Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Sob, 27.04.2024, 22:49
Dnes je sobota 27. apríla 2024, meniny má Jaroslav a zajtra Jarmila




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 23 ]  Choď na stránku 1, 2  Ďalší
 Výroba šnorchla z laminatu 
Autor Správa
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 10.01.2009, 1:54
Príspevky: 262
Bydlisko: Žarnovica
Odpoveď s citáciou
tak konecne som ho dokoncil! trvalo to od juna do septembra ale tak nerobil som ho kazdy den ale aj tak je na nom odpracovanych vyse 50 hodin,cize debaty typu ci sa to oplatilo ked sa da kupit za x korun su zbytocne. Ja som proste taky ked viem nieco vyrobit tak to vyrobim radsej ako kupim.material som si zohnal lacnejsie lebo s laminatom obcas robim ale aj tak by to nebolo viac nez 50 mozno 60 euro. ale pre mna ma hodnotu takmer nevycislitelnu:-)
dokopy som minul 3 litre polyesterovej zivice,asi 2m stvorcove sklenej rohoze,1 m stvorcovy karbonu , nejaky polystyren,tmel,PVA separator asi 10 stetcov a iny spotrebny material.
fotky najdete v albume:

http://picasaweb.google.sk/rudolf.lupta ... ZLaminatu#

postup vyroby, ak by si to niekto chcel skusit:

1,vyrobil som si pozadovany tvar snorchla z tvrdeneho fasadneho polystyrenu(PUR pena sa neosvedcila), tvar kopiroval karoseriu a bol zakonceny "kobrou" tento krok trval snad najdlhsie.

2,po vytmeleni nerovnosti na forme a nastriekani PVA separatorom som ju potiahol tromi vrstvami laminatu

3,to som rozpilil na polovicu aby som vybral polystyren a mal som teda negativnu formu s dokonalym povrchom.

4,formu som zvnutra nastriekal PVA a vlaminoval do nej 4 alebo 5 vrstiev laminatu

5,po vylupnuti uz hotovych poloviciek snorchla som ho prisposobil na auto a dnu zalaminoval srouby ako "štifty" potom som zbrusil okraje snorchla aby sa mi tam vosli spojovacie pruzky laminatu,na tie som pouzil karbon(cierny) a kevlar karbon(cierno zlty na fotkach) aby to na tom spoji nepraskalo.priblizne 4 vrstvy po celej dlzke spoja.

6, tento spoj bolo treba vybrusit a vygitovat aby bolo vsetko rovne akoby sa snorchel isiel lakovat.

7,ja som si ale vybral tazsiu cestu a na hotovy snorchel som nalaminoval jednu vrstvu karbonu co sa mi podarilo nad ocakavania a po prebruseni spojov a nalakovani cirim lakom je vysledok naozaj dobry.

8,vsetky ostatne kroky ako vyroba mriezky ci upevnovanie na auto uz nespominam to kazdy kutyl zvladne podla svojej predstavy.V otazke pevnosti nieje o com je naozaj velmi pevny dokonca som ho koli stavke polozil som pod zadne koleso a vydrzal ale to len tak pre ukazku.

_________________
Vitara 1.6, navijak, šnorchel, zdvihutá, rozšírená, T3, Hi-lift, kompresor,....


Uto, 24.11.2009, 23:49
Profil ICQ
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 27.10.2008, 19:09
Príspevky: 623
Bydlisko: Bacuch
Odpoveď s citáciou
Poslať 
na toto nemam slov :smt023 :smt023 :smt023 ja si asi snorchel radsej pozvaram to bude v mojom pripade istejsie lebo na takuto robotu sa nechitam, mas moj obdiv :wink:

_________________
Off Road je choroba a preto mam rád blato lebo je Liečivé


Str, 25.11.2009, 0:04
Profil
Ťažký Profík

Registrovaný: Str, 31.12.2008, 0:27
Príspevky: 462
Bydlisko: Senica ,,Záhorí" SK
Odpoveď s citáciou
Pekná práca, super to ukáže v tom ,,karbon" prevedení a príkladne zdokumentovaná :smt023 Tiež sa stále neviem rozhodnút, z čoho si ho vyrobím. Nechce sa mi dávat tolko é za kus plastu. Prajem vela pekných brodení. Cágo Rudy :smt006

_________________
Toyota HDJ 80 4.2TD


Str, 25.11.2009, 1:37
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 27.05.2008, 18:49
Príspevky: 692
Bydlisko: TN
Odpoveď s citáciou
Poslať 
cudujem sa ze ten polystyren vydrzal brusenie a nelamal sa. taketo tvary (dlhe, tenke) je lepsie vyrobit z makkeho dreva. a kevlar isiel brusit vcelku lahko?


Str, 25.11.2009, 8:09
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 10.01.2009, 1:54
Príspevky: 262
Bydlisko: Žarnovica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
rustycj píše:
cudujem sa ze ten polystyren vydrzal brusenie a nelamal sa. taketo tvary (dlhe, tenke) je lepsie vyrobit z makkeho dreva. a kevlar isiel brusit vcelku lahko?


no toto je tvrdeny polystyren ten vydrzi vela aj rezania aj brusenia a hlavne nema "gulicky" ale rovny povrch.a kevlar sa nebrusia dohvieako lebo z neho stale trcia vlakne. preto som dal na vrch karbon a ten sa brusil dobre

_________________
Vitara 1.6, navijak, šnorchel, zdvihutá, rozšírená, T3, Hi-lift, kompresor,....


Naposledy upravil Rudy-Vitara dňa Str, 25.11.2009, 11:35, celkovo upravené 1



Str, 25.11.2009, 10:02
Profil ICQ
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 07.03.2009, 21:15
Príspevky: 528
Bydlisko: Žilina-Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ako je to mozne ze ten laminat ma taku pevnost ze drzal vahu auta? to vobec nechapem.... Inak neskutocna praca...... vsetky klobuky dole :smt148

_________________
F.O.R.D Bronco Fullsize 1991 V8 5.8 351 EFI LPG
made in USA/Michigan

Bronchitida

http://bronconamiestohotela.com/
http://www.fordbronco.eu


Str, 25.11.2009, 10:44
Profil ICQ WWW
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 13.12.2006, 23:17
Príspevky: 667
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Paradana pracika. "Vsechna cest, strejda Grgo..." :smt127

Musim uznat ze po dlllhej ale fakt dlhej dobe je toto prispevok ktory patri na forum 4x4club.

_________________
Lestenka


Str, 25.11.2009, 13:53
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 10.01.2009, 1:54
Príspevky: 262
Bydlisko: Žarnovica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
peterB píše:
Paradana pracika. "Vsechna cest, strejda Grgo..." :smt127

Musim uznat ze po dlllhej ale fakt dlhej dobe je toto prispevok ktory patri na forum 4x4club.


dik!aj mne sa obcas zda ze sa to tu neubera dobrym smerom

_________________
Vitara 1.6, navijak, šnorchel, zdvihutá, rozšírená, T3, Hi-lift, kompresor,....


Str, 25.11.2009, 14:53
Profil ICQ
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 06.01.2009, 11:01
Príspevky: 848
Bydlisko: Bratislava - Dubravka
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Pekna praca aj ked trochu pracna ale hlavny je vysledok :smt023
Po tolkych hodinach prace by som ten test neriskoval , je to dobra motivacia pre modelarov.


Str, 25.11.2009, 17:57
Profil WWW
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 29.12.2008, 21:58
Príspevky: 364
Bydlisko: ZM
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Pekna robota Rudy hlavne pracna.
S tym šnorchlom si už aj pojazdil? Pocítil si nejaky negatyvny vpliv na tah motora? Celkovo nejake zistenia pri jazde, trebars pri predbiehani, alebo aj v terene pri potrebe vyších otačok? (proste či neni priduseny motor)

_________________
SUZUKI Vitara 1.6 16V, Lift +5cm a bodylift +2,5cm,235/75R15 MT Wisentta a Discover M+S,CB, navijak, predný pevnosťák, šekle,Hi-lift zdvihák, gurntne,majak,lopata,kompresor,dynamická gurtňa :-)


Str, 25.11.2009, 21:35
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 10.01.2009, 1:54
Príspevky: 262
Bydlisko: Žarnovica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Fido píše:
Pekna robota Rudy hlavne pracna.
S tym šnorchlom si už aj pojazdil? Pocítil si nejaky negatyvny vpliv na tah motora? Celkovo nejake zistenia pri jazde, trebars pri predbiehani, alebo aj v terene pri potrebe vyších otačok? (proste či neni priduseny motor)


no fido, priduseny teda nemoze byt vzduchu ma viac ako predtym a este aj studensieho. ale pred tym nez som to zacal som uvazoval presne takto.ale uvedomil som si ze vaznejsie by to bolo keby je to nejaky turbomotor kde je napr vaha vzduchu alebo tak.ale moja jednoducha karburatorova atmosfericka 1,6 stka takuto zmenu teda nepostrehla ani trochu...zda sa mi ze ide lepsie ale to bude urcite vymenou filtra za novy.

_________________
Vitara 1.6, navijak, šnorchel, zdvihutá, rozšírená, T3, Hi-lift, kompresor,....


Str, 25.11.2009, 21:57
Profil ICQ
Začínajúci koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 06.11.2008, 12:24
Príspevky: 132
Bydlisko: Dúbravka-BA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Perfektné,Perfektné a ešte aj veľmi dobre zdokumentované.


Str, 25.11.2009, 22:22
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 29.12.2008, 21:58
Príspevky: 364
Bydlisko: ZM
Odpoveď s citáciou
Poslať 
No, len ja ma 16 ventil (1996) a ty asi 8 ventil. Takže neviem?

_________________
SUZUKI Vitara 1.6 16V, Lift +5cm a bodylift +2,5cm,235/75R15 MT Wisentta a Discover M+S,CB, navijak, predný pevnosťák, šekle,Hi-lift zdvihák, gurntne,majak,lopata,kompresor,dynamická gurtňa :-)


Str, 25.11.2009, 22:30
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 10.01.2009, 1:54
Príspevky: 262
Bydlisko: Žarnovica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Fido píše:
No, len ja ma 16 ventil (1996) a ty asi 8 ventil. Takže neviem?

o to by neslo ale asi mas vstrekovanie nie karburator a neviem ake su tam rozne snimace...nech sa vyjadria skusenejsi ze ci by to malo vplyv ci nie

_________________
Vitara 1.6, navijak, šnorchel, zdvihutá, rozšírená, T3, Hi-lift, kompresor,....


Str, 25.11.2009, 22:37
Profil ICQ
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 25.11.2009, 22:12
Príspevky: 16
Bydlisko: Trnava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Teda po tomto fóre sa poflakujem už nejaký čas,ale až táto prácička ma naštartovala k registrácii.Paráda,klobúk dole :smt158

_________________
http://www.mynacestach.szm.sk
http://slamenacik.blogspot.sk/


Str, 25.11.2009, 23:01
Profil WWW
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 23 ]  Choď na stránku 1, 2  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: