Dnes je štvrtok 28. marca 2024, meniny má Sona a zajtra Miroslav
Autor |
Správa |
ManoM
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 11.09.2012, 15:10 Príspevky: 514 Bydlisko: Ružomberok
|
preco by ti ho nemalo dobit ?
_________________| pajero 2,8TD intercooler 3dv. r.97 + M/T toyo | facebook |
|
Ned, 03.01.2016, 23:22 |
|
|
Kubec721
Začínajúci koumák
Registrovaný: Uto, 01.12.2015, 18:30 Príspevky: 112 Bydlisko: Milochov
|
Či dobije ju? Ale za dlhší čas? V tom prípade nechávať naštartované aj cez prestávky. Ale neviem či ju tam vôbec vopchám keďže teraz mi už zavadzá sánie keď ju tam dávam.
|
Ned, 03.01.2016, 23:31 |
|
|
JOE66
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31 Príspevky: 2593 Bydlisko: Vychod
|
dobije ale za trosku dlhsi cas -pajero ma asi 60 alebo 70A altik v tej slabsej motorizacii ked pamatam ale kolko amperovy ma motor z renaultu co tam mas ? V jednej avii som mal 180ah baterku na dobre starty a altik bol len 35Amperovy ale trebalo dlhsie dobijat + avia ma skoro minimalnu spotrebu elektrickej energie
|
Ned, 03.01.2016, 23:39 |
|
|
Kubec721
Začínajúci koumák
Registrovaný: Uto, 01.12.2015, 18:30 Príspevky: 112 Bydlisko: Milochov
|
Neviem ti povedať koľko má amperov altík z renaultu 21. Hladal som to aj na nete ale nič.No vyzerá to tak že asi stornujem objednávku. Vyskytlo sa viac problémov ako som čakal.
|
Ned, 03.01.2016, 23:52 |
|
|
MoostanQue
Mašinista
Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39 Príspevky: 1112
|
Asi by bolo fajn menej kvákať a vyše čítať, pol roka dozadu som tu s niekým riešil lautr toto isté.
Akýkolvek altík dobije akúkolvek baterku; kolko z nej vycucneš, tolko treba dobiť. Tá eletrika sa nikde nestráca, keď z malej baterky vycucneš 50 Ah, musíš dobiť 50Ah, z velkej 50Ah, tiež musíš dobiť 50Ah - a oboje bude trvať pri rovnakom altíku rovnako dlho.
Rozdiel je v tom, že keď vycucneš tých 50Ah z malej, tak už nemáš nič, nenavijákuješ, nenaštartuješ. Vo velkej ti ešte stále ostane dosť, takže naštartuješ.
Z velkej proste môžeš vycucnúť viac, z malej nie. A to viac tam treba vrátiť, takže to (pri rovnakom alternátore) bude logicky trvať dlhšie.
Jasno?
_________________Bežný automobil v základnej výbave. Nóóikdyž..
|
Pon, 04.01.2016, 0:19 |
|
|
Kubec721
Začínajúci koumák
Registrovaný: Uto, 01.12.2015, 18:30 Príspevky: 112 Bydlisko: Milochov
|
Mrzne fest tak asi je jasno . Ale nie chapem všetko. Tej 74ah sa ten navijak bohvie ako asi páčiť nebude
|
Pon, 04.01.2016, 0:26 |
|
|
fajer
Proviantak
Registrovaný: Pon, 30.07.2007, 20:32 Príspevky: 887 Bydlisko: trencin
|
.. este tu nikomu nestrelila akku v aute?? ... este pockam
inak finder pisal o plosakoch co mam na stole ja. je to komparacny operak s nastavenim urovne komparacie a hysterezie
po nasom.. ked je na vstupe nastavene U (bat1 - 13,8/14,4V) tak pripoji U na vystup = zacne dobijat bat2. idealne vzdladom k nasim narokom je danym modulom spinat solenoid na vacsi I , + doporucujem pripojit aj bypass vypinac pre moznost pripojenia bat2 pri vysokom zatazeni bat1 trebars wincom.
_________________ KAVA - strkova, nesca, bezkofeinova,
Varic - PB, el. konvica, ohnisko,
|
Pon, 04.01.2016, 2:25 |
|
|
sparco86
Začínajúci koumák
Registrovaný: Uto, 01.07.2014, 8:39 Príspevky: 110 Bydlisko: Skalica
|
Páni ja poznám z mojej autofihi historie taketo relé.... http://www.autodesign.sk/auto-hi-fi/mon ... e-12v180a/
_________________ Mišáček zerzáček Pajero II 2.5 TD
|
Pon, 04.01.2016, 10:48 |
|
|
Kubec721
Začínajúci koumák
Registrovaný: Uto, 01.12.2015, 18:30 Príspevky: 112 Bydlisko: Milochov
|
Tak to už hej cena o moc lepšia. Dnes som bol s kamarátom má toyotu 4-runner 3.0 benzín + LPG. Má tam 5,5tonový naviják od Dragonwinchu a má 72Ah baterku. Povedal že ešte sa mu nestalo že by auto nemalo dosť šťavy pri navijákovaní a to čo ho poznám chodí extrémy s tou toyotou. Povedal že má normalné naštartované a že sa mu ešte nikde nestalo chvala bohu že by kdesi zostal stáť žeby mu navíjak všetko cucol. Tak teraz neviem či kúpiť 77Ah baterku , ktorá sa mi tam vojde a ísť do toho 5,5tonového navijáku.
|
Pon, 04.01.2016, 18:36 |
|
|
MoostanQue
Mašinista
Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39 Príspevky: 1112
|
Tamto oddeľovacie relé je výborná vec a v podstate nutnosť pri kombinácii štartovacia - trakčná. Ide o to (pre tých čo by náhodou nevedeli) že druhá baterka sa pripojí LEN keď auto spoľahlivo dobíja prvú - takže v praxi, naštartuješ z prvej, začne dobíjať, stúpne napatie na prvej, následne začne (prebytkom v podstate) dobíjať druhú. Zhasneš motor, relátko baterky rozpojí, a z trakčnej môžeš ťahať osvetlenie, rádio, chladničku, ..., a aj keď ju vybiješ domrtě, tak ráno naštartuješ z prvej.
Ale toto celé má zmysel pri karavane, nie pri navijaku, si myslím teda.
Zaprvé, pri navíjaní je o hodne lepšie použiť dve baterky naraz a rozdeliť záťaž, ako týrať jednu (veľkým odberom trpí jedna baterka, klesajúcim napatím zase navijak), a keď mi ide o to aby som sa vynavijákoval čo najdalej, tak si asi nechám naštartované a nemusím šetriť rezervu eletriky na naštartovanie, nie? Diskusia bola pôvodne o tom, jak zväčšiť kapacitu bateriek, na čo bolo odpovedané použitím vačšej, alebo dvoch rovnakých menších; deliť takto získanú kapacitu na polovičky je dosť kontraproduktívne. A nakoniec, použiť trakčnú na navijak je tiež diskutabilné, navijak pod záťažou má odber rádovo v stovkách A a nie je ďaleko od štartéra; a stejne ním nemôžem vybiť baterku na 8V, to je tak niečo sku*viť akurát.
_________________Bežný automobil v základnej výbave. Nóóikdyž..
|
Pon, 04.01.2016, 19:18 |
|
|
MoostanQue
Mašinista
Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39 Príspevky: 1112
|
Kubec: rozhodnutie je samozrejme na tebe, ale ja si myslím že 75 či kolko bude dosť málo (72 a 77 je prd rozdiel). Nie že by to nešlo, ale bude to fungovať na chvíľu, pár minút/metrov, podľa terénu a váhy auta, a potom tomu začnú dochádzať sily. Na občasné vytiahnutie to samozrejme stačí, ale žiadne heavy duty od toho nečakaj. Ale ty vieš, koľko sa potrebuješ ťahať, nie ja.
Ja osobne by som sa veľmi snažil dostať sa aspoň na 1x150Ah, alebo 2x75Ah. Kam ich dať je druhá vec, ale vo vetrieske som mal baterky pod sedačkou, v dakote vzadu pri blatníku v kastlíku, a nikdy sa nič nestalo, fungovalo to v tisícoch áut, bez problémov. Pár vybuchnutých bateriek som zažil, ale vždy blbosťou obsluhy a tvrdým skratom (kkti +24 na šasi, alebo 14/17 vidličák cez kontakty), nikdy nie záťažou baterky. Neviem či sa to dá, možno ano, ale ja som také nevidel, a to sme štartovali náklaďáky až sa roztekali svorky.
