to potrebovalo a tak som sa trapil. az po spusteni na 0,8atm sa to pohlo vopred, nepomohla ani uzavierka v zadu.
takze:
PALO-CHEROKEE - prevody preverene... SUPER VEC.
v tom blate predna naprava urcite ocenila "upchavky" na oboch stranach nohavic. Blizsi popis musi dat PALO.


no tak som rad aj za teba ze to funguje :D

upchavky na prednej naprave , aleboinak axle seals, su tam nato, aby do nohavice prednej napravy nesiel bordel

Pretoze seriovo je to spravene tak,ze gufera su az tesne pri kosi diferencialu a nohavica vratane poloosi je vystavena vplyvu okoliteho bordelu. teda, je tamtaka trapna plastova krytka, ale ta riesi akurat to, ze bordel, ktory tam natecie,ostane vovnutri :x

Jedina nevyhoda axle seals je ta, ze ichtreba casto mazat specialnou "namornou" vazelinou, inak stratia ucinnost.
Ale na to su tam maznice a je to robota na 5 minut

Autor:  Xader [ Pon, 01.12.2008, 16:25 ]
Predmet príspevku: 

A ake prevody si daval ? :roll:

Autor:  fajer [ Uto, 02.12.2008, 6:46 ]
Predmet príspevku: 

Xader píše:
A ake prevody si daval ? :roll:

vies co... no neviem presne, ale mal som tusim 3,07 a islo tam 3,55.

Autor:  palo-cherokee [ Uto, 02.12.2008, 12:11 ]
Predmet príspevku: 

fajer píše:
Xader píše:
A ake prevody si daval ? :roll:

vies co... no neviem presne, ale mal som tusim 3,07 a islo tam 3,55.


áno presne tak

možno si niekto povie, že by tam mali ísť ešte väčšie prevody, ale dôvodov prečo 3,55 bolo niekoľko.

3,55 je maximálny možný prevod, ktorý sa dal namontorvať do prednej D30 bez potreby zmeny koša diferenciálu.
a to isté platí aj pre zadnú D44, kde je navyše celokošová uzávierka ARB

auto má manuálnu 6stupňovú prevodovku a maximálny rozmer pneu bude 33, takže 3,55 vyšlo ako optimum :-)

Autor:  pal [ Uto, 02.12.2008, 15:25 ]
Predmet príspevku: 

a aky je prevod na zaradenej 6ke?

Autor:  palo-cherokee [ Uto, 02.12.2008, 15:38 ]
Predmet príspevku: 

pal píše:
a aky je prevod na zaradenej 6ke?


NSG370 6 rýchlostná

1 - 4.46
2 - 2.61
3 - 1.72
4 - 1.25
5 - 1.00
6 - 0.84
R - 4.06

Autor:  fajer [ Uto, 02.12.2008, 19:57 ]
Predmet príspevku: 

palo-cherokee píše:
pal píše:
a aky je prevod na zaradenej 6ke?


NSG370 6 rýchlostná

1 - 4.46
2 - 2.61
3 - 1.72
4 - 1.25
5 - 1.00
6 - 0.84
R - 4.06


pre porovnanie som poprosil tona aby isiel na redukovanej jednotke . isiel ako ja na dvojke... s jednotkou som nad mieru spokojny.
6tka je pouzitelna jedine na rovine nad 100 a pri min. 2atm. v pneu.
inak to nepotiahne.

Stránka 1 z 1 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/