Dnes je streda 7. mája 2025, meniny má Monika a zajtra Ingrida
Autor |
Správa |
Eddef
Začínajúci koumák
Registrovaný: Štv, 06.12.2007, 19:15 Príspevky: 111 Bydlisko: Liptovský Mikuláš
|
Bubo píše: no ja tam mam hladasa 300D- pisu 83Kw, ale nerobi to ziadne zazraky z tim autom, v terene sa da ale ako nahle sa dostane na cesu tak ide je strasne lenivy , da sa sice rozkotulat na tych 130 ale to musi byt asi 3km rovinka a plyn na podlahe. Chcem tam kupit 300TD ale to az ked budu bubaky navyse
V robote máme G 290 TD 88 kW, a je to to isté, akcelerácia žiadna, na 130 km/h s vetrom v chrbte a dolu kopcom, v teréne nemá problém, len sa prehrieva, treba dávať pozor na teplotu pri pomalej jazde v teréne a pri rýchlosti nad 110 km. Takže s tou 300 TD to nebude o veľa lepšie.
|
Pon, 21.01.2008, 22:42 |
|
 |
Eddef
Začínajúci koumák
Registrovaný: Štv, 06.12.2007, 19:15 Príspevky: 111 Bydlisko: Liptovský Mikuláš
|
MARTINO píše: Eddef píše: Veľmi pekné, malé, šikovné. A j živé. V pohode má len 5400 Kg, 280 CDI, 2990cm, V6, 135 kW
Eddef ak nie je tajne ,ešte nejake bližšie info o tom motore nemaš? zda sa mi ,že na pomaly 5,5 tony auta ,,živo,, rozhybat sa mi zda ten motor slaby  //len moj nazor  //
Tiež si myslim, že 400 CDI by bolo lepšie, ale tie tento rok končia podľa info v Grazi.
čo sa týka tej 280 CDI 135 kW/ 3800 ot/min, 400 Nm/1600-2600 ot/min
Viac si nepämatám, papiere mám v robote.
|
Pon, 21.01.2008, 22:49 |
|
 |
Bubo
Začínajúci koumák
Registrovaný: Štv, 14.12.2006, 22:22 Príspevky: 134 Bydlisko: Martin
|
A to chodis na tom obrnenom v robote???, ci na klasickom
a ten co mam vyhliadnuty ten ma 130Kw a ostatne si nepamatam ale ked som to porovnaval z tym mojim tak je o kusisko lepsi, ci vykonovo, tak aj krutakom. A este jedna vec ma na tom mojom stve , mam tam iba 4st prevodovku, a ked chcem ist tych 130 tak motor ide na take otacky ze cakam hedy my cosi slkepoce
|
Pon, 21.01.2008, 23:05 |
|
 |
Eddef
Začínajúci koumák
Registrovaný: Štv, 06.12.2007, 19:15 Príspevky: 111 Bydlisko: Liptovský Mikuláš
|
Bubo píše: A to chodis na tom obrnenom v robote???, ci na klasickom a ten co mam vyhliadnuty ten ma 130Kw a ostatne si nepamatam ale ked som to porovnaval z tym mojim tak je o kusisko lepsi, ci vykonovo, tak aj krutakom. A este jedna vec ma na tom mojom stve , mam tam iba 4st prevodovku, a ked chcem ist tych 130 tak motor ide na take otacky ze cakam hedy my cosi slkepoce
Na klasike údržbárskej, obrnené nemáme, tá 290 DT má tiež 4 st. prevodovku, max ot 4000 a ked ideš 130 tak má 3800 ot/min. skoro na vrchole, zato sa hreje.
Obrnené mám toto: 
|
Pon, 21.01.2008, 23:10 |
|
 |
Eddef
Začínajúci koumák
Registrovaný: Štv, 06.12.2007, 19:15 Príspevky: 111 Bydlisko: Liptovský Mikuláš
|
Inak, myslím, že na OFF je najlepší hladký Diesel. žiadna elektronika, keď mu nezoberieš naftu nič ho nezastaví a cez redukovanu prevodovku nemáš problém. Môj názor - moja skusenosť.
|
Pon, 21.01.2008, 23:13 |
|
 |
biker
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 0:00 Príspevky: 1239 Bydlisko: Senica
|
Eddef píše: ... žiadna elektronika, keď mu nezoberieš naftu nič ho nezastaví a cez redukovanu prevodovku nemáš problém...
jj presne tak...  naftu,vzduch a ide furt
btw 290TD a 300TD su uplne ine motory. 300 je dost lepsia
bubo: pekne si to porobil  krasne gecko
btw trosku OT: v CZ je jedno G na predaj 2.5TD 20V 150BHP
cena 250K CZK
ale: je kratke
http://www.mercedes-classic.cz/forum/re ... 44&t=97044

|
Pon, 21.01.2008, 23:50 |
|
 |
Eddef
Začínajúci koumák
Registrovaný: Štv, 06.12.2007, 19:15 Príspevky: 111 Bydlisko: Liptovský Mikuláš
|
biker píše: Eddef píše: ... žiadna elektronika, keď mu nezoberieš naftu nič ho nezastaví a cez redukovanu prevodovku nemáš problém... btw 290TD a 300TD su uplne ine motory. 300 je dost lepsia [/img]
to je pravda, ož v tom, že 300 TD je 6 válec a 290 TD 5 válec
|
Uto, 22.01.2008, 0:03 |
|
 |
Luky
Začínajúci koumák
Registrovaný: Štv, 27.12.2007, 0:32 Príspevky: 145 Bydlisko: BA
|
300TD 177PS je este posledny z tych starych komorkovych motorov, co sa davali aj do W124. Uz je tam ale dost veci ovladanych pocitacom-napriklad turbo a pomerne malo miesta, ked chces nieco opravovat po ceste. 290TD ma zase tu nevyhodu, ze je tam palivove cerpadlo Bosch tusim EDC a to je dost nachlyne na kvalitu nafty a vodu v nej. Takze nejazdi ani na fritak.
To Bubove je myslim to auto z Petrzalky, tam by mal byt motor z W124 6valec 12ventil(OM603). Ja by som ho asi vymenil za to iste s turbom nejakych 150PS v serii. Vacsim turbom, upravenym palivovym cerpadlom a ladenymi vyfukovymi zvodmi sa da z toho motoru v pohode dostat 200PS+ bez problemov s elektronikou.
Este ta 400CDI, tak pokym viem, tak ta sa uz nevyraba od leta 06.
|
Uto, 22.01.2008, 9:39 |
|
 |
Eddef
Začínajúci koumák
Registrovaný: Štv, 06.12.2007, 19:15 Príspevky: 111 Bydlisko: Liptovský Mikuláš
|

Luky píše: 300TD 177PS je este posledny z tych starych komorkovych motorov, co sa davali aj do W124. Uz je tam ale dost veci ovladanych pocitacom-napriklad turbo a pomerne malo miesta, ked chces nieco opravovat po ceste. 290TD ma zase tu nevyhodu, ze je tam palivove cerpadlo Bosch tusim EDC a to je dost nachlyne na kvalitu nafty a vodu v nej. Takze nejazdi ani na fritak.
To Bubove je myslim to auto z Petrzalky, tam by mal byt motor z W124 6valec 12ventil(OM603). Ja by som ho asi vymenil za to iste s turbom nejakych 150PS v serii. Vacsim turbom, upravenym palivovym cerpadlom a ladenymi vyfukovymi zvodmi sa da z toho motoru v pohode dostat 200PS+ bez problemov s elektronikou.
Este ta 400CDI, tak pokym viem, tak ta sa uz nevyraba od leta 06.
Je to možné, možno máš presnejšie info.
K tej 290-ke a nafte: Vcelku to zvláda, už sme ju krmili "kadejakou" naftou "vojenskou" vcelku to šlo, bolo to poznať na výkone a prehrievaní. Skôr je háklivá na parafín - nepriepustný palivový filter, ale to čerpadlo to zláda.
Luky, mohli by sme viac pokecať o tých G-čkach, zaoberám sa nimi, ale nik nevie všetko a ani ja, rád si rozšírim info. Ďakujem.
|
Uto, 22.01.2008, 10:24 |
|
 |
Bubo
Začínajúci koumák
Registrovaný: Štv, 14.12.2006, 22:22 Príspevky: 134 Bydlisko: Martin
|
biker píše: Eddef píše: ... žiadna elektronika, keď mu nezoberieš naftu nič ho nezastaví a cez redukovanu prevodovku nemáš problém... jj presne tak...  naftu,vzduch a ide furt btw 290TD a 300TD su uplne ine motory. 300 je dost lepsia bubo: pekne si to porobil  krasne gecko btw trosku OT: v CZ je jedno G na predaj 2.5TD 20V 150BHP cena 250K CZK ale: je kratke http://www.mercedes-classic.cz/forum/re ... 44&t=97044
No ved to je dobre ye je kratke, nie????
Ja by som dlhe ani nechcel, sa my akosi nepaci
A Luky mas pravdu je z petrzalky a aj ten motor je tam co pises, co nebodaj bolo tvoje???
A ja som tam, mal namysli dat ten 300TD 130Kw 24Ventil, da sa zohnat za 50 000,- len sa bojim tej eektroniky
|
Uto, 22.01.2008, 23:05 |
|
 |
Kmoter
Majster Slovenčinár
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 20:07 Príspevky: 957 Bydlisko: Nitra
|
Poznám jedného maníka ktorí vie o Mercedesoch snáť všetko a raz sme sa tak bavili a do toho Gčka by nemal byť problém dať aj motor napr zo starého Piana
_________________Ja a slovenčina
Toyota LC 61
|
Str, 23.01.2008, 2:00 |
|
 |
Kapo
Recyklovaný teaneger
Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21 Príspevky: 3601 Bydlisko: MY/BA
|
Kmoter píše: ...... do toho Gčka by nemal byť problém dať aj motor napr zo starého Piana
Ak by niekto chcel , tak taký starý klavír mám doma 
_________________JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ. 
|
Str, 23.01.2008, 2:33 |
|
 |
Luky
Začínajúci koumák
Registrovaný: Štv, 27.12.2007, 0:32 Príspevky: 145 Bydlisko: BA
|

Ne, ne auto nebolo moje, ale istu dobu to bolo v BA snad jedine W460, takze si nan pamatam.
Co ja viem, tak ten motor Om606 177PS ma pocitacom kontrolovanu palivovu pumpu a wastegate turba. Palivovu pumpu mozes nahradit nejakou inou z Om603 3.0 alebo 3.5, respektive nechat si niekde postavit hybridnu 603/606. Ten wastegate funguje myslim nejako tak, ze vakuum ho drzi zavrety, takze treba vymysliet jako tam to vakuum vyrobit a zrusit. Nejako by sa na to vraj dalo vyuzit ERG ale clovek co mi to vysvetloval nehovori po slovensky takze som mu uplne nerozumel. Jednoduchsie by mozno aj bolo dat tam nejake ine turbo(napr. z dodavky).
Celkom by som este videl aj problem s tou tvojou prevodovkou. Dost pochybujem ze to 4 stupnovy manual zvladne. Takych 200 Nm by este bolo v pohode, ale 606ka ma vyse 300. Om 606 sa robilo iba s automatom, ale mala by tam sediet aj manualna 5 stupnova prevodovka z 290GD, kod ma 717.daco. Pocul som ze niekto tiez stavia podobne auto(zatial je to vo faze diely v garazi) a planuje tam dat prevodovku z CLK, presny kod neviem ale je to 6stupnovy manual. Najlepsie by ale asi aj tak bolo dat tam automat z W124 alebo z dodavky.
S tym Pianom moc neviem ako by to bolo uzitocne. Ten motor Om 617 88 PS co sa daval normalne do 300GD bol druhy najsilnejsi diesel v Piane, potom bol uz len Om 617A 120 PS s turbom, ale ten sa daval len do kombikov, ktorych bolo vyrobenych len par a do sedanov, ktore sa predavali len v USA. Takze celkom problem ho zohnat.
|
Str, 23.01.2008, 16:45 |
|
 |
Potapěč
Čumil
Registrovaný: Uto, 28.11.2006, 21:38 Príspevky: 3 Bydlisko: Highland ČR
|
Mám v Géčku motor 3,0 TD 617952, 92kw/125PS (to je ten z piána kombi) po generálce a jede jaxvině. Dal jsem kvuli velkejm kolum 34" pomalejší 4kvalt. převodovku a přesto po dálnici jede f pohodě 140km/h a šel by i víc, ale to raději až po zajetí.
Mimochodem - jeho váha je 2040kg po natankování.
_________________ Motor začíná u šesti válců.
Kdo nemá Géčko ten jako by nebyl!!!
|
Ned, 16.03.2008, 21:08 |
|
 |
Bubo
Začínajúci koumák
Registrovaný: Štv, 14.12.2006, 22:22 Príspevky: 134 Bydlisko: Martin
|
|
Str, 04.06.2008, 22:03 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|