Druhá vec, nie je mi celkom jasné, prečo na mrňavé auto všetci valia hentaké veľké navijaky. Ano, jasné, malý je slabý a naložené a ťažko zapadnuté auto nevytiahne. Ale pri bežnej prevádzke (rozumejme idem odniekiaľ niekam na drevo, nie úmyselne násjť najvačší močiar a zaj.bať sa tam po zrkadlá) je 90% zapadnutí takých, že do toho auta stačí strčiť somárom. Menší navijak je rýchlejší, ľahší, a lacnejší; a na tých posledných 10% použijem kladku, ktorú stejne treba mať a vedieť používať.
_________________Bežný automobil v základnej výbave. Nóóikdyž..
|
Pon, 04.01.2016, 19:41 |
|
|
Kubec721
Začínajúci koumák
Registrovaný: Uto, 01.12.2015, 18:30 Príspevky: 112 Bydlisko: Milochov
|
Ja som sa už rozhodol objednavku som zrušil takže zostáva pôvodný naviják. Tento rok ma čaká na 99% zhodenie karosérie a prerobenie na nejaký OFFROAD špeciál poprípade traktor ako sa to vezme.Tento naviják keď odľahčím váhu pôjde ako tak keď zhorí tak viem že ten poľský šmejd aj tak dobre poslúžil 8 rokov. Ale myslím si že by nemal zhoreť. Ten offroad špeciál by som si predstavoval nejak takto ale asi mám bujnú fantáziu http://auto.bazos.sk/inzerat/56656995/P ... lbuggy.php Inak díky moc za rady
|
Pon, 04.01.2016, 20:11 |
|
|
JOE66
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31 Príspevky: 2593 Bydlisko: Vychod
|
Panstvo ale ked je ten selenoid stavany len na mensie prudy tak pri montazi je paralelne k tomu selenoidu-relatku manualny odpajac-prepinac baterie a potom sa pri navijakovani musi ten manualny prepajac prepnut natvrdo a tym navijak berie ,,stavu ,, z dvoch akumulatorov a ked sa da ten selenoid-relatko poriadny ,silnejsi na trvaly vacsi prud tak automaticky po starte v casom oneskoreni alebo ked napatie stupne nad urcitu hranicu tak sa zacne dobijat druha baterka a zaroven kedze je ten selenoid-relatko stavane na trvalu vacsiu prudovu zataz tak sa moze aj navijakovat -a navijak si berie stavu-prud z oboch bateriek lebo pri slabsom relatku-selenoidu si navijak berie stavu prud len z jednej baterky a ta druha sa musi pripojit manualne cez ten odpojovac-rucny aby to slapo na dvoch baterkach,ze chcel som tym povedat,ze ten silnejsi selenoid-relatko ma dost velky vyznam a netreba ho podcenovat pri takejto montazi ale ked chces setrit kup tu dual baterku exide ako som Ti spominal je polotrakcna,ze vhodna na startovanie aj na navijakovanie a mas klud
|
Pon, 04.01.2016, 22:08 |
|
|
Kubec721
Začínajúci koumák
Registrovaný: Uto, 01.12.2015, 18:30 Príspevky: 112 Bydlisko: Milochov
|
To jest všetko pekné ale ja tam tú baterku vôbec nevopchám už teraz zo 74Ah sú problémy čo som tu spomínal kvôli tomu že to drhne o sánie 74Ah má 278mm a dual exide 100Ah má 330mm. Potom sú už len 140Ah a menšia je 50Ah. Keby som ju tam chcel narvať tak by som musel rezať do podblatníka a nejaké dobré riešenie mi to nepríde. Tak som radšej upustil od voľby 5,5tonového navijáka.
|
Pon, 04.01.2016, 23:19 |
|
|
JOE66
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31 Príspevky: 2593 Bydlisko: Vychod
|
tak dual gelova ma fakt viac na dlzku a malu nechces ale potom je aj dual klasicka-a ta ma 26cm na dlzku a 80Ah ked som teraz pozeral do katalogu len je na baze olova a nie gelova
|
Pon, 04.01.2016, 23:25 |
|
|
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|