4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

Dodge RAM 1500 5,7 Hemi
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=4&t=13817
Stránka 1 z 2

Autor:  Dreamer [ Sob, 15.10.2011, 22:53 ]
Predmet príspevku:  Dodge RAM 1500 5,7 Hemi

Tak Vas vsetkych zdravim
zaradim sa do davu a zverejnim tu par zaberov a geneziu miernych uprav Nasho rodinneho drobca

.. cca pred rokom a pol padlo rozhodnutie , ze si takeho dobca zadovazime (rozhodnutie rozumej , ze sa mi podarilo prehovorit manzelku ... :twisted: )

... vyber skoncil na modelovom roku 2004-2005 a v nemecku sme po dlhsom vybere jeden vhodny aj nasli
... kriteria boli 4x4 , 5,7 Hemi a LPG
... po kratkom dohadovani sa s Helmutom sme spolu s panom z firmy Autonazelanie.sk vyrazili niekde k Hannoveru urobit pokus o zakupenie toho drobca . Aj vdaka skusenostiam Nasho sprievodcu sa Nam to uspesne podarilo
Obrázok Obrázok Obrázok

... po par mesiacoch jazdenioa Nam (mne) auto trochu zovsednelo a zacali sme (som) premyslat , co by sa s tym dalo robit
... prvy napad bol ochrannym ram za kabinu na korbu s nejakymi pridavnymi svetlami
Obrázok Obrázok
.. a takto to vypalilo po nalakovani
Obrázok Obrázok
... neskor som sa rozhodol pre ine gumy , ktore by ma bez strachu pustili aj do lahsieho terenu , volba padla na BF-G atr 315/70 R17 TA/KO a koli nim bolo treba vyrobit rozsirovacie podlozky s hrubkou cca. 45 mm a namontovat rozsirene lemy blatnikov
... takto to dopadlo :
Obrázok Obrázok Obrázok
.. a celkovy pohlad :
Obrázok Obrázok
... po tomto zasahu sa prejavila nizka stavba auta ... chytalo to podblatniky pri kazdom prepruzeni a aj pri prudsom zatacani , takze logicky musel prist na rad lift podvozku
... po dlhsej dobe a debatach s mechanikmi a firmami zaoberajucimi sa upravou off-roadov padla volba na Cesku firmu Goldservis , s kotrymi som sa asi najlepsie pochopil , co vlastne chcem
.. poziadavka bola 12 - 15 cm lifting so zachovanim vlastnosti , ktore to auto malo pred tym , cim som myslel tvrdost a komfort pri jazde 85% po ceste , co sa im vynikajuco podarilo
... auto sa im zaviezlo v jednu nedelu a na dalsiu stredu bolo hotove
... 15cm vzadu , 13cm vpredu a vlastnosti pri jazde vynikajuce , za co im musim verejne podakovat - odviedli naozaj vybornu odbornu pracu
Obrázok Obrázok Obrázok

... celkovo som s tymto autom po roku a pol jazdenia velmi spokojny , prinieslo mi to presne to , co som ocakaval a mozno mimo spotreby nemam ziadne vyhrady voci nemu
... a ak to niekoho bude zaujimat , tak spotreba bola 16 - 17 l Lpg pred upravami a cca 19 l Lpg teraz po upravach , pricom auto jazdi primarne po cestach a len sporadicky vo velmi lahkom terene

... tak nejako takto
:-)

Autor:  YJ KAO [ Sob, 15.10.2011, 23:31 ]
Predmet príspevku:  dodge ram 1500

Popravde velmi môžem tieto autá, tak to asi nebude uplne objektívne, ale pokúsim sa.....


Mno velmi pekné aj tá spotreba je milo prekvapujúca, by som to nečakal na takú váhu a silu použitého železa (5,9HEMI) a najmä účelovosť vozidla - narvi tam 2tony a žiaden problém !!!
Ja teda mám LPG vo Wranke (1700kg) a zatial to len testujem, ale musím priznať že na 4,0 L mám na jednu nádrž (cca 60L) aj s hodinovým jazdením v teréne a dosť mesto spotrebu 16,5 L na LPG tak v reále na ceste cca 13-15L podľa nohy. Klobúk dole ja by som mal na tom motore minimálne 30L

Ten lift - nie som celkom zastáncom (pramení to z nie celkom dobrých predošlích skúseností a toho čo mám možnosť pozorovať), ja by som ho nedvíhal je pekný taký aký je, ale keď musíš tak musíš.... podľa mňa to nieje off v pravom zmysle slova, je to primárne tvrdý pracant .... do terénu by som volil niečo iné ako druhé auto-ale proti gustu žiaden dišputát.

