Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Pia, 02.05.2025, 14:42
Dnes je piatok 2. mája 2025, meniny má Žigmund a zajtra Galina




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 36 ]  Choď na stránku 1, 2, 3  Ďalší
 Dekarbonizácia - skúsenosti 
Autor Správa
Frajer
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 14.03.2012, 1:45
Príspevky: 219
Bydlisko: Rožňava
Odpoveď s citáciou
Čaute zaujimal by ma váš názor na dekarbonizáciu dieselového motora. Na nete je o tom vela článkov ale zaujimala by ma skvôr vaša osobná skusenosť
Ďíík :D

_________________
Čím viac upravené auto ,tým ďalej sa ide po traktor "


Sob, 02.03.2013, 20:27
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 12.11.2012, 15:39
Príspevky: 911
Bydlisko: Vranov nad Toplou
Odpoveď s citáciou
svojho času som používal preplach motora pred vymenov oleja...no bol mi odprezentovany názor o tom co preplach všetko rozpusti a aké riziko predstavujú tie rozpustene časti carbonu pre samotný motor resp. olejove kanaliky....no pokial zhodis olejovu vanu po preplachu určite to pomôže...
Príklad a vlastná skúsenosť ...Seat inca rv 96 1,4 benzín pri 300 000 motor stratil ťah trvalo ním hydra bolo fest počuť
Diagnóza novy motor nedalo mi skúsiť fintu ...všetok olej von po veko oleja nafta ...olejova vana dole vyčistiť výmena tesnenia pod hlavo auto bez jedinej poruchy 150 000 km potom odhnila zadná náprava :))u diesla ten istý ucinok

_________________
Toyota Land Cruiser LJ70


Sob, 02.03.2013, 21:02
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 20:45
Príspevky: 3143
Bydlisko: VYCHOD PO
Odpoveď s citáciou
viewtopic.php?f=90&t=7628&hilit=dekarbonizacia

_________________
My car is Cherokee-Jeep Grand Cherokee ! 5,2 V8,MT Goodrich,3"liftik,CB,gurtna a dobra duša za volantom.

ložiska a prislušenstvo http://www.martino-eshop.sk


Sob, 02.03.2013, 22:29
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 12.11.2012, 15:39
Príspevky: 911
Bydlisko: Vranov nad Toplou
Odpoveď s citáciou
Aj tam je myslim najlepsi tvrdi vyplach naftou....s tym ako som prebehol tamto vlakno ze karbon vyleti vyfukom je podla mna nezmysel vsetko zlezie do olejovej vane a minimalne si to odnesie saci kos z cerpadlom preto je nevyhnutne zhodit vanu a poriadne ten sajrajt vycistit....lebo co s toho ze motor je cisty a pre zaneseny saci kos ma problem tahat olej tak bud prestane mazat alebo sa opotrebuje olejove cerpadlo ktore musi vyyvijat ovela vyssi tlak....

_________________
Toyota Land Cruiser LJ70


Sob, 02.03.2013, 22:59
Profil
Frajer
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 14.03.2012, 1:45
Príspevky: 219
Bydlisko: Rožňava
Odpoveď s citáciou
ja týmto rozpuštadlám nejako neverim mal som skvôr na mysli dekarbonizáciu vodou kdesi som čital že sa voda rozprašuje do sanie pri naštartovanom aute a para to rozpusti :-D

_________________
Čím viac upravené auto ,tým ďalej sa ide po traktor "


Sob, 02.03.2013, 23:08
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 12.11.2012, 15:39
Príspevky: 911
Bydlisko: Vranov nad Toplou
Odpoveď s citáciou
Na naftu sa mozes na 100% spolahnut o vode som ziadnu informaciu nezachytil...Len ti vravim vlastne skusenosti...

_________________
Toyota Land Cruiser LJ70


Sob, 02.03.2013, 23:11
Profil
Frajer
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 14.03.2012, 1:45
Príspevky: 219
Bydlisko: Rožňava
Odpoveď s citáciou
na naftu sa aj spolieham no ja chcem dekarbonizovat spalovacie priestory a veci tomu podobne
a nie mazacie kanale :wink:

_________________
Čím viac upravené auto ,tým ďalej sa ide po traktor "


Sob, 02.03.2013, 23:27
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48
Príspevky: 2552
Bydlisko: LIPT.MIKULAS
Odpoveď s citáciou
Voda vycisti spalovaci priestor lepsie ako nafta,(teda skor petrolej).Akurat nepomaha na zakarbonovanych sacich ventiloch.


Ned, 03.03.2013, 9:58
Profil
Frajer
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 14.03.2012, 1:45
Príspevky: 219
Bydlisko: Rožňava
Odpoveď s citáciou
bahno píše:
Voda vycisti spalovaci priestor lepsie ako nafta,(teda skor petrolej).Akurat nepomaha na zakarbonovanych sacich ventiloch.


nooo supééer a vedel by si mi presnejsie opísať celu tú operáciu čo a ako to urobiť ?? :)

_________________
Čím viac upravené auto ,tým ďalej sa ide po traktor "


Ned, 03.03.2013, 9:59
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 12.11.2012, 15:39
Príspevky: 911
Bydlisko: Vranov nad Toplou
Odpoveď s citáciou
bahno píše:
Voda vycisti spalovaci priestor lepsie ako nafta,(teda skor petrolej).Akurat nepomaha na zakarbonovanych sacich ventiloch.


Len si neviem dost dobre predstaviť to cistenie z vodou pokial nemáš adekvátnu výbavu resp. Otázka znie co všetko k cisteniu vody je potrebné?

_________________
Toyota Land Cruiser LJ70


Ned, 03.03.2013, 10:27
Profil
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4321
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
jankarol píše:
....s tym ako som prebehol tamto vlakno ze karbon vyleti vyfukom je podla mna nezmysel vsetko zlezie do olejovej vane a minimalne si to odnesie saci kos z cerpadlom preto je nevyhnutne zhodit vanu a poriadne ten sajrajt vycistit....lebo co s toho ze motor je cisty a pre zaneseny saci kos ma problem tahat olej tak bud prestane mazat alebo sa opotrebuje olejove cerpadlo ktore musi vyyvijat ovela vyssi tlak....


trt makovy. Pleties hrusky s jablkami.Bavime sa tu o cisteni karbonovych usad zo spalovacieho priestoru, nie o zasratom mazacom systeme. Kadial sa prosim dostane tuhy karbon z valca do oleja? Okolo ventilov hore voditkami? Alebo presublimuje okolo kruzkov?

Dekarb od bg care pouzivam na vsetkych nasich autach rozdiel poznat je. A karbon v kuskoch len tak vyfukom nelieta. Princip je taky, ze karbon sa rozpusti posobenim chemie a normalne sa spali. A pretoze valec-piest nikdy nie je 100%tesna zostava,tak cas rozpuxteneho karbonu spolu s palivom moze kontaminovat olej. A preto sa olej meni hned po dekarb.

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Ned, 03.03.2013, 14:00
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 12.11.2012, 15:39
Príspevky: 911
Bydlisko: Vranov nad Toplou
Odpoveď s citáciou
Tak jediny karbon ktory mi robil problemy bol usadeny na skrtiacej klapke....prostriedok v spreji vzduchovy filter dole 3 minuty roboty....ziadne hokusy a pokusy....vo valci sa ti karbon usadi kde maximalne hore na ventiloch a dole pri vyfukovych ventiloch ....aj to vhodnym palivom to eliminujes takmer na 100% akoze potom fakt nerozumiem co dekarbonizujes ???....mne to nedava ziadny vyznam a zmysel....filter pevnych castic ma samovypalovanie ...pri uplnej poruche je bezna prax ze sa prestavy riadiaca jednotka filter ide von (neviem kto by cvakol 1500eury za novy) prakticky necistis nic podstatne....a co by ovplyvnilo zivotnost motora....skus mi to nejak vysvetlit..co vyleti vyfukom?????ked tym hned saseries filter pevnych castic a katalizator...????..ked zalejes cely motor naftou mysli tym aj valce koplet do vrchu...takze nafta posobi aj v spalovacom priestore....a samozrejme vsetko musi nejakov cestou aj vytiect...

_________________
Toyota Land Cruiser LJ70


Ned, 03.03.2013, 14:19
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 12.11.2012, 15:39
Príspevky: 911
Bydlisko: Vranov nad Toplou
Odpoveď s citáciou
palo-cherokee píše:
cas rozpuxteneho karbonu spolu s palivom moze kontaminovat olej. A preto sa olej meni hned po dekarb.
Takze sa spali ci rozpusti karbon?...pokial viem uhlik je nespalitelny...takze preco menit olej ked necistis olejovy system?....sam si napisal ze po dekarbonizacii sa meni olej len ti zabudli povedat ze drvyva vecsina uhlika alebo po tvojom karbonu ostane v olejovej vani a tym padom karbon cestuje zo spalovacieho systemu po olejovom co moze sposobit 100krat vecsie skody ako jazdych na zakarbonizovanom spalovacom priestore....teda pokial to neriesis zhodenim olejovej vane ako som tu uz spomynal....

_________________
Toyota Land Cruiser LJ70


Ned, 03.03.2013, 14:30
Profil
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4321
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
jankarol píše:

Takze sa spali ci rozpusti karbon?...pokial viem uhlik je nespalitelny...


a to odkedy ??? Neviem čo si mal z chémie ale uhlík je termicky oxidovateľný (spáliteľný za prítomnosti kyslíka)
skoro kompletne. Výsledkom je CO2.

Karbón a úsady v spaľovacích priestoroch motora sú veľmi podobné sadziam v komíne. A nevidel si ešte "horieť" komín ???
Skús povedať kominárom a hasičom že sadze sú nehorľavé :mrgreen:

jankarol píše:
takze preco menit olej ked necistis olejovy system?....sam si napisal ze po dekarbonizacii sa meni olej /quote]

olej sa mení preto, že v aute ten systém nieje tesný a oddelený. Aj pri bežnej prevádzke dochádza k prenikaniu paliva (nafta, benzín)okolo piestov do oleja . A dekarb chémia je pomerne agresívna. Tak preto

jankarol píše:
len ti zabudli povedat ze drvyva vecsina uhlika alebo po tvojom karbonu ostane v olejovej vani a tym padom karbon cestuje zo spalovacieho systemu po olejovom co moze sposobit 100krat vecsie skody ako jazdych na zakarbonizovanom spalovacom priestore....teda pokial to neriesis zhodenim olejovej vane ako som tu uz spomynal....


Neboj sa, nikto mi nezabudol povedať. Možno tá tá Tvoja "drvyvá väčšina" sa niekde fláka, ale inak drvivá väčšina chemicky rozpustených úsad nikam do oleja necestuje. Zhorí v spaľovacom priestore.
Nejaká malá časť (ktorá sa spolu s nespáleným palivom dostane okolo krúžkov do oleja) sa vypustí pri výmene.

A stále si mi nepovedal, že kadiaľ by mal ten uhlík docestovať zo spaľovacieho priestoru do oleja vo forme pevných častíc.
Možno keby si spomínal namiesto spomýnania, tak sa to dozvieme

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Ned, 03.03.2013, 16:20
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 12.11.2012, 15:39
Príspevky: 911
Bydlisko: Vranov nad Toplou
Odpoveď s citáciou
No ked ides opravovat gramaticke chyby asi to svedci o tom ze ti dochadzaju agrumenty ohladom dekarbonizacie...
Sam pises kadial sa pevne castice dostanu pevne castice citujem ta:"Nejaká malá časť (ktorá sa spolu s nespáleným palivom dostane okolo krúžkov do oleja) sa vypustí pri výmene."chces mi povedat ze dokazes vypustit komplet olej z auta tak ze tam neostane ziadna usadenina?...asi mas nejaku fakt dokonalu odsavacku teda ak ju mas....
A ako presvedcis filter pevnych castic aby to vsetko nezachytil podotykam je stavany na bezne emisie nie na nejaku latku a jednorazovy naval vsetkeho mozneho bordelu z motora....ci vycistis motor a odpalis filter alebo katalizator a mas dalsiu zakazku alebo nevycistis olejovu vanu a v najlepsom pripade si to odnesie olejove cerpadlo v najhorsom pripade zadres motor...ono nieje problem vyplachnut motor z hoci cim a dokaze to hocikto dalsi krok je rozmyslat o tom co vsetko tym mozes pokazit....to co robis ty zo svojim systemom je u mna taka polovicna robota....bez nejakeho zmyslu a efektu.....a samozrejme na seba berie zakaznik riziko poskodenia vlastneho auta....

_________________
Toyota Land Cruiser LJ70


Ned, 03.03.2013, 16:31
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 36 ]  Choď na stránku 1, 2, 3  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: