Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Štv, 15.05.2025, 12:55
Dnes je štvrtok 15. mája 2025, meniny má Žofia a zajtra Svetozár




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 38 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3  Ďalší
 Moja vojenská sériovka 
Autor Správa
Mašinista
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39
Príspevky: 1112
Odpoveď s citáciou
Poslať 
To JuroBSP: no prisla mi ta diskusia mierne zmatena... a ci som zle nieco napisau?

A seriovy Uaz (v diskutovanych rocnikoch) volnobezky nema. Daju sa dokupit.

_________________
Bežný automobil v základnej výbave.
Nóóikdyž.. :smt077


Uto, 29.04.2008, 17:35
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 13.12.2006, 22:10
Príspevky: 356
Bydlisko: BA/SE
Odpoveď s citáciou
to Mustang: Ok.

_________________
Nissan Patrol K260 - Biely Spaniel = BSP, kratky, 2,8TD
Obrázok


Uto, 29.04.2008, 18:06
Profil WWW
Frajer
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 01.02.2008, 17:33
Príspevky: 205
Bydlisko: Mačák:D
Odpoveď s citáciou
Poslať 
MoostanQue píše:
Teda, nie ze by ste to motali, ale :smt139

Uaz ma trvale pohananu zadnu napravu. Jednou pakou pridavnej prevodovky sa zubovou spojkou pripaja unasac predneho kardanu a teda pohon prednej napravy. Pritomnost medzinapravoveho diferencialu s tym nesuvisi. Druhou pakou sa v pridavnej prevodovke radi cestny alebo terenny prevodovy stupen, cize redukcia.

Prosim nemotat napravovy a medzinapravovy diferencial:
- Napravovy (priecny) diferencial sluzi na vyrovnavenie krutiaceho momentu medzi dve kolesa jednej napravy pri prechadzani zatacky, jelikoz vonkajsie koleso sa pri jazde zatackou otaca rychlejsie. Pri uviaznuti vozidla moze vsak dojst ku stavu, ked sa jedno koleso na smyklavejsom povrchu pretaca, a druhe na drsnejsom stoji. Uzavierka diferencialu sposobi, ze sa obe kola jednej napravy spoja a tocia rovnako rychlo. Jazda s uzavretym zaverom diferencialu na povrchu, kde aspon jedno koleso nema moznost sa pretocit, velmi skodlivo vplyva na cele prevodove ustrojenstvo napravy, vyrazne zvysuje opotrebenie pneumatik a podstatne zhorsuje jazdne vlastnosti vozidla.
- Medzinapravovy diferencial (ak je pritomny) sluzi na vyrovnavanie Mk medzi dvomi napravami (opat, pri prechadzani zatacky predna naprava opisuje vacsi obluk ako zadna a teda kolesa sa tocia rychlejsie). Pri uviaznuti moze dojst k preklzu iba zadnej napravy (obdobne ako u napravoveho diferencialu k preklzu iba jedneho kolesa). Uzavretim medzidifu sa spoja vystupy na predny a na zadny kardan, a obe napravy su hnane tou istou rychlostou. U vozidiel, ktore medzidif nemaju (UAZ, Patrol, P V3S) je predna naprava po pripojeni hnana vzdy tou istou rychlostou ako zadna. Nepriaznive vplyvy pri jazde po spevnenom povrchu ako pri napravovom diferenciali. .. Jasno?

:smt077

dík že si nám to objasnil :smt023
ale pôvodne bola táto téma o tom že čo si myslíte o mojom uaze :oops: ale toto je oveľa dôležitejšie :smt023

_________________
Uaz-moja srdcovka(aj keď má svoje muchy)-veď je to ruský stroj


Uto, 29.04.2008, 18:11
Profil ICQ
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 15.01.2008, 15:12
Príspevky: 509
Bydlisko: CR
Odpoveď s citáciou
Poslať 
A vubec nikdo nevysvetlil, na co jsou Ty volnobezky.


Uto, 29.04.2008, 18:40
Profil ICQ
Mašinista
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39
Príspevky: 1112
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Xardas4699: Ano, mas pravdu (len som mal dojem ze pre osobu neznalu je to popisane mierne chaoticky), ospravedlnujem sa a napravujem: UAZ (podla mojho nazoru) pekny, vyzera zachovaly, a hlavne vo viacmenej povodnom stave, co je podla mna plus (citaj nedokurveny). Trochu mi tam nesedia tie predne smerovky vzadu (?) a to tazne mi pride byt dost neprakticky nizko. A zasluzilo by si to terenne gumy (take aka je na rezerve). A pozorujem, ze spolujazdec ma evidentne tvrdsiu hlavu, nez je celne sklo. :-D

Shaman: no aby to volneji bezelo prece!

:smt077

_________________
Bežný automobil v základnej výbave.
Nóóikdyž.. :smt077


Uto, 29.04.2008, 18:58
Profil
Frajer
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 01.02.2008, 17:33
Príspevky: 205
Bydlisko: Mačák:D
Odpoveď s citáciou
Poslať 
MoostanQue píše:
Xardas4699: Ano, mas pravdu (len som mal dojem ze pre osobu neznalu je to popisane mierne chaoticky), ospravedlnujem sa a napravujem: UAZ (podla mojho nazoru) pekny, vyzera zachovaly, a hlavne vo viacmenej povodnom stave, co je podla mna plus (citaj nedokurveny). Trochu mi tam nesedia tie predne smerovky vzadu (?) a to tazne mi pride byt dost neprakticky nizko. A zasluzilo by si to terenne gumy (take aka je na rezerve). A pozorujem, ze spolujazdec ma evidentne tvrdsiu hlavu, nez je celne sklo. :-D

Shaman: no aby to volneji bezelo prece!

:smt077

v pohode ja som mal tiez z toho hokej dik ze si to objasnil, tie gumy sa menia raz sú tie hladké inokedy ten typ čo je na rezerve a musím povedať že sa to nedá porovnať, a s tým spolujazdcom je to tvrďas :-D to sklo sa ide už vymeniť konečne

_________________
Uaz-moja srdcovka(aj keď má svoje muchy)-veď je to ruský stroj


Uto, 29.04.2008, 19:14
Profil ICQ
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 04.01.2007, 13:10
Príspevky: 857
Bydlisko: vinosady
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ale nikto este nevysvetlil naco je ta 4-ta paka :shock:

_________________
starý dobrý uaz-469, nejaké sipaky a zivy .... za kniplom


Uto, 29.04.2008, 20:37
Profil
Frajer
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 01.02.2008, 17:33
Príspevky: 205
Bydlisko: Mačák:D
Odpoveď s citáciou
Poslať 
david píše:
ale nikto este nevysvetlil naco je ta 4-ta paka :shock:

jop na ručnú sme zabudli :-D

_________________
Uaz-moja srdcovka(aj keď má svoje muchy)-veď je to ruský stroj


Uto, 29.04.2008, 20:41
Profil ICQ
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 25.12.2007, 15:32
Príspevky: 647
Bydlisko: Ko PD
Odpoveď s citáciou
Poslať re
Jako že nema vonobežky ,jako že nema volnobežky Uaz ma vsetko,zohneš sa k prednemu kolesu -K a klučom na to určeným v povinnej bojovej výbave odskrutkujes puklicu- P ,potom vložíš štvorhranný kluč 3/8 palca do štvorhrannej dierry- D a v smere proti pohybu hodinových ručičiek otočíš 16,5 krat a počuješ cvaknutie zamku -Z a koleso je trvale odpojene od poloosi zaskrutkuješ puklicu -P a ideš spraviť to iste na druhu stranu. :wink:

_________________
UAZ,,Wrangler CRD


Uto, 29.04.2008, 20:55
Profil
Mašinista
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39
Príspevky: 1112
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Majod: jasne.. ja som myslel na rukou prepinatelne. Ale samozrejme mas pravdu.

_________________
Bežný automobil v základnej výbave.
Nóóikdyž.. :smt077


Uto, 29.04.2008, 21:13
Profil
Frajer
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 01.02.2008, 17:33
Príspevky: 205
Bydlisko: Mačák:D
Odpoveď s citáciou
Majod píše:
Jako že nema vonobežky ,jako že nema volnobežky Uaz ma vsetko,zohneš sa k prednemu kolesu -K a klučom na to určeným v povinnej bojovej výbave odskrutkujes puklicu- P ,potom vložíš štvorhranný kluč 3/8 palca do štvorhrannej dierry- D a v smere proti pohybu hodinových ručičiek otočíš 16,5 krat a počuješ cvaknutie zamku -Z a koleso je trvale odpojene od poloosi zaskrutkuješ puklicu -P a ideš spraviť to iste na druhu stranu. :wink:

ja som amatér ale vtedy keď to urobíš tak si v podstate vypol predný náhon nie? a nepôjde dovtedy dokým to nezakrútiš nazad či? možno to je hlúpost ale nesúvisia s týmto nejako mufty?

_________________
Uaz-moja srdcovka(aj keď má svoje muchy)-veď je to ruský stroj


Uto, 29.04.2008, 21:55
Profil ICQ
Mašinista
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39
Príspevky: 1112
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Pakou radenia predneho nahonu odpajas v pridavnej prevodovke kardan. Kolesa vsak krutia poloosami, tie diferakom, a ten kardanom, co je nezanedbatelny odpor. Mechanizmus popisovany Majodom umozni odpojenie klies od poloosi, takze kolesa sa tocia a zvysok nie, co umozni usetrit trochu benzinu (pre predstavu, na 4.2 litrovom Patrole poznam podla akceleracie, ci mam zamknute volnobezky - takze ten odpor tam nejaky je). Mufty cize volnobezky umoznuju pripajanie a odpajanie poloosi prednej napravy jednoduchsie (prepnutim (rukou alebo klucom), teda bez montaze a demontaze cohokolvek). Volnobezky na UAZ/GAZ su k zohnaniu niekde (neviem kde, ale su). Pri odpojenych poloosach samozrejme predny nahon fungovat nebude - pakou v kabine sice pripojis kardan k prevodovke, tento sa spolu s diferakom a poloosami tocit bude, ale poloosy su od naboja kolies odpojene, takze pohon pochopitelne veskery ziadny.

Pre doplnenie predchadzajucej debaty o pakach, prikladam original stitok z UAZu:
Obrázok
Potrebuje niekto prelozit?

:smt077

_________________
Bežný automobil v základnej výbave.
Nóóikdyž.. :smt077


Pon, 12.05.2008, 18:06
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 27.04.2008, 19:18
Príspevky: 309
Bydlisko: Humenné
Odpoveď s citáciou
Poslať 
MoostanQue suhlasim s tebov. Volnobezky sa daju zohnat na http://uaz.rustina.cz/ (v ponuke dily na prodej). Ja mam na svojom namontovane volnobezky (mufty). Dostal som ich v dezolatnom stave. Ale podarilo sa mi dat ich do kopy a namontovat.


ObrázokObrázok


Uto, 13.05.2008, 19:03
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 03.12.2007, 16:21
Príspevky: 494
Bydlisko: Nové Zámky
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Cize tie volnobezky pomahaju znizit spotrebu, tot vsio...!?


Str, 14.05.2008, 12:09
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 18.02.2007, 18:42
Príspevky: 566
Bydlisko: senk
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Nie len spotrebu, ale na ceste zbytocne nekrutis z celou prednou napravou a kardanom, takze ho setris a nemusis mat tak nahlas radio :-D


Str, 14.05.2008, 13:33
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 38 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: