Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Ned, 22.06.2025, 20:32
Dnes je nedela 22. júna 2025, meniny má Paulína a zajtra Sidónia




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 36 ]  Choď na stránku 1, 2, 3  Ďalší
 moje skusenosti s terennymi autami 
Autor Správa
Začínajúci koumák

Registrovaný: Pia, 16.09.2011, 21:27
Príspevky: 121
Bydlisko: Trencin
Odpoveď s citáciou
počas posledných 5 rokov som vystriedal 5 terennych aut, každé malo svoje pre i proti.

tu je súhrn mojich postrehov:

1. vozidlo
suzuki jimny, rv 2005, 1,3l benzín
skvele autíčko, šikovné spolahlivé, najazdil som s nim cez 20 tisíc km najrozmanitejšími terénmi , vôbec som ho nešetril... po vybratí zadných sedaciek je vhodné i na dlhsie cesty. V zime sa velmi rosí inerier, pokial nemá klímu.
na aute som mal pneu BF goodrich mud terrain215/75R15, čo nebola v kombinácii s vozidlom bohvieaká výhra.
seriový podvozok je velmi uskákany, nedobrý, OME +5cm bol ovela lepší.
auto má po zaradení redukcie a vačšom obutí málo sily, treba točiť, točiť....potom ide.
závady
okrem radenia 4x4 nebolo treba opravovať nič.
myslím, že po správnych úpravách a vhodnom obuti je to auto na zdolávanie najextrémnejších terénov a zároveň sa dá na ňom i cestovať.

2.vozidlo
nissan patrol 2,8td, krátky,rv 1998

je to vozidlo s iným charakterom ako jimny. velké, relatívne pohodlné, velký nizkootáčkový motor. Je vhodné na cestovanie po asfalte i mimo, zvláda dosť ťažký terén, pre fakt náročný terén sa moc nehodí, ťažké, chcelo by to silnejší motor.
gumy BF Goodrich MT rozmeru 265/75R16,ktoré som mal obuté, hodnotím v teréne ako priemerné, v zime na snehu slabšie.

závady

s autom som bol v rumunsku, na ukrajine, najazdil som 9000 km, zvačša v teréne,prakticky bez závad

je to auto pre expedicie, hlavne typ wagón kde je dosť miesta.

3.vozidlo
landrover defender 110, 2,4 tdi rv 2008

tak tato ikona terénnych aut bola pre mna najvačším sklamaním, nedalo sa naštartovať ked klesla teplota pod -5 stupňov,občas nešlo turbo,občas zablbla elektronika,fuka doň, zateká...je to taká luxusná praga V3S. auto malo full vybavu včetne etc, tam kde som sa s patrolom trápil defender prešiel bez zaváhania aj na seriových pneumatikách.
prejazdnosť brutálna, spolahlivosť malá, konfort nízky.
s autom som vela nenajazdil, bal som sa, čo sa kedy pokazí a kde ostanem visieť.
v maroku som jazdil s 30 ročným landroverom, ten budil viac dôvery ako tento s fordovým motorom

4.vozidlo
Isuzu D max 2,5 tdi, rv 2008

pick up pre ktorý som sa rozhodol po landroveri, je taký jeho protipol, nie je ich tu, nik ich moc nepozná .nemeckí uživatelia si ich spolu s landcruisrami nevedia vynachváliť. do 200.000 km nik nemal závadu zo všetkých, ktorí písali na "testberichte" de recenzie. 100% majitelov by si kupili isuzu opať.
vozidlo prekvapí podvozkom i motorom. podvozok je konfortný ako na osobáku a motor pri rozumnom jazdení si nepýta ani 8 l nafty.prevodovka je trocha do rýchla, auto ma menej sily pri jazde do kopca alebo pri studenom motore, ale zrejme preto je spotreba oproti toyote výrazne nižšia.zato redukčná prevodovka má sily aj do rezervy.
auto hodnotím ako velmi vydarené, maximálne spolahlivé, za 34.000 prejdených km som menil iba olej a jednu žiarovku,pri dobrom obutí prejde až neuveriteľne veľa terénom, limutujúci je prejazdový uhol, zadný previs a dĺžka.na výlety do prírody, expedicie skvelý výber, s hardtopom a strešným stanom sa da ist až na kraj sveta a v peňaženke neurobí prievan
este jeden rozdiel oproti toyote: motor nie je vraj tak náročný na kvalitu paliva, vraj-sam som to nezistil.

5. vozidlo
suzuki samuraj 1,3 benzín rv 1996.

kto hladá jednoduchosť, maximálnu prejazdnosť terénom, spolahlivost, nech si poriadi samuraja.
je nepohodlný ,malý, tvrdý,ale ide ako čert-samozrejme nie seriový...


Štv, 06.12.2012, 11:51
Profil
Koumák

Registrovaný: Štv, 29.03.2007, 16:15
Príspevky: 179
Bydlisko: Prešov
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Konečne normálna téma :smt023

_________________
OFF ROAD? OFF COURSE!


Štv, 06.12.2012, 12:19
Profil
Nikdy nespokojny úpravca
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30
Príspevky: 4332
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Trochu sa chcem zastať patrola, suzuki si hodnotil upravené, patrol nebol upravený ? Veľkým handicapom patrola je, že sa ludia boja, že mu ublizia, vo väčšine situácii, kde sa vyššia hmotnosť javí ako neprekonateľná nevýhoda, stačí pridať plyn, alebo vojsť do prekážky väčšou dynamikou... Vydrží to...

Samozrejme idealne je aspoň zmeniť čerpadlo na mechanické, 2,8 s elektronickým je niekedy fakt des...

_________________
www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233

Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt :-)


Štv, 06.12.2012, 13:41
Profil ICQ WWW
Začínajúci koumák

Registrovaný: Pia, 16.09.2011, 21:27
Príspevky: 121
Bydlisko: Trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ak by som patrola upravil tak ako samuraja /rozšitené nápravy,ARB uzávierka predok zadok/plus zvýšil výkon motora, potom by to bola iná káva. ja prihliadam i na ekonomiku, lebo každý deň môžem auto prevrátiť,ak otočím na strechu maličké suzuki, nič sa nedeje, oprava ma stojí par sto eur, diely zoženiem za facku.v Čavoji sa prevratil dlhy patrol na strechu a až pred týždňom ho opravil mechanik. a zohnať blatník či čelne sklo na patrola alebo suzuki je dosť rozdiel v cene i čase.
na samuraji si možem omnoho viac dovoliť ako s patrolom.prevratený patrol 2 autá stavali na kolesa a tri ho vyťahovali hore kopcom, aj to ledva ledva..samuraja vytiahne hore patrol aj len so zadným náhonom.
a ďalsia vec, u nas sú lesy, v lese stromy, kde prejdem so samurajom sa s patrolom často ani len nezmestím.
ak chcem niekde v zahraniči naozaj pojazdiť ťažšie terény, s patrolom mám strach,skoro sa prevráti doboku, samuraj-jeden stane na nášlapy vystrčí zadok a patrolista može smutne kukať ak nemá aspon dvoch stokilových na nášlapoch.
ale isť do chorvatska na samuraji by som nechcel...každe je na čosi iné, dobré su obe...to je môj názor


Štv, 06.12.2012, 14:08
Profil
Začínajúci koumák

Registrovaný: Pia, 16.09.2011, 21:27
Príspevky: 121
Bydlisko: Trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
v zahraničí sú recenzie aut od ich uživatelov velmi oblubené, často rozhodujú o tom, či si kupim dané auto alebo nie. landrover som kupil, lebo som si recenziu neprečítal isuzu zasa preto, že som si ju prečítal.ak by bolo recenzií od uživateľov na každé auto aspoň zodesať, mnohí z nás by iste ušetrili peknú kôpku peňazí. Recenzie novinárov, ktorí na aute prešli 500 km alebo len pať su na dve veci...


Štv, 06.12.2012, 14:14
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 24.03.2008, 14:40
Príspevky: 2320
Bydlisko: Sliač
Odpoveď s citáciou
Poslať 
patrol sa skor prevrati? tak to tazko

este dodam k tomu jimnimu a samuraju, chlapi z jednej nemenovanej, donedavna statnej firmy maju tie auta, ako sluzobne na vyjazdy k stoziarom
tam, kde my vyjdeme na terrane s bfg at, oni len smutne hrabkaju, staci jeden strmy vyjazd vysypany macadamom a jeho kratky razvor sa hned da o sebe vediet

terrano ma v sucasnosti len tlmice XT, struny su von a BFG AT 245/75 - trochy vyssie oproti zakladu

_________________
http://www.4x4offroad.sk
Rasto
Nissan Patrol Y60 TD 4,2T, Silverstone Extreme 35'', Ironman, 2x Superwinch EP9
ex.Nissan Patrol 3.0 DTi, Silverstone 35'', Ironman C foam cell, Superwinch Talon


Štv, 06.12.2012, 14:16
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 04.03.2010, 19:40
Príspevky: 1447
Bydlisko: povazska bystrica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
chalani stop o hadani o patroloch konecnce tema snapadom :) tato tema nahradi tie caste temy AKE AUTO DO TERENU ? AKY PRV OFF? tak k veci :) dalej bull co sa tyka elektrikarov ona jimny je dobry a casto zavisi od vodica ked som videl co nemozu zvladnut z hilaxami chytal som sa za hlavu :)

_________________
Myšiak 2,8TD,+8cm hore -pevnosťák ARB, HELLA 181,PMR,CB,Super Swamper 33",gurtna, dobrá duša za volantom :)

OFFROAD CLUB LÚKY


Štv, 06.12.2012, 14:22
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 24.03.2008, 14:40
Príspevky: 2320
Bydlisko: Sliač
Odpoveď s citáciou
Poslať 
nejedna sa o elektrikarov

_________________
http://www.4x4offroad.sk
Rasto
Nissan Patrol Y60 TD 4,2T, Silverstone Extreme 35'', Ironman, 2x Superwinch EP9
ex.Nissan Patrol 3.0 DTi, Silverstone 35'', Ironman C foam cell, Superwinch Talon


Štv, 06.12.2012, 14:35
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 16.03.2012, 15:55
Príspevky: 384
Bydlisko: Prievidza
Odpoveď s citáciou
Poslať 
neviem, no ale porovnavat trola so samom... Asi nema zmysel... :roll:

to je ako keby poviete, ze traktor vynde vsade... to sa jednoducho porovnat neda. Kazdemu podla jeho gusta a financnej situacie :wink:

_________________
Jeep Cherokee 2,5 TD (motor Croma)
Nissan Patrol Y60 2,8


Štv, 06.12.2012, 15:28
Profil WWW
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 21.12.2009, 16:42
Príspevky: 99
Bydlisko: MT
Odpoveď s citáciou
Poslať 
a tiež ide o to že jimny a spol. autá sú hrozne malé. aj krátky patrol je malý čo sa týka vnútorného priestoru/kufra takže pre nás čo potrebujeme voziť dosť vecí a autá využijeme aj na prácu sú takéto autá na h...

_________________
GR Y61,Ironman,podložky,35" KM2,AVM,pevnosťáky,naviják,záhradka,Hella,Hi-lift,CB atď...


Štv, 06.12.2012, 16:43
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26
Príspevky: 2389
Bydlisko: Zvolen
Odpoveď s citáciou
Poslať 
No, on to zakladateľ vlákna až tak neporovnával, napísal svoje vlastné skúsenosti. Napísal svoje skutočné postrehy. Podľa mňa je to výborný nápad a výborná téma. :smt023 :smt023 :smt023
Ja tému podporím časom tiež (trošku chýba čas) a dám svoje skúsenosti s Pajerom I, Pajerom II (2,5TD aj 3,5V6), Patrolom Y61 TD6 a s Jimnym v gréckych horách.

P.S.
A dá sa to čítať, je to bez preklepov :wink:

_________________
Jenki

Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition
Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition
Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané


Štv, 06.12.2012, 19:50
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 19.07.2009, 9:45
Príspevky: 576
Bydlisko: BA/Zvol.Slatina
Odpoveď s citáciou
Poslať 
tiež zajtra prispejem ohľadom vlastných skúseností s Cherokee XJ 2.5TD, Grand Cherokee WJ 2.7CRD, Nissan DoubleCab 2.5TDi a Mitsubishi Pajero II 3.0 24V.

Žiadne potrehy známych, žiadne "jedna babka povedala" toto sa mi páči !

_________________
Pajero Wagon 3,0 V6 24V - 35x13,5R15 Maxxis Mudzilla, Superwinch 12000, CB Intek, Sirio 1000 + LPG STAG
Stavba - Nissan Patrol K160, 3.3TD, OME podvozok, ARB vzadu+kompresor, 36" SuperSwamper TSL, Warn winch, Tripmaster, CB, klietka...


Štv, 06.12.2012, 23:32
Profil
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 17.11.2011, 19:51
Príspevky: 88
Bydlisko: Kapušany
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Toto je fakt vyborne vlakno, hlavne pre niekoho co nevie co kupit. Ziadna znacka neni preferovane, objektivne vlastne skusenosti atd. Velmi dobry napad :)

_________________
RastoJusko

Mitsubishi Montero Sport Limited 3,5 V6


Pia, 07.12.2012, 1:33
Profil WWW
Support
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
Príspevky: 6668
Bydlisko: PB
Odpoveď s citáciou
Poslať 
No teraz som na vazkach, ako to abacad myslel. Zacalo to v Moj offroad (ako sukromna vec, zda sa, ze to pochopil akurat Jenki), ale zeby sme z toho spravili s abacadovym dovolenim nieco vseobecne ?


Pia, 07.12.2012, 8:33
Profil
Ťažký Profík

Registrovaný: Sob, 14.05.2011, 7:40
Príspevky: 285
Bydlisko: TT kraj stred
Odpoveď s citáciou
Poslať 
No ja som zo samuraiom maximalne spokojný.

Oproti tažkým autám, čo neprejde to preskáče, na dobrých gumách ani uzávierka neni životne nutná. No ked je niekto blbec zapadne aj z tankom.

Diely sú pomaly za cenu dielov z feldy. Opravy aj [pravy sa dajú zmáknut doma. Auto je stelesnená jednoduchost (mimo karburator). Čo nemá to sa nepokazí, ale to čam je sa malokedy pokazí. Znese aj drsnejšie zaobchádzanie.

Jazda po ceste je podobne nepohodlná jak v rozheganom favorite. Pri vyšších rychlostiach je na ceste nervozne. Pri 100km/h už točí okolo 3tis otačok na 5tke. Čo nemá na ceste, to v pohode dožene v teréne.

Kufor je nulový ked sú tam zadné "sedačky". vojdu tam tak 4pivá deka a batoh. Auto je aj v techničáku len pre 4 osoby. Po vyhodení zadných sedačiek je to porovnatelné z priemerným kombíkom, ale ked sa chce dá sa tam toho narvat dost :-D :-D

Obrázok

Neni to auto na dlhé trasy, výbava je tiež len základná. Čo sa kúpy tíka osvedčilo sa mi zobrat pôvodný kúsok za lacnejšie a postupne si robím všetko sám. lepšie než niekomu preplatit narychlo poopravany kus. Robit na tom 200km denne si nedokážem predstavit. Ja to mám na domace roboty a ako koníček či už v garáži alebo hlavne za volantom. Auto sa dá využiť na vela sposobov. toto je jeden z mojich najoblubenejších.

Obrázok

:smt162 :smt144 :smt125

_________________
Samurai 88: motor G16A (Vitara) + servo
Mazda 3 Z6 2007

rozpredávam vitaru 1,6 16V 5D 97


Pia, 07.12.2012, 9:42
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 36 ]  Choď na stránku 1, 2, 3  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: