Dnes je piatok 16. mája 2025, meniny má Svetozár a zajtra Gizela
Jeep - stav Select Track-u
Autor |
Správa |
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
Ok, aj vlk je celý aj ofca sýta. 
_________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran
|
Str, 15.11.2006, 18:57 |
|
 |
Jacko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 23:07 Príspevky: 907 Bydlisko: EU
|
tak to cez víkend pojdem poriadne pozreť,ale čo keď tam ten štítok nebude,podla čoho to potom zistím?Je nejaké značenie ej priamo na obale prevodovky?
|
Str, 15.11.2006, 23:14 |
|
 |
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
Ak nenájdeš žiadny štítok rozlíšiš to opticky:
AX5 má hore prírubu na šalpáku odsadenú smerom dohora:
AX15 ju má zarovnanú:
Alebo aj sám vidíš dalšie rozdiely.....
_________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran
|
Štv, 16.11.2006, 7:29 |
|
 |
Jacko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 23:07 Príspevky: 907 Bydlisko: EU
|
Tak som dnes ležal pod autom a prevodovka tam je AX 15 a rozvodovka NP 231 sa mi vidí 
|
Sob, 18.11.2006, 13:33 |
|
 |
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
Ja som tiež dnes celý deň ležal pod autom. SelecTrac mám namontovaný. Keby nie toho posratého motora tak skáčem od radosti...ale takto mám náladu pod psa. Bol tam jeden problém s ktorým som nerátal. Musel som prehodiť aj vstupné ložisko. Obávam sa, že bude treba prehodiť aj ten ozubený veniec reduktora nalisovaný vo veku. Uvidím či to bude hučať. Zajtra chcem pripojiť kontrolky FullTime a PartTime.
AX15 má bezpečne 23drážkový výstup. 
_________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran
|
Sob, 18.11.2006, 17:17 |
|
 |
ludo
Ťažký Profík
Registrovaný: Str, 01.11.2006, 12:26 Príspevky: 424 Bydlisko: Bratislava
|
pocuvaj diesel nechcem rypat ale ..... radsej nic....drzim palec
_________________ Grand Cherokee V8 4,7 WJ
Jeep Wrangler 2,5 YJ
|
Sob, 18.11.2006, 19:01 |
|
 |
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
ludo píše: pocuvaj diesel nechcem rypat ale ..... radsej nic....drzim palec
viééém, viééém, vylepšovať pokazené auto je na hlavu. Lenže tento víkend bol určite posledný, cez ktorý som to mohol realizovať. Keby som na to rezignoval, tak celú zimu behám so stuhnutou viskospojkou. Stále predpokladám, že ten motor postavíme na nohy.
_________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran
|
Sob, 18.11.2006, 19:29 |
|
 |
Jacko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 23:07 Príspevky: 907 Bydlisko: EU
|
bol som znovu pozerať ten Selec trac a som z toho jeleň,ako to bude pasovať,keď to je z automatu.Na mojej je vidieť tie matice ako sa to uchytáva,ale na tom automate som to nevidel  a to budem musieť aj ja meniť to ložisko???  a čo všetko treba zdemontovať,aby som nerobil zbytočné úkony? 
|
Sob, 18.11.2006, 19:47 |
|
 |
Jacko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 23:07 Príspevky: 907 Bydlisko: EU
|
A bude treba zdemontovať celú prevodovku,alebo bude stačiť len rozvodovku???
|
Sob, 18.11.2006, 19:54 |
|
 |
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
Jacko píše: A bude treba zdemontovať celú prevodovku,alebo bude stačiť len rozvodovku???
Neboj, bude pasovať, ak ten selectrac má 23 drážkový vstup. Automaty na jeepoch majú rovnakú prírubu pre rozvodovku ako manuály. Stačí dať dole len tú rozvodovku. Treba dať dole oba kardany, Odpojiť náhon tachometra, čidlo režimov, vytlačiť radiacu tyčku z oka, demotovať plasty okolo šalpáky, demontovať šalpáku aj s takým vekom oklo, cez tú dieru sa dostaneš k vrchným dvom zo šiestich šrobov držiacich rozvodovku o prevodovku. Zvyšné štyri dáš dole zospodu. Na XJ som nemusel dať dole priečnik na ktorom leží prevodovka. Na ZJ som musel aby som sa dostal k najspodnejšiemu zo šiestich šrobov.
