4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

NAVARA D40 - Dakar projekt od ORC
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=33&t=8156
Stránka 1 z 4

Autor:  ORC [ Štv, 18.06.2009, 13:28 ]
Predmet príspevku:  NAVARA D40 - Dakar projekt od ORC

Konecne po niekolkych mesiacoch vymyslania, zhanania, merania, rozoberania atd sme sa pred par tyzdnami pustili do naseho dlhodobeho projektu prestavby Navary D40 pre sutaze cross country rally (skupina T2 F.I.A.).
Aj ked je to prestavba offroad-u trosku z ineho sudka ako ostatne, radi sa podelime o zopar obrazkov. ;-)

Prisli dlhoocakavane trubky vytiahnute na zakazku v Podbrezovej a opatrne sa do nich pustame (2x meraj a raz rez :!: )
Obrázok Obrázok

nejaky ten montazny otvor
Obrázok

a zaciname vyrobu klietky
Obrázok Obrázok

komponenty su hotove, uz ich len spravne ulozit do kabiny
Obrázok Obrázok

Obrázok Obrázok

Obrázok Obrázok

Obrázok Obrázok

Klietka je teda pomaly hotova, teraz je na rade sasi. Prevarit, vystuzit, upravit, prerobit. Spevnit napravy, naladit podvozok, dorobit tlmice atd, atd.

Potom este hrozne vela malickosti (upravit motor, spojku, upravit elektriku, dorobit celu bezpecnostnu vybavu) a za par mesiacov sa postavit na start nejakej peknej rally. Potom mozno zistit co nefunguje, a znovu rozobrat, prerobit, upravit a tak stale dokola az s toho raz bude kvalitne sutazne auto - dufam.

Juro (ORC)

Autor:  FILIPPO ASQUER [ Štv, 18.06.2009, 14:03 ]
Predmet príspevku: 

Pekna robota :smt023

Autor:  ORC [ Štv, 18.06.2009, 16:46 ]
Predmet príspevku:  navara

som rad ze sa paci :)

pekna, ale hlavne tazka. Na zaciatku sme mysleli ze klietku zmakneme za par dni, ale dnes sa nam uz o nej aj sniva (teda hlavne chalanom v dielni) a stale nie je hotova. Ale dufame ze ta namaha bude stat za to.

Autor:  RENSO [ Štv, 18.06.2009, 16:51 ]
Predmet príspevku: 

chalani držim palce... a dufam že vam to vydrži a budu nejake uspechy. a nebojte, ta klietka raz povoli :-D

Autor:  Kapo [ Štv, 18.06.2009, 17:53 ]
Predmet príspevku: 

Podla čoho sa taká klietka vyrába? Je na to nejaký postup? výpočet?
...alebo to je len o pocitoch? :D

Autor:  ORC [ Štv, 18.06.2009, 18:35 ]
Predmet príspevku: 

Kapo píše:
Podla čoho sa taká klietka vyrába? Je na to nejaký postup? výpočet?
...alebo to je len o pocitoch? :D


Klietka sa robi podla presnych predpisov F.I.A. kde je specifikovane vsetko od materialovych predpisov, cez povinne prvky az po volitelne vystuhy. Tvar, stupne ohybu, ulozenie atd atd...

Popritom vsetky diskutabilne veci konzultujeme s technickou komisiou SAMS pripadne ceskym ACR.

A samozrejme snazime sa chodit po vyznamnejsich podujatiach cross country rally, kde ziskavame drobne ale cenne inspiracie od ostatnych teamov (niekedy tajne ;-) ale vacsinou skusenejsi vyrobcovia aj radi poradia).

O pocitoch je to teda len pri nepovinnych/volitelnych prvkoch, kedy si treba zvazit ci maju az taky vyznam, t.j. miera bezpecnosti navyse oproti kilam navyse. (len pre ilustraciu - do interieru tejto navary sme namotali resp. namotame cca 55metrov trubiek co je nieco vyse 120kg)

Juro (ORC)

Autor:  pal [ Štv, 18.06.2009, 22:52 ]
Predmet príspevku: 

cim su tie trubky specialne? atypicke rozmery, ci spesl material?
A preco double cab? Ci ine sa nerobia? Nemam prehlad...

Autor:  marcus [ Pia, 19.06.2009, 9:11 ]
Predmet príspevku: 

Tak ste už začali? Držím palce a hlavne pevné nervy. A čo sa týka DAKAR špecialov tie maju byť podľa T1 nie ??? Takže sa chystáš štartovať s Stéfane Peterhansel-om, Joan Nani Roma, Carlos Sainz, Robbyn Gordonom atd.??? Daj vedieť ako pokračujete s prípravou.... Do štartu 2010 Dakaru Vám moc času neostáva... :wink:

Autor:  ORC [ Pia, 19.06.2009, 9:45 ]
Predmet príspevku:  navara

pal píše:
cim su tie trubky specialne? atypicke rozmery, ci spesl material?
A preco double cab? Ci ine sa nerobia? Nemam prehlad...


Cau, no neviem cim su az tak specialne, ale po mesiaci telefonovania vsade od Ferony cez Metalex az po Raven sme zistili ze asi su specialne.
Jedine Podbrezova ich vedela urobit na zakazku. Vraj ale v Prahe sa daju kupit aj bezne.
FIA uvadza rozmery (45x2.5), pevnost v tahu (min 350N/mm2) a obsah uhlika (max 0,3 perc). Okrem toho to musi byt Nelegovana uhlikova bezsvova tahana za studena.
A Double Cab preto lebo len ten ma homologaciu FIA pre stavbu T2. Ale myslim ze to je dobre, lebo aj tak budeme bojovat so zlym rozlozenim hmotnosti /lahky zadok/, a pri SingleCab by to asi bolo este horsie. Aj ked 4x rezerva a pridavna nadrz tu korb trochu zatazia.

Citácia:
Tak ste už začali? Držím palce a hlavne pevné nervy. A čo sa týka DAKAR špecialov tie maju byť podľa T1 nie ??? Takže sa chystáš štartovať s Stéfane Peterhansel-om, Joan Nani Roma, Carlos Sainz, Robbyn Gordonom atd.??? Daj vedieť ako pokračujete s prípravou.... Do štartu 2010 Dakaru Vám moc času neostáva...


Na dakare idu aj T2 - vid cesky primator Janecek na LC 120. Statrovat sa raz urcie chystame, ale zohnat potrebne peniaze sa len tazko dari.
Peterhansel a Roma uz su asi na Dakare minlost - Mitsubishi na najblizsom rocniku nestaruje. Peterhansel prijal pouku stat sa riaditelom rally Heroes Legend do Dakaru. Tej by sa malo zucastnit aj KTM, ktore tiez zvazuje zrusenie ucasti na juhoamerickom dakare.
My sa v poslednej dobe zaoberame myslienkou startu na rally Africa Eco Race, z Francuzska do Dakaru. Tato rally je akousi nahradou za africky Dakar, a startuje na nej vela posadok nespokojnych z presunom rally do Argentiny (napr. Schleser, DeRooy, Metge, Jacinto...)
Ale ci to bude uz tento rok alebo niekedy v buducnosti sa este uvidi.
Teraz je prioritou dokoncit auto a otestovat ho na niektorych mensich EU sutaziach.

