4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

Pandíkov "PROTOTYP"
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=4&t=11397
Stránka 70 z 72

Autor:  FOGY [ Uto, 12.03.2013, 0:48 ]
Predmet príspevku:  Re: Pandíkov "PROTOTYP"

zdeno píše:
Fogy, prečo si myslíš, že tá náprava je tak namáhaná na krut, že by sa mala zlomiť?
O nejakom krútení pri krížení nemôže byť ani reči, resp. určite nie o takom, ktoré by mohlo pevnostne ohroziť nápravu na lom.


náprava sa nezlomí, je pevná. Lámať sa môžu úchyty - ako pandíkovy, alebo ten protichodný krut požerú gumené silentbloky /sériový trol vpredu/

Autor:  zdeno [ Uto, 12.03.2013, 0:51 ]
Predmet príspevku:  Re: Pandíkov "PROTOTYP"

FOGY píše:
A problém je pri krížení, lebo ramená majú snahu s ňou točiť každé opačným smerom.

Znova sa pýtam - aká že to pôsobí v tých ramenách sila, ktorá by mala tú nápravu krútiť? :smt139 .

Autor:  zdeno [ Uto, 12.03.2013, 0:53 ]
Predmet príspevku:  Re: Pandíkov "PROTOTYP"

Si ma predbehol s odpoveďou :lol: - lenže Ty si písal, že mu stále bude lámať nápravu!

Autor:  FOGY [ Uto, 12.03.2013, 0:55 ]
Predmet príspevku:  Re: Pandíkov "PROTOTYP"

mirkokos píše:
Mna by len zaujimalo začo platia konštruktérov v suzuki ked to maju "takto" odfušované a zazvárané a ked už 17rokov u jimnka kruti a láme nápravy :smt005


na sériovkách s malým krížením to môže tak pracovať, lebo oceľ nie je skala a má určitú pružnosť a sú tam aj silentbloky. Ale kto chce veľké kríženie, bude mať s tým problém.

Autor:  FOGY [ Uto, 12.03.2013, 0:57 ]
Predmet príspevku:  Re: Pandíkov "PROTOTYP"

zdeno píše:
Si ma predbehol s odpoveďou :lol: - lenže Ty si písal, že mu stále bude lámať nápravu!


lámať nápravu som nemyslel, že sa zlomí tuhá náprava, ale úchyty, zvary, najslabšia časť, nie hrubá rúra

Autor:  OFFroad4wd [ Uto, 12.03.2013, 0:58 ]
Predmet príspevku:  Re: Pandíkov "PROTOTYP"

mna by len zaujimalo kto je taky frajer za obrazovkou a komu neda hned nekomentovať čo sa da aj na bazoší :-) http://www.bazos.sk/hodnotenie.php?mail ... meno=Tibor

Autor:  FOGY [ Uto, 12.03.2013, 1:04 ]
Predmet príspevku:  Re: Pandíkov "PROTOTYP"

pandík, ja som v brezne nebol, nechcel som si zablatiť moju leštenku, a to že si zváral nápravu som videl na fejsbúku

Autor:  mirkokos [ Uto, 12.03.2013, 1:06 ]
Predmet príspevku:  Re: Pandíkov "PROTOTYP"

No chlap nemau potešenie no, asi chceu onanuvať šiel preto do brezna a nič, :smt126 :smt126, z toho si nič nerob ludom vážne jebe, podaktorým :mrgreen:

Autor:  FOGY [ Uto, 12.03.2013, 19:20 ]
Predmet príspevku:  Re: Pandíkov "PROTOTYP"

Obrázok 

Autor:  OFFroad4wd [ Uto, 12.03.2013, 19:29 ]
Predmet príspevku:  Re: Pandíkov "PROTOTYP"

nepovedal by som že je to take nachylne na skrut ved to je akokeby boli len 2 ramená na 1 náprave, veď cele to je akože napevno tam nemá prečo krutiť to skor pri 4 linku by mi vychadzalo krútenie ak by neboli rovnaké dĺžky ramien a tak že jednu stranu zatlačí (horné rameno tlačí nápravu dozadu) a odlahčená strana zas ťahá nápravu dpredu, píšem o horných ramenách

Autor:  FOGY [ Uto, 12.03.2013, 19:30 ]
Predmet príspevku:  Re: Pandíkov "PROTOTYP"

dúfam, že už je všetkým jasné / aj radovi / o akom namáhaní na krut hovorím, a keď nie, kľudne sa ma opýtajte.

tak, ako to máš pandík pozvárané, to môže fungovať len vtedy, keď dáš makké a veľké silentbloky, ktoré budú eliminovať snahu ramien krútiť s nápravou pri krížení

Autor:  FOGY [ Uto, 12.03.2013, 19:33 ]
Predmet príspevku:  Re: Pandíkov "PROTOTYP"

pandík, pozri na tú kocku, čo je akože rúra tuhej nápravy. Na jednom konci ju natáča rameno jedným smerom a na druhom konci opačným

Autor:  Iron Uaz [ Uto, 12.03.2013, 19:45 ]
Predmet príspevku:  Re: Pandíkov "PROTOTYP"

FOGY píše:
Obrázok 

ale fogy ma pravdu ja som nad tim rozmyslal ties a ak mas mäkke a velke gumy v ramenach tak tedy je to realne ale ak mas male a mas tam ešte nebodaj trubečku tak to roby blbost !!!
lebo chce to skucat napravu alebo ramena !

Autor:  RADOFFROAD [ Uto, 12.03.2013, 20:10 ]
Predmet príspevku:  Re: Pandíkov "PROTOTYP"

preboha, kaslite uz na to, napravy sa krutia a namahaju, aj so 4linkom, ked to na trole vykrizim, je problem pohnut ramenom, co ma kludne centimeter volu...

jasne , ze to ma ciastocnu logiku, ale 70% konstrukcych rieseni na aute je o kompromisoch, toto je standardny sposob ulozenia, polemika nad tym ake vole su v silentblokoch a puzdrach je dalsia debata...

Fogy par stran dozadu sa docitas, ze aj s povolenymi zavitmi sa to skusalo, aj s unibalmi, rozdiely boli zanedbatelne, bez ohladu na to, co si vypocital...

presne toto, len v opacnom garde sa uz roky skusa na trole, vpredu pridat priecne puzdro koli lepsej krizivosti, ale zas sa to neda poriadne udrzat na ceste...

Autor:  Macej [ Uto, 12.03.2013, 20:26 ]
Predmet príspevku:  Re: Pandíkov "PROTOTYP"

Toto je silný technický oriešok pretože väčšina offov nemá iné limity kríženia okrem dlžky tlmičov a brzdových hadíc že? To je predsa samozrejmé. U bežného offu stačí dať 30" tlmiče a kým stačí drážkovanie kardanu a brzdové hadičky tak to vôbec nieje problém a ten podvozok využije celú dlžku tlmičov. Jedine Pandíkové držiaky na náprave sa potrhajú a napriek tej brutálnej váhe celej Pandy ktorá na to tlačí...

A teraz vážne. Nikto z vás Einsteini nikdy neriešil to, že mu pri chode náprav bránili púzdra/uloženia (a podobná háveď)? Ak sú držiaky dostatočne predimenzované (čož musia lebo musia vydržať v prípade skoku niekolkonásobok váhy auta) tak jednoducho iba dvihne koleso do vzduchu a nevyužije celú dlžku tlmiča lebo niečo obmedzí jeho chod. Málokedy sa stáva, že sa niečo utrhne pretože od výroby (ak to auto neni z blata) to vydrží a tunajší majstri ako napr. Pandík alebo Cechto (dúfam že som to napísal správne :roll: ) vedia že matroš stačí ale predsa trochu pridajú a bliknú COčkou ešte zo5 razy navyše takže to drží a jediné čo niaky ten zlý "výpočet" dráhy, alebo malá pružnosť púzdier alebo všetko naraz prípadne niečo čo ma teraz nenapadne, kazí je len a len kríženie. Ak by bola pravda to, že "krútenie" nápravy vždy niečo pri krížení zlomí, tak mám na oboch autách polámané rámy úplne na prach. pretože jak je možno z teorie známo, tak Land Rovery nemajú vrchné uloženia ramien otočné čapy alebo púzdra. Sú to iba konce ramien prepichnuté cez silentbloky v držiakoch na ráme. Česť výnimkám ktorý to dokázali ulomiť ale to už sa nejedná o bežne zaobchádzanie pri niakom tom obyčajnom extrem offroade :)
Rado je rýchlejší než ja a vie dodať aj odhadovú štatistiku ale už sa mi tento moj výplod nechce mazať a už ma to tu rozčuluje, tak si dovolím.... :-D

Stránka 70 z 72 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/