Dnes je nedela 16. júna 2024, meniny má Blanka a zajtra Adolf
Jeep - Prečo, sa neoplati zakladat novy thread ...
Autor |
Správa |
biker
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 0:00 Príspevky: 1241 Bydlisko: Senica
|
dakujem,
objednane u fabory. btw je to 7/16 UNC zavit (14zavitov na 1 palec)
|
Str, 05.11.2008, 22:45 |
|
|
dado
Legenda Offroadu
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3012 Bydlisko: Rimavská Sobota
|
Pre kutilov, ako som ja anylyzeri vedenia naprav, 4 link, 3 link ....
http://www.pirate4x4.com/forum/showthre ... calculator
|
Sob, 03.01.2009, 20:31 |
|
|
dado
Legenda Offroadu
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3012 Bydlisko: Rimavská Sobota
|
|
Ned, 04.01.2009, 9:50 |
|
|
zajo78
Učeň
Registrovaný: Pia, 04.04.2008, 7:42 Príspevky: 40 Bydlisko: Presov
|
Potreboval by som poradit s 2 problemami
1. da sa nejako nastavit spinanie vrtule chladica? Mne zopne vrtula az ked mi teplomer ukaze nico cez 100.
2. ovzdusnuje sa topenie? po výmene chladiacej kvapaliny mi strasne slabo topi a pri teplote medzi 90 a 100 C pokial nezopne vrtulu chladenia a teplota neklesne po 90 fuka totalne studený vzduch. A este jeden rebus z fukarov na strane vodica ide vlazny vzduch a na strane spolujazdca chladný.
|
Uto, 13.01.2009, 21:12 |
|
|
masurko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 27.09.2007, 12:05 Príspevky: 1818 Bydlisko: Trencin
|
ad1.) da sa to vymenou termostatu za termostat z nizsou hodnotou spinania myslim ze za 180F sa to meni co je 82 stupnov celzia
ad2.) este som nemenil ale myslim si ze na kazdom autetreba odvzdusnit po vymene
_________________ "Bolesť trvá len chvíľu, víťazstvo trvá navždy" Ex: JEEP CHEROKEE 4.0i, 4.5" lift Ex: Patrol K260, 2.8D homemade pickup Ex: Patrol W260, 2.8TD eMHaDecka na 33kach Patrol Y61 3.0DTi - ma vsetko co treba
|
Uto, 13.01.2009, 21:31 |
|
|
finder
Support
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6674 Bydlisko: PB
|
zajo78 píše: 2. ovzdusnuje sa topenie? po výmene chladiacej kvapaliny mi strasne slabo topi a pri teplote medzi 90 a 100 C pokial nezopne vrtulu chladenia a teplota neklesne po 90 fuka totalne studený vzduch. A este jeden rebus z fukarov na strane vodica ide vlazny vzduch a na strane spolujazdca chladný.
Teoreticky by sa ti malo odvzdusnit samo.
Ak nie, postav auto tak aby boli predne kolesa vyssie ako zadne (nejaky kopec hliny), a dolievaj vodu do otvoru chladica, sem tam trochu poturuj motor, aby otrasy pohli bublinami (vzduchom), pripadne pomackaj hadice od chladica. Samozrejme kurenie pusti ... No a dolievaj, az uz si auto nebude pytat vodu ...
_________________Co neubrdzis, neukecas. Ak to nejde ubrzdit, aspon pridaj, nech je sranda . 31" AT, AVM, hasicak, gurtne, retaze, bezna auto vybava. Zatial ... http://www.spritmonitor.de/en/mileage_icon/599240.html
|
Uto, 13.01.2009, 22:05 |
|
|
zajo78
Učeň
Registrovaný: Pia, 04.04.2008, 7:42 Príspevky: 40 Bydlisko: Presov
|
masurko píše: ad1.) da sa to vymenou termostatu za termostat z nizsou hodnotou spinania myslim ze za 180F sa to meni co je 82 stupnov celzia
termostat otvara dobre, ale vrtula sa spusta neskoro az ked je teplota cez 100
|
Str, 14.01.2009, 11:11 |
|
|
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4611 Bydlisko: Hlavná dedina
|
Možno by trebalo skusiť vymeniť čidlo čo spína el. vetrák.
Ináč prevádzková teplota motorov v jeep je 97 st. takže ak spína po 100 malo by to byť ok.
Kurenie:
Typoval by som zanesený radiátor kurenia, a klapky ktoré riadia a miešaju vzduch asi sa zasekávaju alebo moc nefunguju.
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Str, 14.01.2009, 11:16 |
|
|
KOŤO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 30.11.2006, 9:53 Príspevky: 630 Bydlisko: Bratislava
|
Na mojom Wj spína ventil na vetráku pri 102 stupňoch meraných pred termostatom.
_________________ JEEP Grand Cherokee 2,7CRD, r.v.2001, GENERAL AT2 245/70/16, podvozok OME, rámy - už nie lebo zavadzali, rozšírené podložkami 3cm...
|
Str, 14.01.2009, 11:20 |
|
|
bull4x4
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 24.03.2008, 14:40 Príspevky: 2320 Bydlisko: Sliač
|
dado píše: Robilo sa ZJ z manualnym stahovanim okien ?
uz sa dokonca robi aj bmw 1 (poniektori to volaju vraj "social edition") tak co sa cudujes
_________________http://www.4x4offroad.skRasto Nissan Patrol Y60 TD 4,2T, Silverstone Extreme 35'', Ironman, 2x Superwinch EP9 ex.Nissan Patrol 3.0 DTi, Silverstone 35'', Ironman C foam cell, Superwinch Talon
Naposledy upravil bull4x4 dňa Str, 14.01.2009, 22:59, celkovo upravené 2
|
Str, 14.01.2009, 11:24 |
|
|
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4306 Bydlisko: ZA
|
Citácia: Potreboval by som poradit s 2 problemami 1. da sa nejako nastavit spinanie vrtule chladica? Mne zopne vrtula az ked mi teplomer ukaze nico cez 100. 2. ovzdusnuje sa topenie? po výmene chladiacej kvapaliny mi strasne slabo topi a pri teplote medzi 90 a 100 C pokial nezopne vrtulu chladenia a teplota neklesne po 90 fuka totalne studený vzduch. A este jeden rebus z fukarov na strane vodica ide vlazny vzduch a na strane spolujazdca chladný.
2Zajo: nemáš náhodou 2,5 TD ?????
aké tam spínanie vrtule chladiča, Tam je viskospojka. Elektrický vetrák (od 97+) je na klimu a prípadné dochladzovanie, ak je teplota cez 100°
odvzdušňovák je hore na chladiči na pravej strane
skús pozrieť klapky kúrenia a vákuum - celé je to ovládané podtlakom
možno máš zanesený radiátor kúrenia
2Finder: 2,5 TD NEMÁ na chladiči nalievací otvor
|
Str, 14.01.2009, 15:17 |
|
|
zajo78
Učeň
Registrovaný: Pia, 04.04.2008, 7:42 Príspevky: 40 Bydlisko: Presov
|
mam 2.5TD,
mne sa zda ze ta viskospojka zopina neskoro.
to topenie je pre mna zahadou pri teplote do 90 stupnov ide vlazny vzduch ak ma auto teplotu medzi 90-100 z vetrakov iba studený
|
Str, 14.01.2009, 22:42 |
|
|
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4611 Bydlisko: Hlavná dedina
|
Tak nová visko
A ked problem z kurenim zrejme su šahnuté ovládacie motorčeky a teplý vzduch to netlačí alebo je rediátor riadne zaserkaný a teplo nepustí teda je dosť nepriechodný.
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Str, 14.01.2009, 22:53 |
|
|
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4306 Bydlisko: ZA
|
zajo78 píše: mam 2.5TD, mne sa zda ze ta viskospojka zopina neskoro. to topenie je pre mna zahadou pri teplote do 90 stupnov ide vlazny vzduch ak ma auto teplotu medzi 90-100 z vetrakov iba studený
viskospojka ani nespína, ani nezopína. Len sa tam mení svornosť.
Vovnútri je kvapalina a lamely.
Princíp je taký, že pri extrémne nízkej teplote - kedy je kvapalina hustá, sa točí rovnako rýchlo, ako jej remenica. Tým sa ohreje a kvapalina začne prúdiť vovnútri viska cez lamely. Otáčky vrtule klesnú.
Na čele viska je malá bimetalová špirálka, ktorá je jedným koncom spojená s obalom viska a druhým je spojená so stredovou hriadeľkou.
Táto špirálka sa vplyvom teploty vzduchu, ktorý prúdi cez chladič rozťahuje, a tým otáča tou hriadeľkou. Táto hriadeľka mení uhol lamiel vovnútri viska a tým jeho svornosť. To znamená, že ak sa hriadeľka pootočí, tak naklopí lamely a zväčší svornosť - visko sa točí rýchlejšie.
Tento proces sa opakuje podľa teploty.
Visko sa točí vždy !!! Nikdy nezastane úplne. Mení sa len jeho rýchlosť v závislosti na teplote , a to od cca 30% až po cca 90% otáčok remenice.
A visko nemusí byť nutne v prdeli. Stačí mať zadrbaný chladič. Ak je zadrbaný chladič, tak v okolí tej špirálky je moc horúci vzduch (lebo nie je prúdenie) a visko jednoducho zareaguje tak ako má.
Kúrenie je samostatná vec. Do roku 96 malo 2,5 TD ventil kúrenia ovládaný podtlakom, tak ako starý 4 liter. Ventil je umiestnený na hadici vstupu vody do kúrenia, pod vyrovnávacou nádržkou kvapaliny, vedľa turba.
Od 97+ ventil kúrenia nie je, radiátor je plnoprietokový a teplota sa reguluje zmiešavacou klapkou. Tá je tiež ovládaná vákuom a je umiestnená v krabici od kúrenia, pod palubovkou na spolujazdcovej strane.
|
Štv, 15.01.2009, 13:52 |
|
|
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4611 Bydlisko: Hlavná dedina
|
palo-cherokee píše: Kúrenie je samostatná vec. Do roku 96 malo 2,5 TD ventil kúrenia ovládaný podtlakom, tak ako starý 4 liter.
hat podstatná vec toto pač dosť ludom to nekuri.
Ešte si najsť kde je ten ventil na 4l a sem spokojenej.
A Palo prečo potom nekuria poriadne niektoré aj novšie ročníky od 96 hore?? ked je to prietokáč??
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Štv, 15.01.2009, 14:23 |
|
|
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|