4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

Ford Explorer V6 4.0 SOHC
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=4&t=13990
Stránka 5 z 7

Autor:  VladoKE [ Pia, 01.03.2013, 6:33 ]
Predmet príspevku:  Re: Ford Explorer V6 4.0 SOHC

Je to urobene tak ako to má byť :wink:
A keďže toto sú svetlá kúpené za morom, bola k tomu aj komplet káblovačka, z ktorej som prednú a zadnú časť použil, a strednú časť čo ide cez celé auto som dal vlastnú, pretože som sa rozhodol aj kostru ťahať od baterky. Teda silové vodiče sú 2,5 mm2 a signálne 1,5 mm2 (od spiatočky) a 0,75 mm2 (napájanie relé a vypínač). Je to istené poistkou 15A.

Autor:  VladoKE [ Ned, 10.03.2013, 14:28 ]
Predmet príspevku:  Montáž navijaku

Prišla na rad montáž navijaku, najprv som si diely nechal vypáliť plazmou - všetko je plech hr. 8 mm a držiaky nárazníka po bodylifte sú hr. 12 mm:
Obrázok 

Na rám som navaril držiaky:
Obrázok 

Obrázok 

Obrázok 

Kým chladli zvary na ráme tak som pozváral a natrel (Alkyton) dielce:
Obrázok 

Platňa je k držiakom prichytená tromi skrutkami M12, úlohou bolo aj spevniť aj zvýšiť tuhosť predku:
Obrázok 

Potom som natiahol elektriku:
Obrázok 

Tu je ukončená montáž a dobíjanie baterky na testovanie:
Obrázok 

Nárazník prešiel drobnými úpravami aby dobre sadol:
Obrázok 

a ešte iný pohľad:
Obrázok 

A keďže cieľom bola skrytá montáž tak prišla na radu úprava držiaka ŠPZ:
Obrázok 

a ešte:
Obrázok 

Držiak sa odníma sa povolením klobúkovej matice M12 navrchu na nárazníku - matica drží nerezový plech prinitovaný k držiaku - zospodku nárazníka tam je skrutka M12 na ktorú sa to nasadí, je to urobené tak, že aj keby sa stratila matica cestou tak to bude stále držať:
Obrázok 

A overenie správnosti montáže:
Obrázok 

Takto som si nejako predstavoval skrytú montáž :smt006
Obrázok 

Autor:  VladoKE [ Ned, 10.03.2013, 14:42 ]
Predmet príspevku:  Bodylift a puky

Keďže som nebol spokojný s pukami - už pri montáži sa nedajú dotiahnúť skrutky na predpísaný moment, došlo k zmene za oceľové podložky, tu je porovnanie - v dotiahnutom stave sa puky stlačia o cca 12 mm a to je veľa, keďže pre získanie priestoru pre 35" kolesá je potrebný každý milimeter:
Obrázok 

a tu je už nasadená a dotiahnutá podložka 100 mm:
Obrázok 

Podložku od rámu a kasne stále ešte oddeľujú gumové medzikusy, ktoré sú tam pôvodné fabrické, už vtedy asi súdruhovia spoza mláky počítali s bodyliftom :smt005

Autor:  pablo [ Ned, 10.03.2013, 14:55 ]
Predmet príspevku:  Re: Ford Explorer V6 4.0 SOHC

Máš pochvalu za farbu, moja oblubená, nevieš či sa výraba aj v takomto zelenom odtieni ? u nas ju nemožem zohnať,
btw. na tých malých kolieskach to vyzerá zaujímavo, neplánuješ niake 32" AT na cestu, ? ;-)

Autor:  VladoKE [ Ned, 10.03.2013, 14:56 ]
Predmet príspevku:  Prídavné svetlá 150W priemer 8"

S posledným balíkom prišli aj prídavné diaľkové svetlá priemer 8 palcov, avšak zaujal ma výkon a to 150W :shock:
Robia sa iba v dvoch farbách, nevyhovuje mi ani jedna, tak v blízkej budúcnosti dôjde k prestriekaniu.

Tu je celkový pohľad:
Obrázok 

Nastavenie - horné sú klasické diaľkové 55W, v strede sú 150W :smt007 prídavné a dole sú hmlovky 55W - na starých už boli zoxidované paraboly tak pri tej príležitosti som kúpil nové celé hmlovky, predsa len keď už som mal nárazníka na stole tak aj ta montáž je pohodlnejšia ako ich meniť neskôr na aute :wink:
Obrázok 

Explorer už z výroby zapína predné hmlovky spolu s diaľkovými.

a takto to vyzerá v noci:
Obrázok 

Autor:  VladoKE [ Ned, 10.03.2013, 15:04 ]
Predmet príspevku:  Re: Ford Explorer V6 4.0 SOHC

pablo píše:
Máš pochvalu za farbu, moja oblubená, nevieš či sa výraba aj v takomto zelenom odtieni ? u nas ju nemožem zohnať,
btw. na tých malých kolieskach to vyzerá zaujímavo, neplánuješ niake 32" AT na cestu, ? ;-)


Farbu netuším :smt009
Kolieska na cestu ostanú tieto 28" :oops: , do terénu ide na 35" :smt007

Autor:  efendi [ Ned, 10.03.2013, 15:20 ]
Predmet príspevku:  Re: Ford Explorer V6 4.0 SOHC

Explorer už z výroby zapína predné hmlovky spolu s diaľkovými.


to fakt?? nie s tlmenymi? teda stretavacima svetlami??

Autor:  VladoKE [ Ned, 10.03.2013, 15:56 ]
Predmet príspevku:  Re: Ford Explorer V6 4.0 SOHC

efendi píše:
Explorer už z výroby zapína predné hmlovky spolu s diaľkovými.
to fakt?? nie s tlmenymi? teda stretavacima svetlami??


Predné hmlovky sa nedajú zapnúť samostatne, iba zadné sú samostatne.
Prepnutím páčky na diaľkové svetlá sa zapnú aj hmlovky, vypneš diaľkové vypnú sa hmlovky. Prečo to je tak netuším, v podstate hmlovky na aute fungujú ako diaľkové, ale majú lámanie svetla ako hmlovky :roll:

Autor:  efendi [ Ned, 10.03.2013, 16:14 ]
Predmet príspevku:  Re: Ford Explorer V6 4.0 SOHC

aha rozumiem,, bo eu smernice nepovoluju take to cosi,, hmlovky jedine s tlmenymi svetlami v predu,,, ale musis mat potom vynimku v TP zapiusane ze? bo inac by to unas do obehu nedali,,

Autor:  VladoKE [ Ned, 10.03.2013, 16:57 ]
Predmet príspevku:  Re: Ford Explorer V6 4.0 SOHC

Pre pokoj v duši som potreboval vedieť teplotu oleja v automate.
Neviem či sa vyrába potrebný T kus, ktorý má z oboch strán hadicovú koncovku a zhora 1/2" závit pre snímač. Tak som kúpil vo vodárskom obchode Téčkoa dve záslepky a pustil som sa do práce:

Obrázok 

potom som natesno nabil guľatinku pr. 10 mm prevrtanú tiež na sústruhu a potom ešte obvaril:
Obrázok 

Tu je hotový medzikus:
Obrázok 

Merací medzikus je vložený medzi hlavný a prídavný chladič:
Obrázok 

A tu je budík:
Obrázok 

Už budem kľudnejší pri ťahaní 5-tonovej vlečky :mrgreen:
Obrázok 

Autor:  spajky69 [ Ned, 10.03.2013, 17:06 ]
Predmet príspevku:  Re: Ford Explorer V6 4.0 SOHC

VladoKE píše:
Už budem kľudnejší pri ťahaní 5-tonovej vlečky :mrgreen:
 


:D davas chlapcovi zabrat :shock: :shock:

Autor:  Milan FI [ Ned, 10.03.2013, 20:54 ]
Predmet príspevku:  Re: Ford Explorer V6 4.0 SOHC

Aspoň nie som sám :smt006

Autor:  marisko [ Ned, 10.03.2013, 21:01 ]
Predmet príspevku:  Re: Ford Explorer V6 4.0 SOHC

ja by som teplotu ATF meral pred prvým chladičom, priamo na výstupe z meniča. Mám to tak. Po prechode cez vodný výmenník sa to trocha skreslí.

Autor:  VladoKE [ Ned, 10.03.2013, 21:11 ]
Predmet príspevku:  Re: Ford Explorer V6 4.0 SOHC

marisko píše:
ja by som teplotu ATF meral pred prvým chladičom, priamo na výstupe z meniča. Mám to tak. Po prechode cez vodný výmenník sa to trocha skreslí.


Ja tiež, ale tam sú kovové trubky a ja nie som kúrenár aby som ich upravil. :smt009
Preto až na prvom gumovom potrubí som si to dovolil.
Zatiaľ je skúsenosť, že hoci má teplota vody svojich 90 stupňov, automat má okolo 40, a to som nechcel veriť ale priložil som ruku na medzikus so sondou a bola iba vlažná :shock:
A to by som nečakal :!:
V lete sa to iste zmení, dobré je že sa olej stíha v pohode chladiť aspoň v tomto počasí.

Autor:  marisko [ Ned, 10.03.2013, 21:14 ]
Predmet príspevku:  Re: Ford Explorer V6 4.0 SOHC

kúsok kovovej trubky som vyrezal a dvoma kúskami hadíc som tam vložil tiež vyrobené T-čko, drží to už 3 roky v pohode

Stránka 5 z 7 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/