4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

Debata k Fedime by PAL
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=33&t=9211
Stránka 1 z 5

Autor:  pal [ Uto, 27.10.2009, 10:24 ]
Predmet príspevku: 

velmi pekne a posobive. Ale dobre som si vsimol? Dvojmilionove auto na protektoroch? :shock: :shock: :shock:

Autor:  RADOFFROAD [ Uto, 27.10.2009, 10:27 ]
Predmet príspevku: 

prosim Ta Pal, nekomentuj protektory, toto su FEDIMY !!!

uz sme presne toto preberali minule a tusim si bol iniciator rave ty

tychto pneu som predal cca 300 ks len v SR za cca 3 roky a nebola jedina reklamacia , je to neznicitelna pneu...

ked budes mat dostatok skusenosti s tolkymi pneu ako my, kludne si pri kave mozme podebatovat o tom co je naco dobre...

ospravedlnujem sa za jemny namosureny podton, ale ked niekto atakuje tu istu temu znova a znova , a ten komentovany produkt videl len na foto lezie mi to na nervy...

Autor:  pal [ Uto, 27.10.2009, 10:43 ]
Predmet príspevku: 

neutocim na ich kvality. Existuje X kvalitnejsich a lepsich pneu ako Fedima protektor. Maju mensi valivy odpor,mensiu hmotnost, daju sa podfukovat(nemyslim 1,5bar), a su nove. Ked si niekto kupi auto za 2 mega, nechapem co ho nuti ku tomu, aby si nan dal priemernu pneumatiku a usetril par 100EUR.

Autor:  RADOFFROAD [ Uto, 27.10.2009, 11:50 ]
Predmet príspevku: 

posledny krat zareagujem rovnako ako minule na tvoj prispevok, potom verejne oznamujem, ze ich vsetky co suvisia s tymto vymazem, nakolko tato debata bola paralelne uz vedena inde

ina pneu v tomto rozmere, kvalite, konstrukcie nie su !!!!!!!!

a bez ohladu na to, tymto nie je absolutne co vytknut, su perfektne a bezproblemove...

Autor:  fajer [ Uto, 27.10.2009, 13:23 ]
Predmet príspevku: 

PALino, ono sa stavaju aj take vsakovacky ako mne na BOGGERoch , ze "dost hlboko" sa zarezal kamen ked som bruzdal po skalach a mam ten pocit ze ta guma pojde s bocnicou do prec.. priznam sa , ze ked som mal FEDIMU na samiku, nic take som nezaznamenal a teda sral som sa kadekde..
ta fedima je tak hutna ze jej len tak nieco neublizi. a ked uz sa opotrebuvava tak je to take pomalsie ako u SS pripadne MAXXISu.
Ked som sa dostal do zaberu a neslo to dalej , tak sa FEDIMA trochu poddala a preklzla, coz je v mnoho pripadoch lepsie ako urvat poloos ci nieco dalsie v poradi.

ak by som mal auto vylucne na blbnutie, kludne by som znova vsadil na FEDIMU.

Autor:  pal [ Uto, 27.10.2009, 14:42 ]
Predmet príspevku: 

nema zmysel nieco pisat, kazdy rozumny si vytvori vlastny nazor. Skodovat bude len ich majitel, ktory uveri vsetkemu co sa od odbornikov dozvie. Esteze ja tie PERFEKTNE a BEZCHYBNE NEPROTEKTORI nemam.

A Fajer, bozne prierazy zvycajne vznikaju ked na bocnicu zatlaci nieco tupe, staci konar, a guma sa pod tlakom roztrhne. Este sa mi nestalo aby mi gumu nieco doslova rozrezalo ako napr. s ostrym nozikom. Na tvojej Boggere len tak nieco, naoko makkou boznicou neprejde, pretoze mas diagonal, coz v praxi znamena, ze bocnicu ti tvori mriezka tvorena pletenou vystuhou. U radialu mas vystuhy iba v jednom smere - radialnom. Cize v tangencialnom smere drzi bocnicu pokope iba guma. Cim tvrdsia je, alebo cim viacej jej je, tym pevnejsia bude. Ale nikdy nebude guma taka pevna ako pletena vystuz.

Autor:  palo-cherokee [ Uto, 27.10.2009, 14:42 ]
Predmet príspevku: 

aj keď mám na protektory svoj názor, v tomto podporím Rada na 100%.

krátka story :-D

obdobie :Koniec zimy / Jar 2009
moje MT dosluhovali, mal som objednané Simex ET. Ale pre problémy s dopravou by som nestíhal. Rado mi ponúkol Fedimu. +/- ten istý vzor.
Keďže (v danej situácii) nebola iná možnosť, tak napriek mojim pochybnostiam ( ktoré Rado okamžite odborne odargumentoval ) - som obul Fedimu.

Recenzia:

Mám tieto gumy na aute (Cherokee XJ) cca 30 tkm. Z toho väčšinu času na ceste (na rovinu, 2000 km v teréne je aj tak dosť :-) )
Takže:
- na ceste celkom slušné (vzhľadom na vzor)
- slušne držia aj na mokrej ceste
- pretože majú tvrdšiu zmes tak nemajú tendenciu "kockatieť" po dlhšom stání - na rozdiel od Simexu
- pretože majú pomerne hutnú a tvrdú zmes, tak na ceste sa minimálne derú. (z tej gumy fakt ubudlo len pár mm):!:
- silná bočnica (vzhľadom na moje susedské vzťahy toto bolo veľké plus 8-) )

- v teréne
- podhusťovať sa dajú celkom dobre (ja som skúšal 0,8)
- priamy záber výborný
- do boku (na mokrej lúke) tiež držia slušne, ale musia sa "zarezať"
- na skalách nie sú také poddajné, ale nie je to guma na rockcrawling, tak wo co go?
- nie sú tak mäkké ako napr. Bogger, ale ako píše Kajo - šetrí to polovčely :-)


ďalšie vlastnosti píšem len všeobecne, pretože +/- rovnako sú na tom VŠETKY gumy spodobným vzorom
- od rýchlosti cca 80km/h sú dosť hlučné (ale ten zvukový efekt...)
- vyššia spotreba, lebo väčší valivý odpor

Priznám sa, že som bol príjemne prekvapený vlastnosťami a takisto kvalitou - nikde ani náznak poškodenia protektora alebo odliepania plášťa.

Možno je to náhoda (Rado?), ale tiež ma zaujalo to, že všetky mali +/- rovnakú hmotnosť - čo napríklad u Vranika nie je vždy pravdlom. Tam váži každá guma inak - podľa toho, akú kto dá kostru.

Jediný problém, ktorý som zaznamenal, bol pri obúvaní a vyvažovaní - ale tam to zčasti dávam za vinu aj neschopnému pneuservisákovi

Záver:
Nechcem robiť Radovi reklamu, ale KĽUDNE BY SOM ICH OBUL ZNOVA - protektor/neprotektor 8-)

Autor:  RADOFFROAD [ Uto, 27.10.2009, 15:11 ]
Predmet príspevku: 

Citácia:
pal
PríspevokZaslal: Ut, 27.10.2009, 14:42 Predmet:
nema zmysel nieco pisat, kazdy rozumny si vytvori vlastny nazor. Skodovat bude len ich majitel, ktory uveri vsetkemu co sa od odbornikov dozvie. Esteze ja tie PERFEKTNE a BEZCHYBNE NEPROTEKTORI nemam.


toto je trochu silna kava, nie som boh, ale kto si ty ?

ODBORNIK !!!


ked si prezries tolko fotiek terennych aut, na kolkych som testoval terenne pneu, potom si mozme sadnut za stol a podebatovat o skusenostiach !!

... a aky zmysel ti dava, ze zakaznikovi poradim pneu na ktorej mam rabat mensi ako na SS alebo podobnej ? kedze to nerobim zistne, nenapadlo ti, ze to bude preto, ze som o ich kvalite presvedceny a mam to odskusane ?

PRE OSTATNYCH VYSVETLENIE :

PAL je dotycny, ktory zhanal pneu, ktore dovaza ina nemenovana firma z ITA a dodal som mu ich ja (bolo vtedy okolo toho haloo na fore od ich dovozcu) ja som mu zohnal mierne jazdene a jemu sa po case nepacili a predal ich zhodou okolnosti na inzerat mojmu kamaratovi, ktoremu nakukal, ze su superbohove, len jemu sa nevojdu na auto, kazdopadne kamarat ich kupil, dodnes na nich jazdi a je spokojny...

Autor:  pal [ Uto, 27.10.2009, 15:32 ]
Predmet príspevku: 

heh :D. nekomentujem.

Pani ucitelka, pani ucitelka, ja som dobry, jeho nepocuvajte, klame, ved on sa minule vycikal do pieskoviska, nepamatate?!

Autor:  džony [ Uto, 27.10.2009, 15:42 ]
Predmet príspevku: 

pal píše:
nema zmysel nieco pisat, kazdy rozumny si vytvori vlastny nazor. Skodovat bude len ich majitel, ktory uveri vsetkemu co sa od odbornikov dozvie. Esteze ja tie PERFEKTNE a BEZCHYBNE NEPROTEKTORI nemam.

A Fajer, bozne prierazy zvycajne vznikaju ked na bocnicu zatlaci nieco tupe, staci konar, a guma sa pod tlakom roztrhne. Este sa mi nestalo aby mi gumu nieco doslova rozrezalo ako napr. s ostrym nozikom. Na tvojej Boggere len tak nieco, naoko makkou boznicou neprejde, pretoze mas diagonal, coz v praxi znamena, ze bocnicu ti tvori mriezka tvorena pletenou vystuhou. U radialu mas vystuhy iba v jednom smere - radialnom. Cize v tangencialnom smere drzi bocnicu pokope iba guma. Cim tvrdsia je, alebo cim viacej jej je, tym pevnejsia bude. Ale nikdy nebude guma taka pevna ako pletena vystuz.


Jen byl dodal že SS Bogger má kewlarový výplet ...

Autor:  RADOFFROAD [ Uto, 27.10.2009, 16:06 ]
Predmet príspevku: 

no, pokial viem tak len Thornbird, ale hadat sa nebudem...

Autor:  fajer [ Uto, 27.10.2009, 17:16 ]
Predmet príspevku: 

PALino, uz davno som ti pisal , aby si si prisiel odskusaat to "ustrelovanie" mojeho wranika do stran na nerovnostiach, tazke len doplnim, ked prides, bude ta tu cakat kavicka, snicla alebo kobasa podla zelania a samozrejme k jazdeniu pribudne aj ukazka tych spominanych zarezov na pneu. Uz len doplnim, ze jednou s vlastnosti Fedima je ze maju momentalne najazdene cca 60tis km a stale dobre makaju v blate, na ceste su furt rovnake , akurat dezen uz nema 20nieco mm ale len 13nieco mm. (cize do 100vky dosluzi)

AT CHERO:
- pretože majú tvrdšiu zmes tak nemajú tendenciu "kockatieť" po dlhšom stání - na rozdiel od Simexu

toto je vec skrzeva ktoru som SS dal dole a obujem len v pripade nutnosti, ja som kazde rano a poobedie cca 15km isiel ako na kravach . To som na FEDIME nikdaj nezaznamenal... skusal som SS tlacit az na 3atm. a dany problem pretrvaval vzdy.

Autor:  hollyml [ Uto, 27.10.2009, 22:11 ]
Predmet príspevku: 

Tiez by som si na svoje auto asi nikdy nedal pneumatiky ako je Fedima, alebo ine podobne protektory ci neprotektory. Som zastanca kvalitnych pneumatik. Jazdil som od Matadoru cez Yokohamu po BFG a Good Year.
Zatial by som volil BFG.

Autor:  fajer [ Uto, 27.10.2009, 23:51 ]
Predmet príspevku: 

Vo vsetkej ucte, ale to si toho este asi vela nejazdil..

Upravujem pre porozumenie: neodskusal vela pneu..

Autor:  MIrec01 [ Str, 28.10.2009, 0:13 ]
Predmet príspevku: 

Mam tiež Fedima protektor aj ked dodavatel tvrdil ze niesu ale je to jedno su perfektne a podfukujem na 0,8 pohoda lesná zatial ani jeden bočný prieraz len jeden defekt aj to bol roxor

Ale uz by som ich nechcel lebo na ceste to je slabota su to fedimi sirocco vzor ako T3 na asfalte a este ktomu horúcom je to s nimi ako z korculami na lade zabrzdis a cakas kedy zastaneš

Palo.cherokee: stým vyvazenim mal som new disky new gumky a aj tak slo na jednu stranu vyvažovacích zavazi cca 60g

Stránka 1 z 5 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/