4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

Aro 10 ex vodar machine
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=4&t=16387
Stránka 1 z 2

Autor:  agos [ Uto, 01.01.2013, 20:18 ]
Predmet príspevku:  Aro 10 ex vodar machine

Seruste, nedávno som sa stal majiteľom ARA 10 , pôvodne 1.4 benzín teraz 1.3. Auto som kúpil s pokazeným motorom (strata kompresii na jednom valci) kedže som nemohol zohnať originál aro motor pristúpil som na prestavbu motora z dacie 1300 .Táto prestavba si vyžiadala oveľa viac ako som predpokladal, šiel som do nej stým, že stačí prehodiť olejové čerpadlo , olejovú vanu (tak to píšu všade na nete) . No pravda bola taká, že samotná vaňa mi nepasovala kedže dacia 1.3 ma menšie kľukové ložisko ako 1.4 takže medzi vaňou a blokom v mieste uloženia kľuky na spojkovej strane mi vznikla skoro 1 cm veľká medzera,nasledovalo vypílenie tejto časti s 1.3-kovej vani a prezváranie 1.4-kovej. Pretesnil som cely motor vrátane tesnenia pod vaňou. Ďalší problém nastal keď som išiel zameniť daciovsku spojku za tu s ara (200 mm lamela) Arovsky zotrvačník vôbec nepasoval stredova diera a rozteč šroub boli väčšie . Neostávalo mi nič iné ako zohnať origo aro zotrvák s motoru 1.3 alebo upraviť daciovsky... Nakoľko som vyučený strojár a naskytla sa mi možnosť prístupu na sústruh začal som upravovať daciovsky... úprava sa podarila, dodržane boli všetky rozmery aj váha, vyváženie. Predchádzajúci majiteľ zamontoval na auto novu spojku, novy rozdeľovač... auto som poskladal a sfunkčnil...po prvej jazde som zistil tri vážne nedostatky : gufero pri remenici prepúšta olej je síce nove ale hriadeľka je zodratá takže gufero je treba upraviť... auto nedobíja... a spojkové ložisko bolo zrejme pridreté takže ho úplne zomlelo. Motor musel ísť znovu von... čakalo ma neprijemne zistenie, že okrem ložiska to schytala aj výtlačňa vidlička s ktorej ostala asi polovica,z dacie tam nič nepasovalo...menšie ložisko mierne odlišná vidlička .Tieto diely som teda objednal od Pána Hajduka nove ,po zložení všetko šľape ako má!! :) Nasledovali brzdy, elektroinštalácia ktorá je naozaj katastrofálna ako o tom všetci píšu. Kedže som auto kúpil bez sedadiel predne som prispôsobil s Audi a3 zadne s favorita. Už len okobercovať interiér!

Obrázok
Obrázok
Obrázok

Autor:  agos [ Uto, 01.01.2013, 21:10 ]
Predmet príspevku: 

Ak máte niekto skusenosti s 10tkou , podelte sa o ne... vdíky

Autor:  FOGY [ Uto, 01.01.2013, 21:26 ]
Predmet príspevku: 

mal som 2 ks po sebe asi pred 10 - 15 rokmi, tiež som ich generálkoval, prerábal , opravoval.

horšie auto si si už ani nevedel vybrať. Originál z fabriky - veľmi zlá kvalita materiálov a sperparts - hotová katastrofa.

to druhé som kúpil za 35tis, keď v ňom bolo 110tis, prestal som počítať a neviem akým zázrakom som ho predal za 85 tis, samozrejme sa rozsypalo.

nemám ti čo poradiť, len sa toho rýchlo zbav

Autor:  agos [ Uto, 01.01.2013, 21:41 ]
Predmet príspevku: 

FOGY píše:
mal som 2 ks po sebe asi pred 10 - 15 rokmi, tiež som ich generálkoval, prerábal , opravoval.

horšie auto si si už ani nevedel vybrať. Originál z fabriky - veľmi zlá kvalita materiálov a sperparts - hotová katastrofa.

to druhé som kúpil za 35tis, keď v ňom bolo 110tis, prestal som počítať a neviem akým zázrakom som ho predal za 85 tis, samozrejme sa rozsypalo.

nemám ti čo poradiť, len sa toho rýchlo zbav


Serus , vdiky za pochvalu :D co konkretne sa ti kazilo? na co si dat pozor? ak si ho chcem nechat a mam don na isto uz sypat peniaze to radsej prerobym na iny motor , prevodovku, napravy... a uz sa velmi nebude mat co kazit... no este sa uvidí zatial ho nemam otestovane , tu na fore som videl pár nadsencov tohoto auta skusim zistit coho sa vyvarovat . Ale vdaka za nazor

