Dnes je nedela 25. mája 2025, meniny má Urban a zajtra Dušan
keď sa zanedbá údržba - odstrašujúce foto
Autor |
Správa |
Harley
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 19.11.2006, 15:09 Príspevky: 646 Bydlisko: Praha
|
PetrF píše: Nevím jak u 5,9 ale 5,2 jsou určitě hliník nebo nějaká jeho slitina,několikrát jsem na D44HD dělal ložiska a vždy měla  hliníkové klémy. 
Netvrdím,že jsem do nich rejpal ale podle váhy a omaku co si pamatuju,když jsem dělal předloni lamely,tak bych tvrdil že je to nějaká slitina kovu. No nebudu se přít ,cíleně jsem se o to nezajímal a diferáků si viděl víc než já. Ale čeká mě olej v nápravě,tak si na ně posvítím!!
A hyň sa ukááže!!!
Palo to má kuchlí,tak ať řekne. Ale aby byly hliníkový je víc logický.Kvůli tepelný roztažnosti,která by jinak byly jiná,kdyby byly železný.
_________________Jeep Grand Cherokee ZJ LX 5,9 V8,
Jeep Wrangler Sahara TJ 4,0L automat.
www.properform.cz
|
Pia, 27.06.2008, 10:09 |
|
 |
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4605 Bydlisko: Hlavná dedina
|
Harley píše: Palo to má kuchlí,tak ať řekne. Ale aby byly hliníkový je víc logický.Kvůli tepelný roztažnosti,která by jinak byly jiná,kdyby byly železný.
Jo jo len ten zmrd je bastel ktorý už niekto velmi odborne dokurvil, jedna klama je hliníková, druhá ocelová
Samosvorné platničky spečené dokopy v jeden kus, po snahe ich oddeliť kladivom sa začali lámať.
toť posledné info.
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Pia, 27.06.2008, 12:24 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|
jj presne ako píše Andrej.
Čumel som na to jak bača do tuzexu
Inak tie klemy pôvodné nie sú hliník ale nejaká jeho zliatina. Od hliníka je to o dosť tažšie a asi aj pevnejšie.
N atejto konkrétnej náprave bola jedna klema oceľová  - tá čo nepraskla. Olej smrdel po niečom, silne pripomínajúcom ATF.
Lamely do samosvoru sme vyberali hrubou silou a vypadli v kuse
je mi z toho na grc, kua celé auto hotové, komplet prehodený podvozok, pretesnená prídavka aj automat, porobený motor, brzdy ... skrátka všetko.
Výmenu oleja v dife sme si nechali na koniec a takéto prekvapenie.
|
Pia, 27.06.2008, 15:28 |
|
 |
laci73
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 21.03.2007, 6:03 Príspevky: 553 Bydlisko: xx
|
hmmmm....SHIT HAPENS ....
Diferak je asi posledna vec, kde niekto ocakava problemy, vzdy sa skor dba o motor a prevodovku ...
|
Sob, 28.06.2008, 2:00 |
|
 |
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
...ešte pre ilustráciu ako vyzerá taká zničená poloosa a ložisko po kúpeli v kovovom štrku. ked už odstrašiť tak poriadne  :

_________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran
|
Ned, 29.06.2008, 12:20 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|
tak aj e hotovo !
[url]
viewtopic.php?p=81730#81730[/url]
ďakujem všetkým ktorí sa podieľali na veci
|
Štv, 17.07.2008, 19:50 |
|
 |
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4605 Bydlisko: Hlavná dedina
|

Takže zasa jedna chutovka ako dokážu niektorý nemenovaný odborníci na jeep niečo fajn opraviť?? či skor dokurviť?? V tomto prípade ide o jedného z oblasti záhoria, ja, majitel auta a par ludí vie o koho ide.
Takže kukajce čo sa dá síce neviem ako ale ide
Olejová vana ako by ju niekto prešiel byciklom
SUmárum bolo to že musel to nejako približne dorovnať aby sa to vobec dalo dať na teleso automatu, aj tak pod tesnenie musel isť pre istotu v tenkej vrstve silikon (nebolo iné východisko).
A toto vytieklo z ATT akože predpísaný olej, pri tej farbe a zápachu (no spálené ponožky su asi menej cítiť) je otázne čo tam bolo naliate.
Takže pre záchranu AT išla prvá výmena, postupne pojdu dalšie, kde sa vymení len nápln a pred konečnou aj filter nanovo, pôvodný bol ako keby sa kúpal v mazute.
Pri druhej výmene sa došteluju bansy, samozrejme sa bude sledovať chod AT a acelkový stav oleja. Samozrejme pojde tam druhá vana, táto može služiť tak max železný šrot.
Takže lidičky nepchať niečo iné do AT ako má isť, pravidelne meniť olej, filter a pri každej druhej výmene by sa mali doštelovať bansy, čoasi nerobí skoro nikto.
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Ned, 05.10.2008, 23:55 |
|
 |
dado
Legenda Offroadu
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3010 Bydlisko: Rimavská Sobota
|
Nemas foto tych bansov a ako na to ? Tiez poznam v RS "odbornika", ktory ma ..."jediny v okrese ten spravny olej do automatov a nikde v SR sa neda kupit". A samozrejme lieva ATF III do vsetkeho co mu pride do dielne. 
|
Pon, 06.10.2008, 6:25 |
|
 |
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4605 Bydlisko: Hlavná dedina
|
dado píše: Nemas foto tych bansov a ako na to ?
Foto nemám už sa mi nechcelo moc liesť pod auto zo zasratými rukami, robil to v garáži bez jami a nerad by som si zaserkal Canona od olejy čo s toho kapkal. Ináč je to dosť podrobne popísané v manuále 
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Pon, 06.10.2008, 9:29 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|

kua asi sa zasa prejavil dalsi odbornik a AT
takze poporiadku:
do RE prevodoviek ma ist povodne ATF 3+, ale ten sa už skoro nepoužíva,
pretože jeho nástupca ATF4+ má výrazne lepšie vlastnosti.
Dôležité je pritom to znamienko PLUS.
Pri každej prevádzkovej výmene oleja sa mení filter. Prevádzková výmena je cca 1/4 celej náplne prevodovky. Bežný interval je cca 40000 km, pri častom jazdení v teréne alebo s vozíkom skrátiť na cca polovicu.
V prípade použitia Long Life oleja ATF 4+ sa môže interval predĺžiť až na 2násobok.
Stav oleja sa dá posúdiť aj vizuálne a hmatom, olej má byť pekný červený a musí mierne "vŕzgať" medzi prstami. Nesmie smrdieť po spálenine.
Pri každej (druhej) výmene oleja treba nastaviť predpätie brzdiacich pásov (bands). Je to jednoduchá vec, stačí na to maličký momentový kĺuč s rozsahom do 10 Nm. Predný pás sa dá nastaviť priamo na zloženej prevodovke, zadný sa nastavuje pri zhodenej olejovej vani. Na predný pás treba kvôli blbému prístupu ešte adaptér na kľúč, alebo treba zhodiť držiak kick down lanka (a potom tento nanovo nastaviť).
Nastavenie tohto lanka je EXTRÉMNE dôležité pre správnu funkciu prevodovky.
Nebudem sa tu rozpisovať o AT servise, lebo to je nadlho. Každopádne pokiaľ je všetko ako má byť, tak automatka je veľmi spoľahlivá vec a jej životnosť je na úrovni životnosti auta. Ale zároveň je to vec veľmi citlivá a dá sa ľahko skurviť.
LongLife olej ATF 4+ skladom v ZA aj v BA, výrobca PetroCanada
Filtre pre RE 42,44,46... detto
|
Pon, 06.10.2008, 10:22 |
|
 |
dado
Legenda Offroadu
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3010 Bydlisko: Rimavská Sobota
|
palo-cherokee píše: do RE prevodoviek ma ist povodne ATF 3+, ale ten sa už skoro nepoužíva, pretože jeho nástupca ATF4+ má výrazne lepšie vlastnosti. Dôležité je pritom to znamienko PLUS.
... bohuzial toto niektorym ludom nevysvetlis, robil som to X krat. Staci pre nich ze je to ATF a ostatne ich nezaujima....Uz si radsej setrim nervy a len sa nad tym pousmejem.
Horsie je, ze dokonca aj dealer od olejov ktory ba mal vediet okolo problematiky vsetko na 100% sa dokonca este tvari urazene ked mu to v dobrom vysvetlujes. A dokonca ma aj presvedcil aj som kupil aj nalial, mal som stastie, ze som to skoro zbadal.
|
Pon, 06.10.2008, 11:30 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|