4x4 Club Slovakia http://www.4x4club.sk/forum/ |
|
pracant Frontera 2.4i ... elegan Volvo XC90 http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=4&t=14796 |
Stránka 1 z 3 |
Autor: | Little PEPE [ Str, 04.04.2012, 13:28 ] |
Predmet príspevku: | Re: ... po 2 rokoch konecne ... Frontera 2.4i |
gulvas píše: kupil si ale SUV ![]() |
Autor: | gulvas [ Str, 04.04.2012, 13:46 ] |
Predmet príspevku: | |
nemam s tym problem ![]() |
Autor: | pavol2078 [ Str, 04.04.2012, 17:26 ] |
Predmet príspevku: | |
nech sluzi .ano suv pepe ma pravdu ale sak niekde sa musi zacat:)) |
Autor: | zdeno [ Str, 04.04.2012, 20:16 ] |
Predmet príspevku: | |
Chlapci a podľa čoho radíte Fronteru medzi SUV? Koncepcia Frontery je klasický off road - rám! |
Autor: | pablo [ Str, 04.04.2012, 20:20 ] |
Predmet príspevku: | |
prečo SUV? vpredu nezávislá vzadu tuhá, rovnako ako aj tvoje pajero, palo, aj ty si svoje auto považuješ za SUV? P.S. nech ti dlho slúži a si s fronterou dlho spokojný ![]() |
Autor: | pavol2078 [ Str, 04.04.2012, 20:24 ] |
Predmet príspevku: | |
zle som sa vyjadril nechcel som napisat suv ale bruchoplaz a ja svoje pajo urcite nepovazujem za suv... ![]() |
Autor: | gulvas [ Str, 04.04.2012, 20:31 ] |
Predmet príspevku: | |
preco 2.4i? Lebo jazdim malo, lebo odporucania na webe a lebo benzin krajsie vonia ![]() |
Autor: | pavol2078 [ Str, 04.04.2012, 20:32 ] |
Predmet príspevku: | |
k ti to vyhovuje ok a ake upravy chystas??:) |
Autor: | petriiik [ Str, 04.04.2012, 20:34 ] |
Predmet príspevku: | |
gratulujem a nech sluzi a benzin vysusuje ruky ![]() |
Autor: | gulvas [ Str, 04.04.2012, 20:51 ] |
Predmet príspevku: | |
upravy nechystam ziadne, maximalne len nejake podlozky pre efekt ![]() |
Autor: | MIREC [ Str, 04.04.2012, 23:14 ] |
Predmet príspevku: | Re: ... po 2 rokoch konecne ... Frontera 2.4i |
Little PEPE píše: pepe nechcem zastavat fronteru ale videl si sam ze dokaze dost len neni stavana na tazsi teren zacne sa to na nej prejavovat! nech sluzi a co najmenej opvar ![]() ![]() |
Autor: | Little PEPE [ Štv, 05.04.2012, 9:18 ] |
Predmet príspevku: | |
gulvas píše: upravy nechystam ziadne, maximalne len nejake podlozky pre efekt ![]() tak potom si kúpil dobre na tieto účely ![]() |
Autor: | gulvas [ Štv, 05.04.2012, 14:52 ] |
Predmet príspevku: | servis manual |
Pozicane z Offroad-frontera fora ... hned padlo 100 eur este len za oleje ![]() ![]() U nově zakoupených ojetých vozidel s nejasnou historií je nutné ihned provést všechny vypsané úkony. Servisní plán pro Opel Frontera A se zážehovými motory: Vždy po 7.000 km nebo po půl roce: - vyměnit motorový olej a filtr motorového oleje (u motorů v záběhu po renovaci a opravě je nutno provést po cca 500 km a poté po cca 3.000 km) Vždy po 15.000 km nebo po roce: - zkontrolovat stav a předpětí klínových řemenů - zkontrolovat emisní limity - zkontrolovat opotřebení destiček a kotouče kotoučových brzd na přední i zadní nápravě - zkontrolovat těsnost okruhů všech provozních kapalin (vč. těsnosti samotného motoru) - zkontrolovat antikorozní ochranu rámu a kastle - zkontrolovat manžety přední nápravy - zkontrolovat kompletně součásti náprav a řízení (hlavně čepy a silentbloky, potom také vůle na kolech a homokinetických kloubech a vůle v převodce řízení a pomocném čepu řízení) - zkontrolovat stav kardanů a promazat křížky (pokud je vozidlo často používáno v terénu v režimu 4x4, je třeba servisní interval u této operace zkrátit na polovinu, pokud se často brodí, tak na čtvrtinu – osobně bych u zadního kardanu zkrátil servisní interval na polovinu paušálně) - zkontrolovat funkci volnoběžek přední nápravy a vyměnit mazivo (doporučuji zkrátit tento servisní interval minimálně na polovinu i u vozidel, které jsou v terénu používány jenom minimálně) - zkontrolovat výšku hladiny olejové náplně obou diferenciálů (u zadního doporučuji zkrátit na polovinu) - zkontrolovat výšku hladiny olejové náplně převodovky (pozor, většinou je dvoukomorová!) - zkontrolovat utažení kol - zkontrolovat funkci zátěžového ventilu brzdného okruhu zadní nápravy - promazat mechanismy zámků dveří, haupny, držáku rezervy apod. - zkontrolovat seřízení předních světlometů - změřit tlak oleje v mazacím kanálu za olejovým čerpadlem - vyměnit brzdovou kapalinu - zkontrolovat funkci ventilátorů chladicího okruhu (mechanických i elektrických) - zkontrolovat těsnost výfukového systému - zkontrolovat těsnost sacího systému - zkontrolovat těsnost podtlakového okruhu (kde je použit) - zkontrolovat funkci tlakového uzávěru chladicího okruhu - zkontrolovat zapojení elektrických čidel/komponent motoru - očistit a ošetřit gumová těsnění dveří Vždy po 30.000 km nebo po dvou letech: - vyměnit sací filtr (osobně doporučuji zkrátit tento interval na polovinu, u vozidel provozovaných v terénu bez šnorchlu na čtvrtinu s kontrolou každé dva měsíce a po každé zásadnější akci v terénu) - vyměnit svíčky zapalování u modelů původní řady (vyrobených před rokem 1995) - vyměnit palivový filtr (vzhledem k jednoduchosti této operace, nestálé kvalitě paliv v českých zemích, nízkým finančním nákladům a citelnému efektu doporučuji zkrátit tento servisní interval na polovinu) - zkontrolovat seřízení ruční brzdy - u vozidel bez tzv. hydroštelů seřídit vůle ventilů (doporučuji zkrátit na polovinu, u vozidel s najetou kilometráží vyšší jak 150.000 km na třetinu, u motorů v záběhu po renovaci a opravě je nutno provést třikrát každých cca 500 km) - zkontrolovat opotřebení paken a bubnů bubnových brzd na zadní nápravě - vyměnit chladicí kapalinu vč. propláchnutí chladicího okruhu (kontrolu jejího stavu doporučuji provádět každého půl roku) - zkontrolovat opotřebení stíracích uhlíků alternátoru - vyčistit startér - zkontrolovat funkci termostatu vodního chladicího okruhu - zkontrolovat průchodnost odpadních kanálků střešního okna/šíbru - zkontrolovat stav silentbloků motoru a převodovky - zkontrolovat průchodnost odvětrávacích kanálů náprav, převodovky a nádrže Vždy po 40.000 km nebo po třech letech: - vyměnit olej v převodovce (vzhledem k jednoduchosti této operace, nízkým finančním nákladům a citelnému efektu rozhodně doporučuji hlavně u vozidel s častým provozem v režimu 4x4 zkrátit tento servisní interval na polovinu – u čerstvě zakoupených ojetých vozů je navíc nutné provést tzv. průplach, tedy dvě výměny náplně následující po sobě v rozmezí cca 500 km), není jistě nutné připomenout, že se u Frontery A s manuálním řazením používá motorový olej splňující normu API SL/CF - vyměnit olej v zadním diferenciálu (vzhledem k zatížení zadního diferenciálu doporučuji zkrátit na polovinu, obzvláště u vozidel s lamelovým samosvorem zadního diferenciálu – u čerstvě zakoupených ojetých vozů je navíc nutné provést průplach trojicí výměn náplně následujících po 200 km a 1.000 km), olej pro zadní diferenciál musí splňovat normu API GL5 a musí být určen pro hypoidní převody, popř. i pro diferenciály s lamelovým samosvorem. - vyměnit olej v předním diferenciálu (u čerstvě zakoupených ojetých vozů je navíc nutné provést tzv. průplach, tedy dvě výměny náplně následující po sobě v rozmezí cca 500 km), olej pro přední diferenciál musí splňovat normu API GL5 a musí být určen pro hypoidní převody - zkontrolovat funkci termostatu olejového chladicího okruhu (kde je použit) - provést preventivně kompresní test motoru - vyměnit olej v okruhu posilovače řízení Vždy po 50.000 km nebo po čtyřech letech: - vyměnit svíčky zapalování u modelů nové řady (vyrobených začátkem roku 1995 a později) - vyměnit rozvodový řemen a příslušné řemenice (interval výměny je jenom orientační a vztahuje se především k modelům s motorem 2,0 a 2,2 – pochopitelně neplatí pro agregáty s rozvodem pomocí řetězů nebo kol) |
Autor: | Little PEPE [ Štv, 05.04.2012, 15:12 ] |
Predmet príspevku: | Re: servis manual |
gulvas píše: Pozicane z Offroad-frontera fora ... hned padlo 100 eur este len za oleje ![]() ![]() vela vecí s toho si mal kontrolovat ešte pred kúpou ![]() |
Stránka 1 z 3 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |