Dnes je nedela 16. júna 2024, meniny má Blanka a zajtra Adolf
Autor |
Správa |
JOE66
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31 Príspevky: 2589 Bydlisko: Vychod
|
Clovece Ty tu z toho robis diplomovu pracu nastuduj si tu vlakna o pneumatikach a + precitaj aj na ceskom offroadforume o gumkach a nemusis tu zbytocne stracat cas . ked po ceste behas len asi 4km tam a 4 km spat a zvysok v lese aj v takom dazdivom mokrom obdobi tak si kup pneu do blata T3 a mas to bez kompromisov a vyjdes skoro vsade + zvysok potiahne navijak a po ceste 4 km to bude brnkacka na nich
|
Sob, 26.12.2015, 0:44 |
|
|
Kubec721
Začínajúci koumák
Registrovaný: Uto, 01.12.2015, 18:30 Príspevky: 112 Bydlisko: Milochov
|
T3 je dobrá varianta ale moj rozmer do 100€ som nenašiel. Nechcem ísť s kaluže do blata teraz tam mám TRUCK 2000 a chcem niečo poriadne rozhodujem sa medzi tímto a šípakmi z UNC. Toto mi príde ako najlepšie riešenie čo som videl videá tak neskutočný záber.
|
Sob, 26.12.2015, 0:58 |
|
|
Kubec721
Začínajúci koumák
Registrovaný: Uto, 01.12.2015, 18:30 Príspevky: 112 Bydlisko: Milochov
|
No dnes sa chudák zapotil . Našťastie bez ujmy na zdraví
|
Sob, 02.01.2016, 19:25 |
|
|
Kubec721
Začínajúci koumák
Registrovaný: Uto, 01.12.2015, 18:30 Príspevky: 112 Bydlisko: Milochov
|
Prosím Vás neviete mi niekto poradiť minimálnu kapacitu baterky na 12000lbs naviják? Alebo odporúčanú kapacitu baterky. Momentálne tam mám 74AH vačšiu nezmestím zavadzá mi sánie lebo tam neni povodný motor . Ďakujem za rady
|
Ned, 03.01.2016, 20:02 |
|
|
MoostanQue
Mašinista
Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39 Príspevky: 1112
|
Nič také ako minimálna kapacita neexistuje. To máš jak s nádržou v aute, vačšia = dlhšie vydrží.
Čokoľvek pod 100Ah je len tak tak na hrane, rozumné minimum je 150 a 200 je už celkom dobre. Pod 100Ah to fungovať bude tiež, ale krátko, niekto s podobne malou baterkou tu popisoval prípad, že zapne naviják a stiahne mu baterku tak, že zhasne zapalovanie. Závisí aj od sily koľko ten naviják ťahá, tá istá špulka bude brať 70A pri ťahu prázdneho auta po rovine, a 400A pri ťahaní naloženého a zapadlého do pol dverí.
Ak nezmestíš vačšiu baterku, tak daj dve a daj ju niekde inde, v najhoršom aj dozadu. Dobré svorky a hrubé káble sú samozrejmosťou. Ak dávaš dve baterky, tak by mali mať rovnakú kapacitu. V ideálnom prípade dve identické, ale zas sa z toho nestrieľa.
Alebo jednu veľkú - ja som svojho času vozil v škodovke 150ku z liazu, namiesto pôvodnej 40tky, v zime to štartovalo náramne.
_________________Bežný automobil v základnej výbave. Nóóikdyž..
|
Ned, 03.01.2016, 20:13 |
|
|
JOE66
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31 Príspevky: 2589 Bydlisko: Vychod
|
alebo dve baterky s pripajanim alebo drahsiu exide dual system,ze je startovacia-trakcna -o kapacite 100AH a v pohode to bude stihat ale 2 oddelene s prepojovacom su istota
|
Ned, 03.01.2016, 20:22 |
|
|
Luther
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 31.03.2013, 19:37 Príspevky: 2124 Bydlisko: Lipt. Mikuláš
|
MoostanQue píše: Alebo jednu veľkú - ja som svojho času vozil v škodovke 150ku z liazu, namiesto pôvodnej 40tky, v zime to štartovalo náramne.
To bol prvy elektromobil nie? by ma zaujimalo kolko KM by to spravilo len na baterke
_________________ ...Respect Nature... Som označený za extrém, pretože milujem svoju zem!
|
Ned, 03.01.2016, 20:23 |
|
|
Kubec721
Začínajúci koumák
Registrovaný: Uto, 01.12.2015, 18:30 Príspevky: 112 Bydlisko: Milochov
|
A hneď je tu problém. Vedel som že to nebude také jednoduché. Uvidím čo to bude robiť. Ak tu bude nutné tak pôjdu aj dve baterky čo už. Už nie je cesty späť
|
Ned, 03.01.2016, 20:36 |
|
|
MoostanQue
Mašinista
Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39 Príspevky: 1112
|
Joe: ja na kdejaké chytré bazizáky riadiace a prepínajúce moc neverím. Bývalý Patrol mal dve baterky z fabriky, natvrdo prepojené káblom, a fungovalo to úplne normálne. Istý čas som dokonca vozil jednu 90tku (origo) doplnenú nejakou 44kou, tú malú to trochu prebíjalo a veľkú nedobíjalo, muselo sa to hlídať a občas doliať vodu a dobiť, ale nič tragické sa nedialo. On ten chytrý battery management možno ušetrí 10% života baterky, ale vo finále stojí tolko, že za to mám 4 ďalšie baterky a to je tak 15 rokov, to sa na celý manažment môžem vysrať.
Detto v podstate platí pre štartovacia/trakčná. O tom by sa dalo dlho diskutovať, možno má niekto iné skúsenosti, ale ja som sa zatiaľ nestretol s tým, že by štartovacia umrela zrovna pre to, že ťahala naviják a boal hlbokovybíjaná. Trakčná do karavanu na svietenie a chladničku, to ano, ale do auta by som sa tým vôbec nezaoberal, je to strata času. Dve baterky a natvrdo prepojiť, jaképak copak.
Luther: mno, kým by nezhorel štartér. Na škodovke neviem, ale raz som na dvanástotrojke išiel na štartéri cez kvalt asi 300m a ešte do kopčeka, bo som osel a došiel mi benzín, a nemohol som to nechať stáť v križovatke. 55ka baterka (vačšia do kastlíka v dakote nevošla) a s prestávkami to tých 300 metrov dalo, aj som po návrate z pumpy naštartoval.
_________________Bežný automobil v základnej výbave. Nóóikdyž..
|
Ned, 03.01.2016, 20:51 |
|
|
JOE66
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31 Príspevky: 2589 Bydlisko: Vychod
|
batery managment original stoji necelych 400e okolo od ironmanu alebo kupis hruby kabel -najlepsie z bazosa kupis staru zvaracku s dlhymi hrubymi kablami-cim usetris oproti novemu kablu z obchodu ,potom neaku chranicku na ten kabel, potom dene svetla alebo ten oneskorovaci bazmek -obvod co ma na starosti,ze po nastartovani zopne po par sekundach relatko-pripoji druhu baterku a rel atko co sa pouziva u solarnej techniky-to stoji okolo 110eur alebo z vojenskej techniky silove rele-tiez cena okolo 120eur-cesi to pouzivali v tankoch a aj v lietadlach-tie su overene a kontakty su postriebrene + spinacie napatie cievky je uz od asi 4voltoch lebo -na tych slabsich -lacnejsich rele sa prehrieva cievka a moze clovek zacat zapajat + este svorky velke elektrikarske co sa do nich davaju hrube kable vodice-ale tie co sa kabel na nich dotahuje srubkami-tym padom odpada lisovanie kabla do nich a kopec roboty a urcite je potom lepsie ked clovek vymlati jednu a na druhej nastartuje lebo 2baterky Ti budu na Pikacu ked potomm nenastartujes
|
Ned, 03.01.2016, 21:24 |
|
|
finder
Support
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6674 Bydlisko: PB
|
Pred mesiacom som bol s jednym clovekom z fora, ktoremu sa povalovalo na stole prave to , co tu riesite. (kua, dufam, ze som si to dobre zapametal). Cena v porovnani s prispevkom vyssie - o hooodne nizsia. Mal nejake kusky volne k odberu ...
|
Ned, 03.01.2016, 22:44 |
|
|
JOE66
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31 Príspevky: 2589 Bydlisko: Vychod
|
sak cena mohla byt lacnejsia ale na aky trvaly odber-prud to bolo robene alebo aky najvacsi prud kratkodobo to zvladne + akej znacky ?
|
Ned, 03.01.2016, 22:59 |
|
|
jankarol
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 12.11.2012, 15:39 Príspevky: 911 Bydlisko: Vranov nad Toplou
|
Tak ako vravi Moonstanque naco balamutiť chlapca s batery managerom ci niečim iným auto bez reálnej hodnoty predpokladám nemá ani dotyčný chut peepchavat súčiastkami cca za 200 e plus batérie a kludne mu postačí aj nejaká jedna 100ka batéria ....
_________________ Toyota Land Cruiser LJ70
|
Ned, 03.01.2016, 23:04 |
|
|
JOE66
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31 Príspevky: 2589 Bydlisko: Vychod
|
to mas pravdu ale potom nech si radsej kupi tu startovaciu-trakcnu baterku dual exide-dobre startuje aj dlho vydrzi navijakovat . Mne obycajne 100AH dlho v aute nevydrzali a to som ani neako extra dlho nenavijakoval ale zase zbytocne som trapil navijak aj altik lebo som navijakoval priamo bez kladky,ze radsej navijakovat s kladkou -mensia zataz na altik, baterku a navijak
|
Ned, 03.01.2016, 23:13 |
|
|
Kubec721
Začínajúci koumák
Registrovaný: Uto, 01.12.2015, 18:30 Príspevky: 112 Bydlisko: Milochov
|
Dobre dám tam 100Ah baterku a čo altík? Nedobije mi ju na 100%.
|
Ned, 03.01.2016, 23:21 |
|
|
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|