Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Sob, 11.05.2024, 15:56
Dnes je sobota 11. mája 2024, meniny má Blažena a zajtra Pankrác




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 1076 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1 ... 67, 68, 69, 70, 71, 72  Ďalší
 Pandíkov "PROTOTYP" 
Autor Správa
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 22.03.2012, 23:30
Príspevky: 428
Bydlisko: Rožňava
Odpoveď s citáciou
zdeno píše:
Fogy, prečo si myslíš, že tá náprava je tak namáhaná na krut, že by sa mala zlomiť?
O nejakom krútení pri krížení nemôže byť ani reči, resp. určite nie o takom, ktoré by mohlo pevnostne ohroziť nápravu na lom.


náprava sa nezlomí, je pevná. Lámať sa môžu úchyty - ako pandíkovy, alebo ten protichodný krut požerú gumené silentbloky /sériový trol vpredu/

_________________
ARO 10,ARO 10, Asia Rocsta, JEEP YJ, TJ, JK

https://plus.google.com/u/0/photos/1180 ... 5400496177


Uto, 12.03.2013, 0:48
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 20.07.2008, 22:26
Príspevky: 752
Bydlisko: Sliač
Odpoveď s citáciou
FOGY píše:
A problém je pri krížení, lebo ramená majú snahu s ňou točiť každé opačným smerom.

Znova sa pýtam - aká že to pôsobí v tých ramenách sila, ktorá by mala tú nápravu krútiť? :smt139 .

_________________
Ex: Nissan Patrol GR Wagon, Ironman Foam Cell "C" + 40 mm podložky, Fedima Sirocco 35x10,5 R16, WARN M8274-50, hi-lift
Nissan Patrol GR Y60 SWB v celkom slušnej výbave


Uto, 12.03.2013, 0:51
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 20.07.2008, 22:26
Príspevky: 752
Bydlisko: Sliač
Odpoveď s citáciou
Si ma predbehol s odpoveďou :lol: - lenže Ty si písal, že mu stále bude lámať nápravu!

_________________
Ex: Nissan Patrol GR Wagon, Ironman Foam Cell "C" + 40 mm podložky, Fedima Sirocco 35x10,5 R16, WARN M8274-50, hi-lift
Nissan Patrol GR Y60 SWB v celkom slušnej výbave


Uto, 12.03.2013, 0:53
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 22.03.2012, 23:30
Príspevky: 428
Bydlisko: Rožňava
Odpoveď s citáciou
mirkokos píše:
Mna by len zaujimalo začo platia konštruktérov v suzuki ked to maju "takto" odfušované a zazvárané a ked už 17rokov u jimnka kruti a láme nápravy :smt005


na sériovkách s malým krížením to môže tak pracovať, lebo oceľ nie je skala a má určitú pružnosť a sú tam aj silentbloky. Ale kto chce veľké kríženie, bude mať s tým problém.

_________________
ARO 10,ARO 10, Asia Rocsta, JEEP YJ, TJ, JK

https://plus.google.com/u/0/photos/1180 ... 5400496177


Uto, 12.03.2013, 0:55
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 22.03.2012, 23:30
Príspevky: 428
Bydlisko: Rožňava
Odpoveď s citáciou
zdeno píše:
Si ma predbehol s odpoveďou :lol: - lenže Ty si písal, že mu stále bude lámať nápravu!


lámať nápravu som nemyslel, že sa zlomí tuhá náprava, ale úchyty, zvary, najslabšia časť, nie hrubá rúra

_________________
ARO 10,ARO 10, Asia Rocsta, JEEP YJ, TJ, JK

https://plus.google.com/u/0/photos/1180 ... 5400496177


Uto, 12.03.2013, 0:57
Profil
Pandík

Registrovaný: Pia, 02.10.2009, 22:33
Príspevky: 3315
Odpoveď s citáciou
mna by len zaujimalo kto je taky frajer za obrazovkou a komu neda hned nekomentovať čo sa da aj na bazoší :-) http://www.bazos.sk/hodnotenie.php?mail ... meno=Tibor


Uto, 12.03.2013, 0:58
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 22.03.2012, 23:30
Príspevky: 428
Bydlisko: Rožňava
Odpoveď s citáciou
pandík, ja som v brezne nebol, nechcel som si zablatiť moju leštenku, a to že si zváral nápravu som videl na fejsbúku

_________________
ARO 10,ARO 10, Asia Rocsta, JEEP YJ, TJ, JK

https://plus.google.com/u/0/photos/1180 ... 5400496177


Uto, 12.03.2013, 1:04
Profil
Učeň

Registrovaný: Ned, 05.06.2011, 16:44
Príspevky: 60
Bydlisko: Liptovský Mikuláš
Odpoveď s citáciou
No chlap nemau potešenie no, asi chceu onanuvať šiel preto do brezna a nič, :smt126 :smt126, z toho si nič nerob ludom vážne jebe, podaktorým :mrgreen:


Uto, 12.03.2013, 1:06
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 22.03.2012, 23:30
Príspevky: 428
Bydlisko: Rožňava
Odpoveď s citáciou
Obrázok 

_________________
ARO 10,ARO 10, Asia Rocsta, JEEP YJ, TJ, JK

https://plus.google.com/u/0/photos/1180 ... 5400496177


Uto, 12.03.2013, 19:20
Profil
Pandík

Registrovaný: Pia, 02.10.2009, 22:33
Príspevky: 3315
Odpoveď s citáciou
nepovedal by som že je to take nachylne na skrut ved to je akokeby boli len 2 ramená na 1 náprave, veď cele to je akože napevno tam nemá prečo krutiť to skor pri 4 linku by mi vychadzalo krútenie ak by neboli rovnaké dĺžky ramien a tak že jednu stranu zatlačí (horné rameno tlačí nápravu dozadu) a odlahčená strana zas ťahá nápravu dpredu, píšem o horných ramenách


Uto, 12.03.2013, 19:29
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 22.03.2012, 23:30
Príspevky: 428
Bydlisko: Rožňava
Odpoveď s citáciou
dúfam, že už je všetkým jasné / aj radovi / o akom namáhaní na krut hovorím, a keď nie, kľudne sa ma opýtajte.

tak, ako to máš pandík pozvárané, to môže fungovať len vtedy, keď dáš makké a veľké silentbloky, ktoré budú eliminovať snahu ramien krútiť s nápravou pri krížení

_________________
ARO 10,ARO 10, Asia Rocsta, JEEP YJ, TJ, JK

https://plus.google.com/u/0/photos/1180 ... 5400496177


Uto, 12.03.2013, 19:30
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 22.03.2012, 23:30
Príspevky: 428
Bydlisko: Rožňava
Odpoveď s citáciou
pandík, pozri na tú kocku, čo je akože rúra tuhej nápravy. Na jednom konci ju natáča rameno jedným smerom a na druhom konci opačným

_________________
ARO 10,ARO 10, Asia Rocsta, JEEP YJ, TJ, JK

https://plus.google.com/u/0/photos/1180 ... 5400496177


Uto, 12.03.2013, 19:33
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 18.06.2011, 9:58
Príspevky: 1210
Bydlisko: Púchov
Odpoveď s citáciou
FOGY píše:
Obrázok 

ale fogy ma pravdu ja som nad tim rozmyslal ties a ak mas mäkke a velke gumy v ramenach tak tedy je to realne ale ak mas male a mas tam ešte nebodaj trubečku tak to roby blbost !!!
lebo chce to skucat napravu alebo ramena !

_________________
Uaz 2,5 gurtňe 33X10.5R15 Silverstone,samoser vpredu vzadu opät 100% mechanicka uzavierka,prekopane na strunach,naviják-2x . Tel:0904136171 keby,niečo
OFFROAD CLUB LÚKY


Uto, 12.03.2013, 19:45
Profil WWW
Nikdy nespokojny úpravca
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30
Príspevky: 4356
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
preboha, kaslite uz na to, napravy sa krutia a namahaju, aj so 4linkom, ked to na trole vykrizim, je problem pohnut ramenom, co ma kludne centimeter volu...

jasne , ze to ma ciastocnu logiku, ale 70% konstrukcych rieseni na aute je o kompromisoch, toto je standardny sposob ulozenia, polemika nad tym ake vole su v silentblokoch a puzdrach je dalsia debata...

Fogy par stran dozadu sa docitas, ze aj s povolenymi zavitmi sa to skusalo, aj s unibalmi, rozdiely boli zanedbatelne, bez ohladu na to, co si vypocital...

presne toto, len v opacnom garde sa uz roky skusa na trole, vpredu pridat priecne puzdro koli lepsej krizivosti, ale zas sa to neda poriadne udrzat na ceste...

_________________
www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233

Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt :-)


Uto, 12.03.2013, 20:10
Profil ICQ WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 20.09.2009, 20:21
Príspevky: 547
Bydlisko: Vchod Záhoria
Odpoveď s citáciou
Toto je silný technický oriešok pretože väčšina offov nemá iné limity kríženia okrem dlžky tlmičov a brzdových hadíc že? To je predsa samozrejmé. U bežného offu stačí dať 30" tlmiče a kým stačí drážkovanie kardanu a brzdové hadičky tak to vôbec nieje problém a ten podvozok využije celú dlžku tlmičov. Jedine Pandíkové držiaky na náprave sa potrhajú a napriek tej brutálnej váhe celej Pandy ktorá na to tlačí...

A teraz vážne. Nikto z vás Einsteini nikdy neriešil to, že mu pri chode náprav bránili púzdra/uloženia (a podobná háveď)? Ak sú držiaky dostatočne predimenzované (čož musia lebo musia vydržať v prípade skoku niekolkonásobok váhy auta) tak jednoducho iba dvihne koleso do vzduchu a nevyužije celú dlžku tlmiča lebo niečo obmedzí jeho chod. Málokedy sa stáva, že sa niečo utrhne pretože od výroby (ak to auto neni z blata) to vydrží a tunajší majstri ako napr. Pandík alebo Cechto (dúfam že som to napísal správne :roll: ) vedia že matroš stačí ale predsa trochu pridajú a bliknú COčkou ešte zo5 razy navyše takže to drží a jediné čo niaky ten zlý "výpočet" dráhy, alebo malá pružnosť púzdier alebo všetko naraz prípadne niečo čo ma teraz nenapadne, kazí je len a len kríženie. Ak by bola pravda to, že "krútenie" nápravy vždy niečo pri krížení zlomí, tak mám na oboch autách polámané rámy úplne na prach. pretože jak je možno z teorie známo, tak Land Rovery nemajú vrchné uloženia ramien otočné čapy alebo púzdra. Sú to iba konce ramien prepichnuté cez silentbloky v držiakoch na ráme. Česť výnimkám ktorý to dokázali ulomiť ale to už sa nejedná o bežne zaobchádzanie pri niakom tom obyčajnom extrem offroade :)
Rado je rýchlejší než ja a vie dodať aj odhadovú štatistiku ale už sa mi tento moj výplod nechce mazať a už ma to tu rozčuluje, tak si dovolím.... :-D

_________________
Range Rover Classic - One is not enough


Uto, 12.03.2013, 20:26
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 1076 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1 ... 67, 68, 69, 70, 71, 72  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na:  
cron