Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Sob, 27.04.2024, 14:37
Dnes je sobota 27. apríla 2024, meniny má Jaroslav a zajtra Jarmila




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 99 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Ďalší
 Ford Explorer V6 4.0 SOHC 
Autor Správa
Proviantak
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 30.07.2007, 20:32
Príspevky: 887
Bydlisko: trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
toto elektronicke kurvitko nieje "supercharger" ale turbocharger, ci uz pohanane el. motorom alebo propelkov od vyfukovych plynov ..
SUPERCHARGER : pohanany remenicou od motora
Obrázok

TURBOCHARGER: pohanany zvacsa výfukovými plynmi, el.motorom. remenicou s prevodom
Obrázok

v dnesnej dobe je turbo pohanane el. motorom bezna vec , motor vhodny na taketo pouzitie dokaze tocit bez problemov 60tis.ot./min. a tlak pre dany ucel je dostatocny. Netreba zabudat na skutocnost, ze tlak sa nasledne vo valcoch znasobuje. V podstate ide o to, dostat do valca co najvacsie mnozstvo vzduchu. Velke mnozstvo potom zas moze sposobyt skazu ojnic a kluky.
Bezne takyto system pouziva napr. BMW v motoroch 3L Diesel ako "spodne" turbo , nakolko ma este druhe velke turbo, ktore vsak motor v nizkych otackach exhalatom neroztoci dostatocne.

Neobaval by som sa ci toto kurvitko dokaze pomoct vykonovo , pri dolnych otackach URCITE, problemom su pre atmosf. motor vyzsie otacky , kde motor potrebuje vacsi objem vzduchu.
Ako pise VladoKE tu "trosicka" pomoze TBS. a to hlavne rezervoarom vzduchu pri prudkom zosliapnuti pedalu. Nezanedbatelna je aj vlastnost (zalezy od vyrobku) rozvyrenia palivovej zmesi prip. samotneho vzduchu .
Vzajomna kombinacia vsak moze byt aj kontraproduktivna.

TURBOCHARGER s el. pohonom si mozete kludne skonstruovat podla vlastnych poziadavok vratane kvalitnej regulacie.


Štv, 15.12.2011, 22:52
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 19.12.2008, 21:40
Príspevky: 2047
Bydlisko: Košice
Odpoveď s citáciou
Poslať 
e-e
to turbo v slove turbocharger znamená že je kompresorová časť práve a len poháňaná výfukovými plynmi (teda turbínkou)

_________________
Ford Bronco 5.8, Mercedes 300GD, EX Jeep WK2 SRT 6.4


Štv, 15.12.2011, 22:58
Profil WWW
Proviantak
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 30.07.2007, 20:32
Príspevky: 887
Bydlisko: trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
V takom pripade bude vyraz "nabijacka" vzduchu rozdeleny skor len na sposob stlacania vzduchu , a to snekom alebo vrtulou.

kazdopadne snek sa pohana zasadne len od hlavnej pohonnej jednotky.
na vrtulu sa pouziva viacero moznych pohonov.

http://www.htmodel.sk/produkty/funkcne-modely/vrtule/edf/13802.html


Štv, 15.12.2011, 23:14
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 21.07.2008, 7:51
Príspevky: 541
Bydlisko: Trenčín
Odpoveď s citáciou
Poslať 
VladoKE
čím si dosiahol skoršie radenie prevodov?

_________________
Jeep grand cherokee 4,7 V8


Pia, 16.12.2011, 10:13
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 08.02.2007, 20:56
Príspevky: 828
Bydlisko: Košice
Odpoveď s citáciou
Poslať 
robin píše:
VladoKE
čím si dosiahol skoršie radenie prevodov?


Písal som to v predchádzajúcom príspevku, že predpokladám že to súvisí so parametrom zaťaženia motora (obrázok je iba orientačný, nie je z Explorera):

Obrázok

Okrem toho aj pozícia škrtiacej klapky - keď to zhrniem ako to vidím ja - tým že som zvýšil výkon motora, potrebujem menej stlačený plynový pedál aby som dosiahol očakávané hodnoty prevodovky pre zaradenie ďalšieho prevodového stupňa.

_________________
Dodge RAM 1500 5,7 V8 HEMI 5,4T DualBattery TV
Ex.1997 Ford Explorer 4.0V6 SOHC, 6", 35" MT, 5,4T
1988 Chrysler LeBaron Convertible
2008 Jawa 555 vyladená
1991 MT8-070 13,5HP
Ex.1997 Jeep ZJ 5,2 V8, RE 4,5", 32" MT, 5,4T
0904-436-669


Sob, 17.12.2011, 11:33
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 08.02.2007, 20:56
Príspevky: 828
Bydlisko: Košice
Odpoveď s citáciou
Explorer používa automatické pripájanie predku v prípade prešmyknutia zadku - rozdiel v rýchlosti točenia hriadeľov.
Keďže chcem mať prehľad kedy to zapne, namontoval som tam relé, ktoré sa zopne po zaradení predku a zároveň mi rozsvieti kontrolku 4x4. Relé vydáva rapčiaci zvuk a teda to aj počas jazdy počujem. Pripínanie predku je prerušované s frekvenciou - tipujem 10 Hz - a trvale zopne iba 4x4Lo pri riadnom zabratí. Týmto predpokladám nahradili medzinápravový diferenciál, aby na ceste nelámalo (až tak) poloosi.
Zároveň som urobil "brown wire modification" čo u tohto auta zablokuje pripojenie predku, a teda môžem mať pohon iba zadného náhonu a pritom redukovaného. :smt158

Tu je umiestnené relé:
Obrázok

Obrázok

A tu sú spínače:
Obrázok

_________________
Dodge RAM 1500 5,7 V8 HEMI 5,4T DualBattery TV
Ex.1997 Ford Explorer 4.0V6 SOHC, 6", 35" MT, 5,4T
1988 Chrysler LeBaron Convertible
2008 Jawa 555 vyladená
1991 MT8-070 13,5HP
Ex.1997 Jeep ZJ 5,2 V8, RE 4,5", 32" MT, 5,4T
0904-436-669


Ned, 11.11.2012, 17:28
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 08.02.2007, 20:56
Príspevky: 828
Bydlisko: Košice
Odpoveď s citáciou
Keďže spružinka na kľučke šoférových dverí bola prasknutá, potreboval som to vyriešiť.

Trebalo dať dole tapacírunk a potom odpojiť tiahlo od kľučky k zámku dverí. A toto bol teda riadny problém, keďže k tomu nebol vnútri prístup. Kľúčom k úspechu je táto skrutka:

Obrázok

Potom vybrať túto koľajničku:
Obrázok

A potom už je krásny prístup:
Obrázok

A takto som to vyriešil:
Obrázok

Obrázok

Kľučka bola prinitovaná a pre vybratie tie dva nity treba odvŕtať.
Po oprave ju stačí priskrutkovať:
Obrázok

_________________
Dodge RAM 1500 5,7 V8 HEMI 5,4T DualBattery TV
Ex.1997 Ford Explorer 4.0V6 SOHC, 6", 35" MT, 5,4T
1988 Chrysler LeBaron Convertible
2008 Jawa 555 vyladená
1991 MT8-070 13,5HP
Ex.1997 Jeep ZJ 5,2 V8, RE 4,5", 32" MT, 5,4T
0904-436-669


Ned, 11.11.2012, 17:42
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 08.02.2007, 20:56
Príspevky: 828
Bydlisko: Košice
Odpoveď s citáciou
Na českom fóre FordExplorer.cz som dostal dobrý tip od užívateľa BlackflamesIczI, že Explorer veľmi dobre znáša život bez EGR. Toto ma ozaj potešilo a tak som to vyskúšal a naozaj riadiaca jednotka nemá žiadne námietky :smt165
Spotreba vraj dole o jeden liter a výkon určite mierne hore.


Najprv vybrať rúrku von:
Obrázok

Zaslepiť solenoid na podtlakové ovládanie - prepojil som vstup a výstup jednou hadičkou a tým je to vyriešené:
Obrázok

a detail:
Obrázok

A gumička zo stavebnice Voltík zaslepila aj toto:
Obrázok

Výroba záslepok z klingeritu:
Obrázok

Takto vyzeralo zaslepenie EGR:
Obrázok

a takto na potrubí výfuku:
Obrázok

Potom som sa rozhodol že chcem viac miesta v motorovom priestore tak som ho vyhodil celý:
Obrázok

a tu je výsledok:
Obrázok

A keďže som zároveň hľadal miesto cez ktoré by som motor kŕmil energetickými dobrotami, tak toto je to najlepšie miesto kde mu to budem dávkovať. Zatiaľ som tento vstup zaslepil, počká kým príde čas aj na neho :wink:

_________________
Dodge RAM 1500 5,7 V8 HEMI 5,4T DualBattery TV
Ex.1997 Ford Explorer 4.0V6 SOHC, 6", 35" MT, 5,4T
1988 Chrysler LeBaron Convertible
2008 Jawa 555 vyladená
1991 MT8-070 13,5HP
Ex.1997 Jeep ZJ 5,2 V8, RE 4,5", 32" MT, 5,4T
0904-436-669


Ned, 11.11.2012, 18:43
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 08.02.2007, 20:56
Príspevky: 828
Bydlisko: Košice
Odpoveď s citáciou
Ešte minulé Vianoce dostal Explorer darček svetlá od väčšieho bráchu F150. Čas na ich montáž prišiel až teraz.

Najprv nakresliť rozmiestnenie:
Obrázok

Označenie dier a E je miesto pre napájanie:
Obrázok

Spodok svetla som natrel vazelínou aby tam neprešla vlhkosť - je to síce fabricky vyriešené penovou podložkou ale zicher je zicher:
Obrázok

A tu je výsledok:
Obrázok

Zapínajú sa spolu s obrysovými - v sade bol aj pekný vypínač na ovládanie pre toho kto si to chce zapínať samostatne.
Obrázok

_________________
Dodge RAM 1500 5,7 V8 HEMI 5,4T DualBattery TV
Ex.1997 Ford Explorer 4.0V6 SOHC, 6", 35" MT, 5,4T
1988 Chrysler LeBaron Convertible
2008 Jawa 555 vyladená
1991 MT8-070 13,5HP
Ex.1997 Jeep ZJ 5,2 V8, RE 4,5", 32" MT, 5,4T
0904-436-669


Ned, 11.11.2012, 18:56
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 08.02.2007, 20:56
Príspevky: 828
Bydlisko: Košice
Odpoveď s citáciou
Explorer je vybavený tlakovým spínačom, ktorý sníma iba či je dostatočný tlak v motore alebo nie a toto zobrazí na prístrojovke:
Obrázok

Je čas na informáciu o skutočnom tlaku, čo mi povie o aktuálnom stave motora a oleja v ňom konečne pravdu - na papieri je položený pôvodný snímač pre porovnanie:
Obrázok

Tu je už na miesto pôvodného snímača namontovaný fiting s hadičkou ktorá ide do kabíny k budíku:
Obrázok

Obrázok

Normálne sa to rieši T-kusom, ktorý na Slovensku nezoženiem, kvôli iným závitom. Tak by som mal aj pôvodný snímač aj nový. Teraz mám len nový a keď zoženiem v US téčko tak to zapojím.
Pôvodný snímač zopol kostru keď bol dostatočný tlak. Preto som našiel v blízkosti dobrú kostru a prepojil kontakt pôvodnej káblovačky na túto kostru a teda prístrojovka aj riadiaca jednotka je spokojná s touto informáciou:
Obrázok

Obrázok

Tu je zapojenie v kabíne - káble z Ampérmetra sú vyvedené už k baterke, keď príde ich čas tak sa zapoja, aby som to mal v kabíne už nahotovo a nemusel som sa k tomu vraciať:
Obrázok

Budíky sú primontované na dvierka popolníka:
Obrázok

A tu je výsledok - radosť pozerať, toľko mi jeep nikdy neukázal, motor je v ozaj dobrom stave, úprimne som toľko ani nečakal ;-)
Obrázok

_________________
Dodge RAM 1500 5,7 V8 HEMI 5,4T DualBattery TV
Ex.1997 Ford Explorer 4.0V6 SOHC, 6", 35" MT, 5,4T
1988 Chrysler LeBaron Convertible
2008 Jawa 555 vyladená
1991 MT8-070 13,5HP
Ex.1997 Jeep ZJ 5,2 V8, RE 4,5", 32" MT, 5,4T
0904-436-669


Ned, 11.11.2012, 19:27
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 12.01.2010, 22:33
Príspevky: 390
Bydlisko: Rožňava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Pozor na tú bielu hadičku , nemá rada teplo ,mne sa zdeformovala tak že som ju musel objednať až s US . teraz ju už mám v ochrannej hadici ktorej teplo nevadí .


Ned, 11.11.2012, 20:10
Profil WWW
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4310
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
VladoKE píše:
Normálne sa to rieši T-kusom, ktorý na Slovensku nezoženiem, kvôli iným závitom.



to je blbost. Fittingy aj t-kusy s NPT zavitom sa daju normalne kupit. Opytaj sa RadaND :)

Alebo si mohol pouzit kombinovany snimac a mal by si aj tlak aj kontrolku.

