4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

pracant Frontera 2.4i ... elegan Volvo XC90
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=4&t=14796
Stránka 1 z 3

Autor:  gulvas [ Str, 04.04.2012, 13:06 ]
Predmet príspevku:  pracant Frontera 2.4i ... elegan Volvo XC90

... zem sa zatriasla, z neba zacali padat furiky a mne sa podarilo kupit moj vlastny off ... zatial preview ... postupne doplnim

Obrázok

Autor:  Little PEPE [ Str, 04.04.2012, 13:28 ]
Predmet príspevku:  Re: ... po 2 rokoch konecne ... Frontera 2.4i

gulvas píše:
... zem sa zatriasla, z neba zacali padat furiky a mne sa podarilo kupit moj vlastny off ... zatial preview ... postupne doplnim

Obrázok


kupil si ale SUV :wink:

Autor:  gulvas [ Str, 04.04.2012, 13:46 ]
Predmet príspevku: 

nemam s tym problem :P Tisovec jazdit nebudem

Autor:  pavol2078 [ Str, 04.04.2012, 17:26 ]
Predmet príspevku: 

nech sluzi .ano suv pepe ma pravdu ale sak niekde sa musi zacat:))

Autor:  zdeno [ Str, 04.04.2012, 20:16 ]
Predmet príspevku: 

Chlapci a podľa čoho radíte Fronteru medzi SUV? Koncepcia Frontery je klasický off road - rám!

Autor:  pablo [ Str, 04.04.2012, 20:20 ]
Predmet príspevku: 

prečo SUV? vpredu nezávislá vzadu tuhá, rovnako ako aj tvoje pajero,
palo, aj ty si svoje auto považuješ za SUV?

P.S. nech ti dlho slúži a si s fronterou dlho spokojný :wink:

Autor:  pavol2078 [ Str, 04.04.2012, 20:24 ]
Predmet príspevku: 

zle som sa vyjadril nechcel som napisat suv ale bruchoplaz a ja svoje pajo urcite nepovazujem za suv...:) a inak preco si sa rozhodol lre 2.4 i??

Autor:  gulvas [ Str, 04.04.2012, 20:31 ]
Predmet príspevku: 

preco 2.4i? Lebo jazdim malo, lebo odporucania na webe a lebo benzin krajsie vonia :)

Autor:  pavol2078 [ Str, 04.04.2012, 20:32 ]
Predmet príspevku: 

k ti to vyhovuje ok a ake upravy chystas??:)

Autor:  petriiik [ Str, 04.04.2012, 20:34 ]
Predmet príspevku: 

gratulujem a nech sluzi a benzin vysusuje ruky :-D

Autor:  gulvas [ Str, 04.04.2012, 20:51 ]
Predmet príspevku: 

upravy nechystam ziadne, maximalne len nejake podlozky pre efekt :) ako som pisal je to len na chatu po lesnej ceste a dotiahnut nejaky material vozikom.

Autor:  MIREC [ Str, 04.04.2012, 23:14 ]
Predmet príspevku:  Re: ... po 2 rokoch konecne ... Frontera 2.4i

Little PEPE píše:
gulvas píše:
... zem sa zatriasla, z neba zacali padat furiky a mne sa podarilo kupit moj vlastny off ... zatial preview ... postupne doplnim

Obrázok


kupil si ale SUV :wink:

pepe nechcem zastavat fronteru ale videl si sam ze dokaze dost len neni stavana na tazsi teren zacne sa to na nej prejavovat!
nech sluzi a co najmenej opvar :) :)

Autor:  Little PEPE [ Štv, 05.04.2012, 9:18 ]
Predmet príspevku: 

gulvas píše:
upravy nechystam ziadne, maximalne len nejake podlozky pre efekt :) ako som pisal je to len na chatu po lesnej ceste a dotiahnut nejaky material vozikom.


tak potom si kúpil dobre na tieto účely :wink:

Autor:  gulvas [ Štv, 05.04.2012, 14:52 ]
Predmet príspevku:  servis manual

Pozicane z Offroad-frontera fora ... hned padlo 100 eur este len za oleje :) bude to drahy konicek :)

U nově zakoupených ojetých vozidel s nejasnou historií je nutné ihned provést všechny vypsané úkony.

Servisní plán pro Opel Frontera A se zážehovými motory:

Vždy po 7.000 km nebo po půl roce:
- vyměnit motorový olej a filtr motorového oleje (u motorů v záběhu po renovaci a opravě je nutno provést po cca 500 km a poté po cca 3.000 km)

Vždy po 15.000 km nebo po roce:
- zkontrolovat stav a předpětí klínových řemenů
- zkontrolovat emisní limity
- zkontrolovat opotřebení destiček a kotouče kotoučových brzd na přední i zadní nápravě
- zkontrolovat těsnost okruhů všech provozních kapalin (vč. těsnosti samotného motoru)
- zkontrolovat antikorozní ochranu rámu a kastle
- zkontrolovat manžety přední nápravy
- zkontrolovat kompletně součásti náprav a řízení (hlavně čepy a silentbloky, potom také vůle na kolech a homokinetických kloubech a vůle v převodce řízení a pomocném čepu řízení)
- zkontrolovat stav kardanů a promazat křížky (pokud je vozidlo často používáno v terénu v režimu 4x4, je třeba servisní interval u této operace zkrátit na polovinu, pokud se často brodí, tak na čtvrtinu – osobně bych u zadního kardanu zkrátil servisní interval na polovinu paušálně)
- zkontrolovat funkci volnoběžek přední nápravy a vyměnit mazivo (doporučuji zkrátit tento servisní interval minimálně na polovinu i u vozidel, které jsou v terénu používány jenom minimálně)
- zkontrolovat výšku hladiny olejové náplně obou diferenciálů (u zadního doporučuji zkrátit na polovinu)
- zkontrolovat výšku hladiny olejové náplně převodovky (pozor, většinou je dvoukomorová!)
- zkontrolovat utažení kol
- zkontrolovat funkci zátěžového ventilu brzdného okruhu zadní nápravy
- promazat mechanismy zámků dveří, haupny, držáku rezervy apod.
- zkontrolovat seřízení předních světlometů
- změřit tlak oleje v mazacím kanálu za olejovým čerpadlem
- vyměnit brzdovou kapalinu
- zkontrolovat funkci ventilátorů chladicího okruhu (mechanických i elektrických)
- zkontrolovat těsnost výfukového systému
- zkontrolovat těsnost sacího systému
- zkontrolovat těsnost podtlakového okruhu (kde je použit)
- zkontrolovat funkci tlakového uzávěru chladicího okruhu
- zkontrolovat zapojení elektrických čidel/komponent motoru
- očistit a ošetřit gumová těsnění dveří

Vždy po 30.000 km nebo po dvou letech:
- vyměnit sací filtr (osobně doporučuji zkrátit tento interval na polovinu, u vozidel provozovaných v terénu bez šnorchlu na čtvrtinu s kontrolou každé dva měsíce a po každé zásadnější akci v terénu)
- vyměnit svíčky zapalování u modelů původní řady (vyrobených před rokem 1995)
- vyměnit palivový filtr (vzhledem k jednoduchosti této operace, nestálé kvalitě paliv v českých zemích, nízkým finančním nákladům a citelnému efektu doporučuji zkrátit tento servisní interval na polovinu)
- zkontrolovat seřízení ruční brzdy
- u vozidel bez tzv. hydroštelů seřídit vůle ventilů (doporučuji zkrátit na polovinu, u vozidel s najetou kilometráží vyšší jak 150.000 km na třetinu, u motorů v záběhu po renovaci a opravě je nutno provést třikrát každých cca 500 km)
- zkontrolovat opotřebení paken a bubnů bubnových brzd na zadní nápravě
- vyměnit chladicí kapalinu vč. propláchnutí chladicího okruhu (kontrolu jejího stavu doporučuji provádět každého půl roku)
- zkontrolovat opotřebení stíracích uhlíků alternátoru
- vyčistit startér
- zkontrolovat funkci termostatu vodního chladicího okruhu
- zkontrolovat průchodnost odpadních kanálků střešního okna/šíbru
- zkontrolovat stav silentbloků motoru a převodovky
- zkontrolovat průchodnost odvětrávacích kanálů náprav, převodovky a nádrže

Vždy po 40.000 km nebo po třech letech:
- vyměnit olej v převodovce (vzhledem k jednoduchosti této operace, nízkým finančním nákladům a citelnému efektu rozhodně doporučuji hlavně u vozidel s častým provozem v režimu 4x4 zkrátit tento servisní interval na polovinu – u čerstvě zakoupených ojetých vozů je navíc nutné provést tzv. průplach, tedy dvě výměny náplně následující po sobě v rozmezí cca 500 km), není jistě nutné připomenout, že se u Frontery A s manuálním řazením používá motorový olej splňující normu API SL/CF
- vyměnit olej v zadním diferenciálu (vzhledem k zatížení zadního diferenciálu doporučuji zkrátit na polovinu, obzvláště u vozidel s lamelovým samosvorem zadního diferenciálu – u čerstvě zakoupených ojetých vozů je navíc nutné provést průplach trojicí výměn náplně následujících po 200 km a 1.000 km), olej pro zadní diferenciál musí splňovat normu API GL5 a musí být určen pro hypoidní převody, popř. i pro diferenciály s lamelovým samosvorem.
- vyměnit olej v předním diferenciálu (u čerstvě zakoupených ojetých vozů je navíc nutné provést tzv. průplach, tedy dvě výměny náplně následující po sobě v rozmezí cca 500 km), olej pro přední diferenciál musí splňovat normu API GL5 a musí být určen pro hypoidní převody
- zkontrolovat funkci termostatu olejového chladicího okruhu (kde je použit)
- provést preventivně kompresní test motoru
- vyměnit olej v okruhu posilovače řízení

Vždy po 50.000 km nebo po čtyřech letech:
- vyměnit svíčky zapalování u modelů nové řady (vyrobených začátkem roku 1995 a později)
- vyměnit rozvodový řemen a příslušné řemenice (interval výměny je jenom orientační a vztahuje se především k modelům s motorem 2,0 a 2,2 – pochopitelně neplatí pro agregáty s rozvodem pomocí řetězů nebo kol)

Autor:  Little PEPE [ Štv, 05.04.2012, 15:12 ]
Predmet príspevku:  Re: servis manual

gulvas píše:
Pozicane z Offroad-frontera fora ... hned padlo 100 eur este len za oleje :) bude to drahy konicek :)


vela vecí s toho si mal kontrolovat ešte pred kúpou :wink:

Stránka 1 z 3 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/