Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Štv, 28.03.2024, 15:03
Dnes je štvrtok 28. marca 2024, meniny má Sona a zajtra Miroslav




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 109 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Ďalší
 Cez Jeepku, Pája späť k najobľúbenejšej Toyke (LC 95 3.4 V6) 
Autor Správa
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 20.05.2009, 21:33
Príspevky: 1827
Odpoveď s citáciou
JOE66 ......tu poznamku na konci mame chapat,ze ked si natankoval shel V power racing tak si mal motor silnejsi o 21konikov oproti klasickemu benzinu ? To mi neako nesedi kedze mal som dost 8 valcovych motorov s vykonom o ktorm sa pajerackemu motoru ani nesniva a pri natankovani drahsieho shel benzinu som neaky extra velky rozdiel nepocitil ,ze sa mi nechce verit ,ze stara sunka pajero s lepsim benzinom ma o 21koni vacsi vykon......

Joe., tu celý princíp spočíva v tom, že si nemal zistené, kde sa ten výkon prejaví, pri akých otáčkach.
Keby si to odbrzdil, tak by sa videlo, v akom spektre otáčiek sa prejavuje zvýšený výkon.

Pokiaľ si tie silné 8-valce používal v bežnej premávke, tak si zrejme vystačil s menej ako 100% výkonom. No a ked vplyv kvalitnejšieho benzínu sa prejaví niekde pár 100 otáčiek pred obmedzovačom, tak sa to zbadať naozaj nedá.

Povedal by som, že pri atmosférických motoroch sa zvýšený výkon prejaví vo vyšších otáčakch.
Povedal by som, že pri turbo motoroch sa zvýšený výkon prejaví v nižšom spektre otáčok.
Tvrdím, že čím silnejší motor, tým menej zbadať pár kW navyše vďaka lepšiemu benzínu.
Ak má Jenki grafy z merania, tak stade sa dá jednoznačne zistiť, pri akých otáčkach sa prejavil zvýšený výkon.


Pia, 15.01.2021, 20:49
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31
Príspevky: 2593
Bydlisko: Vychod
Odpoveď s citáciou
Ogo ty si fakt myslis,ze ked som mal silnejsie V8 motory,ze som ich len hladkal a nevytacal ? :-D Ani s atmosferickym ani s turbo motorom som pri vytacani do obmedzovaca -ani v manualnom rezime nepostrehol zvyseny vykon motora aby to bolo citelne ked som nacapoval drahsi benzin . A keby to platilo pri pajerackom 200konovom motore,ze je take 21 konove zvysenie,ze 10percentne pri lepsom benzine tak pri 500 konovom 8valci by tam muselo uz to zvysenie byt citelne .A neobolo. A popravde ani ked som do pajerackej 3,5 nacapoval drahsi benzin raz za cas tak som neaky narast vykonu nepocitoval a pomaly som nejazdil teda :-D No ale kazdy mame na to asi iny pohlad :smt017 :D Mal som rozpisany dlhsi prispevok ale nemam chut a ani neverim,ze drahsi benzin z shelky pridava 10percent vykonu a potom co som vyskusal viac 3,5 a viem ktora isla lepsie ma nikto a ani ziadny papier nepresvedci o opaku a aj dost ludi co sme sa rozpravali ked som predaval diely na pajera mi to potvrdilo pri porovnavani . Ze mam na to svoj nazor nadobudnuty z praxe kedze som kupoval len benzinove auta s vacsim vykonom ,ze je z coho za roky porovnavat :D


Naposledy upravil JOE66 dňa Pia, 15.01.2021, 22:37, celkovo upravené 1



Pia, 15.01.2021, 22:01
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 20.05.2009, 21:33
Príspevky: 1827
Odpoveď s citáciou
JOE66, zle si ma pochopil. Pokiaľ by sa výkon aj zvýšil a posunul by sa smerom k vyšším otáčkam, tak v bežnej premávke sa k tým vyšším otáčkam ani nie je dôvod tlačiť, rozdiel by bol, keby si to skúšal na okruhu, meral časy...ale to je už inééé