Juro (ORC)

Autor:  RADOFFROAD [ Pia, 19.06.2009, 11:16 ]
Predmet príspevku: 

vitaj v klube bosych obuvnikov :lol:

praca paradna, cista vidim, ze chlapi su "profici od zeleza" len toho casu malo, co ?

nabuduce ke budem u teba pripomen, ze si to mam kuknut nazivo

Autor:  ORC [ Pia, 19.06.2009, 17:44 ]
Predmet príspevku: 

helou,
ked dojdes rad ukazem. Vsetky navstevy vodim do dielne na obhliadku. :D
Len prace na tom idu hroze pomaly, lebo na tom robime len popri robote na normalnych zakazkach - treba z niecoho aj zit :?
Najkrajsie by bolo venovat sa len tomu, ale na to sme maly pani. Sak to poznas podla svojho Trola :wink:

Autor:  pejo [ Pia, 19.06.2009, 21:57 ]
Predmet príspevku: 

Budete upravovať aj hnací agregát a podvozok? A prečo ste sa rozhodli pre navaru? Motory nemajú najlepšiu povesť.

Autor:  ORC [ Sob, 20.06.2009, 13:18 ]
Predmet príspevku: 

pejo píše:
Budete upravovať aj hnací agregát a podvozok? A prečo ste sa rozhodli pre navaru? Motory nemajú najlepšiu povesť.


Skupina T2 neumoznuje nejake rozsiahle upravy.
Motor budeme teda upravovat len skromne (trochu sa pohrame s turbom a elektronikou).
Podvozok budeme upravovat tiez len v ramci povolenych uprav, t.j. okrem zosilnenia kritickych casti bude auto postavene na 8ks tlmicoch Fox racing 2,5". Zadne listy Ironman "B", predne pruziny Eibach. Samosvorne diferaky vpredu/vzadu.
http://www.foxracingshox.com/images/pro ... resmed.png

Navara preto, lebo za poslednych 5 rokov sutazenia v Afrike mame s nou len dobre skuseností. Dalej preto ze pri pohlade na celne miesta v serialoch Baja trophy, alebo FÍA world cup je prevaha Navar, co tiez o niecom svadci. Okrem toho sme sa museli obzerat za niecim co ma homologaciu FIA a toho nie je vela. Rozmyslali sme aj nad Pathfinderom, ale tam nas odradila vyssia obstaravacia cena noveho auta, a bali sme sa trochu zadnej napravy.
Okrem toho Nissan je jedna z mala automobiliek, ktora ma aspon malu snahu podporit tento sport (ak neratame fabricke teamy na dakare - Mitsu a VW).
Motory sice nemaju dobru povest, ale na druhej strane ja osobne som sa este nestretol s pokazenym motorom na D40 (nehovorim o spojkach prip prevodovkach). Motor vsak ma na rozdiel od konkurencie celkom dobre vychodzie parametre.
Cize skusime a uvidime.

Juro (ORC)

Autor:  marcus [ Str, 24.06.2009, 8:12 ]
Predmet príspevku: 

Juro a ešte taký maličký dotaz NAVARA je ale dosť ťažšká :smt139 ???
Nebolo by lepšie niečo ľahšie ? Aj keď si spomenul ako ste sňou spokojný,ale na country crosse zaváži každé kg naviac :!:

Autor:  ORC [ Str, 24.06.2009, 9:12 ]
Predmet príspevku:  vaha

marcus píše:
Juro a ešte taký maličký dotaz NAVARA je ale dosť ťažšká :smt139 ???
Nebolo by lepšie niečo ľahšie ? Aj keď si spomenul ako ste sňou spokojný,ale na country crosse zaváži každé kg naviac :!:


V homologacnom liste ma Navara 2013kg. To je vaha pod ktoru nemozme ist pri upravach.
Ale vahu okolo 2T maju takmer vsetky homolog. auta (Pajero DiD, LC120, Patfinder).
Cize ak necheme zavodit v malom Jimny, tak s tym nic nenarobime.
Pri T2 sa tej vahe nevyhnes.

Pri T1 sa da spekulovat s vahou, ale aj s motorom ;-) - a u FIA plati vacsi motor vyssia vaha. Cize nemysli si ze nejaky Gordonov prototyp Hummer, alebo dakarske Pajero su specialne lahke auta.

Juro (ORC)

Stránka 1 z 4 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/