4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

Pozdĺžna a priečna uzávierka
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=5&t=12283
Stránka 1 z 1

Autor:  nemo [ Pon, 24.01.2011, 10:39 ]
Predmet príspevku:  Pozdĺžna a priečna uzávierka

Ahojte, známa robí preklady z anglických manuálov do našich SK a má tam pojem pozdĺžna a priečna uzávierka. Ja som zatial ale taký výraz nikdy nepočul, priečnu chápem ako uzávierku v diferáku,čiže rovnaké otáčanie lavej a pravej poloosy (kola),ale co je ta pozdlzna? Doslova v tom texte je to takto : Pri jazde v teréne vždy používajte pozdĺžnu uzávierku diferenciálu/pohon šiestich kolies, ak hrozí riziko preklzovania kolies.Uzávierky diferenciálu vždy zapnite skôr, než sa ktorékoľvek koleso začne pretáčať.
Na jazdu v mimoriadne ťažkých podmienkach použite kĺbové riadenie v kombinácii s priečnymi uzávierkami diferenciálu, aby sa „obnovil“ záber kolies, takzvanú „kačaciu chôdzu“.

Tu pozdlznu uzavierku chapem ako uzavierku medzinapravoveho difu,ale mozno sa mylim. Vie to niekto?

Za kazdu odpoved moc dakujem

Autor:  Andrej [ Pon, 24.01.2011, 11:08 ]
Predmet príspevku:  Re: Pozdĺžna a priečna uzávierka

Predpokladám že majú na mysli medzidif.

A.

Autor:  bacaono [ Pon, 24.01.2011, 13:09 ]
Predmet príspevku: 

No pripada mi to ako navod na nejaky stavebny stroj ked je tam to "klbove riadenie" a "kacacia chôdza", a to moze byt dost specificke. To sa potom tazko radi.

Autor:  Liwas [ Pon, 24.01.2011, 14:45 ]
Predmet príspevku: 

Po technickej stranke to ani nic ine nemoze byt ako pozdlzna uzavierka=medzinapravovy dif. a priecna uzavierka=napravovy dif. :smt017

Autor:  rustycj [ Pon, 24.01.2011, 14:52 ]
Predmet príspevku: 

zober si nejaky prospekt z caterpillara a terminy podla toho slovenske preklady vacsinou nevidu ako maju

Autor:  marek sk,lm [ Pon, 24.01.2011, 16:16 ]
Predmet príspevku: 

HM ,nieje nic horsie ako ked navody preklada osoba neznala problematiky - co vzdy...
vzdy som zatial nasiel strasne kraviny v SK navodoch :roll:

K veci - tiez sa priklanam ku vasim nazorom na danu temu - medzidif a dif.

Autor:  dzordzo [ Pon, 24.01.2011, 17:03 ]
Predmet príspevku: 

nebolo by od veci keby si to sem napisal ako je to v originale (anglicky)

Autor:  lubor [ Pon, 24.01.2011, 18:33 ]
Predmet príspevku: 

Urcite to je medzidif a dif len v povodnom jazyku na to maju divne pomenovanie. Napr. celemu svetu staci futbal len cesi maju kopanu :-D

Autor:  romo11 [ Pon, 24.01.2011, 21:53 ]
Predmet príspevku: 

ešte šťastie že bratom čechom rozumieme :-D a ostatné nás trápiť nemusí, všetko je na webe :-D

Autor:  jaro [ Uto, 25.01.2011, 8:51 ]
Predmet príspevku: 

bacaono píše:
No pripada mi to ako navod na nejaky stavebny stroj ked je tam to "klbove riadenie" a "kacacia chôdza", a to moze byt dost specificke. To sa potom tazko radi.

Mne to pripadá priamo ako návod k dumpru (6 kolies) - ten je lámací priamo za kabínou (kĺbové riadenie) a v ťažkom teréne si pomáha tým lámaním (kačacia chôdza) podobne ako LKT. No a tie uzávierky sú istotne medziosový dif a osové.

Autor:  jenki [ Uto, 25.01.2011, 9:10 ]
Predmet príspevku: 

Ja sa tiež prikláňam k názoru, že najlepšie dať sem originálny text a potom sa vyjadriť k významu. English is easy, južuely :-D

Autor:  RADOFFROAD [ Uto, 25.01.2011, 9:29 ]
Predmet príspevku: 

je to medzidif urcite, trochu moze niekoho mylit, ze u SUV a niektorych off je tato uzavierka na dife, ktory je priamo v prevodovke a u velkych viacnapravovych strojov je to dalsi klasicky dif medzi difmi mimo prevodovky (PV3S, TATRA)

Autor:  nemo [ Uto, 25.01.2011, 11:07 ]
Predmet príspevku: 

Je to nakladac Volvo. Uz je to v podstate neatkualne, vcera vecer to odovzdala,ale napisala to ako uzavierka difu a medzi difu. Pre zaujimavost tu je originalne znenie :

The display to the left shows that longitudinal differential lock and 6x6–drive are engaged (not shown in operating display 1 when engagement is handled by the ATC-function).
However, operating display 2 shows both manually and automatically engaged differential locks.
Always use the longitudinal differential lock / 6-wheel drive for off-road operation when there is a risk of the wheels slipping.Always engage the transverse differential locks before any of the wheels begin to spin.
To operate in especially difficult conditions, use the articulated steering in combination with the transverse differential locks in order to "renew" traction for the wheels, so-called "duck walk".

Dakujem za nazory

Stránka 1 z 1 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/