A vôbec nepochybujem o tom, že si ich vytočil, ale pokiaľ máš auto 500 PS tak tam je fakt problém zbadať pár kW navyše.
Ja som na takom silnom aute ani nešiel.
Jedno z najsilnejších áut, ktoré som pošoféroval, bol starý Mustang 5.0 V8 a mal cca 300 PS, a bol to manuál a jazda s ním bola pre mňa utrpením, lebo to auto malo tendenciu neustále hrabať, aj ked som sa snažil citlivo pohýňať, tak gumy pískali a každý sa na mňa pozeral, že ako machrujem, čo bol omyl, lebo som mal problémy sa vôbec pohnúť tak, aby to auto nehrabalo.


Pia, 15.01.2021, 22:37
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31
Príspevky: 2593
Bydlisko: Vychod
Odpoveď s citáciou
Ogo aj na silnom aute zbadas tych 50konikov naviac !!! Staci ,ze su v aute 4ludia + v kufri batozina a ides na dialnici predbiehat z 160 na 220 a uz tam je rozdiel v 50konikoch citit. A pajero 3,5 je motor ktory ma charakteristiku,ze do 3000otacok je skoro lenoch a az od 3500 otackach to IDE. Cize ak chces jazdit sviznejsie tak ho musis tocit !!! Ze ten zvyseny vykon si vsimnut musis ked tam tie kone naviac su :mrgreen: A ja som 3,5 tocil ked som nechcel byt brzda v premavkie :-D


Pia, 15.01.2021, 22:43
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26
Príspevky: 2391
Bydlisko: Zvolen
Odpoveď s citáciou
JOE, takto.
Nikto tvoje osobné skúsenosti nijak nespochybňuje. Len si poriadne prečítaj, čo som napísal.
Auto malo (a asi ešte aj má, lebo sa tu niekde - síce už v hroznom stave, potulovalo) ladený nerezový výfukový systém, pri prvom meraní dokonca úplne nový - však to bol dôvod merania, v podstate v ideálnych podmienkach skúšobnej stolice.
Už len fakt, že si nikdy nemal vymetený komín na tom tvojom aute, bez ohľadu na to, čo a aké anglické či aké diely si tam dával, bralo - lebo obvykle aj všade berie, pokojne 10 percent a viac max výkonu dole a žiadny benzín ťa nezachráni.
Väčšina bežných áut, a ani V20 s motorom 3,5 V6 24v NIKDY v v meraní na valcovej brzde nedosiahne ani predpísaný, resp. deklarovaný (teda papierový) výkon.
Staršie autá, samozrejme ani náhodou, opotrebenie sa nedá len tak ľahko prekročiť, vôle, odpory spôsobené náplňami atd ... V skutočnosti, tento maximálny deklarovaný výkon väčšina motorov nielen že nevie odovzdať, ale v reále, kto točí v prevádzke takýto typ motora na doraze otáčok, a ak áno (hňup sa nájde, najmä ak sadne do cudzieho) ako dlho? 5000ot/min na V6 s 24 ventilmi ... prekmit môže oddrapiť hlavy, všakáno ... rozvody sú remeňom, ventilová geometria a dynamika je na maximách - kto takto v reálnej jazde točí motor?
Takže to meranie bolo najmä na overenie, odčítanie hodnoty vplyvu úpravy, na brzde, potvrdilo sa.


@ OGO / K tým grafom, áno je tam (bol tam) samozrejme aj priebeh výkonu a točivého momentu a všetkých merateľných parametrov však tam sa tým živia.
Meranie ale malo jediný účel - zistiť, koľko. Tabuľky, špecifikácie udávajú v podstate jeden bod/hodnotu o ktorú sa môžeš oprieť - maximálny výkon/otáčky.
Ak chceš odmerať pre porovnanie, nič iné sa nedá urobiť - musíš dosiahnuť tie otáčky, odmerať tam výkon a porovnať s deklarovaným.
No a to sme urobili, lebo výroba výfuku a jeho výmena neboli práve sranda - tak chceš mať nejaký pevný bod, informáciu, koľko.
V reálnom živote sa motor výrazne lepšie vyplachoval, išiel v celom rozsahu VÝRAZNE lepšie aj z hľadiska priebehu točivého momentu (Čavojské výjazdy, však chlapci :-D ) ... a asi aj menej žral, teda, išiel ekonomickejšie, žral pri celkovej konfigurácii auta (niekde to tu je, ARB nárazník, ARB uzávierky, ARB palubný kompresor, zodolnenie karosérie ... +XY kg) ako každý nenažraný naozajstný OFFROAD špeciál.

Ale plný plyn na tomto aute si pamätám snáď iba raz, akcia Longfield (Dlhé Pole) keď som v ťažkom teréne zabobkoval, skočil som na plyn a síce som vtedy vyskočil/preskočil tú jamu ... ale vytriasal som si bobek z gate a nijako som merateľne nevnímal presný moment plného výkonu, len som ja aj zúčastnení videli, že viac už určite nešlo.
No a ten pokles o tých 21 koní ... no, bol dôvod na diskusiu o cene pri predaji ... tak som spustil, čo som mal robiť, bolo to odmerané.

P.S.
Teraz som si všimol znova, čo mám napísané v podpise ...
Pajerko
človeku sa slza tlačí do oka ... asi už kua starnem naozaj :smt126

_________________
Jenki

Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition
Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition
Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané


Sob, 16.01.2021, 7:18
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26
Príspevky: 2391
Bydlisko: Zvolen
Odpoveď s citáciou
@ Stefan
Aby som ti len tak nezasie..l vlákno mojimi múdrami :wink: tu máš pár foto môjho miláčika pre inšpiráciu ...
Príloha:
1662_img_2339_edited_1.jpg
1662_img_2339_edited_1.jpg [ 70.58 KiB | Zobrazené 3745 krát ]

na pneumatikách Mickey Thompson Baja Claw 33x13,5x16.
Príloha:
1662_img_3176_edited_1.jpg
1662_img_3176_edited_1.jpg [ 92.57 KiB | Zobrazené 3745 krát ]

Príloha:
1662_cavojtrialpajero_1.jpg
1662_cavojtrialpajero_1.jpg [ 65.67 KiB | Zobrazené 3745 krát ]


S tým autom sa dalo ísť parádne, občas teda aj skokom, skočkom ... ale skoko.om za volantom vedel riadne vydrbať :-D
Keby to bol LWB (teda dlhý model) asi by som ho nikdy nepredal. Ale SWB, kraťas, nadržané a vydráždené v teréne, vedelo mi Pajerko šiahať na moje osobné limity. Boli chvíle, kedy som sa potil aj na riti. A to už nejaká tá skúsenosť tesnenia medzi sedačkou a volantom bola od púští cez Balkánske hory ... tak som ho radšej predal, hrdinské výkony kontra sebavedomie posilnené skutočne výkonným autom sa blížili do rizikovej zóny.
Patrol mi doteraz dôstojne sekunduje a ukazuje mi, že aj auto bez výkonu a komfortu vie offroad koníčka uspokojiť :smt162

_________________
Jenki

Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition
Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition
Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané


Sob, 16.01.2021, 7:44
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 25.11.2013, 8:17
Príspevky: 351
Bydlisko: Lučenecko
Odpoveď s citáciou
Vďaka za pekné fotečky.
Ja zatiaľ ostávam na 31" bez dvíhania. Mám tam nové, funkčné štelovacie tlmiče a kým budú fungovať, určite ich nebudem meniť!
Minulý týždeň sme nasadili tieto RT
Obrázok 
Obrázok 
a celková spokojnosť, ako v teréne na snehu tak aj na ceste. Sú prekvapivo tiché!!!
V utorok pri výmene oleja sme dôkladne preliezli celé auto od motora cez výfukový systém po podvozok. Motor úplne suchý bez únikov, remene a remenice v poriadku, výfukový systém tesný nepoškodený bez prasklín, čapy, silentbloky, ložiská pevné bez vôlí, manžety tesné bez poškodení.
Ešte v stredu skontrolujeme, prípadne doladíme geometriu náprav a do jari dúfam bude pokoj.

_________________
Nikdy sa nevzdávaj!
Toyota LC 95 3,4 V6 leštenka
Ex. Mitsubishi Pajero II 3,5 V6
Ex. Jeep Grand Cherokee WG stock
Ex. Subaru Forester MY 2007 IM
Ex. TLC 90 +2" Ultimate suspension
Ex. THilux +2" OME


Naposledy upravil Stefan dňa Sob, 16.01.2021, 13:24, celkovo upravené 1



Sob, 16.01.2021, 10:08
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 20.05.2009, 21:33
Príspevky: 1827
Odpoveď s citáciou
Mr. Jenki
Mám na teba prosbu, pár otázok, takže či mi ich zodpovieš alebo nie, je len na tebe.

- mal si Mitsubishi aj Patrola - ak by sa dalo, veľmi krátke zhrnutie oboch áut, lebo poviem úprimne, mňa až zelektrizovala táto tvoja veta: "...kraťas, nadržané a vydráždené v teréne, vedelo mi Pajerko šiahať na moje osobné limity. ..."
- ako sa znášala automatická prevodovka s väčšími pneumatikami ? myslím najmä na preraďovanie jednotlivých rýchlostných stupňov.
- v ktorom roku si predal auto ?
- vtedy malo auto koľko rokov a km ?
- cena
Dik.


Sob, 16.01.2021, 13:16
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31
Príspevky: 2593
Bydlisko: Vychod
Odpoveď s citáciou
Jenky ze si mal ladeny nerezovy vyfuk -neviem ci aj zvody tak tomu som to skor pripisoval,ze ten trosku pridal tie koniky na vykone ale benzin drahsi od shelky ma nepresvedcis ,ze pridal tych 21konikov,ze okolo 10percent . A aj s tym vyfukom som si nebol isty ci Ti ho mam pripomenut lebo nie kazdy nerezovy vyfukovy system je dobre navrhnuty aj spraveny pre dane auto ,ze to musia robit ludia co sa tym zaoberaju dlhe roky . A neboj mal som 2 x krat nerezove ladene vyfuky na autach od znacky brabus na amg -ckach v cene dvoch pajer ,ze viem co to robi trosku s vykonom ale je rozdiel ked to urobi renomovany upravca za velke peniaze ktory ma na to odbornikov ako ked neaky ferko janko da si vyrobit hocikde nerezovy vyfuk a zvody a to je rozdiel.
No a s tym meranim na brzde,ze starsie auta uz po rokoch nedosahuju svoj povodny vykon alebo ako si to myslel to nie je celkom pravda lebo videl som auta ktore mali asi o 15az 20 percent menej vykonu po rokoch a videl som auta ktorym ten vykon po rokoch vobec neklesol a boli udrziavane v dobrej kondcii a dokonca boli aj take ktore po merani s isli chipnut a mali po rokoch dokonca namerany vacsi vykon ako bol deklarovany povodne od vyrobcu v papieroch -starsie bmw ale tie su zname,ze maju vacsi realny vykon ako udava vyrobca :-D
A inak benzinovym autam prospieva ked su zahriate im dat pravidelne ,,cocku,, ze ich poriadne povytacat az do maxima aby auto ,,nezlenivelo,, a aj motor sa lepsie ,,preplachol,, zbavil karbonu a pajero vysoke otacky milovalo,ze trosku nechapem,ze si ti auto tak nevytacal ved s automatom to malo obmedzovac tak nebol problem tak ako s vacinu automatami ,ze pri vyssich urcitych otackach automat odradi a motor sa nedrzi v kuse na najvysie otacky . No evidentne mame ine skusenosti s autami ale kazdi sme neaky :-D
No a ked si predaval auto tak naco si ho daval na brzdu a ze mal menej koni tak si spustal na cene? To neako nechapem. Nikde sa takto nepredavaju stare auta . Si predaval starsie auto a ked bolo v dobrej kondicii a vyservysovane tak cena aka je stanovena + dohoda a neondit sa este s meranim vykonu a podobne. Mal si starsi serbel pajero a nie neake pajero EVO z limitovanej edicie ? :mrgreen: To ako keby som predaval starsieho mercedesa amg s cez 500koni vyservysovaneho a mal by som ist na brzdu skusat ci ma cez 500 koni -co verim,zeby mal stale .Ze toto som nezazil ani pri kupe drahsich a silnejsich aut :smt017 :-D No ale co uz :D
Ale ked to tak zhodnotim keby som zohnal pajero s 3,5 automatom s malo kilometrami tak teraz by som do neho isiel zase .Ze chyba aj Tebe . Ale po dlhsom hladani najst zachovaly kus s malo kilometrami je scifi vsetko motory a kasne pred smrtou. Kuva som sa rozpisal :-D