Autor:  FOGY [ Uto, 01.01.2013, 21:51 ]
Predmet príspevku: 

ej bratku, všetko sa kazilo: GO hlavy valcov, ojničné + hlavné ložiská, synchróny v prevodovke + ozubené kolieska - výmena, prídavná - výmena ložísk, nové predné poloosi, resp homokineťáki - už sa nepametám, tí ježkovia, resp voľnobežki v predných nábojoch odchádzajú ako na bežiacom páse. Akurát do zadnej nápravy som nebabral, ale tá sa rozsypala - zablokovala za jazdy novému majiteľovi - skoro sa zabil. Auto daroval dajakým lesákom, pre ktorých robil ťažbu.
a to akože brzdy, riadenie, čapy... fakt neviem, čo bolo na tom aute dobré. Asi nič.

Autor:  agos [ Uto, 01.01.2013, 21:55 ]
Predmet príspevku: 

FOGY píše:
ej bratku, všetko sa kazilo: GO hlavy valcov, ojničné + hlavné ložiská, synchróny v prevodovke + ozubené kolieska - výmena, prídavná - výmena ložísk, nové predné poloosi, resp homokineťáki - už sa nepametám, tí ježkovia, resp voľnobežki v predných nábojoch odchádzajú ako na bežiacom páse. Akurát do zadnej nápravy som nebabral, ale tá sa rozsypala - zablokovala za jazdy novému majiteľovi - skoro sa zabil. Auto daroval dajakým lesákom, pre ktorých robil ťažbu.
a to akože brzdy, riadenie, čapy... fakt neviem, čo bolo na tom aute dobré. Asi nič.


Takže vonkoncom spravit s toho plnohodnbotne terene auto najlepsie dat tam fakt motor prevodovku a napravy (pevne) s niecoho ineho... tie tuhe napravy sa tu uz rozoberaju... no ja obchadzam ich problem (ze aro ma difi v strede, mne je to jedno kedze ak dam aj s napr. uaza tak pouzijem aj prevodove ustrojenstvo uaz... ) skorej ma trapi šírka náprav aby mi kolesa netrcali 50cm von kedze to mam na znackach....

Autor:  BlackBear [ Uto, 01.01.2013, 22:59 ]
Predmet príspevku: 

FOGY nebuď zase taký pesimista.
Máš možno pravdu že to nieje to pravé orechové,ale keď je to fakt také nanič ako si popísal,prečo si sám narúbal do takého tolko peňazí? :-D nechápem.Či si to prerobil a potom sa ti to naraz rozišlo?
Blbosť.Ak sa ti to kazilo stále,mal si sa na to vybodnúť hneď.

A čo sa týka toho ARA,prečo si tam dával motor z debilnej Dácie.
Veď diely niesú rovnaké ani pri dvoch stejných autách. :-D
Bol som v Pitesti kde je automobilka Dacia,bol som priamo vo vnútri,a to čo som tam videl nemá nič spoločné so zdravým rozumom.
Nič na čom je napísané dacia nemoože byť dobré.Ale to je na inú debatu.
Prečo si tam nenapasuješ poriadnu šupu motor..CECHTO ma v Gaze mercedes a nesťažuje si.Aj nápravy sa dajú vymeniť...
Ale treba sa opýtať seba samého,či sa ti to oplatí alebo chceš byť jedinečný ako Pandoš,tým sa ho nechcem dotknúť samozrejme.Porozmýšlaj.

Toť moj názor. :D

EDIT: A šupni sem aspoň zo pár foto...

Autor:  agos [ Str, 02.01.2013, 11:34 ]
Predmet príspevku: 

BlackBear , poviem ti tak ze origo 1.4 aro motor som nezohnal a prevlozkovat prepiestovat stary by ma vyslo viacej ako vlozenie daciovskeho... daciu som zohnal za par šušnov ... A kedze moje ARO nemalo stk a ek , a od roku 2013 chcu pokutovat majitelov vozidiel bez stk a ek bol som nuteny sa poponahlat so sfunkčnením ara.Teraz mam uz 2 roky pokoj ,motor chcem ponechat benzinovy na bazosi som nasiel inzerat s motorom 1.8benzin od VW http://auto.bazos.sk/inzerat/19916991/Predam-ARO.php
Táto myšlienka ma celkom zaujala len potrebujem zistit čo všetko treba zamenit pre vloženie motoru VW .Daciovska 1.3 sa mi zda velmi slaba nakolko mam problem v kopcoch po snehu ... bez redukcii to nevladze a s redukciami to mam male otáčky na kolesach....(aj ked sa priznam ze som zatial jazdil iba rozmočeny sneh, a zamrznuty)po ceste je to vklidku s každej strany akurat okobercovat-odhlučnit by to trošku chcelo

Autor:  BlackBear [ Str, 02.01.2013, 11:37 ]
Predmet príspevku: 

Objem ničím nenahradíš..prídeš na to,alebo si už možno prišiel.
Na ceste ako sa to správa by ma sralo asi najmenej.Skor by som riešil terén.A tam je jasné že kakačka od dacie je slabá.
Nechcem ťa uraziť ver mi, ale ten motor je slabučký.

Autor:  agos [ Str, 02.01.2013, 12:18 ]
Predmet príspevku: 

Tu prikladám nejake foto Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok

Autor:  tibik [ Str, 02.01.2013, 16:19 ]
Predmet príspevku: 

1,4L z Ara nezoženieš ale z renaulta ano a pasuje všetko ako riť na šerbel .
Mne sa srali košíky v predných nabojoch tak som to spravil na priamo a mal som pokoj .

Autor:  agos [ Str, 02.01.2013, 16:47 ]
Predmet príspevku: 

tibik píše:
1,4L z Ara nezoženieš ale z renaulta ano a pasuje všetko ako riť na šerbel .
Mne sa srali košíky v predných nabojoch tak som to spravil na priamo a mal som pokoj .


Ja sa uz ani nesnazim zhanat 1.4, niekde som tu spomenul nieco o motore 1.8benzin od vw http://auto.bazos.sk/inzerat/19916991/Predam-ARO.php , ak by som zistil kolko roboty je so zastavbou vw motoru 1.8 (aj ked by som radsej pouzil 2.0 so stareho passatu to je ten isty blok čo 1.8) siel by som do toho to by uz mohlo celkom dobre jazdit... a čo sa tyka renaultu ten pasuje na prevodovku, tiez by ale bolo zistit ktory (a ci vôbec niektory) sedí na uchyty. Bavíme sa vsak o benzíne,diesel nechcem riesit!!! tam davali renault 1.6d , 1.9d neskôr 1.9td a od vw 1.6td

Autor:  FOGY [ Str, 02.01.2013, 22:01 ]
Predmet príspevku: 

BlackBear píše:
FOGY nebuď zase taký pesimista.
Máš možno pravdu že to nieje to pravé orechové,ale keď je to fakt také nanič ako si popísal,prečo si sám narúbal do takého tolko peňazí? :-D nechápem.Či si to prerobil a potom sa ti to naraz rozišlo?
Blbosť.Ak sa ti to kazilo stále,mal si sa na to vybodnúť hneď.


Chlapci, hneď po revolúcii bolo na výber veľmi málo offroadov, tak som si vybral ARO. Všetko som chcel mať perfektné a tak som len opravoval, kupoval, vymieňal, prerábal. A keď bolo takmer všetko na 100%, prišiel som na to, že je to slabé, bez uzávierok slabá priechodnosť, poruchové, proste rumunský shit.

Teraz sú iné možnosti, hocičo iné, len nie ARO 10. Aj keď je to asi lacné, ale na opravách sa to doženie /aj preženie/

Autor:  jankarol [ Str, 02.01.2013, 23:17 ]
Predmet príspevku: 

No nejakom inom vlákne niekto písal ze z hovna tortu neupecies myslím ze niekto tam narazal na tu kung-fu pandu proste bez urazky sa nemylil ... Ešte ked som praxoval zo strednej školy u štátnych lesov mali tých aut dost myslím ze to volali Ceausescuove (po našom čaučeskove pajero) :-D a fakt týždeň prace v hore a uz ich robili mechanici v dielnach na závode...

Autor:  agos [ Štv, 03.01.2013, 12:45 ]
Predmet príspevku: 

Chlapi ved to ja viem ze co sa tyka náprav=slabe,prevodovka=slabá,motor=slaby!!! ale rozoberam tu prestavbu,ine napravy,ine prevodove ustrojenstvo,iny motor no miesto toho aby ste niekto poradily iby haníte! Myslíte si ze som o tom aute fora necítal?pred kupov.... viem do coho som isiel! a o dotazi typu takých uz bolo nestojím ked zvladne prerabku hocijaky dedo s dediny na gaze,are bez spz tak s trochu väcsim casovím odstupom a pristupom k praci musim predsa s toho nieco normalne postavit....tak sa delte o konkretne napady k prestavbe podvozku,prevod. , motora atd ... vdík

Stránka 1 z 2 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/