Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Ned, 25.05.2025, 14:10
Dnes je nedela 25. mája 2025, meniny má Urban a zajtra Dušan




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 26 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2
 keď sa zanedbá údržba - odstrašujúce foto 
Autor Správa
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 19.11.2006, 15:09
Príspevky: 646
Bydlisko: Praha
Odpoveď s citáciou
Poslať 
PetrF píše:
Nevím jak u 5,9 ale 5,2 jsou určitě hliník nebo nějaká jeho slitina,několikrát jsem na D44HD dělal ložiska a vždy měla :smt091 hliníkové klémy. :lol:


Netvrdím,že jsem do nich rejpal ale podle váhy a omaku co si pamatuju,když jsem dělal předloni lamely,tak bych tvrdil že je to nějaká slitina kovu. No nebudu se přít ,cíleně jsem se o to nezajímal a diferáků si viděl víc než já. Ale čeká mě olej v nápravě,tak si na ně posvítím!! :D

A hyň sa ukááže!!! :-D :-D

Palo to má kuchlí,tak ať řekne. Ale aby byly hliníkový je víc logický.Kvůli tepelný roztažnosti,která by jinak byly jiná,kdyby byly železný.

_________________
Jeep Grand Cherokee ZJ LX 5,9 V8,
Jeep Wrangler Sahara TJ 4,0L automat.
www.properform.cz


Pia, 27.06.2008, 10:09
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47
Príspevky: 4605
Bydlisko: Hlavná dedina
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Harley píše:
Palo to má kuchlí,tak ať řekne. Ale aby byly hliníkový je víc logický.Kvůli tepelný roztažnosti,která by jinak byly jiná,kdyby byly železný.



Jo jo len ten zmrd je bastel ktorý už niekto velmi odborne dokurvil, jedna klama je hliníková, druhá ocelová :?

Samosvorné platničky spečené dokopy v jeden kus, po snahe ich oddeliť kladivom sa začali lámať.

toť posledné info.

_________________
WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny
Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S
EX Honda Civic 1,5 VVTI
EX JGCH 4l - trochu off
EX JGCH 5,2l - cestná leštenka

email: andrej.durda@gmail.com


Pia, 27.06.2008, 12:24
Profil
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4321
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
jj presne ako píše Andrej.

Čumel som na to jak bača do tuzexu :o :shock: :o

Inak tie klemy pôvodné nie sú hliník ale nejaká jeho zliatina. Od hliníka je to o dosť tažšie a asi aj pevnejšie.

N atejto konkrétnej náprave bola jedna klema oceľová :o - tá čo nepraskla. Olej smrdel po niečom, silne pripomínajúcom ATF.
Lamely do samosvoru sme vyberali hrubou silou a vypadli v kuse :shock:

je mi z toho na grc, kua celé auto hotové, komplet prehodený podvozok, pretesnená prídavka aj automat, porobený motor, brzdy ... skrátka všetko.

Výmenu oleja v dife sme si nechali na koniec a takéto prekvapenie.

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Pia, 27.06.2008, 15:28
Profil WWW
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 21.03.2007, 6:03
Príspevky: 553
Bydlisko: xx
Odpoveď s citáciou
Poslať 
hmmmm....SHIT HAPENS ....
Diferak je asi posledna vec, kde niekto ocakava problemy, vzdy sa skor dba o motor a prevodovku ...


Sob, 28.06.2008, 2:00
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20
Príspevky: 4200
Bydlisko: St. George SVK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
...ešte pre ilustráciu ako vyzerá taká zničená poloosa a ložisko po kúpeli v kovovom štrku. ked už odstrašiť tak poriadne :-D :

Obrázok

Obrázok

_________________
Strieborný Šíp & Čierny Hawran


Ned, 29.06.2008, 12:20
Profil
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4321
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
tak aj e hotovo !
[url]
viewtopic.php?p=81730#81730[/url]

ďakujem všetkým ktorí sa podieľali na veci

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Štv, 17.07.2008, 19:50
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47
Príspevky: 4605
Bydlisko: Hlavná dedina
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Takže zasa jedna chutovka ako dokážu niektorý nemenovaný odborníci na jeep niečo fajn opraviť?? či skor dokurviť?? V tomto prípade ide o jedného z oblasti záhoria, ja, majitel auta a par ludí vie o koho ide.

Takže kukajce čo sa dá síce neviem ako ale ide :?

Olejová vana ako by ju niekto prešiel byciklom

Obrázok

Obrázok

Obrázok

SUmárum bolo to že musel to nejako približne dorovnať aby sa to vobec dalo dať na teleso automatu, aj tak pod tesnenie musel isť pre istotu v tenkej vrstve silikon (nebolo iné východisko).

A toto vytieklo z ATT akože predpísaný olej, pri tej farbe a zápachu (no spálené ponožky su asi menej cítiť) je otázne čo tam bolo naliate.

Obrázok

Takže pre záchranu AT išla prvá výmena, postupne pojdu dalšie, kde sa vymení len nápln a pred konečnou aj filter nanovo, pôvodný bol ako keby sa kúpal v mazute.