Sob, 16.01.2021, 14:21
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 25.11.2013, 8:17
Príspevky: 351
Bydlisko: Lučenecko
Odpoveď s citáciou
JOE66 píše:
Ale ked to tak zhodnotim keby som zohnal pajero s 3,5 automatom s malo kilometrami tak teraz by som do neho isiel zase .Ze chyba aj Tebe . Ale po dlhsom hladani najst zachovaly kus s malo kilometrami je scifi vsetko motory a kasne pred smrtou. Kuva som sa rozpisal :-D

Moje síce nie je s automatom, ale ani motor ani kasňa nie sú pred smrťou. Keď neveríš, tak sa príď presvedčiť! :smt162

_________________
Nikdy sa nevzdávaj!
Toyota LC 95 3,4 V6 leštenka
Ex. Mitsubishi Pajero II 3,5 V6
Ex. Jeep Grand Cherokee WG stock
Ex. Subaru Forester MY 2007 IM
Ex. TLC 90 +2" Ultimate suspension
Ex. THilux +2" OME


Sob, 16.01.2021, 21:01
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31
Príspevky: 2593
Bydlisko: Vychod
Odpoveď s citáciou
Len 3 dverakoch je ovela viac neznicenych lebo su menej prakticke . A ja som zhanal wagon. A wagonoch je velmi malo zachovalych lebo su to praktickejsie auta co sa aj realne pouzivali-drali oproti malemu trojdveraku . Ze nemusis mi ho ukazovat :-D Radsej si skomtroluj ,,spodok,, agregatu lebo to je slabina toho auta :-D


Sob, 16.01.2021, 22:21
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26
Príspevky: 2391
Bydlisko: Zvolen
Odpoveď s citáciou
Stefan píše:
Vďaka za pekné fotečky.
Ja zatiaľ ostávam na 31" bez dvíhania. Mám tam nové, funkčné štelovacie tlmiče a kým budú fungovať, určite ich nebudem meniť!
Minulý týždeň sme nasadili tieto RT
....j.

Len pre info ... nebolo Pajerko dvíhané inak, ako Ironman FoamCell + pružiny na plnú záťaž, full set.
A ani Patrola so nemal inak - a doteraz tak je, len Ironman FiamCell + pružiny, full set (kombinácia C+D, teda +400 kg tuším)
Teda, žiadne podložky ani nadložky nikdy na mojich autách neboli. 33" je na Pajero maximum, čokoľvek nad to je zle, niečo-niekde určite povolí.
Držím ti palce. Jediné, na čo si naozaj dávaj pozor je spojka ... tá je na hraniciach možností. Ale, šoférovi, ktorý vie, čo za zviera krotí, to ani netreba zdôrazňovať.

_________________
Jenki

Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition
Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition
Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané


Sob, 16.01.2021, 23:12
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26
Príspevky: 2391
Bydlisko: Zvolen
Odpoveď s citáciou
OGO píše:
Mr. Jenki
Mám na teba prosbu, pár otázok, takže či mi ich zodpovieš alebo nie, je len na tebe.

- mal si Mitsubishi aj Patrola - ak by sa dalo, veľmi krátke zhrnutie oboch áut, lebo poviem úprimne, mňa až zelektrizovala táto tvoja veta: "...kraťas, nadržané a vydráždené v teréne, vedelo mi Pajerko šiahať na moje osobné limity. ..."
- ako sa znášala automatická prevodovka s väčšími pneumatikami ? myslím najmä na preraďovanie jednotlivých rýchlostných stupňov.
- v ktorom roku si predal auto ?
- vtedy malo auto koľko rokov a km ?
- cena
Dik.

No... automatická prevodovka na tomto voze je to, čo pomáha autu aj šoférovi skrotiť zviera s istou rezervou. Predsa len, hydrodynamický menič chráni obe časti pohonu pred poškodením mechanickým.
Len treba na tom voze VŽDY dodržovať pavidlo:
Idem do terénu, redukujem! Lebo motor by to dal aj bez redukcie, výkonu má na Máriu dosť, ale ... nechladí sa tak, ako bol spočítaný, inak časuje prevody ... a AT (automat) sa začne hriať (pomalá jazda, mixuješ hydaulickú kvapalinu). Zredukuješ, uberieš plyn a auto fičí do kopcov presne tempom, ako má, kopec-nekopec, Albánsko-Rumunsko, ani nevieš, že sú na palube kontrolky.
Radenie ... v zime na ľade, stupeň 2 (nie D) a ani nevieš, že je ľad, kým nevystúpiš.
Radenie 4-kolky a strednej uzávierky do 100 km/h
Žiadne voľnobežky, žiadne zastavenie, zapnutie, ... komfort ako limuzína.
ALE - predná náprava - nezávislé zavesenie, SWB - skoro žiadne kríženie (ako je vidno na foto z Trialu Čavoj vyššie ... )
V princípe (a to aj v reále tak bolo) som v nedeľu bol na triale, večer som ho umyl (tona blata) a ráno som masti na aute do Viedne ... limuzína.
Predal som ho ... 4-5 rokov dozadu? ani presne neviem, v perfektnom stave vrátane interiéru, výbava ako pri kúpe, vrátane náradia a bateriek v lampičke značky Mitsubishi, nájazd ... :smt139 no 220-250 tisíc? To už presne neviem ... a cenu, tož sorry.
Ročník ... tu to asi niekde bude ... 1999-2000? Novší určite nie, je to model "Blister Fender" - BOL to taký model - pôvodne len pre GCC (Gulf Country Council) ktorý sa do Európy začal voziť až ku koncu výroby modelu V20 (2000)
Pajero bola limuzína krížená s buldozerom, dokonale vymyslený, funkčný podvozok SuperSelect ...
Limit do terénu bola tá predná náprava IFS, inak ... to auto proste nemalo chybu.
SWB, teda kraťas áno, skôr športový (nekrížil, a ešte IFS znamená limit v teréne) občas, v extréme to chcelo mať pevné nervy a rozum v hrsti. Ale 800 - 1000 km v kuse ... s prstom v nose. Nejaká únava ... na úrovni limuzíny.

Patrol Y61... je úplne iné auto.
Obe nápravy pevné, mostové ... naozajstné a mohutné (odhadujem ... 2-3 krát mohutnejšie ako Pajero? a asi x-krát ako jeepka?) silnejšie sú asi už len na V3S alebo UNIMOG.
Žiadny medzinápravový diferenciál, 4-kolka zastav alebo krokom, voľnobežky zapni (vystúp z auta a manuálne zapni) redukcia naozaj redukovaná, žiadny čajíček.
... motor... no, je tam, 6-válec, radový 2,7 (inak by asi auto nešlo) síce bez výkonu, ale s točivým momentom. Poctivý, rozvážne pracant, žiadny švihák či nadupaný frajer... pomerne flegmatický dokonca aj k stúpaniu ... proste ide. Totálne kooperatívny pracovitý spoľahlivý pracant. Neprekvapí žiadnym smerom, proste iba ide, lebo, však na to bol vyrobený. Priestorovo ... :D veľkorysý?
Jazda - kríženie náprav je to, o čom ostatní snívajú. Ale vie ti zlomiť palec na ruke, ak si v teréne neustrážiš rýchlosť a jedno predné ti drbne do jamy.
O komforte jazdy sa dá povedať, že je. Primeraný autu, ale ani o kúsok viac.
Prešiel som na Patrole toho relatívne dosť, tisíce kilometrov vrátane púští v Ománe ... slovíčkom sa nemôžem sťažovať.
Utopil som Patrol benzín tuším 5,6 litra? v Ománskom zálive, resp. plával som s ním nechtiac v morskej úžine, neutopil sa, vytiahli ma, do rána ako tak preschol (odišla mi klíma ... a vlastne skoro všetka elektrika) ráno som bez spojky (zamrzla/zahrdzaleva cez noc od morskej vody) pri polovičnom plyne narval cez zuby 1 stupeň ... a pokračoval som v expedícii.
Ale, každý večer som si líhal unavený z roboty. Poctivo unavený zo šoférovania.
Stačí takto?
Patrol stále mám, jazdím naozajstný offroad do kopcov na ranč, ťahám s ním drevo (má oba navijáky)
je nazbrojený a stále rovnaký (čerpadlo som vymenil za mechanické).
Ročník 1997? asi ... nájazd cca 250 000 má za sebou zopár Čavojov aj Tisovcov... no a nič, ide.
Prdla mi ľavá voľnobežka v lete - originál, žiadna náhrada. Hľadám, kto mi predá náhradnú, chcem len originál.
Patrola nepredám nikdy. Za žiadne peniaze.
Pajerko som predal. Je mi to ľúto, ale stalo sa. Už by som to v živote neurobil.
Sám si to asi porovnáš lepšie ako ja.

_________________
Jenki

Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition
Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition
Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané


Sob, 16.01.2021, 23:54
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26
Príspevky: 2391
Bydlisko: Zvolen
Odpoveď s citáciou
JOE66 píše:
Jenky ze si mal ladeny nerezovy vyfuk -neviem ci aj zvody tak tomu som to skor pripisoval,ze ten trosku pridal tie koniky na vykone ale benzin drahsi od shelky ma nepresvedcis ,ze pridal tych 21konikov,ze okolo 10percent . A....


JOE ... výfuk, ladený bez zvodov? Na 6válcovom 4-takte V6? Kde by sa ako malo to ladenie robiť?
SAmozrejme od motora až po koniec výfuku, lebo zvody sú (rovnakej dĺžky pre každý valec) princípom ladenia. No ale dobre. Áno, bol to kompletný ladený a leštený (zvnútra :wink: ) výfuk.

A ... ja ťa fakt vôbec nepresvedčujem, nevšimol si si? :wink: Ja som len napísal fakty, len protokolárne položené fakty ... nič viac. :-D
A .. ani sa nebojím, nemám prečo, veď každý si môže kúpiť čo chce ... ja som na Brabus nikdy nemal ... a asi ani nechcel mať, akosi neviem načo...
... a ani ten výfuk mi nerobil každý, ale ten správny mechanik, ktorému som veril.
Takže vôbec nepochybujem o Tvojich autách ... ja som mal vlastne len jedno Pajero 3,5V6 24v ... nič viac. Aj Patrol mám tiež len jeden, ten, čo tu ľudia poznajú, nikdy som ani žiadny iný nemal. Má 23 rokov ... žiadna leštenka, to je fakt.
Konkrétne tento
https://youtu.be/_B9VajiVGmM

_________________
Jenki

Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition
Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition
Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané


Sob, 16.01.2021, 23:59
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31
Príspevky: 2593
Bydlisko: Vychod
Odpoveď s citáciou
Jenki radsej mi prosim Ta napis nieco konkretne ak mozes o tom potopenom patrole s benzinovym 5,6 8valcom co si spominal v predoslom prispevku ,ze som prekvapeny ,ze bol s manualnou prevodovkou lebo ked som chcel si taky doviest od cloveka co podnika u arabacov tak vsetko v ponuke boli s automatom. A tie novsie 8valcove patroly maju dobru cenu oproti landcruseru 200 8valcovemu len ich je malo v ponuke v europe . Ze ake plusy a minusy by si napisal co si postrehol z praxe :-D Ale nie papierove udaje ako o pajerku :wink:


Ned, 17.01.2021, 1:30
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 109 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: