Dnes je štvrtok 29. mája 2025, meniny má Vilma a zajtra Ferdinand
Autor |
Správa |
janoma1
Začínajúci koumák
Registrovaný: Štv, 25.01.2007, 18:28 Príspevky: 105 Bydlisko: LM
|
NEVIETE MI PORADIT IšIL SOM DOLE KOPCOM A ZRAZU MI TEPLOTA MOTORA IšLA Až NA 110 PRITOM ZIADNA KONTROLKA SA NEROSVIETILA. VYPOL SOM MOTOR A ZA CHVILU NAšTARTOVAL A TEPLOTA UKAZOVALA NORMALNE 90C.PRI TOM SOM ZISTIL ZE SA MI VRTULA OD MOTORA NETOčILA A VETRAKY IšLI NA PLNO.VOPRED DAKUJEM
_________________ Jeep Wrangler Rubicon 2,8CRD
|
Sob, 12.05.2007, 21:30 |
|
 |
cico
Legenda Offroadu
Registrovaný: Pon, 20.11.2006, 12:05 Príspevky: 1316 Bydlisko: Wychod
|
janoma1 píše: NEVIETE MI PORADIT IšIL SOM DOLE KOPCOM A ZRAZU MI TEPLOTA MOTORA IšLA Až NA 110 PRITOM ZIADNA KONTROLKA SA NEROSVIETILA. VYPOL SOM MOTOR A ZA CHVILU NAšTARTOVAL A TEPLOTA UKAZOVALA NORMALNE 90C.PRI TOM SOM ZISTIL ZE SA MI VRTULA OD MOTORA NETOčILA A VETRAKY IšLI NA PLNO.VOPRED DAKUJEM
TAK NA TO SA SPYTAJ MARTINO-a 
|
Sob, 12.05.2007, 22:12 |
|
 |
cico
Legenda Offroadu
Registrovaný: Pon, 20.11.2006, 12:05 Príspevky: 1316 Bydlisko: Wychod
|
To su tie Jeepky 
|
Sob, 12.05.2007, 22:15 |
|
 |
cico
Legenda Offroadu
Registrovaný: Pon, 20.11.2006, 12:05 Príspevky: 1316 Bydlisko: Wychod
|
Nic v zlom!!! nie ze sa zas niekto urazi jak ...
|
Sob, 12.05.2007, 22:15 |
|
 |
MARTINO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 20:45 Príspevky: 3143 Bydlisko: VYCHOD PO
|
_________________My car is Cherokee-Jeep Grand Cherokee ! 5,2 V8,MT Goodrich,3"liftik,CB,gurtna a dobra duša za volantom. ložiska a prislušenstvo http://www.martino-eshop.sk
|
Sob, 12.05.2007, 22:18 |
|
 |
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
cico píše: Nic v zlom!!! nie ze sa zas niekto urazi jak ...
Majitelia bežných ázijských offroadov nás nemôžu uraziť.
Neviem či Martino má skúsenosť zrovna s VM2.5TD.
Janoma, nepíš plz velkými písmenami, zle sa to číta a má to svoj iný význam, ktorý ty asi nechceš použiť. Inak neviem prečo zrovna pri ceste dole kopcom sa mala teplota zdvihnúť. Skôr mi to pripadá ako vada čidla teploty alebo kontaktov konektorov. Alebo nedostatok chladiacej kvapaliny ale to by asi blikla kontrolka. Alebo vadná viskospojka na vrtuli motora. Nemal som ešte podobné problémy tak len tak tipujem. 
_________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran
|
Sob, 12.05.2007, 22:55 |
|
 |
Kapo
Recyklovaný teaneger
Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21 Príspevky: 3601 Bydlisko: MY/BA
|
diesel píše: cico píše: Nic v zlom!!! nie ze sa zas niekto urazi jak ... Majitelia bežných ázijských offroadov nás nemôžu uraziť.
Vdaka bogu,že sme neni odkázaný len na rumunské a US offiny.
Tie večné rozborky a .... 
_________________JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ. 
|
Sob, 12.05.2007, 23:21 |
|
 |
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
janoma1 píše: NEVIETE MI PORADIT IšIL SOM DOLE KOPCOM A ZRAZU MI TEPLOTA MOTORA IšLA Až NA 110 ............
....a..... mal si dole tým kopcom zaradenô, alebo vyradenô.....???
_________________ SLOW & FURIOUS
|
Ned, 13.05.2007, 14:38 |
|
 |
finder
Support
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6668 Bydlisko: PB
|

110 stupnov ci farenhaitov ?
110 farenhaitov je asi 43 stupnov, 110 stupnov 230 farenhatiov ...
V autoskole nas ucili ze:
--
2) CHLADIACA SÚSTAVA:
Kvapalina, ktorá sa v plášti ohrieva, prúdi do chladiča, kde sa ochladzuje prúdiacim náporom vzduchu. Ochladená sa potom vráti späť do motora a tento dej sa neprestajne opakuje.
Kontroluje sa množstvo chladiacej kvapaliny vo vyrovnávacej nádržke medzi ryskami.
Vodné čerpadlo je poháňané klinovým remeňom, dbať na to, aby bol správne napnutý .
V chladiacej sústave na výstupe z motora je zabudovaný termostat, ktorý automaticky zaisťuje rýchlejšie zohriatie motora na prevádzkovú teplotu 80-90 stupňov.
Ako chladiaca zmes sa používa destilovaná voda a nemrznúca kvapalina (Fridex...). Ideálny pomer 1:1.
Keď auto stojí, dôjde k prehriatiu chladiacej kvapaliny, nakoľko nie je nápor vzduchu do chladiča. Preto pri teplote 95-97 stupňov termospínač zapne ventilátor chladiča, ktorý ochladí chladiacu zmes v chladiči. Výmena chladiacej zmesi raz za tri roky.
Najčastejšie závady v chladiacej sústave: hreje sa chladiaca kvapalina – skontrolujem množstvo chladiacej kvapaliny, skontrolujem napnutie klinového remeňa, skontroluje hadicu za termostatom, ak je studená - tzn., že je zaseknutý alebo vadný termostat, ak je teplá – možné upchatie alebo zamrznutie tesnenia pod hlavou.
Chladiaca kvapalina, chladič, ventilátor, temostat, vodné črpadlo
---
Takze treba doma skontrolovat to, co si clovek trufne ... Ostatne k automechanikovi ...
diesel píše: Inak neviem prečo zrovna pri ceste dole kopcom sa mala teplota zdvihnúť. Skôr mi to pripadá ako vada čidla teploty alebo kontaktov konektorov. Alebo nedostatok chladiacej kvapaliny ale to by asi blikla kontrolka. Alebo vadná viskospojka na vrtuli motora. Nemal som ešte podobné problémy tak len tak tipujem. 
Neviem ako diesle, ale normalne benzinove Icko dolu kopcom pri zaradenom stupni zatvori privod paliva, a brzdi, a teplota ide dost razantne dolu, cca na 1/4 ukazovatela, a to aj pri nizkej rychlosti. (prakticka skusenost Tisovec  ).
Pri vyradenom stupni by klesnut mala tiez, uz len naporom vzduchu, aj ked mozno nie na 1/4, teoreticky by sa mohla pohybovat mierne pod polovicou. V zasade neprevadzkujem - vyssia spotreba, opotrebovanie a zbytocne zahrievanie brzd = mozne riziko pri dlhotrvajucom brzdeni z kopca ....
_________________Co neubrdzis, neukecas. Ak to nejde ubrzdit, aspon pridaj, nech je sranda  . 31" AT, AVM, hasicak, gurtne, retaze, bezna auto vybava. Zatial ... http://www.spritmonitor.de/en/mileage_icon/599240.html
|
Ned, 13.05.2007, 16:08 |
|
 |
biker
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 0:00 Príspevky: 1239 Bydlisko: Senica
|
finder píše: .......Neviem ako diesle, ale normalne benzinove Icko dolu kopcom pri zaradenom stupni zatvori privod paliva, a brzdi, a teplota ide dost razantne dolu, cca na 1/4 ukazovatela.......
jak ze tie benzinaky vypnu privod paliva pri brzdenim motorom??  viem ze to tak je  pocitac na bruchoplazke mi hlasi okamzitu spotrebu 0.0 pri brzdeni motorom-ale toto som nikdy nepochopil  to akoze motor neodpaluje? ide naprazdno? ako sa vypina ten privod benzinu? pocitac vyhodnoti a da rozkaz?
vopred dakujem za vysvetlenie 
|
Ned, 13.05.2007, 17:18 |
|
 |
finder
Support
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6668 Bydlisko: PB
|
Nejaka spotreba tam asi je, inac by to nemohlo pracovat, ale zrejme tam ide len take mnozstvo paliva, aby sa to udrzalo pri zivote, a toto mnozstvo je asi mensie ako volobezne otacky, nakolko tlak (ci skor kompresiu) robi auto vlastnou energiou, staci tam minimum paliva, na to aby to zilo vlastnym zivotom .. Len spekulujem, neviem presne ako to funguje ...
_________________Co neubrdzis, neukecas. Ak to nejde ubrzdit, aspon pridaj, nech je sranda  . 31" AT, AVM, hasicak, gurtne, retaze, bezna auto vybava. Zatial ... http://www.spritmonitor.de/en/mileage_icon/599240.html
|
Ned, 13.05.2007, 17:35 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|
Vrátim sa k pôvodnej téme tohoto vlákna:
Citácia: VYPOL SOM MOTOR A ZA CHVILU NAšTARTOVAL A TEPLOTA UKAZOVALA NORMALNE 90C. ad 1. 90° je síce normálne, ale 100 (teda presný stred budíka ) je úplne v pohode. Kritické by to bolo od 125, vtedy sa má rozsvietiť kontrolka "CHECK GAUGES" Citácia: PRI TOM SOM ZISTIL ZE SA MI VRTULA OD MOTORA NETOčILA A VETRAKY IšLI NA PLNO.
Tomuto dosť dobre nerozumiem, aké vetráky?
Pokiaľ viem, tak VM-ko má iba viskospojku a prípadne 1 elektrický vetrák pred ňou. (ale ten majú iba niektoré modely a iba od roku 99 hore)
Takže by som povedal, že treba vyskúšať to visko (pri zohriatom motore skús s ním pohnúť, malo by ísť ztuha. Ak ide ľahko, tak je v pr...)
A ak je v pr.. tak potom sa mi ozvi
A tiež by som pozrel či je dobre odvzdušnená sústava a prípadne termostat.
Ešte je možnosť vodná pumpa. To je taký celkom kazový diel na VM-kách
|
Pon, 14.05.2007, 8:26 |
|
 |
janoma1
Začínajúci koumák
Registrovaný: Štv, 25.01.2007, 18:28 Príspevky: 105 Bydlisko: LM
|
vrtula sa toči lahko,motot zohriaty na 90c. ked natočim motor tak najprv zapne vetrak.vetrak vypne a potom sa začne točit vrtula od motora.
_________________ Jeep Wrangler Rubicon 2,8CRD
|
Pon, 14.05.2007, 17:40 |
|
 |
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4605 Bydlisko: Hlavná dedina
|
janoma1 píše: ked natočim motor tak najprv zapne vetrak.vetrak vypne a potom sa začne točit vrtula od motora.
To je normalne nato tam je viskospojka ked je teplota motora nízka vrtula sa pomaly točí a čím vyššia teplota ide do otáčok. Skus zohriať motor a potom vypnúť a skúsiť ako s ati točí vrtula, ked kladie odpor viskospojka je ešte OK ak lahko pretočíš je kaputo treba vymeniť 
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Pon, 14.05.2007, 19:55 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|
píšem to aj sem, máš to aj v SS, a máš asi po smrti viskospojku
ešte raz :
pri studenom motore by sa mala vrtuľa na motore dať ľahko pretočiť rukou
(platí teraz, nie keď je vonku mínus 20  )
pri dosť zohriatom motore (teplota cez 100) by sa vrtuľa mala dať rukou pohnúť len veeeeľmi ťažko a ztuha
Ak to tak nie je, tak je viskospojka po smrti a treba ju vymeniť.
|
Uto, 15.05.2007, 8:47 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|