Dnes je sobota 3. mája 2025, meniny má Galina a zajtra Florián
|
Stránka 1 z 1
|
[ Príspevkov: 9 ] |
|
Autor |
Správa |
petriiik
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 01.01.2008, 14:27 Príspevky: 1286 Bydlisko: Dohnany
|
Pocul som ze ked si niekto nieco kupi cez net na dobierku a ked to preda este v zaruke tak tomu kto to kupi ako 2 tak tomu uz zaruka neplati. Je to pravda?
_________________ lepší je si to posrat podle svýho, než podle toho, co ti raděj ti druhí !!!
|
Str, 13.02.2008, 19:58 |
|
 |
Shrek
Učeň
Registrovaný: Uto, 09.10.2007, 23:12 Príspevky: 58
|
Nevim jak u vas,ale v CZ je to pravda,a ani to nemusi byt nakup pres net zaruka se vztahuje jenom na 1majitele,ale kdo dokaze ze js 2?Treba u aut je to jednoduchy.Ale spotrebni zbozi?
|
Str, 13.02.2008, 20:05 |
|
 |
finder
Support
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6666 Bydlisko: PB
|
Mas doklad o kupe ? Mozes byt aj desiaty majitel, a pochodis ...
Niekde nie je napisane, ze to nemozes posunut dalej, z akehokolvek dovodu (zivis sa tym, nevyhovuje ti produkt, ine dovody).
_________________Co neubrdzis, neukecas. Ak to nejde ubrzdit, aspon pridaj, nech je sranda  . 31" AT, AVM, hasicak, gurtne, retaze, bezna auto vybava. Zatial ... http://www.spritmonitor.de/en/mileage_icon/599240.html
|
Str, 13.02.2008, 20:08 |
|
 |
petriiik
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 01.01.2008, 14:27 Príspevky: 1286 Bydlisko: Dohnany
|
Shrek píše: Nevim jak u vas,ale v CZ je to pravda,a ani to nemusi byt nakup pres net zaruka se vztahuje jenom na 1majitele,ale kdo dokaze ze js 2?Treba u aut je to jednoduchy.Ale spotrebni zbozi? Tak to bude u nas tiez a ked odo mna kupi BAZAR mobil tak jemu nebude PLATIT ZARUKA??? 
_________________ lepší je si to posrat podle svýho, než podle toho, co ti raděj ti druhí !!!
|
Str, 13.02.2008, 20:10 |
|
 |
petriiik
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 01.01.2008, 14:27 Príspevky: 1286 Bydlisko: Dohnany
|
finder píše: Mas doklad o kupe ? Mozes byt aj desiaty majitel, a pochodis ... Niekde nie je napisane, ze to nemozes posunut dalej, z akehokolvek dovodu (zivis sa tym, nevyhovuje ti produkt, ine dovody). sak aj podla mna je to tak ale davali to v RADII
_________________ lepší je si to posrat podle svýho, než podle toho, co ti raděj ti druhí !!!
|
Str, 13.02.2008, 20:11 |
|
 |
finder
Support
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6666 Bydlisko: PB
|

Bazar kupuje od teba mobil nezavisle na stavu zaruky, on do toh ide, pokial to je funckne a moze to predat dalej ...
A nevidim dovod, preco by si nemohol uplatnit zaruku novy majitel veci, pokial v ruke drzi nejaky povodny doklad o nadobudnuti veci (fakturu, blocek, ...)
Ak je tam datum predaja a ine nalezitosti v citatelnom a nefalsovanom stave, vyrobok nie je poskodeny v rozpore so zarucnymi podmienkami, nie je dovod byt pri reklamacii neuspesny.
Pokial ma pamet neklame, nech rozmyslam, ako rozmyslam, osobne udaje udavam len pri kupe na splatky alebo u operatorov, ale ci uz sa jedna o kupu mobilu v hotovosti, pocitas, hifi-veza, .... Vsade das len peniaze na drevo a odchadzas s krabivou pod pazuchou.
Okrem toho, aj mobil od operatora mozem predat (pokial ho splacam dalej v ramci mojho pausalu), aj vec ktoru som bral na sa splatky (za predpokladu, ze som ju uz dosplacal, ci splacam dalej).
Pri tomto by som sa zastavil - vsimol si niekto, ze aj ked je zaruka na veci 24 mesiacov, pri splacani napriklad na 36, sa vam automaticky doba predlzuje ?  ..Sice mozno clovek preplati, ale dokial ti trva zmluvny vztah, proste mozes reklamovat ...
Uz neviem, kto mi to povedal, ale ma to celkom logiku ...
_________________Co neubrdzis, neukecas. Ak to nejde ubrzdit, aspon pridaj, nech je sranda  . 31" AT, AVM, hasicak, gurtne, retaze, bezna auto vybava. Zatial ... http://www.spritmonitor.de/en/mileage_icon/599240.html
|
Štv, 14.02.2008, 0:08 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|
finder píše: Pri tomto by som sa zastavil - vsimol si niekto, ze aj ked je zaruka na veci 24 mesiacov, pri splacani napriklad na 36, sa vam automaticky doba predlzuje ?  ..Sice mozno clovek preplati, ale dokial ti trva zmluvny vztah, proste mozes reklamovat ... Uz neviem, kto mi to povedal, ale ma to celkom logiku ...
nie je pravda
dĺžka záruky je zo zákona, akákoľvek iná - dlhšia záruka, je vecou predajcu - preto existujú rôzne bonusové a príplatkové záruky.
Poznám prípad, baba kúpila PC v Tescu na splátky. Pc mesiac po záruke zhorelo - vada zdroja. Nevyreklamovala nič, ale splácať musela ďalej.
Niektoré splátkové a leasingové spoločnosti toto riešia formou poistenia
|
Štv, 14.02.2008, 0:34 |
|
 |
finder
Support
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6666 Bydlisko: PB
|
No neviem ci by u SOI pochodili ... Menej ako pol roka ti nemozu dat...
Nemozu sa zbavit zodpovednosti za vec ihned po predaji. Slovensko je kocurkovo, ale takto to nefunguje ani u nas.
_________________Co neubrdzis, neukecas. Ak to nejde ubrzdit, aspon pridaj, nech je sranda  . 31" AT, AVM, hasicak, gurtne, retaze, bezna auto vybava. Zatial ... http://www.spritmonitor.de/en/mileage_icon/599240.html
|
Štv, 14.02.2008, 8:24 |
|
 |
janwayz
Ťažký Profík
Registrovaný: Pon, 01.01.2007, 23:33 Príspevky: 459 Bydlisko: BA/MY
|

hmm, tu je dôležitá jedna vec: či kupuješ (uzatváraš zmluvu) podľa Obchodného zákonníka, alebo podľa Občianskeho zákonníka.
Ak kupuješ v obchode (TESCO, NAY a pod.) - väčšina predajov sa riadi Občianskym zákonníkom, v ktorom je záručná doba stanovená na 24 mesiacov. Ak ide o použitú vec - predávajúci a kupujúci sa môžu dohodnúť na kratšej dobe, nie však menej ako 12 mesiacov.
Ak ale s predajcom uzatváraš obchodný vzťah podľa Obchodného zákonníka, záruka za akosť je podľa "dohody" zmluvných strán a to môže byť 3 mesiace aj 36 mesiacov. Prevzatie záväzku zo záruky môže vyplynúť zo zmluvy alebo z vyhlásenia predávajúceho napr. v záručnom liste. Takýmto prevzatím záväzku je aj vyznačenie doby trvanlivosti alebo použiteľnosti priamo na tovare.
Zákon o ochrane spotrebiteľa ešte uvádza, že predávajúci je povinný riadne informovať o rozsahu, podmienkach a spôsobe uplatnenia reklamácie....
Ak je to proste uvedné tými najdrobnejšími písmenami na rube dodacieho listu - máš smolu.
Jo a podstatá vec - reklamáciu VŽDY treba riešiť písomne, počkať si 30 dní na vyjadrenie a keď máš pochybnosti o spôsobe vyriešenia - obrátiť sa na SOI. Alebo ak do 30 dní vyjadrenie nedostaneš - písomne vyzvať predávajúceho na odpoveď, uviesť že "Vaše vyjadrenie žiadam zaslať do 3 dní" a potom na štvrtý deň navštíviť SOI.
inak - viac by určite mohol vedieť Mozeq, ak sa mýlim nech ma opraví 
_________________GAZ 69M, Nissan Patrol a niečo medzi tým. Výbava? Kapo.
skype: jancila (<>)
|
Štv, 14.02.2008, 10:46 |
|
 |
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Príspevkov: 9 ] |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|