Pri druhej výmene sa došteluju bansy, samozrejme sa bude sledovať chod AT a acelkový stav oleja. Samozrejme pojde tam druhá vana, táto može služiť tak max železný šrot.

Takže lidičky nepchať niečo iné do AT ako má isť, pravidelne meniť olej, filter a pri každej druhej výmene by sa mali doštelovať bansy, čoasi nerobí skoro nikto.

_________________
WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny
Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S
EX Honda Civic 1,5 VVTI
EX JGCH 4l - trochu off
EX JGCH 5,2l - cestná leštenka

email: andrej.durda@gmail.com


Ned, 05.10.2008, 23:55
Profil
Legenda Offroadu
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45
Príspevky: 3010
Bydlisko: Rimavská Sobota
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Nemas foto tych bansov a ako na to ? Tiez poznam v RS "odbornika", ktory ma ..."jediny v okrese ten spravny olej do automatov a nikde v SR sa neda kupit". A samozrejme lieva ATF III do vsetkeho co mu pride do dielne. :roll: :evil:

_________________
Bilancia skrývky humusového horizontu poľnohospodárskej pôdy.


Pon, 06.10.2008, 6:25
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47
Príspevky: 4605
Bydlisko: Hlavná dedina
Odpoveď s citáciou
Poslať 
dado píše:
Nemas foto tych bansov a ako na to ?


Foto nemám už sa mi nechcelo moc liesť pod auto zo zasratými rukami, robil to v garáži bez jami a nerad by som si zaserkal Canona od olejy čo s toho kapkal. Ináč je to dosť podrobne popísané v manuále :wink:

_________________
WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny
Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S
EX Honda Civic 1,5 VVTI
EX JGCH 4l - trochu off
EX JGCH 5,2l - cestná leštenka

email: andrej.durda@gmail.com


Pon, 06.10.2008, 9:29
Profil
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4321
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
kua asi sa zasa prejavil dalsi odbornik a AT :evil: :shock:

takze poporiadku:

do RE prevodoviek ma ist povodne ATF 3+, ale ten sa už skoro nepoužíva,
pretože jeho nástupca ATF4+ má výrazne lepšie vlastnosti.
Dôležité je pritom to znamienko PLUS.

Pri každej prevádzkovej výmene oleja sa mení filter. Prevádzková výmena je cca 1/4 celej náplne prevodovky. Bežný interval je cca 40000 km, pri častom jazdení v teréne alebo s vozíkom skrátiť na cca polovicu.
V prípade použitia Long Life oleja ATF 4+ sa môže interval predĺžiť až na 2násobok.
Stav oleja sa dá posúdiť aj vizuálne a hmatom, olej má byť pekný červený a musí mierne "vŕzgať" medzi prstami. Nesmie smrdieť po spálenine.
Pri každej (druhej) výmene oleja treba nastaviť predpätie brzdiacich pásov (bands). Je to jednoduchá vec, stačí na to maličký momentový kĺuč s rozsahom do 10 Nm. Predný pás sa dá nastaviť priamo na zloženej prevodovke, zadný sa nastavuje pri zhodenej olejovej vani. Na predný pás treba kvôli blbému prístupu ešte adaptér na kľúč, alebo treba zhodiť držiak kick down lanka (a potom tento nanovo nastaviť).
Nastavenie tohto lanka je EXTRÉMNE dôležité pre správnu funkciu prevodovky.

Nebudem sa tu rozpisovať o AT servise, lebo to je nadlho. Každopádne pokiaľ je všetko ako má byť, tak automatka je veľmi spoľahlivá vec a jej životnosť je na úrovni životnosti auta. Ale zároveň je to vec veľmi citlivá a dá sa ľahko skurviť.

LongLife olej ATF 4+ skladom v ZA aj v BA, výrobca PetroCanada
Filtre pre RE 42,44,46... detto

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Pon, 06.10.2008, 10:22
Profil WWW
Legenda Offroadu
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45
Príspevky: 3010
Bydlisko: Rimavská Sobota
Odpoveď s citáciou
Poslať 
palo-cherokee píše:
do RE prevodoviek ma ist povodne ATF 3+, ale ten sa už skoro nepoužíva,
pretože jeho nástupca ATF4+ má výrazne lepšie vlastnosti.
Dôležité je pritom to znamienko PLUS.


... bohuzial toto niektorym ludom nevysvetlis, robil som to X krat. Staci pre nich ze je to ATF a ostatne ich nezaujima....Uz si radsej setrim nervy a len sa nad tym pousmejem.
Horsie je, ze dokonca aj dealer od olejov ktory ba mal vediet okolo problematiky vsetko na 100% sa dokonca este tvari urazene ked mu to v dobrom vysvetlujes. A dokonca ma aj presvedcil aj som kupil aj nalial, mal som stastie, ze som to skoro zbadal.

_________________
Bilancia skrývky humusového horizontu poľnohospodárskej pôdy.


Pon, 06.10.2008, 11:30
Profil WWW
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 26 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: