Dnes je štvrtok 29. mája 2025, meniny má Vilma a zajtra Ferdinand
Autor |
Správa |
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4332 Bydlisko: ZA
|
zabudol som, ze pokial nevychadza nastavenie zaklonu a zaroven zalomenia treba hladat ine riesenie , nie kompromis (v tom pripade je to polovicne riesenie)
P.S. kardan s dvojitym krizom je obvykle schopny mensieho zalomenia ako klasicky  aj ked sa to na prvy pohlad zda nelogicke
tento ma vytrapil, ale nakoniec nevibroval
a to ma krize obrusene kolko to slo aby sa zalomil maximalne

_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt 
|
Str, 25.07.2007, 18:27 |
|
 |
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
RADOFFROAD píše: zabudol som, ze pokial nevychadza nastavenie zaklonu a zaroven zalomenia treba hladat ine riesenie , nie kompromis (v tom pripade je to polovicne riesenie)
myslel som taký kompromis kde by sa tolerancie oboch parametrov prekrívali...trebárs minimálny povolený záklon s maximálnym povoleným zalomením. Lebo inak jediné nekompromisné riešenia sú spúšťanie rozvodovky alebo použitie dvojitého kríža na prednom kardane aj pri diferáku. Inak zhrnul si v podstate o DW to čo v tých dvoch odkazoch na rôznych miestach tvrdohlavo tvrdím. 
_________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran
|
Str, 25.07.2007, 19:37 |
|
 |
Karlito
CVOK HOBBISTA
Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53 Príspevky: 1442 Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
|
Inak len tak za okraj, záklon zvislého čapu je pri zachovaní rovnobežností osí prírub diferenciál/prevodovka OK...
-ka-
_________________ Červená je tiež farba...
+420 604 240 223
|
Str, 25.07.2007, 21:42 |
|
 |
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
Karlito píše: Inak len tak za okraj, záklon zvislého čapu je pri zachovaní rovnobežností osí prírub diferenciál/prevodovka OK...
-ka-
lenže práve vtedy sa poruší(na jeepe) pri lifte uhol kríža pri dife. Píšeme tu stále o prednom kardane! Neviem ako to má patvor ale jeep má jednoduchý pri dife(kde je minimálny zlom) a dvojitý pri rozvodovke(kde je zlom). Keď sú na kardane dva jednoduché kríže má to geometriu Z(rovnobežný vstup/výstup)...ak je jeden z nich dvojitý má to geometriu L(zlom presunutý na dvojitý kríž). Netreba si tieto dva systémy pliesť...pracujú úplne odlišne.
_________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran
|
Str, 25.07.2007, 21:56 |
|
 |
Karlito
CVOK HOBBISTA
Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53 Príspevky: 1442 Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
|
To vieš Diesel, po žííípoch moc nekukám a vôbec im nie pod sukne
inak OK, maš pravdu predseda
-ka-
_________________ Červená je tiež farba...
+420 604 240 223
|
Str, 25.07.2007, 22:48 |
|
 |
pal
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 02.11.2006, 1:34 Príspevky: 889 Bydlisko: Ruzindol (TT)
|
Pani, opravene!
Zvyslaky maju volu v horizontalnom smere. Zvysne capy su ok.
Hlavny problem bol v zbiehavosti. Ked sa mi kola rozbiehali, tak DW prisiel uz pri 50km/h. POtom sa zbiehali, ale az 4mm, prichadzalo to uz iba niekedy. Dnes som nadstavil zbiehavost na cca 1-2mm, je po probleme. Popri tom som este dotiahol imbus na skrinke riadenia. Spravil som ale 20km, rychlost nieco cez kilecko, a nic sa nedostavilo. Koncim svoje posobenie v DW klube  , juchuuu. Ale inak riadne bucham po drevenom stole!
Suma-sumarum, prva vec pri odstranovani DW je nadstavit riadnu zbiehavost.
_________________ zelena mrdka
|
Str, 25.07.2007, 23:14 |
|
 |
Karlito
CVOK HOBBISTA
Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53 Príspevky: 1442 Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
|
pal píše: Pani, opravene! Zvyslaky maju volu v horizontalnom smere. Zvysne capy su ok. Hlavny problem bol v zbiehavosti. Ked sa mi kola rozbiehali, tak DW prisiel uz pri 50km/h. POtom sa zbiehali, ale az 4mm, prichadzalo to uz iba niekedy. Dnes som nadstavil zbiehavost na cca 1-2mm, je po probleme. Popri tom som este dotiahol imbus na skrinke riadenia. Spravil som ale 20km, rychlost nieco cez kilecko, a nic sa nedostavilo. Koncim svoje posobenie v DW klube  , juchuuu. Ale inak riadne bucham po drevenom stole! Suma-sumarum, prva vec pri odstranovani DW je nadstavit riadnu zbiehavost. ,
 mám s Teba radosť chlap!
-ka-
_________________ Červená je tiež farba...
+420 604 240 223
|
Str, 25.07.2007, 23:34 |
|
 |
pal
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 02.11.2006, 1:34 Príspevky: 889 Bydlisko: Ruzindol (TT)
|

Karlito píše:  mám s Teba radosť chlap! -ka-
Heheh, dakujem:)
ak sa nenahnevas hodim sem aj tvoj dodatok z PM. Perfektne vysvetlene a odovodnene by Karlito:
geometria, či + či - zásadne ovplyvňuje držanie stopy... obyč osobák so zavesením Mc Pherson sa Ti nerozkmitá (kolesá nie su pevne spolu spojené ! silentbloky v ramenách !) ale gumy sa derú blbo a čo sa dá pozorovať je, že koleso s menšou adhéziou povolí a ťahá ťa do strany (prekĺzne a ideš trošku doboku). Pri malej odchýlke zbiehavosti to poznáš len podľa pneumatík a na stolici...
No a pri tuhej náprave môže za istých špecifických podmienok dôjsť k "pseudoodskakovaniu" gúm a ich hádanie (do ľava a do prava - a to je to DW). Vôle v čapoch a pod. fungujú ako násobiče rázov - kmitajúce časti majú viac zotrvačnosti.
dodatok: Tie vole niesu ani nasobicmi, ale skor zvysuju hodnotu amplitudy tych kmitov. Hmotnost kolies ma urcitu zotrvacnost. Z toho vypliva ze rychlost kmitaveho pohybu kolies je priblizne rovnaka ci s volami alebo bez. Volami, cize vacsou drahou pohybu kolesa sa znizuje frekfencia kmitov, pricom amplituda narasta. 
_________________ zelena mrdka
|
Štv, 26.07.2007, 0:02 |
|
 |
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
No neviem...podla mna si len znížil citlivosť na DW. Ja mám takú overenú vlastnú skúsenosť že keď niesu nikde vôle tak ani záklon ani zbiehavosť jak do plusu tak do mínusu DW nespôsobia! Proste všetkými variantami som prešiel. Jednoznačne vychádza že:
ZDROJ DW je nevyváženosť/nerovnosť kolies/gúm alebo vonkajší impulz k rozkmitaniu
PODMIENKOU prejavenia sa DW je vôla v gulových/zvyslákoch/panhardke/serve/nábojoch/možno aj silentblokoch
PODPORENIE/POTLAČENIE prejavenia sa DW spôsobí rozladená/nastavená geometria hlavne záklonu čiastočne aj zbiehavosti
_________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran
|
Štv, 26.07.2007, 6:51 |
|
 |
Karlito
CVOK HOBBISTA
Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53 Príspevky: 1442 Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
|

diesel píše: No neviem...podla mna si len znížil citlivosť na DW. Ja mám takú overenú vlastnú skúsenosť že keď niesu nikde vôle tak ani záklon ani zbiehavosť jak do plusu tak do mínusu DW nespôsobia! Proste všetkými variantami som prešiel. Jednoznačne vychádza že:
ZDROJ DW je nevyváženosť/nerovnosť kolies/gúm alebo vonkajší impulz k rozkmitaniu
PODMIENKOU prejavenia sa DW je vôla v gulových/zvyslákoch/panhardke/serve/nábojoch/možno aj silentblokoch
PODPORENIE/POTLAČENIE prejavenia sa DW spôsobí rozladená/nastavená geometria hlavne záklonu čiastočne aj zbiehavosti
Ahoj Diesel,
to tučné - budem trošku málo oponovať - vonkajší impulz k rozmkitaniu?  - to nie je zdroj DW! Rovnaká cesta, podmienky a pri dobrej náprave to DW nespôsobí a pri zlej áno...
nič nie je jednofarebné  Ten záklon je hrozne moc dôležitý a celé odladenie nápravy.
Jednému známemu na Patrole od 80 rozvibrovala náprava, skúšal, menil a nič. A potom vymenil silentbloky na náprave (uchytenie na ramená) a všetko bolo v pohode...
-ka-
PS: na traktore som mal gumy po jednej kolízii so stromom dosť zbiehavé a kým so to opravil tak s tým nešlo jazdiť skoro ani rýchlejším krokom, ako sa to roztancovalo! ... ale iba na ceste, na lúke OK 
_________________ Červená je tiež farba...
+420 604 240 223
|
Štv, 26.07.2007, 7:03 |
|
 |
pal
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 02.11.2006, 1:34 Príspevky: 889 Bydlisko: Ruzindol (TT)
|

diesel píše: ZDROJ DW je nevyváženosť/nerovnosť kolies/gúm alebo vonkajší impulz k rozkmitaniu
...čiastočne aj zbiehavosti
Diesel, umna to bola IBA zbiehavost. Nadstavoval som niekolko varint. ci to bolo rozladenejsie, tym bol DW vacsi.
Ja by som povedal ze impulzom su hlavne kolesa, ktore sa tlacia proti sebe v dosledku zlej zbiehavosti. Musia doslova podskakovat aby slo auto rovno. Raz jedno, potom druhe. Zprava dolava. Ked su niekde vole, tak je aj odskakovanie vyraznejsie, a tym aj vybracie vacsie. O zakone si myslim ze efekt iba potlaci. Ved aj samotna os capu riadnia ma urcity priklon ku pozdlznej rovine vozidla. ten tiez sluzi na zrovnavanie kolies do priameho smeru, mimo ineho. Bezna hodnota zaklonu je do 3 stupnov a sluzi ako opatrenie proti posobeniu bocnej sili na auto. Napr. pri zatacani.
Ako protivibracne opatrenie sa uvadza iba posobenie odklonu osi kolesa od pozdlznej roviny kolesa. Tenje nemenny. Pri diskoch s vacsim ET sa tento uhol zmensuje v dosledku velkej paky na naboj.
Ak su v zvyslakoch vole, a pride nejaky impulz zvonku vozidla, cize rozhodi kolesa v dosledku vole z priameho smeru do smeru mimo predpisanu zbiehavost, ja narazovo odskocene, odrazene a vratene spat. Ak su ostatne podmienky dostatocne, zobere zo sebou odrazene koleso aj koleso druhe a DW je na svete.
Touto uvahou chcem povedat ze vzdy za DW stoji zla zbiehavost, resp. len je momentalna zmena. Ak mas dobre capy, a dobre nastavenu zbiehavost, DW nemoze prist. 
_________________ zelena mrdka
|
Štv, 26.07.2007, 10:32 |
|
 |
Karlito
CVOK HOBBISTA
Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53 Príspevky: 1442 Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
|
Pal,
môže aj od bohovsky veľkých kolies (gúm) - dohážu roztancovať celé auto...
a ak si niekedy jazdil z V3Skou, tak tá, čo pri 50-60km/hod netancovala, bola unikátna => nevyvážené kolesá, ich veľká hmotnosť, ohnutý disk
-ka-
PS? tlmič riadenia pôsobí protisilou (aby Ti nezlomilo ruku, keď nabehneš na terénnu nerovnosť), to nie je kompenzátor DW efektu.... na to sa občas zapomenie
_________________ Červená je tiež farba...
+420 604 240 223
|
Štv, 26.07.2007, 11:21 |
|
 |
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4332 Bydlisko: ZA
|
Citácia: PS? tlmič riadenia pôsobí protisilou (aby Ti nezlomilo ruku, keď nabehneš na terénnu nerovnosť), to nie je kompenzátor DW efektu.... na to sa občas zapomenie
...jasne , ale je fakt, ze kvalitny tlmic to vyrazne potlaci ...
a pozor, ak je nerovnosti vela a striedavo pri vyzsej rychlosti (nepravidelne rolety) tak sa moze auto spravat ako pri DW a vtedy je vlastne tlmic aj na to ...
vid moj prispevok hore
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt 
|
Štv, 26.07.2007, 16:03 |
|
 |
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4332 Bydlisko: ZA
|
ak by som vedel ?
...my ich vyrabame...
tento zakaznik chce teraz vyrobit v style ARB , preto predava tento
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt 
|
Štv, 26.07.2007, 16:30 |
|
 |
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|

chlapi vy snáď vôbec nečítate čo píšem...alebo mi nerozumiete...alebo píšem tak že mi nik nerozumie.  Karlito čítal si aj to čo som písal na českých fórach? Som na hony vzdialený jednofarebnému mysleniu.  Od počiatkov tvrdím že je to všetko spolupôsobenie mnohých faktorov...
Asi som zle zvolil slovo ZDROJ...skôr asi INICIÁTOR alebo SPÚŠŤAČ.
Pod vonkajším impulzom som myslel trebárs jamu na ceste alebo rolety na asfalte(výraznejšie je to v zákrute keď rázy pôsobia na bok kolesa). Čiste teoreticky by to bola akákolvek nárazová sila ktorá naruší "gyroskopický" efekt točiaceho sa kolesa.(nevyváženosť alebo úder zboku) Ak neexistuje nikde vôla a koleso je vyvážené "gyroskop" to ustojí. Geometria v tom nehrá PRIMÁRNU úlohu. Zvýraznil som primárnu lebo viem že vplyv na to má. Ale myslím si že iný než si asi myslíš ty.
Ja tvrdím že geometria toto v žiadnom prípade nespôsobí! Len podporí alebo potlačí.
Mám na to proste asi iný názor...na súčte spolupôsobiacich faktorov sa zhodneme ale nie na ich jadnotlivých "rolách" v tomto probléme. Tak isto to bolo aj na českých fórach.
PS:karlito...strašne vytrhávaš z kontextu. Vybereš jednu vetu a povieš že tvrdím že toto spôsobuje DW. Pritom hned v dalších vetách máš napísané ďalšie podmienky bez ktorých sa DW nedostaví a dalšie ktoré to ovplyvňujú.....atdatd.
Hodne zdaru v boji s DW. 8) 
_________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran
|
Štv, 26.07.2007, 17:40 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|