Ložisko som musel meniť len preto že som mal obe rozvodovky rozhodené a prehadzoval som vstupné hriadele kvôli tým drážkam. Pritom som zistil že na selectracu bolo širšie ložisko než na qudratracu a tomu zodpovedal aj malý rozdiel na vstupných hriadeloch. To ale ty asi nebudeš musieť robiť.
_________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran
|
Sob, 18.11.2006, 20:06 |
|
 |
Jacko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 23:07 Príspevky: 907 Bydlisko: EU
|
no už sa neviem dočkať kedy ju budem zmontovávať z toho Jeepa  len aby sa neposralo počasie,lebo to je vonku na zahrade 
|
Sob, 18.11.2006, 20:20 |
|
 |
Harley
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 19.11.2006, 15:09 Príspevky: 646 Bydlisko: Praha
|

Chlapci,taky přihodím,co o tomhle vím. jelikiož mám Quadratrac-II,tak mě předělání na Selec Trac zajímá. Ve světě to dost řešej ale nejsou na to nikde jednoznačný vysvětlení rozdílů mezi samotnejma rozdělovkama.
U XJ je to trochu jednodušší. Tam je základní rozdíl mezi počtem drážek.21 nebo 23. Dělení bylo někdy kolem roku 90-91. Dýlky hřídelů jsou stejný ale nejde přehodit jen vtupní hřídel mezi modelama do 94 a od 94+. Do roku 94 vyráběly rozdělovky New Proces(NP označení) od 94+(nebo tak nějak) je výroba pod označením New Venture (NV). Vše prý vypadá stejně ale je lehce změněn profil ozubení. Prý to jde i přehodit ale převodovka pak ječí a dojde ke zničení. Takže na tohle bacha!
U ZJ je to ještě komplikovanější,neboť tam jsou dvě různý dýlky vzt. hřídelů a samozřejmě ta změna v modelu zubů.
Zatím nejlepší rada,jakou 242 rozdělovku koupit je, co nejblíž roku výroby,jako valstní auto,kam má přijít. Obzvlášť dávat bacha u aut kolem roku 94-95,tam bejt dvakrát obezřetnej aby ste nekoupil něco zbytečně.
Vztupní hřídel(různý dýlky) s Commandtracu nebo Quadratracu se dá vložit do Selectracu ale jen pokud je stejnej model ozubení.
Možná jsou tam někde drobný nepřesnosti ale podstaný je,že to není jen tak to přehodit. Sice příruby seděj ale v těch vztupních hřídelých je to složitější. Nejjistější je,vyndat svojí současnou rozdělovku,přesně oměřit vtupní hřídel a pak schánět vhodnej Selec Trac.
Na www.nagca.com je to častý téma.
_________________Jeep Grand Cherokee ZJ LX 5,9 V8,
Jeep Wrangler Sahara TJ 4,0L automat.
www.properform.cz
|
Pon, 20.11.2006, 11:03 |
|
 |
Harley
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 19.11.2006, 15:09 Príspevky: 646 Bydlisko: Praha
|
_________________Jeep Grand Cherokee ZJ LX 5,9 V8,
Jeep Wrangler Sahara TJ 4,0L automat.
www.properform.cz
|
Pon, 20.11.2006, 13:32 |
|
 |
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
Dá sa vymeniť aj ten velký ozubený veniec reduktora, ktorý je súčasťou veka kôli rozdielnym tipom ozubenia? Veniec tam drží pérovka a predpokladám, že je tam len za tepla nalisovaný. A je ešte rozdiel v ozubení náhonu tachometra. Staršie tipy majú šneka priamo na výstupnom hriadeli. Novšie majú šneka na plastovej manžete, ktorá je nasunutá na výstupnom hriadeli.
PS: Harley, čo to máš s tou placentou v podpise? 
_________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran
|
Pon, 20.11.2006, 18:22 |
|
 |
Jacko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 23:07 Príspevky: 907 Bydlisko: EU
|
No páni ste ma teda nepotešili  tak sa mi zdá,že som sa zase tešil zbytočne 
|
Pon, 20.11.2006, 22:14 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|