Dnes je sobota 27. apríla 2024, meniny má Jaroslav a zajtra Jarmila
Autor |
Správa |
rustycj
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 27.05.2008, 18:49 Príspevky: 692 Bydlisko: TN
|
ziadna d44 nema zvisle capy ulozene v plastovych puzdrach. 99.99% americkych naprav nema nic plastove okrem tesneni. dana a ford robia najlepsie terenne napravy na svete.
|
Uto, 09.02.2010, 8:28 |
|
|
Karlito
CVOK HOBBISTA
Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53 Príspevky: 1442 Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
|
A nechceli by ste si založiť anketu Aké nápravy na svéte sú najlepšie?
Že by ste mali najfundovanejší výstup z celej polemiky
-ka-
PS: ja hlasujem za Oltcit, aby to bolo pestrejšie
_________________ Červená je tiež farba...
+420 604 240 223
|
Uto, 09.02.2010, 16:00 |
|
|
romo11
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 18.03.2007, 10:25 Príspevky: 1808 Bydlisko: Bratislava
|
najlepsie napravy su z nakladneho vlaku, tie len tak neznicis
_________________ Jeep Grand Gherokee WJ 4,7 V8 Limited QadraDrive + LPG
|
Uto, 09.02.2010, 16:22 |
|
|
pejo
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21 Príspevky: 1810 Bydlisko: Lúky
|
rustycj píše: ziadna d44 nema zvisle capy ulozene v plastovych puzdrach. 99.99% americkych naprav nema nic plastove okrem tesneni. dana a ford robia najlepsie terenne napravy na svete.
s tým plne súhlasím. Nápravy z ara a iných schidiek na jeepy dávajú len preto, aby tieto klenoty neumazali od blata.
_________________ Nissan Patrol K260 2,8d, mierne ,,vylepšený" a to isté z motorom RB30 v štádiu skúmania. Seat Arosa na ľahké presuny. Múdrejšiemu neraď, silnejšiemu nezdvíhaj!
|
Uto, 09.02.2010, 17:21 |
|
|
RENSO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 04.08.2008, 15:31 Príspevky: 1393 Bydlisko: Revúca
|
mne sa na origo nápravách nepáči samoser, ktorý mi dosral cely tanier a hrušku, vysoký prevod do rýchla a pod... ako nápravy su to možno dobre, ale po mnohých investíciach... takto si kupim za par šupov napravy z emky, je na to dielov do aleluja čiže lacná udržba, prevod do pomala čiže možem na to hodit spokojne vačšie kola... momentálne nemam na nové D44 pri ktorych ked mi niečo rupne možem zhanat a zhanat a aj tak kupim len nove. myslim si že majitelia starších črepov ako YJ a podobne lacných offov to robia z donutenia, majitel noveho JK-čka by určite nedrbol na svojho noveho milačika 30 ročné napravy ktore maju čo to za sebou
...toť moj nazor
_________________ vek: 25 ex: Wrangler 2,5i ex: Wrangler 4,0i ex: Cherokee 4,0i ex: Cherokee 2,5TD ex: Cherokee 4,0i ex: Cherokee 4,0i závodný špeciál ex: Grand Cherokee 4,7 WJ cestná leštenka now: Ford Explorer
|
Str, 10.02.2010, 12:35 |
|
|
RENSO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 04.08.2008, 15:31 Príspevky: 1393 Bydlisko: Revúca
|
pejo píše: rustycj píše: ziadna d44 nema zvisle capy ulozene v plastovych puzdrach. 99.99% americkych naprav nema nic plastove okrem tesneni. dana a ford robia najlepsie terenne napravy na svete. s tým plne súhlasím. Nápravy z ara a iných schidiek na jeepy dávajú len preto, aby tieto klenoty neumazali od blata. pejo klenot ktorý stoji v seriovom stave za p*ču, pokial chceš dat na to vačšie kola tak musiš do toho hustit love jedna radost, už len ked ich porovnám s patrolackymi tak tie su lepšie už len preto lebo znesu bez žiadnych uprav vačšie kola, su masivnejšie atd... samozrejme naražam na D30-D35 ktore su u tejto značky uplny spodok
_________________ vek: 25 ex: Wrangler 2,5i ex: Wrangler 4,0i ex: Cherokee 4,0i ex: Cherokee 2,5TD ex: Cherokee 4,0i ex: Cherokee 4,0i závodný špeciál ex: Grand Cherokee 4,7 WJ cestná leštenka now: Ford Explorer
|
Str, 10.02.2010, 12:57 |
|
|
rustycj
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 27.05.2008, 18:49 Príspevky: 692 Bydlisko: TN
|
offoradove dany zacinaju od 44 hore a na jeepy si ich po svete dava viac ludi ako je slovakov a okrem hlinikovej na ZJ som nepocul ze by boli akoby "z blata" samo nie je problem si tam dat vacsie napravy napr. d60 d80, ale je to o kompromisoch v hmotnosti, cene, dostupnosti ND. M kove alebo ruske napravy su dobra volba v nasich koncinach.
|
Str, 10.02.2010, 13:11 |
|
|
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4310 Bydlisko: ZA
|
a nápravy z Ara sú v podstate pololicenčne opizdený Ford
|
Str, 10.02.2010, 13:55 |
|
|
pejo
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21 Príspevky: 1810 Bydlisko: Lúky
|
ktorý Ford? Že by F-150? Zaujímalo by ma to. Hovorý sa, že aj motor Bucegi V-8 je od Forda. 1/2 z neho je vraj v ARE-M461.
Ej Renso, povedal si to, čo jeepkári nechcú počuť. Počkaj, až si ťa zaobrie do parády napríklad mašurko.
_________________ Nissan Patrol K260 2,8d, mierne ,,vylepšený" a to isté z motorom RB30 v štádiu skúmania. Seat Arosa na ľahké presuny. Múdrejšiemu neraď, silnejšiemu nezdvíhaj!
|
Str, 10.02.2010, 15:43 |
|
|
dado
Legenda Offroadu
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3012 Bydlisko: Rimavská Sobota
|
RENSO píše: už len ked ich porovnám s patrolackymi tak tie su lepšie už len preto lebo znesu bez žiadnych uprav vačšie kola, su masivnejšie ...
V Karancsi v pieskovni mal jeden jazdec na Wrangleri napravy z GR, pneu 35 ". Co myslis vydrzali ? Ano, 30 min. Samozrejme myslim tym uplne nieco ine. Porovnaj si vykonove a momentove charakteristiky jeep motorov a nissan motorov. Tiez si myslim ze by boli na zj D44 lepsie, ale auto nebola primarne urcene na hardcore.
|
Str, 10.02.2010, 16:00 |
|
|
efendi
Velky Kraken
Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 23:01 Príspevky: 7908 Bydlisko: mesto vychadzajuceho slnka Tornala City
|
[quote=" Hovorý sa, že aj motor Bucegi V-8 je od Forda. 1/2 z neho je vraj v ARE-M461.
to je presne tak, na tych motoroch som teho casu zacinal jak ucen.
_________________ EX Suzuky Samuraj1.3 EXJeep Cheroke 2.1TDI EX Jeep Grand Cheroke Limited 4Liter EX Mitsubishi Pajero2,5TDI GLS EX Jeep Grand Cheroke WJ 3.2 TDI Limited EX Nissan Patrol 2.8 TDI Y60 EX Jeep Grand Cheroke 2.5TDI laredo EX Jeep Grand Cheroke2,5TDI Limited
|
Str, 10.02.2010, 16:10 |
|
|
pejo
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21 Príspevky: 1810 Bydlisko: Lúky
|
Je pravda, že Jeepky majú obrovské množstvo koní. Ale koľko z nich sa dostane až ku kolesám? Utopia sa v oleji a premenia sa na teplo.
Ako je napríklad možné, že vo Sverepci pri skúške akcelerácie Jeep s V-8; 5,9L nepredbehol GRko s biednou 2,8čkou? Pri tej istej disciplíne s Mikiho Patrolom 4,2TD(Toyota), ktorý má papierovo o 100koní menej zostal Jeep ďaleko vzadu.
_________________ Nissan Patrol K260 2,8d, mierne ,,vylepšený" a to isté z motorom RB30 v štádiu skúmania. Seat Arosa na ľahké presuny. Múdrejšiemu neraď, silnejšiemu nezdvíhaj!
|
Str, 10.02.2010, 16:31 |
|
|
romo11
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 18.03.2007, 10:25 Príspevky: 1808 Bydlisko: Bratislava
|
ten Jeep cuval ci co?
_________________ Jeep Grand Gherokee WJ 4,7 V8 Limited QadraDrive + LPG
|
Str, 10.02.2010, 16:33 |
|
|
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4310 Bydlisko: ZA
|
2Pejo: (historický offtopic)
začiatok hostorického okienka
začalo to niekedy v roku 1929, kedy vtedajšia sovietska vyhlásila konkurz na dodávateľa technológií pre výstavbu modernej automobilky v meste Gorkij (Nižnij Novgorod). Do konkurzu sa hlásili viacerí, ale jedine FORD v tej dobe ponúkol komplexné riešenie "na kľúč", vrátane dodávky nástrojov a výkresov na okamžité spustenie výroby "licenčných" modelov, ktoré navrhol Ford ale boli upravené (zosilnené) pre ruské potreby .
Na stavbe sa podieľalo množstvo ľudí z celého vtedajšieho ZSSR a tiež množstvo prisťahovalcov z USA, ktorí odišli z USA do ZSSR kvôli túžbe po svetlejších zajtrajškoch komunizmu. - načo neskôr tvrdo doplatili v gulag-och
V tej dobe sa fabrika volala NAZ. Neskôr (po premenovaní mesta ) GAZ.
Až do 30-tych rokov sa vyrábalo pod dozorom US pracovníkov.
Cez vojnu sa robili tanky a náklaďáky (licencia Studebacker), časť produkcie sa kvôli náletom presťahovala za Ural do Uljianovska, kde spolu z časťou fabriky ZIL, ktorá sa tam presťahovala z rovnakých dôvodov ,vznikla fabrika UAZ.
A ďalej sa šlo svojou cestou.
Po vojne (v rámci bratskej pomoci) sa spustila autovýroba v Rumunsku v Cimpulung-u - fabrika ARO (Automobile Romanesca), ktorá začala montážou licenčných GAZ 57 (IMS 57) najprv len z dovezených dielov, neskôr z vlastnej produkcie okopírovaných dielcov
Pokiaľ ide o Bucegi a Carpati, tie vyrábala fabrika "červená zástava" ako licenciu sovietskeho ZIS 150 /151, čo bola pôvodná licencia amerického IHC International KR-11, kde dodával motory Ford.
to je asi tak veľmi v skratke že ako to bolo a že čo odkiaľ a čo má kto väčšie.
koniec hostorického okienka
|
Str, 10.02.2010, 17:24 |
|
|
dado
Legenda Offroadu
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3012 Bydlisko: Rimavská Sobota
|
pejo píše: Ako je napríklad možné, že vo Sverepci pri skúške akcelerácie Jeep s V-8; 5,9L nepredbehol GRko s biednou 2,8čkou? Pri tej istej disciplíne s Mikiho Patrolom 4,2TD(Toyota), ktorý má papierovo o 100koní menej zostal Jeep ďaleko vzadu.
Jeep nemal vypnuty overdrive.
|
Str, 10.02.2010, 17:37 |
|
|
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|