Ale inak pekna praca a nadherny popis. 1 s *

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Ned, 11.11.2012, 20:14
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 08.02.2007, 20:56
Príspevky: 828
Bydlisko: Košice
Odpoveď s citáciou
palo-cherokee píše:
to je blbost. Fittingy aj t-kusy s NPT zavitom sa daju normalne kupit. Opytaj sa RadaND :)


Diki za tip ozvem sa mu :D

_________________
Dodge RAM 1500 5,7 V8 HEMI 5,4T DualBattery TV
Ex.1997 Ford Explorer 4.0V6 SOHC, 6", 35" MT, 5,4T
1988 Chrysler LeBaron Convertible
2008 Jawa 555 vyladená
1991 MT8-070 13,5HP
Ex.1997 Jeep ZJ 5,2 V8, RE 4,5", 32" MT, 5,4T
0904-436-669


Ned, 11.11.2012, 20:32
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 08.02.2007, 20:56
Príspevky: 828
Bydlisko: Košice
Odpoveď s citáciou
Riadenie mi tieklo už niekoľko rokov, tak prišiel čas aj na jeho repas.
Robil som to prvý krát a verím, že ten čo to robí denne to dokáže urobiť komplet rozborka a zborka do hodinky.
U nás pýtajú za repas cca 250 eur, BEZ demontáže z auta a montáže naspäť.

Na stôl som si dal čistý veľký papier na ktorý som zdemontované časti ukladal podľa zobrazenia zostavy.

Tu je zostava:
Obrázok

DEMONTÁŽ:
1. Upnúť riadenie do zveráka:
Obrázok

2. Zdemontovať čapy riadenia (1) a istiace matice
Obrázok

Obrázok

3. Zdemontovať obidve svorky manžety (3)

4. Zdemontovať manžety (4) a odvetravaciu spojovaciu hadičku (5)
Obrázok

Obrázok

5. Zdemontovať záslepku - pasuje na ňu kľúč z flexy:
Obrázok

Obrázok

6. Pridrž vstupnú hriadeľ riadenia (kľúč č.17) a odmontuj istiacu maticu (7)
Obrázok

7. Vybrať tesniacu prachovku (8) - ostrým šrubovákom to išlo celkom dobre:
Obrázok

8. Vybrať ségrovku:
Obrázok

9. Gumeným kladivom jemne vyraziť vstupnú hriadeľ. Tým sa vyberie tieť tesnenie (11) a ložisko (12)
Obrázok

Obrázok

10. Teraz vznikol priestor na vyrazenie ložiska (14) - je na fotke vyššie. Tiež by sa malo vybrať tesnenie (13) ale nie som si istý či tam naozaj aj bolo, skôr nie, lebo ani na fotke ho nemám a v sade asi tiež nebolo.

11. Vybrať štyri teflónové O-krúžky (15) zo vstupnej hriadele.

12. zatiaľ nič - daj si pivko

13. Zdemontovať obidve tyčky riadenia (17) - toto bol dosť problém, avšak na tyčke riadenia treba chytiť kľúčom č.36 a na ozubenej časti hriadeľa pasuje presne kľúč č.28 a tak sa to už dá povoliť bez problémov:
Obrázok

tu sú na fotke obidva kľúče v akcii:
Obrázok

14. V tomto poradí zdemontovať:
a. veľkú poistnú maticu (18) - na fotke ju držím palcami:
Obrázok

b. záslepku (19)
Obrázok

c. Pružinku (20)
Obrázok

d. vymedzovacie plastové lôžko (21)
Obrázok

15. Na dlhšom konci telesa riadenia treba jemne zatlačiť hriadeľ doprava aby vzniklo miesto pre vybratie ségrovky (22) a koncového kusu (23).
Obrázok

Ten koncový kus by mal výjsť sám no v mojom prípade som ho jemne vyrazil s hriadeľou, že som použil predĺžovací nástavec z goly.
Obrázok

a tu je:
Obrázok

16. Vybrať piest-hriadeľ (24) - tu by mal ísť aj (25) ale myslím že ja som mal verziu kde položky (31) až (28) boli nahradené jedným kusom. Sada zodpovedala môjmu skutkovému stavu.
Obrázok

17. Dlhým vyťahovákom vybrať tesnenie (26).

18. Vybrať teflónový O-krúžok (27) a pod ním je gumový O-krúžok (28) z piestu.

A je ukončená rozborka. Takto to vyzeralo na stole usporiadané podľa obrázka zostavy:
Obrázok

MONTÁŽ:
Všetko vyčistiť. Použil som čistič bŕzd a veľa.
Používať len olej ktorý sa použije na naplnenie. Špecifikácia MERCON. Všetky časti pri skladaní olejovať, každé tesnenie atď.
Všetky diely sady som si rozložil na papieri vedľa originálnych zdemontovaných aby som vedel ktorý ide kde. Potom som ich všetky nasadil, keď bola celá sada rozdelená.

1. Namazať vnútorné tesnenie ktoré pôjde do telesa riadenia (26) a vložiť ho dnu. Použiť 1" priemer násadu na ložiska/tesnenia s 12" predĺžovacou tyčkou a gumené kladivo na zasunutie tesnenia až na miesto.

2. Nasadiť gumený O-krúžok (28) a teflónový O-krúžok (27) do drážky piestu (29). Toto išlo ľahko.

3. Naolejovať celý piest (24) a opatrne ho zasunúť do telesa riadenia - dávať veľký pozor na O-krúžok aby ľahko vošiel dnu bez násilia a poškodenia:
Obrázok

4. Nasadiť koncový kus aj s tesnením (23). V tomto kroku by mal ísť aj O-krúžok (30) tesnenie (31) a tiež (25). Ja som ich nemal a preto som ich nedal a ani v sade neboli.
Obrázok

5. Koncový kus (23) je už dnu a teraz dať ešte ségrovku (22)
Obrázok

6. vynechám

7. Nasadiť štyri teflónové tesnenia(15) na vstupnú hriadeľ (10). Tento krok je najťažší keď sa nepoužije správny postup. Ja som to tu zbabral, zastudena som ich tam dostal a to bola chyba. Postup je na nete, ja som našiel taký, že krúžky treba nahriať vo vriacej vode, potom ich nasadiť a oni sa zmenšia späť na veľkosť drážky, ak nie, ešte raz nahriať už na mieste kde sú a sa zmrštia. Ja som to zbabral takto:
Obrázok

A keďže vojak si musí pomôcť v každej situácii, tak som pomeral hriadeľ = 37,5mm a sadol tam gumový O-krúžok 34x2. A tak to zatiaľ testujem, tak uvidím koľko vydržia. Náhradu už mám doma z inej sady, takže pripravený som a hlavne ide to jednoducho servisovať bez celej rozborky - hriadeľ sa dá vybrať samostatne.

8. Nasadiť ložisko (14) a tiež spodné tesnenie (13) ktoré som nemal, viď vyššie.
Obrázok

9. Nasadiť ložisko (12) a tesnenie (11).

10. Vložiť vstupnú hriadeľ do vnútra telesa riadenia - jemne pootočením zasunúť aby si sadli zuby na zuby.

11. Nasadiť ségrovku (9)
Obrázok

a prachovku (8)
Obrázok

12. Nasadiť poitnú maticu (7) a dotiahnúť na 35-40 ft.lbs. Nasadiť záslepku-pracovku (6) - na fotke ju držím v ruke
Obrázok

13. Nasadiť vymedzovacie plastové lôžko (21)
Obrázok

pružinku
Obrázok

Zaskrutkovať záslepku (19) o 1/2 otáčky po dotiahnutí rukou.
Obrázok

Nasadiť poistnú maticu (18) a dotiahnúť na 55-65 ft.lbs.
Obrázok

14. Nasadiť obidve tyčky riadenia (17) a dotiahnúť ich na moment 70-75 ft.lbs.
Obrázok

15. Nasadiť manžety (4)
Obrázok

a odvetravaciu rúrku (5)
Obrázok

16. Nasadiť svorky (3) na manžety

17. Nasadiť poistné matice (2) na tyčky riadenia a čapy riadenia (1)

A máme hotovo :-D

_________________
Dodge RAM 1500 5,7 V8 HEMI 5,4T DualBattery TV
Ex.1997 Ford Explorer 4.0V6 SOHC, 6", 35" MT, 5,4T
1988 Chrysler LeBaron Convertible
2008 Jawa 555 vyladená
1991 MT8-070 13,5HP
Ex.1997 Jeep ZJ 5,2 V8, RE 4,5", 32" MT, 5,4T
0904-436-669


Ned, 11.11.2012, 22:34
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 24.03.2011, 15:17
Príspevky: 256
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Obrázok

Kde sa to da kupit ? Musi to byt v TP ? Ci si ich mozem daj aj ja na pajo :-D

_________________
Pajero II. 2,5TD GLX 3dv. Super Select,
2x navijak 5,5t, OME, CB, hi-lift, kladka, gurtne,...


Pon, 12.11.2012, 10:38
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 99 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na:  
cron