4x4 Club Slovakia http://www.4x4club.sk/forum/ |
|
Výroba šnorchla z laminatu http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=33&t=9444 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | Rudy-Vitara [ Uto, 24.11.2009, 23:49 ] |
Predmet príspevku: | Výroba šnorchla z laminatu |
tak konecne som ho dokoncil! trvalo to od juna do septembra ale tak nerobil som ho kazdy den ale aj tak je na nom odpracovanych vyse 50 hodin,cize debaty typu ci sa to oplatilo ked sa da kupit za x korun su zbytocne. Ja som proste taky ked viem nieco vyrobit tak to vyrobim radsej ako kupim.material som si zohnal lacnejsie lebo s laminatom obcas robim ale aj tak by to nebolo viac nez 50 mozno 60 euro. ale pre mna ma hodnotu takmer nevycislitelnu:-) dokopy som minul 3 litre polyesterovej zivice,asi 2m stvorcove sklenej rohoze,1 m stvorcovy karbonu , nejaky polystyren,tmel,PVA separator asi 10 stetcov a iny spotrebny material. fotky najdete v albume: http://picasaweb.google.sk/rudolf.lupta ... ZLaminatu# postup vyroby, ak by si to niekto chcel skusit: 1,vyrobil som si pozadovany tvar snorchla z tvrdeneho fasadneho polystyrenu(PUR pena sa neosvedcila), tvar kopiroval karoseriu a bol zakonceny "kobrou" tento krok trval snad najdlhsie. 2,po vytmeleni nerovnosti na forme a nastriekani PVA separatorom som ju potiahol tromi vrstvami laminatu 3,to som rozpilil na polovicu aby som vybral polystyren a mal som teda negativnu formu s dokonalym povrchom. 4,formu som zvnutra nastriekal PVA a vlaminoval do nej 4 alebo 5 vrstiev laminatu 5,po vylupnuti uz hotovych poloviciek snorchla som ho prisposobil na auto a dnu zalaminoval srouby ako "štifty" potom som zbrusil okraje snorchla aby sa mi tam vosli spojovacie pruzky laminatu,na tie som pouzil karbon(cierny) a kevlar karbon(cierno zlty na fotkach) aby to na tom spoji nepraskalo.priblizne 4 vrstvy po celej dlzke spoja. 6, tento spoj bolo treba vybrusit a vygitovat aby bolo vsetko rovne akoby sa snorchel isiel lakovat. 7,ja som si ale vybral tazsiu cestu a na hotovy snorchel som nalaminoval jednu vrstvu karbonu co sa mi podarilo nad ocakavania a po prebruseni spojov a nalakovani cirim lakom je vysledok naozaj dobry. 8,vsetky ostatne kroky ako vyroba mriezky ci upevnovanie na auto uz nespominam to kazdy kutyl zvladne podla svojej predstavy.V otazke pevnosti nieje o com je naozaj velmi pevny dokonca som ho koli stavke polozil som pod zadne koleso a vydrzal ale to len tak pre ukazku. |
Autor: | samuaz [ Str, 25.11.2009, 0:04 ] |
Predmet príspevku: | |
na toto nemam slov ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Jojo GR [ Str, 25.11.2009, 1:37 ] |
Predmet príspevku: | Snorchel! |
Pekná práca, super to ukáže v tom ,,karbon" prevedení a príkladne zdokumentovaná ![]() ![]() |
Autor: | rustycj [ Str, 25.11.2009, 8:09 ] |
Predmet príspevku: | |
cudujem sa ze ten polystyren vydrzal brusenie a nelamal sa. taketo tvary (dlhe, tenke) je lepsie vyrobit z makkeho dreva. a kevlar isiel brusit vcelku lahko? |
Autor: | Rudy-Vitara [ Str, 25.11.2009, 10:02 ] |
Predmet príspevku: | |
rustycj píše: cudujem sa ze ten polystyren vydrzal brusenie a nelamal sa. taketo tvary (dlhe, tenke) je lepsie vyrobit z makkeho dreva. a kevlar isiel brusit vcelku lahko? no toto je tvrdeny polystyren ten vydrzi vela aj rezania aj brusenia a hlavne nema "gulicky" ale rovny povrch.a kevlar sa nebrusia dohvieako lebo z neho stale trcia vlakne. preto som dal na vrch karbon a ten sa brusil dobre |
Autor: | remco [ Str, 25.11.2009, 10:44 ] |
Predmet príspevku: | |
ako je to mozne ze ten laminat ma taku pevnost ze drzal vahu auta? to vobec nechapem.... Inak neskutocna praca...... vsetky klobuky dole ![]() |
Autor: | peterB [ Str, 25.11.2009, 13:53 ] |
Predmet príspevku: | |
Paradana pracika. "Vsechna cest, strejda Grgo..." ![]() Musim uznat ze po dlllhej ale fakt dlhej dobe je toto prispevok ktory patri na forum 4x4club. |
Autor: | Rudy-Vitara [ Str, 25.11.2009, 14:53 ] |
Predmet príspevku: | |
peterB píše: Paradana pracika. "Vsechna cest, strejda Grgo..." ![]() Musim uznat ze po dlllhej ale fakt dlhej dobe je toto prispevok ktory patri na forum 4x4club. dik!aj mne sa obcas zda ze sa to tu neubera dobrym smerom |
Autor: | lubor [ Str, 25.11.2009, 17:57 ] |
Predmet príspevku: | |
Pekna praca aj ked trochu pracna ale hlavny je vysledok ![]() Po tolkych hodinach prace by som ten test neriskoval , je to dobra motivacia pre modelarov. |
Autor: | Fido [ Str, 25.11.2009, 21:35 ] |
Predmet príspevku: | |
Pekna robota Rudy hlavne pracna. S tym šnorchlom si už aj pojazdil? Pocítil si nejaky negatyvny vpliv na tah motora? Celkovo nejake zistenia pri jazde, trebars pri predbiehani, alebo aj v terene pri potrebe vyších otačok? (proste či neni priduseny motor) |
Autor: | Rudy-Vitara [ Str, 25.11.2009, 21:57 ] |
Predmet príspevku: | |
Fido píše: Pekna robota Rudy hlavne pracna. S tym šnorchlom si už aj pojazdil? Pocítil si nejaky negatyvny vpliv na tah motora? Celkovo nejake zistenia pri jazde, trebars pri predbiehani, alebo aj v terene pri potrebe vyších otačok? (proste či neni priduseny motor) no fido, priduseny teda nemoze byt vzduchu ma viac ako predtym a este aj studensieho. ale pred tym nez som to zacal som uvazoval presne takto.ale uvedomil som si ze vaznejsie by to bolo keby je to nejaky turbomotor kde je napr vaha vzduchu alebo tak.ale moja jednoducha karburatorova atmosfericka 1,6 stka takuto zmenu teda nepostrehla ani trochu...zda sa mi ze ide lepsie ale to bude urcite vymenou filtra za novy. |
Autor: | Michal [ Str, 25.11.2009, 22:22 ] |
Predmet príspevku: | |
Perfektné,Perfektné a ešte aj veľmi dobre zdokumentované. |
Autor: | Fido [ Str, 25.11.2009, 22:30 ] |
Predmet príspevku: | |
No, len ja ma 16 ventil (1996) a ty asi 8 ventil. Takže neviem? |
Autor: | Rudy-Vitara [ Str, 25.11.2009, 22:37 ] |
Predmet príspevku: | |
Fido píše: No, len ja ma 16 ventil (1996) a ty asi 8 ventil. Takže neviem? o to by neslo ale asi mas vstrekovanie nie karburator a neviem ake su tam rozne snimace...nech sa vyjadria skusenejsi ze ci by to malo vplyv ci nie |
Autor: | Brčo [ Str, 25.11.2009, 23:01 ] |
Predmet príspevku: | |
Teda po tomto fóre sa poflakujem už nejaký čas,ale až táto prácička ma naštartovala k registrácii.Paráda,klobúk dole ![]() |
Stránka 1 z 2 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |