4x4 Club Slovakia http://www.4x4club.sk/forum/ |
|
Thread o Převodech http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=5&t=1495 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | Andrej [ Ned, 08.04.2007, 17:50 ] |
Predmet príspevku: | Thread o Převodech |
Snád ma Marty neukamenuje ale asi vela ludom to tu pomože, nie každy chodí aj na české fóra. Citácia: Nazdar všichni, jelikoš se na mně dost často někdo obrací s tím když dám takový a takový kola pojede to? Atd Atd... Tak jsem se rozhod že založím thread o převodech, chtěl bych aby sem napsali uživatelé jeepů svoje osobní zkušenosti, převody/gumy/motor a třeba i svoje osobní pocity z jízdy atd.... Bavíme se zde o stálých převodech v diferenciálu (to jsou ty koule co máte mezi kolama) Když dáte větší kola, auto sice jede při stejných otáčkách rychleji, ale ztrácí výkon a zvyšuje se spotřeba (pozor! u Patrolů toto neplatí tam je to naopak), u Jeepů tomu tak bohužel je. Jedním ze způsobů jak auto navrátit do původnícho stavu je: A) kola zase sundat B) změnit stálý převod diferenciálů Jak zjistím jaký mám převod? A) najdu plýšek přišroubovaný mezi šrouby diferáku kde to je napsané (tzn. 355, 410 ....) většinou to sedí, ale před objednáním převodů bych si to radši fyzicky ověřil B) otevřete diff a přečtěte si to na převodovém kole, zboku na něm bývá počet zubů na hrušce a na talíři (podělením získáte převod) C) vyheverujte jedno kolo a jedenkrát s ním otočte a přitom počítejte otáčky kardanu... a máte to (kardan se otočí víckrát než kolo) Takhle je to v sérii u XJ : 3,07 - 4,0 manuál 3,55 - 4,0 automat, 2,8V6 automat 3,73 - 4,0 automat s fabrickým tažným, 2,5TD 4,11 - 2,5i, 2,1TD neplatí pro MJ/ZJ/WJ/TJ/YJ - můžou být odlišnosti (třeba 5,9ZJ má 3,73 a 2,5i TJ má 3,73) Tak já začnu: Původně jsem jezdil XJ 2,1TD s 31" a 4,56, a musím říct že se dojem z jízdy hodně blížil sériovýmu autu, s dnešní zkušeností pokud bych nemusel jezdit moc kilometrů po dálnici bych šel klidně do 4,88 a třeba 31" nebo 32" Teďka tam mám 31" a 3,55 a je to peklo, auto jede, ale to je tak všechno, nejvíc dostala na prdel spojka která je po 10k mrtvá, tahle kombinace jenom jako největší nouze a dočasně. Na jednom 2,1Td máme i 3,55 se sériovejma kolama a pokud auto nejni naložený dá se s ním udržovat na dálnici po rovině tak 120-140, ale j to furt plyn na podlaze. V praze je to peklo. Pokud by se motor našlápnu doved bych si třeba představit 3,73 pokud by to jezdilo hodně po dálnici ... plyne z toho to že sériový 4,11 sou k tomuhle motoru akorát 4,0i s 31kama a 4,56 - jel jsem s dajovým a musím říct že auto získalo pěknou dynamiku a krásně reaguje na plyn. Což předtím s 3,55 rozhodně nedělalo. Ale zdůraznuju že se tím dalo jezdit i předtím. 4,0I 33" a 4,56, to mám na bílém, a je to tak asi max co jsem ochotnej zkousnout, v létě to přehodím na 4,88. Asi jsem moc zmlsanej, ale ale prostě to nemá ten švich co bych chtěl, a vzhledem k tomu že auto jezdí jenom off, nemusim řešit dálnici atd a tak tam dám to nejpomalejší co jde... a nebo mně nakazil Harley Jo a v YJ (kde byl původně 4,2I6) mám 3,07 s klackem, to je teprv fofrník Marty doporučuje: obecně platí že manuál snese na stejných převodech větší gumy než automat, který má větší výkonou ztrátu, ale u větších gum se pak rozdíl smazávají. Ale je třeba kraviná dávat na manuál při 31"kách 3,73, to už je lepší dát 4,11 .... člověk pak má nějakou rezervu Další věc kterou je potřeba vzít v úvahu je kolik toho najedete po dálnici, protože při moc pomalých převodech vám cesta nebude moc odsýpat a motor se bude hodně točit a žrát .... Ale zase naopak je to ve městě kde auto s delšíma převodama pojede hůř a bude víc žrát než auto s kratšíma 4.0i Pokud dáte 31" a máte auto jako provozku a NEPOČÍTÁTE s tím že budete dávat větší kola, dal bych 4,11 a považoval to za vyřešený Pokud máte 32"+ a auto jako provozku dal bych 4,56. Udžíte si hodně síly a rozumné ježdění po dálnici. Pokud máte auto na hraní dejte rovnou 4,88 a neřešte nic! 2.1TD, 2.5TD, 2.5i, 2.8V6, 4.2i a ostatní mrdky 2.5TD 31" - 4,11 jinak 4,56(4.8 2.1TD 31" - 4,56, jinak 4,88 2.5i,2.8V6, 4,2I6 - 31" 4,56 (eventuelně 4.11) jinak 4,88 Nakonec bych rád řekl že, i se sériovými převody se DÁ jezdit, ALE motor nepracuje v optimálním řežimu (můžete namítnou že se tomu dá u manuálu pomoct řazením a spojkou, ale proč to dělat?) daleko víc se namáhají kardany, převodovka, rozvodovka, a konečně i motor a spojka (ta najvíc)! Neberte to jako dogma, spíš jako obecně platné principy kterých když se budete držet neuděláte chybu, jsou to informace které sem píšu na základě mých zkušeností (malých) a informací vybraných z US for a stránek. Třeba americké informace je třeba brát se rezervou protože jejich typ ježdění se rapidně liší od našeho a to jak po silnici tak v terénu, oni musí trávit daleko víc času na dálnici, kdežto pro nás je většinou max Praha - Brno. Stejně tak v térénu mývaj skály apod. na který my narazíme zřídka. A nakonec heslo dne: Ještě nikdo nikdy nelitoval toho že dal moc pomalé převody |
Autor: | diesel [ Ned, 08.04.2007, 19:20 ] |
Predmet príspevku: | |
Dám to teda aj sem: mám ZJ 2.5TD r.v.98 s 3.73 origo prevodmi. bolo by dobre postupne sem nahádzať aké prevody majú jeepy, ktorými si Marty neni istý. |
Autor: | starky [ Ned, 17.06.2012, 17:46 ] |
Predmet príspevku: | |
2,5 2,1 4,0 a co 5,2 ? ![]() -ake na 30" 31"32"+ ? ? |
Autor: | RENSO [ Ned, 17.06.2012, 18:59 ] |
Predmet príspevku: | |
wrana 4.0i automat AW4 kola 35x13,5 a prevody 1:5,14 je to lunochod ![]() |
Autor: | wori [ Ned, 17.06.2012, 20:26 ] |
Predmet príspevku: | |
No dam aj ja, Mam XJ 4.0 31" BF-MT na prevode 3.55 na tachometri 100km/h a na navigacii 111km/h ,a teraz je tam prevod 4.11 a na tachometri 100km/h a podla GPS 92 km/h. |
Autor: | Andrej [ Pon, 18.06.2012, 8:34 ] |
Predmet príspevku: | |
Takže si to dostal do seriového stavu. ![]() 5,2 V8 od 93-98 štandartný prevod 1:3,73 A. |
Autor: | starky [ Sob, 11.08.2012, 15:02 ] |
Predmet príspevku: | |
hej do serioveho stavu -zatial ![]() stacil by prevod 4,11 na gumy 30-9,5 R15 ? na tom seriovom prevode 3,73 sa mi to zda nejake lenive ,hlavne na akceleraciu aj ked su tam 225/70-15 |
Autor: | Dado1 [ Sob, 11.08.2012, 21:01 ] |
Predmet príspevku: | |
ja mam 3,73 pneu 31 kumho kl71 a zatial som nezistil ze to nema tah,tam bude chyba niekde inde ak od 5,2 cakas nejaky sprint tak to radsej 6,1SRT ![]() |
Autor: | Andrej [ Ned, 12.08.2012, 9:43 ] |
Predmet príspevku: | |
Chjo chjooo subjektívne pocity ![]() 5,2 je vďaka krúťaku na tom lepšie ako 4l s tými istými prevodmi a Grand tiež nepatrí medzi zrovna najlahšie autá. Dado1 koľko jazdíš na tých 31" pneu?? Asi už dlhšie. Tak si daj seriovky a uvidíš alebo skôr pocítiš zmenu. Záleží na stave vozidla prevodovky, atď. A osobne som mal česť sa povoziť na jednej 5,2 kde sme menili prevody na 4,11 a 31" pneumatiky na to šli. Ver že ten rozdiel by si spoznal hneď. A. |
Autor: | Juraj Surovec [ Ned, 12.08.2012, 14:43 ] |
Predmet príspevku: | |
Prepáčte nečítal som to celé ale rád by som vedel kolko stojí tá zmena prevodov a aké sú vlastne druhy ? akí prevod by sa hodil mne na chero 4,0 ked mám tam 33 ale chcem 35? |
Autor: | Dado1 [ Ned, 12.08.2012, 20:51 ] |
Predmet príspevku: | |
Andrej ja som s mojou 5,2 velice ale velice spokojny aj na 31.zrychlenie mam tiez v pohode a v terene a blate to tiez nie je zle ,redukciu som este nepotreboval. ![]() |
Autor: | Andrej [ Pon, 13.08.2012, 9:36 ] |
Predmet príspevku: | |
No Dado veď písal subjektívny dojem, a myslíš si že automat má tiež ten istý dojem že je všetko OK???? A to že si nepotreboval redukciu neznamená že ju netreba používať, niekedy je to lepšie na redukcii ako trápiť všetko na rýchlych prevodoch, samozrejme záleží kde jazdíš a aj výjazd ktorý zvládneš na normálnej 1 tak je lepšie niekedy ísť na redukovanej povedzme 2, menej namáhaš automat napr, ktorý na redukcii má iné mapy na radenie ![]() A. |
Autor: | starky [ Pon, 13.08.2012, 16:38 ] |
Predmet príspevku: | |
ja redukciu pouzivam vzdy pri strmsich horskych kopcoch a mam taky pocit ze ju zacnem pouzivat aj pri strmsich asfaltovych kopcoch (KLAK ) ![]() ked len zlahka pridam plynu ( v kopci )tak je citit snahu "vystrelit" vpred ale akonahle to davam na podlahu nevladze to ! ledva sa 1 vystvera do 2000 otc. na redukcii je to raketa a ide OK,motor pekne vyleti do otacok bez znamok nejakeho dusenia ale na velke rychlosti hlavne ten zaber na 1 je pekna bieda ...tak neviem ci to robia tie prevody 3,73 alebo tomu nieco je na inej 5,2 som sa este neviezol tak neviem ako to na 1 vlastne zabera ! |
Autor: | spin [ Pon, 13.08.2012, 18:30 ] |
Predmet príspevku: | |
andrej. oplati sa zaradovat redukciu napriklad pri kratkom vybehu na strmsi nasyp, alebo to mozem vysvihnut na klasickej jednotke ? podla toho, co si pisal vyssie - aby som netrapil moc motor. ale zas, ked na 12 metrov zaradim LO, tak trapim na druhu stranu rozvodovku, ci ? :P edit: este podotknem, ze na 4litri som nebadal znamky, ze by sa dusil motor, vyslape to v pohode, pri max 2k5-3k otackach... je to v poho ? |
Autor: | Andrej [ Uto, 14.08.2012, 9:16 ] |
Predmet príspevku: | |
No ak máš seriovú prídavku tak tú moc netrápiš, záleží aký máš rok auta lebo 249 sú dva typy. A kua chlape za normálnych okolností 4l ti pojde zlahka na 2000 ot, je zbytočné to vyháňať na 3 tis. Na to je tam jednak redukcia. A 4l som mal hodne upravený a z pôvodných prevodov 3,55 som šiel na 3,73 ale na 31 by boli vhodnejšie 4,11 a roziel tam bol, hlavne sa ulahčilo prevodovke a radila normálnejšie ako ked bol prevod len 3,55 a 31" kolesá. Keby dal 4,11 tak to radí v seriovom sedape a nerobí prevodovka občas somariny. A. |
Stránka 1 z 2 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |