Dnes je piatok 16. mája 2025, meniny má Svetozár a zajtra Gizela
Jeep - stav Select Track-u
Autor |
Správa |
Harley
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 19.11.2006, 15:09 Príspevky: 646 Bydlisko: Praha
|
Co já mám vyčteno,tak jde nechat přední půlka 249 a zadek s vnitřnostma s 242.
Všechny ZJ maj jednu dýlku vzt. hřídele( tzv. medium-střední) krátkou a dlouhou maj jen XJ. Akorát nevím,jak je to u dieselů. Ty v US nejezděj a nikdo nedával rady kolem převodovek.Rozhodně všechny ZJ benzíny jsou stejný. Rozdíl akorát kolem 95 roku,jak se měnil profil zubů ale dýlka stejná.
Kulisa řazení,myslíš tu na podlaze jak je páka? tak ta se mění.
Někde jsem měl postup výměny těhle rozdělovek na ZJ a tam ten chlápek zrovna nechává předek 249 a zadek 242. Najdu, dodám!
_________________Jeep Grand Cherokee ZJ LX 5,9 V8,
Jeep Wrangler Sahara TJ 4,0L automat.
www.properform.cz
|
Štv, 30.11.2006, 13:40 |
|
 |
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
Kulisu som myslel tú vo vnútri rozvodovky, ktorá ovláda vidličky. V 242ke sú dve vidličky. V 249 je len jedna. Tomu zodpovedá aj rozdielna kulisa. Takže treba určite prehodiť aj tu.
Ja som mal na 249OD krátky vstupný hriadel, rovnako aj na 242...akurát bol 21drážkový. Vstupný hriadel na tom obrázku pre 5.2ku je očividne dlhý(alebo je to stredný?). Aj v tomto postupe bolo treba prehodiť dlhý hriadel z 249 do 242: http://jeephorizons.com/tech/tcase.html

_________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran
|
Štv, 30.11.2006, 16:48 |
|
 |
Harley
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 19.11.2006, 15:09 Príspevky: 646 Bydlisko: Praha
|
Takže to znamená,že Grandy s TD mají stejný hřídele jako XJ.Taky zjištění!
na obrázku je viditelně střední hřídel(bych řekl)
Tady je to líp vidět,na tvým obrázku chybí ten kroužek,co drží ložisko. S tím kroužkem je to reálnější pohled
On sehnal na předělání skříň s XJ 89,tzn. krátká hřídel a 21 zubů.On má ZJ do 95 roku a tím pádem,stejnej profil zubů jako na 89XJ rozdělovce.Ale delší hřídel a 23 zubů.
U něj stačilo pouze přehodit vztupní hřídele kvůli dýlce.
S kulisou máš pravdu.Pokud necháváš přední půlku skříně s 249,tak musíš vyměnit kulisu. Pokud jen přendaváš hřídele,tak ne.
_________________Jeep Grand Cherokee ZJ LX 5,9 V8,
Jeep Wrangler Sahara TJ 4,0L automat.
www.properform.cz
|
Pia, 01.12.2006, 12:33 |
|
 |
Harley
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 19.11.2006, 15:09 Príspevky: 646 Bydlisko: Praha
|
_________________Jeep Grand Cherokee ZJ LX 5,9 V8,
Jeep Wrangler Sahara TJ 4,0L automat.
www.properform.cz
|
Pia, 01.12.2006, 12:41 |
|
 |
Harley
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 19.11.2006, 15:09 Príspevky: 646 Bydlisko: Praha
|
Tady ten člověk právě přišel na to,že se dá nechat přední půlka s 249 a zadní a vnitřnosti s 242.
http://www.cardomain.com/ride/771987/3
Je to na třetí stránce .
_________________Jeep Grand Cherokee ZJ LX 5,9 V8,
Jeep Wrangler Sahara TJ 4,0L automat.
www.properform.cz
Naposledy upravil Harley dňa Pon, 02.04.2007, 19:09, celkovo upravené 1
|
Pia, 01.12.2006, 13:21 |
|
 |
Jacko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 23:07 Príspevky: 907 Bydlisko: EU
|
Harley-na tých obrázkoch to vyzerá tak,že stačí dať dole ten kryt hriadela a potom to ide vybrať...to tak je,alebo musím rozobrať rozvodovky? a ja mám 242jku z XJ 4.0 r.v.89 a moje auto je XJ r.v.96 2,5td...tak to bude asi zložitejšie...? 
|
Pia, 01.12.2006, 13:25 |
|
 |
Harley
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 19.11.2006, 15:09 Príspevky: 646 Bydlisko: Praha
|
Určitě rozebrat komplet .
Nejzodpovědnějc ti k tomu řekne Diesel,ten je zatím jedinej z nás,kdo se do takových konverzí pustil. Já to znám jen teoreticky.
U těch TD aut bude muset každej laborovat sám.V americe nejezděj a tak nikdo neradí a nemá zkušenost. I mezi benzínama je hodně drobnejch variant a furt ještě nikde není jasno,co přesně a jak. 
_________________Jeep Grand Cherokee ZJ LX 5,9 V8,
Jeep Wrangler Sahara TJ 4,0L automat.
www.properform.cz
|
Pia, 01.12.2006, 13:34 |
|
 |
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
A tiež tam píše o rozdielnej šírke ložiska vstupného hriadela. Ja som to vyriešil prehodením aj ložísk. Ani ma nenapadlo skúsiť použiť celý dekel.  Kruci, príšerne sa mi nechce znovu to rozhodiť. Keby mi niekto povedal, že to rozdielne ozubenie bezpečne zabije redukciu alebo celú rozvodovku...tak sa možno donútim. Ale správa sa to furt OK a bez hluku.  Už som s tým išiel aj 130.
Inak rozdiel bol aj v pohone rýchlomeru ale aj ten mi napokon funguje OK, len ho chcem ešte preveriť s GPS.
_________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran
Naposledy upravil diesel dňa Pia, 01.12.2006, 13:45, celkovo upravené 1
|
Pia, 01.12.2006, 13:36 |
|
 |
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
Jacko píše: Harley-na tých obrázkoch to vyzerá tak,že stačí dať dole ten kryt hriadela a potom to ide vybrať...to tak je,alebo musím rozobrať rozvodovky? a ja mám 242jku z XJ 4.0 r.v.89 a moje auto je XJ r.v.96 2,5td...tak to bude asi zložitejšie...? 
v tvojom prípade bude pravdepodobne tiež konflikt generácií ozubenia redukcie. Proste rozobrať úplne obe rozvodovky položiť tie dekle s ozubením redukcie vedla seba a porovnať. Pri vyberaní vidličiek treba zaradiť redukciu a použiť trocha presne nadávkovaného násilia správnym smerom.
_________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran
|
Pia, 01.12.2006, 13:44 |
|
 |
Harley
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 19.11.2006, 15:09 Príspevky: 646 Bydlisko: Praha
|

Já si myslím,že tohle je nejdůležitější odstavec a popis pro výměnu těhle rozdělovek co jsem kde kdy k tomuhle tématu našel:
The input shaft for a grand cherokee is often referred to as a medium length shaft 23 spline - it is unique in the fact that only the Grands had this length shaft - the cherokees used a short shaft from 89 - 91 with 21 splines and a long shaft from 92-01 with 23 splines - these are not compatable with the 44RE, 42RH, and 46RE that the V-8 grands use (5.9 Grands have a 46RE and 5.2 Grands have 44REs and 42RHs if you didn't know already). To fix this problem you must either get a NP242 transfer case from a grand cherokee - it will simply swap right in - no problems at all - or you must change the input/planetary gear - problems can arise here though - transfer cases made early model year 1994 and older not compatable with late model year 94 transfer cases and newer. New Process changed the length of the input gear bearings from Wide to narrow and changed the pitch of the splines on the Planetary Gear. If you have a 94 and older case - you must use a 94 and older input gear and vise versa - here is the way I got around this though - I bet no one figured this one out - the NP249 Transfer case uses the same front half as a NP242 case - I used the front half
from my 98 NP249 and the rear half from the 89 NP242! Made life really easy for me after I realized this
_________________Jeep Grand Cherokee ZJ LX 5,9 V8,
Jeep Wrangler Sahara TJ 4,0L automat.
www.properform.cz
|
Pia, 01.12.2006, 13:45 |
|
 |
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
Citácia: pitch of the splines on the Planetary Gear
v tomto prípade je to rozostup alebo sklon zubov?
menil som presne rovnaké ročníky....s reduktorom to hučalo...bez neho to išlo pekne potichu.  Ložiské sa dajú lahko vymeniť.
_________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran
Naposledy upravil diesel dňa Pia, 01.12.2006, 14:40, celkovo upravené 2
|
Pia, 01.12.2006, 13:53 |
|
 |
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4605 Bydlisko: Hlavná dedina
|
A hoši akosi nechcete to dať aj v normalnej reči našho kmeňa??? 
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Pia, 01.12.2006, 13:55 |
|
 |
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
Andrej píše: A hoši akosi nechcete to dať aj v normalnej reči našho kmeňa??? 
Ja tomu síce nejak intuitívne rozumiem ale netrúfam si to prekladať a niesť za to potom zodpovednosť.
Diesle ZJ majú krátku hriadel hlavne kôli použitej prevodovke AX15, ktorá sa používa aj v XJ.
U motorkára stojí krytka s popiskami Selectrac na Granda 1300,-Sk....predsa sa nebudem furt kukať na ten hnusný nápis Quadrašit... 
_________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran
|
Pia, 01.12.2006, 14:36 |
|
 |
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4605 Bydlisko: Hlavná dedina
|
Heh ja asi ešte dlho budem musieť pač nemam ten selectract 
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Pia, 01.12.2006, 14:47 |
|
 |
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
Ešte by ma zaujmala jedna vec:
Schopnosť preniesť krútiaci moment:
242........2015Nm
249........2442Nm
249OD....2754Nm
Moja 249OD mala podstatne širšiu reťaz než 242ka. Nedajú sa náhodou použiť kolesá aj s reťazou z 249OD do 242? To by ešte zjednodušilo prehodenie deklov a podstatne by zvýšilo pevnosť.
_________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran
|
Pia, 01.12.2006, 15:19 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|