Kápni božskou aké tam sú nápravy. jedného času som to chcel kúpiť aj ja v singlecup verzií s 5,2L ale nedohodol som sa a to malo v predu Danu 60 a v zadu Danu 80- čo je velmi zaujímavé z titulu dlhodobého používania. A taktiež ma zaujíma pohodlie interiéru.

Autor:  Dreamer [ Ned, 16.10.2011, 0:17 ]
Predmet príspevku: 

... ja vzadu vozim motorky , takze ked dve , tak max 250kg , co auto prakticky neciti , jedine musim ist pomalsie koli tomu , aby mi z korby nevyleteli :P
... spotrebu som dal objektivnu , podla litrov a poctu km , prepocitavam to zo zaujmu stale
... lift a prakticky vsetky upravy boli podriadene tomu , ze som to jednoducho chcel a paci sa mi to tak :twisted: bez ohladu na vyuzitie v terene , kam aj tak velmi nechodim a ked , tak len velmi lahky
... vzadu naprava neviem ci je Dana , ale pravdepodobne nie , aspon to na nej nieje napisane a vpredu to ma dve trojuholnikove ramena , tuha naprava dopredu sa dava az od verzie 2500 a hore
... a do ineho motora ako 5,7 Hemi by som nesiel , skusal som diesel 5,9 Cummis tento rocnik , ale bolo to ako traktor , s tymto motorom a tymto vykonom je to relativne zive a celkom to reaguje na nohu
... co sa tyka pohodlia , tak nemam ziadne vyhrady , sedacky posobia jednoducho , ale su vynikajuc pohodlne , posed je skor vyssi , co ja preferujem , vydrzim v tom cestovat okolo 8 hodin uplne v pohodicke , trasy , kde ma v Oktavke po hodine islo porazit a mam tam povodny vyfuk , co ani menit nebudem - je tvovnutri neuveritelne ticho , nepocujes nic , co je problem , ked v meste ide sanitka , pocujemm ju pomerne neskoro ... inak maximalna spokojnost

Autor:  laci73 [ Ned, 16.10.2011, 9:53 ]
Predmet príspevku: 

Ak si skusal dodge s Cummins motorom, tak to musela byt 2500 alebo 3500. tie maju obe napravy tuhe. V zavislosti na rocniku moze byt 5,9 12v, alebo 5.9 24 v alebo 6.7 tiez 24 ventil.

Na svojom mas napravu Dana 44 myslim, dana 60 a 80 sa davala do 2500 a 3500.

cummins motor je podstatne vykonnejsi ako hemi, a ovela lepsi na spotrebu, ak neratame prestavbu na plyn. Jeho opravy su vsak drahe. je hlucnejsi, ale ma ovela vacsi tah hlavne do kopcov s tazkym privesom, nie zeby hemi netahal dobre, ale cummins potiahne viac a za menej penazi.

tento rocnik co mas bol posledny s dobrych 1500, posledny model 2009-2012 uz ma na ( y ) podvozok.

Autor:  JOJO2105 [ Pon, 09.04.2012, 21:06 ]
Predmet príspevku: 

Veľmi pekné auto, keď to prebehne po našej ulici, nedá sa prehliadnuť, tá veľkosť, a hlavne ten zvuk motora.

Autor:  FOGY [ Pon, 09.04.2012, 22:37 ]
Predmet príspevku: 

http://www.autooutlet.cz/cars-259-ford- ... plnky-2012
-ja by som radšej toto-

Autor:  Dreamer [ Pon, 16.04.2012, 23:53 ]
Predmet príspevku: 

FOGY , treba kupit :lol:

JOJO dik , mne sa zase zda , ze to znie ako vysavac a ide to velmi potichu ... ale premyslam momentalne o nejakej uprave palivovej mapy v kombinacii s nejakym rozumnym hardware , pretoze ako som cca o 12% zvycsil priemer kolies , tak nie celkom idealne to radi ... nieco hadam vymyslim , alebo vypatram

Autor:  FOGY [ Uto, 17.04.2012, 11:39 ]
Predmet príspevku: 

Ja som teraz zainvestoval do nového wranglera JK, ale ten Fordík je neskutočný. To s tými kolesami treba poriešiť preprogramovaním automatu alebo skrátením prevodu. Aj ja som musel kôli kolesám skracovať , hoci mám manuál. Niektorí dajú na automatoch velké kolesá a potom im to jazdí celý čas na 4ke a ani o tom nevedia.
S palivovou mapou to asi neporiešiš

Autor:  palo-cherokee [ Uto, 17.04.2012, 11:46 ]
Predmet príspevku: 

treba upravit shift points prevodovky - prekalibrovat software na vacsie gumy. palivovu mapu by som moc nemenil
a ka sa ti to zda tiche, tak Flowmaster to poriesi :-)
A ak sa ti to zda moc tiche, tak glasspack od RedHots. Ale to uz je na cestu na moj vkus trochu dost. A znie to takto:
http://www.youtube.com/watch?v=XqDEhth6eQE

Autor:  Dreamer [ Uto, 17.04.2012, 17:49 ]
Predmet príspevku: 

hm ... on ten zvukovy prejav urcite nieje priorita a jeho zmena by bola nanajvys dosledok pripadnych uprav , ktore by smarovali k nejakemu zvyseniu vykonu
... ano , ak by som sa dostal k rozumnej uprave shift points (rozumnej ako ze to pochopim aj ja , ze co sa tam bude diat) bol by som rad , ale kazdopadne stale premyslam nad mozno aspon 10%-nou upravou vykonu - nechcem ist do kompresora aby som nemusel menit pol auta , ale nieco , po com by sa laicky povedane motoru lepsie dychalo
... ale toto by bolo na dlhsiu diskusiu , pretoze zatial netusim , ake su moznosti
... kazdopadne zatial dakujem za rady

Autor:  pablo [ Uto, 17.04.2012, 18:03 ]
Predmet príspevku: 

Dreamer píše:
ale kazdopadne stale premyslam nad mozno aspon 10%-nou upravou vykonu - nechcem ist do kompresora aby som nemusel menit pol auta , ale nieco , po com by sa laicky povedane motoru lepsie dychalo
...


čo tak niaky set od K&N http://www.knfilters.com/

Autor:  laci73 [ Str, 18.04.2012, 6:13 ]
Predmet príspevku: 

KN alebo cold air intake ti vela veci neporiesi, ale skus si kupit performance chip, s nim okrem upravy vykonu motora a krutiaceho momentu si upravis aj shifting points, speed limiter, conventor lock. v neposlednom pripade, si skontroluj ake mas prevody na diferaku, robili sa ramky s 3,55 ale aj s 3,92.
Ak mas velke kolesa stalo by za zvazenie riesit prevody, aby si neporiesil uz aj tak poddimenzovanu prevodovku.

Autor:  gargamel [ Pon, 23.04.2012, 21:48 ]
Predmet príspevku: 

:smt039 dnes okolo piatej som isiel za tebou :) a nesvieti ti prave brzdove svetlo ;)

inak je to riadna opacha :) som sa citil asi takto

http://www.svorka-disney-dogs.estranky. ... -psik.html


ale hned by som menil :)

Autor:  Dreamer [ Uto, 24.04.2012, 19:07 ]
Predmet príspevku: 

:-) cau ... hadam som nezazeral , ak ano m to ja mam len taky xicht :-)
.. hej , o tom svetle viem , musim rozobrat tu plastovu somarinu , co su v nej ziarovky , tam bude njaky kontakt vysypany , lebo ziarovky su ok a stava tam ide , len si s tym davam nacas :-)
... inak po necelych dvoch rokoch co to mam som vyslovene spokojny a keby som si teraz mal nieco kupovat , zase kupim to iste ... vyhovuje mi to po vsetkych strankach a ked spriemerujem doterajsie naklady vratane paliva a prepocitam na kilometer , tak niesu ovela vyssie , ako na beznych autach

Autor:  gargamel [ Uto, 24.04.2012, 20:09 ]
Predmet príspevku: 

no veru mal si taky vrazedny pohlad :D

a dufam, ze mas z tej vysky dobry vyhlad, lebo nebol by som rad, keby si mi vybehol na strechu mojho maleho bruchoplaza :D ze hups nevidel som ta :D :D :D

Stránka 1 z 2 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/