Dnes je piatok 30. mája 2025, meniny má Ferdinand a zajtra Petronela, Petrana
ake SUV je este stale schopne offroad?
Autor |
Správa |
michi
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 18.10.2006, 1:17 Príspevky: 2388 Bydlisko: Zálesie
|
Kapo píše: MIrec01 píše: biker píše: jj neriesime rozdiely suv a offroad... riesime v com budeme jazdit po terene za 50 rokov  za 50 rokov nebudeme jazdit v terene lebo nam to vlada zakaze  Zakázané je to už teraz.
Čo autom, ale aj na bicáku alebo na lošaďke!!!!
|
Uto, 04.03.2008, 0:34 |
|
 |
biker
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 0:00 Príspevky: 1239 Bydlisko: Senica
|
Kapo píše: MIrec01 píše: za 50 rokov nebudeme jazdit v terene lebo nam to vlada zakaze  Zakázané je to už teraz. A SUV som nevidel a asi ani neuvidím v teréne.
aaale zakazane-nezakazane..
neni vam to nahodou jedno ked to aj tak nedodrzujete
kapo kukaj na seriovku

|
Uto, 04.03.2008, 0:45 |
|
 |
Jameson
Frajer
Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 13:15 Príspevky: 206 Bydlisko: BA
|
Chudak Santa...  Ono podla mna hladat hranicu medzi SUV a Offom nema moc velky rozdiel - treba si proste specifikovat, co je este OFF a co uz nie (samonosna karoseria vs. ramy, svetla vyska atd.) a vyberat podla toho... Offy urcite nikdy uplne nevyhynu, akurat sa budu coraz dalej posuvat na hranicu uzitkovych vozidiel (viz. LR Defender) - horska sluzba, zachranne systemy, polovnici, elektrikari a plynari a podobna banda bude proste stale taketo vozy potrebovat... No a potom par blaznov, ktori daju prednost Offu (Terrynka) pred SUVkom (Santa Fe) uz len preto, ze je to proste OFF 
_________________ Zlaté zlatíčko so 150 koňmi pod kapotou... /Hyundai Terracan CRDi/
|
Str, 05.03.2008, 12:04 |
|
 |
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
... takto osobne si filozoficky myslím, že budeme vytlačený smerom k najlahším terénnym náklaďákom, pretože tuningovatelnosť osobných áut stále klesá 
_________________ SLOW & FURIOUS
|
Str, 05.03.2008, 12:17 |
|
 |
MoostanQue
Mašinista
Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39 Príspevky: 1112
|

Otazka, tak ako je postavena, je zavadzajuca. Nie je definovana hranica medzi SUV a offom (ak nieco take ako offroad existuje). Takisto nie je definovany pojem 'offroad'.
Ad 1): Hranica medzi terennym autom a SUV (sport utility vehicke - sportovo uzitkovy automobil) definovana byt nemoze, pretoze sortiment automobilov v oblasti teoretickej hranice medzi SUV a OFF je velmi siroky a teda prechod je plynuly - nie je mozne zhodnotit, co vlastne je este SUV a co uz je OFF, jednotlive konstrukcie sa prelinaju a kombinuju.
Terenny automobil by mal mat nejaky komplexnejsi subor zariadeni umoznujuci mu jazdu mimo upravenych komunikacii, teda napr. pohon vsetkych naprav, redukciu, zvysenu svetlu vysku, uzavierku aspon jedneho napravoveho diferencialu, pripadne nejake vyprostovacie zariadenia. Takisto by mal byt konstruovany na jazdu v nepriaznivych podmienkach, ktore zvysuju namahanie jednotlivych casti. Neda sa vsak jednoznacne urcit ze vozidlo musi mat tuhe napravy alebo ram, to je hovadina. (jeziiis, to som zvedavy na ten vybuch teraz  ).
SUV (principalne) je automobil so zlepsenou priechodnostou. Moze a nemusi mat niektore alebo vsetky vyssieuvedene znaky. Hlavnym kriteriom nie je vsak prejazdnost v terene. V podstate je rozdiel medzi SUV a OFFom definovatelny ako percentualny pomer (priklad: Honda CRV je 100% SUV; Santana je 100% OFF ... vacsina automobilov je niekde medzi tym), takze rozhodnut ci to ktore auto je SUV alebo OFF je pri najlepsej voli dost nepresne. Kazde auto je suborom kompromisov v prospech jednej ci druhej strany. Je mozne porovnavat jednotlive typy medzi sebou, ale nie je mozne delit tuto velmi siroku kategoriu iba na dve casti.
Ad 2): offroad (rozumejme teren) ... je proste cokolvek mimo cesty (off the fucking road, huh?). Neviem si predstavit definiciu, co uz teren je, a co este nie. Strkova rovna cesta teren neni, 40 cm blata uz ano. Ale kde je hranica? Docela slusny teren sa da zdolat s patricne obutou skodovkou... a s patrolom sa da zapadnut aj na trave pred domom (oboje vyskusane). S Trabantom som presiel kam 815 nevysla - co neznamena ze T601 je terenne auto, a uz vobec nie lepsie ako T815 - len v konkretnom terene boli relevantnejsie tie vlastnosti, ktore trabant mal a tatra nie (vaha napriklad). Takze pri zistovani 'ake auto prejde po terene' je nutne specifikovat konkretny teren, alebo vseobecne poziadavky (napr. co prejde polmetrom snehu). ... Tak ma napada.. co takto pasove SUV?
...............................................................................................
K otazke 'Ake auto by ste si kupili' ... mam Patrola, pretoze ma pre mna najvhodnejsi pomer vsetkych vlastnosti, ktore od auta chcem. Ak by som bol nuteny si vybrat nieco ine, tak ak mensie tak Defender, ak vacsie tak F 250 SD alebo Unimog. Ale to uz je od SUV dost daleko.
EDIT (doplnene po zhliadnuti predchadzajuceho prispevku): no podla toho ako sa zacinam nezmestit do dlheho Patrola, to vyzera najskor na ten Unimog 
_________________Bežný automobil v základnej výbave. Nóóikdyž.. 
|
Str, 05.03.2008, 13:01 |
|
 |
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|

.... Mustang... dovolil by som si vypichnúť a trocha aj podčiarkuť jednu nenápadnú podmienku offroadovitosti, ktorú si tak nejak mimovolne spomenul... a to, že od "terénneho" auta sa očakáva opakovatelné používanie v teréne.
Zatialčo rámové autá na tuchých nápravách jazdia roky a desaťročia, skeletové autá na nezávislých nápravách trpia vekom a tvrdým používaním ovela viac. Rámové auto je čo sa týka podvozku ľahko opravitelné, na rozdiel od IWS zakotveného do (v lepšom prípade) pomocného rámu... alebo len do niestne zosilneného plechu.
Redakcia ktoréhosi nemeckého autočasopisu spravila onehdá zaujímavý pokus. Vzali na trail Mercedes ML a Mercedes G. Obe autá v sériovom stave prešli s väčšími či menšími problémami celú trať (a nebola to trať mäkká). Potom nastalo sčítavanie, kolko bude stáť uvedenie vozov do pôvodného stavu. A zatialčo G potreboval leda vyvapkovať a upratať interiér, ML bol v servise a to ho vyšlo na nikoľko tisíc europeňazí (už si nepamätám koľko).
A vovovotom to je.
Inááááč... určite nezavrhujem IWS. Chabosť a citlivosť používaných IWS je daná najmä tým, že konštruktérovi ktorý ich kreslí stojí za chrbtom účtovník a niekto od marketingu. A tý chcú len jedno ... : aby to bolo lacné. Takže samozrejme že rameno nápravy dá vylisovať z natrikrát preloženého pozlátka zo salonky a ukotví ho prevrtanom korkovom štupli od vína. Návrhovú životnosť to dosiahne a 90% užívatelov to vyhovie. Ostaný majú smolu.
On obecne vývoj terénnych áut prešľapuje na mieste. Vrchol bol dosiahnutý v začiatkom osemdesiatych rokov a ďalej sa nič moc nedeje. Zúfalé snahy do koncepčne starého podvozku implantovať ďalšiu a ďalšiu elektroniku má len jediný ciel - a to urobiť auto viac "user friandly" aby jazda (v teréne) nekládla také nároky na znalosti a zručnosť šoféra. Inak to nemá žiaden prínos.
Sranda opäť započne až dôjde k revolučnému pokroku v konštrukcii vozidiel do terénu, ktorý sa už teraz začína v laboratóriach zbrojoviek. Napr trakčné elektromotory v nábojoch kolies (také vraj bude mať Hummer next gen.) umožnia fakt účelnú a funkčnú kontrolu trakcie, netušené manévrovacie schopnosti achystá sa mnoho iných fičúrin.
Len sa toho treba dožiť.
_________________ SLOW & FURIOUS
|
Str, 05.03.2008, 14:27 |
|
 |
MoostanQue
Mašinista
Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39 Príspevky: 1112
|
Ano ano.. plne suhlasim. Ja som mal na mysli H1 (ako terenne auto s nezavislym zavesenim) a Tatru (nezavisle polnapravy a bez ramu). Ale je pravda, ze Tatra je konstrukcna vynimka a u H1 je bytelnost zavesenia nezlucitelna s komercnym vyuzitim (drahe a tazke).
_________________Bežný automobil v základnej výbave. Nóóikdyž.. 
|
Str, 05.03.2008, 14:51 |
|
 |
MARTINO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 20:45 Príspevky: 3143 Bydlisko: VYCHOD PO
|
neviem či ste pozerali Motormagazin ,ale je tu test ,,čistych,, offroadov /  / Mitsubishi Outlander a BMW X6 //mne osobne sa to auto vobec nepači  // tak pozrite rozdiel medzi SUV a offroad  :
http://www.tuning.sk/dokument-motormaga ... ov-19-2008
_________________My car is Cherokee-Jeep Grand Cherokee ! 5,2 V8,MT Goodrich,3"liftik,CB,gurtna a dobra duša za volantom. ložiska a prislušenstvo http://www.martino-eshop.sk
|
Pon, 07.07.2008, 8:37 |
|
 |
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4605 Bydlisko: Hlavná dedina
|
No zabavili šme še
Ty prvá cica bola nejaká moc ofučaná
Nejak sa mi zdá že mame Martino nejaké moc úsporné autá 
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Pon, 07.07.2008, 9:11 |
|
 |
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
pekná cica  ...ale tie nechty! 
_________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran
|
Pon, 07.07.2008, 9:17 |
|
 |
dado
Legenda Offroadu
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3010 Bydlisko: Rimavská Sobota
|
Ja by som tu X6 v cervenej vinovej farbe mohol. Nemyslim do terenu, ale tak na bezne jazdenie.... len ze ja som sa narodil v chudobnej rodine ucitelov tak z toho nic nebude.
|
Pon, 07.07.2008, 9:30 |
|
 |
thunder
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 10.05.2007, 22:16 Príspevky: 1999 Bydlisko: Trencin
|
diesel píše: pekná cica  ...ale tie nechty! 
v pripade cice skor drapky...
|
Pon, 07.07.2008, 9:45 |
|
 |
slovacisko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Sob, 03.02.2007, 20:57 Príspevky: 555 Bydlisko: Praha
|
Kua ze offroad  ... ked uz vsetko je na hovn*o slabe aspon audiosystem ma kua vykon  . Do daneho terenu by som sa nebal vbehnut ani z Octavkou pre skautíkov  . Auta su to pekne, prepchate cackami, ale sa obavam ze nazyvat to offroadom je dost odvazne.
|
Pon, 07.07.2008, 9:58 |
|
 |
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4605 Bydlisko: Hlavná dedina
|
slovacisko píše: ale sa obavam ze nazyvat to offroadom je dost odvazne.
Ale šak to je coool masirka pred tesco nie 
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Pon, 07.07.2008, 10:09 |
|
 |
MARTINO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 20:45 Príspevky: 3143 Bydlisko: VYCHOD PO
|
Andrej píše: ....Nejak sa mi zdá že mame Martino nejaké moc úsporné autá 
Tiež si myslim  sa mi zdalo ,že 14 litrov na ,,Micine,, je dost..... no nevedel som,že ta ,,testovacia,, teta Vas tak zaujme
P.S. nepači sa mi to BMW lebo nevieme čo to je kombi? sedan? hatchback?možno keby to vyrobila ina automobilka tak to odsudi cely svet ,ale ,že je to BMW...... 
_________________My car is Cherokee-Jeep Grand Cherokee ! 5,2 V8,MT Goodrich,3"liftik,CB,gurtna a dobra duša za volantom. ložiska a prislušenstvo http://www.martino-eshop.sk
|
Pon, 07.07.2008, 10:27 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|