4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

Co na to poviete?
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=5&t=8145
Stránka 2 z 3

Autor:  Martin 4 [ Str, 17.06.2009, 16:36 ]
Predmet príspevku: 

dochtor oni točia o tom, že nezávislá pri prepérovaní mení výšku pod difom. No a zákon schválnosti káže, že ib vždy keď dôjde ku kvalitnému prepruženiu až do dorazov je narafičený nejaký fajn diferákovník na udretie. Druhá vec je, že nezávislá má pod difom ešte nápravnicu.

To jazdenie po vrstevnici s rozštelovaným pérovaním je kchúl :shock: ... len by som v tom videl isté riziko zo straty kontaktu s realitou. Ideš ideš. svah sa nezdá nijaký hrozný a zrazu sa to vezie/kotúla. V tom aute bude veľmi podstatný najmä priečny sklonomer, ktorý by mal vedieť nejako urobiť opravu na aktuálne nastavenie podvozku = ku sklonu budky nejak pripočítať aj uhly závesov kolies. Práve preto napr. výrobcovia bruhoplazov nerobia kompletnú kompenzáciu nakláňania auta v zatáčke, resp. nútené nakláňanie auta proti zatáčke. Technicky by to šlo pomerne ľahko, ale bolo by to nebezpečné, páč by bulovia pálili cez keru moc rýchlo a zabíjali by sa o okolité predmety.

Autor:  Kapo [ Str, 17.06.2009, 18:54 ]
Predmet príspevku: 

No, na tom podvozku žiaden zázrak nevidím.

A to lubovolné naklápanie podvozku mám už v hlave zopár rôčkov naštepené.
V podstate žiaden problém. 4 ks vzduchové vankúše, kompresor, hadičky na rozvod vzduchu a hlavne vhodný velacestný ventil.

A natáčacia zadná náprava je tiež fasa, len nie na bežné vozenie. Aj keď u nákladiakov sa bežne používa prvá a tretia natáčacia.

Len nakoniec vždy skončím u toho, že najlepší off je ten, ktorý obsahuje najmenej kurvítok.
/ a jedno, či ho vyrobili japonci v japonsku, alebo vietnamci v USA/

Autor:  thunder [ Str, 17.06.2009, 19:06 ]
Predmet príspevku: 

paci sa mi to a leonke by to urcite pristalo... :wink: :-D
(...aj mne...)

Autor:  Jano JP [ Štv, 18.06.2009, 8:27 ]
Predmet príspevku: 

Martin 4 píše:
dochtor oni točia o tom, že nezávislá pri prepérovaní mení výšku pod difom...

Martinko dík, na to som nemyslel, ale je to tak ako píšeš (Rado, mohol si to napísať rovno); inak nijaká tragédia, dif krytý
Martin 4 píše:
Druhá vec je, že nezávislá má pod difom ešte nápravnicu...
...a dif sa veľmi ľahko dá zakryť plechom, priam sa to núka (mám tam 4mm železo);

Martin 4 píše:
...len by som v tom videl isté riziko zo straty kontaktu s realitou. Ideš ideš. svah sa nezdá nijaký hrozný a zrazu sa to vezie/kotúla...
absolútna pravda; osobne by ma s takým nenapadlo liezť po mokrých trávnatých bokoch - gúľačka istá; ale aj tak - musí to byť pasia si na takom zajazdiť

Autor:  pejo [ Štv, 18.06.2009, 12:15 ]
Predmet príspevku: 

Z technického hľadiska sú nápravy urobené bezchybne. Sú ale na míle vzdialené od bežných nezávislých náprav. Majú reduktory v kolesách, takže priemer obalu rozvodovky je malý. Rozvodovky sú v strede, takže ramená sú minimálne 2-3x dlhšie, ako na vitare, pajere, nive a podobných. To dovoľuje pri rovnakom uhle vychýlenia 2-3x väčší zdvih kolesa. Ale aj tak je celkové vykríženie pri rovnakom zdvihu pružín menšie ako pri tuhej náprave. Jedinú výhodu vidím v menších neodpružených hmotách, ale to sa prejaví až pri vyšších rýchlostiach. Nevýhod je podstatne viac. Vyššia cena, nižšia odolnosť voči poškodeniu, možnosť rozídenia nápravy, viac výkyvných uložení, viac hnacích kĺbov, veľké uhlové vychýlenie hnacích a riadiacich kĺbov.

Autor:  janwayz [ Štv, 18.06.2009, 12:22 ]
Predmet príspevku: 

pejo píše:
....cena, nižšia odolnosť voči poškodeniu, možnosť rozídenia nápravy, viac výkyvných uložení, viac hnacích kĺbov, veľké uhlové vychýlenie hnacích a riadiacich kĺbov.....

... morská nemoc už na križovatke v BA....

Autor:  Jano JP [ Štv, 18.06.2009, 12:36 ]
Predmet príspevku: 

super, Pejko, že si sa ozval, nesklamal si :wink:
keby si onehdá netvrdil, že tuhá je naj, ani by ma nenapadlo diskutovať na túto tému - vtedy ani teraz; stačilo by pripustiť, že každá je v niečom lepšia a v niečom zas horšia

no i keď sa všetci "tvrdonápravoví" o zem hodia, nezávislá z princípu poskytuje množstvo riešení, záleží len na konštruktérovi, čo z toho chce spraviť; tuhá má prísne limitované možnosti, alebo presnejšie - oproti nezávislej ďaleko limitovanejšie možnosti...

svetu mier a tuhonápravovým tiež ;-)

Autor:  pejo [ Pia, 19.06.2009, 22:05 ]
Predmet príspevku: 

Ja som zástanca jednoduchých riešení a tiež Murphyho zákonov.

Autor:  martinez [ Sob, 20.06.2009, 10:29 ]
Predmet príspevku: 

este nieco k tej natacacej zadnej naprave http://www.youtube.com/watch?v=3b5zH0G5pxE&NR=1

Autor:  shaman [ Sob, 20.06.2009, 11:58 ]
Predmet príspevku: 

janwayz píše:
... morská nemoc už na križovatke v BA....


Mam vpredu nezavislou na Toyote.
Neda mi, abych nedodal, ze VSICHNI s tuhou - pri prejezdu Madarska do Rumunska treba, - si mohou dovolit max 110 km/h v expedicni nalozi - kvuli vibracim, vykonu a spotrebe prej.
Tak se plouzim s nimi.
O morske nemoci nic nevim.
Pretesneni predku prijde asi na 8.500,-Kc (material) - delal jsem jednou (za 5let)
nezavisla ma NESROVNATELNE LEPSI jizdni komfort v lehkem terenu.
Vic mista pod difem (nez tuha pri stejnych kolech).

Akorat zrejme ten predek nebude tak odolny treba na naraz.
Jeste jsem nikdy v me off-historii nerozbil nic na predni nezavisle naprave....(tuk-tuk-tuk),
ale uz jsem na vlastni oci videl vic ohnutejch spojovacek a vselijakejch "parchantskejch" tyci, nez zdravo!

Jezdil jsem s 80de 4.2, 24V s tuhou.
Ted mam 95 3.0 s nezavislou.

Objektivni by bylo, kdyby kazdy svuj nazor opiral o vlastni zkusenost s obema systemy.
Jinak je cela debata nesmyslna.

Obrázok

Autor:  dado [ Sob, 20.06.2009, 15:24 ]
Predmet príspevku: 

Ja som mal nezavislu na Nive. V terene bola podstatne komfortnejsia. Ale nekrizilo to. Teraz ma tuhu a vyhovuje mi to viac. Myslim ze prave to " vyhovuje mi - mne" je podstatne pre mna. Niekomu tom vyhovavat nemusi.
S tou tuhou prednou a nizsou rychlostou je nejake divne. Ked som mal auto v seriovom stave tak som v pohode jazdil na dialnici 130 km a komfort nebol nizsi.

Autor:  diesel [ Sob, 20.06.2009, 16:50 ]
Predmet príspevku: 

shaman píše:
Neda mi, abych nedodal, ze VSICHNI s tuhou - pri prejezdu Madarska do Rumunska treba, - si mohou dovolit max 110 km/h v expedicni nalozi - kvuli vibracim, vykonu a spotrebe prej.


neviem ako iné expedičné romale-kolóny ale v tej posl. paštikárskej nebola žiadna súvislosť medzi dobrovolným obmedzením rýchlosti na 110 smerom tam a "tuhosťou/delenosťou" náprav. Ja jazdím podla nálady, okolností, dohody, koncentrácie policajtov na m2 a stavu pudu sebazáchovy...moje nápravy sa nesťažujú ani pri 140...

ale inak súhlasím s minimálnou zmysluplnosťou tejto debaty

PS:a kukám...tiež si sa tuším nestřefil na most(či čo to je)...stáva sa...občas...

Autor:  shaman [ Sob, 20.06.2009, 17:11 ]
Predmet príspevku: 

Chvilka nepozornosti. :oops:
_________________________

Tuha se na silnici chova daleko hur.
Zejmena s MT a velkymyi koly.

Autor:  diesel [ Sob, 20.06.2009, 19:24 ]
Predmet príspevku: 

shaman píše:
Tuha se na silnici chova daleko hur.
Zejmena s MT a velkymyi koly.


to Ti kludne verím a má to aj logiku, ale ja mám tie moje tuhé tak nejak rád :-D no zabi ma

ad most...mne sa zase v poslednej chvíli uhol jeden v tisovci... :oops:

Autor:  Jano JP [ Ned, 21.06.2009, 15:03 ]
Predmet príspevku: 

chalani, ospravedlňujem sa všetkým u koho som vyvolal dojem potreby rozoberať tu, ktorá je lepšia
mňa len pri tom wrangler-videjku napadla spomienka, ako Pejko, inak kamarát a skúsený offroaďák, onehdá podľa mňa neobjektívne tvrdil, že tuhá je najlepšia a ja som mu protirečil - nie že najlepšia je nezávislá, ale že o žiadnej sa nedá objektívne konštatovať že je naj... a mal som na mysli aj také veci, ako možnosť vďaka ramenám upravovať výšku difu bez zmeny veľkosti pneu...

takže ak sa nenahneváte, nechajme to tak - viacerí jazdíme (sme jazdili) aj tuhé aj nezávislé a ozaj nie je objektívne robiť jedno z týchto riešení najlepším

(ps - mne sa taký mostík zadaril onehdá na ľadovici v zime, auto prestalo odbočovať a zastať tiež nechcelo - a to na prvom prevodovom stupni...)

Stránka 2 z 3 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/