Dnes je nedela 4. mája 2025, meniny má Florián a zajtra Lesana, Lesia
|
Stránka 1 z 1
|
[ Príspevkov: 12 ] |
|
Autor |
Správa |
masurko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 27.09.2007, 12:05 Príspevky: 1818 Bydlisko: Trencin
|
cafte chalani nedisponujete niekto nejakymi materialmi tykajucimi sa konsturkcie hybridnych automobilov?  potrebujem totiz zosmolit seminarku na cca 10-15 stran ale nech googlim ako googlim stale nic rozumne nemozem najst 
_________________ "Bolesť trvá len chvíľu, víťazstvo trvá navždy" Ex: JEEP CHEROKEE 4.0i, 4.5" lift Ex: Patrol K260, 2.8D homemade pickup Ex: Patrol W260, 2.8TD eMHaDecka na 33kach Patrol Y61 3.0DTi - ma vsetko co treba
|
Uto, 18.03.2008, 17:26 |
|
 |
dzordzo
Ťažký Profík
Registrovaný: Pon, 26.02.2007, 14:27 Príspevky: 399 Bydlisko: Bratislava
|
Mam funkcny model auta na vodik. Mozem ti naskenovat manual ak ti to pomoze.
_________________ unlimited
|
Uto, 18.03.2008, 19:14 |
|
 |
masurko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 27.09.2007, 12:05 Príspevky: 1818 Bydlisko: Trencin
|
dzordzo píše: Mam funkcny model auta na vodik. Mozem ti naskenovat manual ak ti to pomoze. no to mi asi moc nepomoze lebo zadanie je presnejsie trakcna sustava elektromobilu (spalovaci motor hybridneho vozidla) a trakcna mechanika a dynamika cestnych motorovych vozidiel takze o alternativnych palivach nabuduce  ale dakujem velmi pekne za ochotu 
_________________ "Bolesť trvá len chvíľu, víťazstvo trvá navždy" Ex: JEEP CHEROKEE 4.0i, 4.5" lift Ex: Patrol K260, 2.8D homemade pickup Ex: Patrol W260, 2.8TD eMHaDecka na 33kach Patrol Y61 3.0DTi - ma vsetko co treba
|
Uto, 18.03.2008, 19:19 |
|
 |
dado
Legenda Offroadu
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3010 Bydlisko: Rimavská Sobota
|
dzordzo píše: Mam funkcny model auta na vodik. Mozem ti naskenovat manual ak ti to pomoze.
To fakt ? Staval si to sam ? Je to jednoduche ?
|
Uto, 18.03.2008, 20:01 |
|
 |
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
_________________ SLOW & FURIOUS
|
Uto, 18.03.2008, 20:16 |
|
 |
masurko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 27.09.2007, 12:05 Príspevky: 1818 Bydlisko: Trencin
|
 tyyy kokso uz viem preco nam na priemyslovke tak vtlkali do hlavy impulzne zdroje to som este nevidel aby dokazal jeden nakladak nakrmit elektrikou pristavaciu drahu 
_________________ "Bolesť trvá len chvíľu, víťazstvo trvá navždy" Ex: JEEP CHEROKEE 4.0i, 4.5" lift Ex: Patrol K260, 2.8D homemade pickup Ex: Patrol W260, 2.8TD eMHaDecka na 33kach Patrol Y61 3.0DTi - ma vsetko co treba
|
Uto, 18.03.2008, 21:46 |
|
 |
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
... všimol si si trik... nepoužívajú baterky, ale kondenzátory. Najviac sa mi páčila úspora 40% paliva  Keby Patrol vedel chodiť za 7 litrov... 
_________________ SLOW & FURIOUS
|
Str, 19.03.2008, 10:42 |
|
 |
dzordzo
Ťažký Profík
Registrovaný: Pon, 26.02.2007, 14:27 Príspevky: 399 Bydlisko: Bratislava
|
dado píše: dzordzo píše: Mam funkcny model auta na vodik. Mozem ti naskenovat manual ak ti to pomoze. To fakt ? Staval si to sam ? Je to jednoduche ?
Fakt. Ale stavali to soudruzi v cine. Externy vyvijac ktory natlaci vodik do nadrzky v auticku a v nom je generator co z vodika vyrobi elektrinu.
_________________ unlimited
|
Str, 19.03.2008, 12:25 |
|
 |
masurko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 27.09.2007, 12:05 Príspevky: 1818 Bydlisko: Trencin
|
Martin 4 píše: ... všimol si si trik... nepoužívajú baterky, ale kondenzátory. Najviac sa mi páčila úspora 40% paliva  Keby Patrol vedel chodiť za 7 litrov...  no vsimol ale musi to byt zas nejaka nova technologia pretoze ked si zoberes ze klasicky kondenzator (kapacitor) o kapacite 1F ma rozmer priblizne ako litrova flasa tak taku kapacitu aby to napojilo letiskovu pristavaciu plochu pri odbere tusim 133A tam bolo tak to by musel byt kapacitor este vacsi ako cely nakladak aj to je malo 
_________________ "Bolesť trvá len chvíľu, víťazstvo trvá navždy" Ex: JEEP CHEROKEE 4.0i, 4.5" lift Ex: Patrol K260, 2.8D homemade pickup Ex: Patrol W260, 2.8TD eMHaDecka na 33kach Patrol Y61 3.0DTi - ma vsetko co treba
|
Str, 19.03.2008, 12:56 |
|
 |
petertn
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 04.12.2006, 15:26 Príspevky: 1254 Bydlisko: Trenčín
|
no a jasne ze zalezi aj na frekvencii naplnania kondikov 
_________________ na cestach umiera cim dalej tym viac ludi...budem radsej jazdit po chodniku...
Nikdy nesúper s blbcom.
Stiahne Ťa na svoju úroveň a tam Ťa prevalcuje svojimi skúsenosťami....
"Byť človekom nie je fakt, ale možnosť ..."
|
Str, 19.03.2008, 13:19 |
|
 |
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|

pozor... on nepoužíva elektriku z kapacitorov na pohon ako iné hybridy elektriku z bateriek. On má kapacitory iba na vyrovnávanie príkonových špičiek. Pozitívnych aj negatívnych. Diesel ide v optimálnych otáčkach na vrchole momentovej krivky a točí generátorom. Elektromotory v kolách ženú auto a ak treba pridať, alebo vzrastie odpor v teréne, tak príkonovú špičku si vezmú z kondenzátorov. Zase keď náhle poklesne príkon, ba dokonca je energia navyše (z brzdenia) tak vystavačnú elektriku zase do kondenzátorov schovajú a majú ju nabudúce. Len tým sprostým narovnaním požiadavkov na diesel ušetrili 40% paliva. Neviem nakolko berieš angličtinu, ale vysvetlujú tam, že kondenzátory sú na rozdiel od bateriek menej citlivé na teplotu, majú dlhšiu životnosť, nie sú environmentálne nebezpečné a dajú sa lahko vybiť (napr. pred údržbou alebo leteckou prepravou)
Inak DARPA na objednávku Pentagonu sponzoruje vývoj následníka HMMWV čo má byť tiež dieselelektrický hybrid, ale s baterkami, pretože sa očakáva aj schopnosť prevádzky s odstaveným spalovacím motorom = bez demaskujúcich príznakov. Taktiež sa predpokladá, že je to prvý krok ktorý umožní v budúcnosti jednoducho upgradovať hybridy na čisto elektormobily poháňané palivovými článkami (vodíkovými, či už priamo na LH2 alebo s konverziou etanolu)
Bežia programy JLTV (Joint Light Tactical Vehicle) a FTTS (Future Tactical Truck System) Čítaj tu : http://en.wikipedia.org/wiki/MillenWork ... ty_Vehicle a tu : http://en.wikipedia.org/wiki/International_FTTS
Osobne si myslím, že až sa komerčne rozchodí technológia trakčných elektromotorov v kolesách, teprf vdedy sa ešte len budú dať robiť offroudy...
PS. ak si ešte nehladal, tak čítaj aj tu : http://en.wikipedia.org/wiki/Diesel-electric a tu : http://en.wikipedia.org/wiki/Parallel_h ... lel_hybrid
_________________ SLOW & FURIOUS
|
Str, 19.03.2008, 13:27 |
|
 |
masurko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 27.09.2007, 12:05 Príspevky: 1818 Bydlisko: Trencin
|
diky martinko ten druhy z wikipedie som pozeral ten prvy clanok nie idem ho pozret  a o tom HUMWEE uz viem davno  a tiez sa mi nezdalo zeby to tahalo vsetko z kapacitorov lebo to by utiahlo tak mozno par minut 
_________________ "Bolesť trvá len chvíľu, víťazstvo trvá navždy" Ex: JEEP CHEROKEE 4.0i, 4.5" lift Ex: Patrol K260, 2.8D homemade pickup Ex: Patrol W260, 2.8TD eMHaDecka na 33kach Patrol Y61 3.0DTi - ma vsetko co treba
|
Str, 19.03.2008, 18:45 |
|
 |
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Príspevkov: 12 ] |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|