4x4 Club Slovakia http://www.4x4club.sk/forum/ |
|
teplota http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=5&t=1699 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | janoma1 [ Sob, 12.05.2007, 21:30 ] |
Predmet príspevku: | teplota |
NEVIETE MI PORADIT IšIL SOM DOLE KOPCOM A ZRAZU MI TEPLOTA MOTORA IšLA Až NA 110 PRITOM ZIADNA KONTROLKA SA NEROSVIETILA. VYPOL SOM MOTOR A ZA CHVILU NAšTARTOVAL A TEPLOTA UKAZOVALA NORMALNE 90C.PRI TOM SOM ZISTIL ZE SA MI VRTULA OD MOTORA NETOčILA A VETRAKY IšLI NA PLNO.VOPRED DAKUJEM |
Autor: | cico [ Sob, 12.05.2007, 22:12 ] |
Predmet príspevku: | Re: teplota |
janoma1 píše: NEVIETE MI PORADIT IšIL SOM DOLE KOPCOM A ZRAZU MI TEPLOTA MOTORA IšLA Až NA 110 PRITOM ZIADNA KONTROLKA SA NEROSVIETILA. VYPOL SOM MOTOR A ZA CHVILU NAšTARTOVAL A TEPLOTA UKAZOVALA NORMALNE 90C.PRI TOM SOM ZISTIL ZE SA MI VRTULA OD MOTORA NETOčILA A VETRAKY IšLI NA PLNO.VOPRED DAKUJEM TAK NA TO SA SPYTAJ MARTINO-a ![]() ![]() ![]() |
Autor: | cico [ Sob, 12.05.2007, 22:15 ] |
Predmet príspevku: | |
To su tie Jeepky ![]() |
Autor: | cico [ Sob, 12.05.2007, 22:15 ] |
Predmet príspevku: | |
Nic v zlom!!! nie ze sa zas niekto urazi jak ... |
Autor: | MARTINO [ Sob, 12.05.2007, 22:18 ] |
Predmet príspevku: | |
vsak by som aj poradil,ale ked ja mam teplotu vo ,,Farenhaitoch,, tak v rychlosti sa mi nechce rozmyslat kolko to je Celziovych stupnov ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | diesel [ Sob, 12.05.2007, 22:55 ] |
Predmet príspevku: | |
cico píše: Nic v zlom!!! nie ze sa zas niekto urazi jak ... Majitelia bežných ázijských offroadov nás nemôžu uraziť. ![]() Neviem či Martino má skúsenosť zrovna s VM2.5TD. ![]() Janoma, nepíš plz velkými písmenami, zle sa to číta a má to svoj iný význam, ktorý ty asi nechceš použiť. Inak neviem prečo zrovna pri ceste dole kopcom sa mala teplota zdvihnúť. Skôr mi to pripadá ako vada čidla teploty alebo kontaktov konektorov. Alebo nedostatok chladiacej kvapaliny ale to by asi blikla kontrolka. Alebo vadná viskospojka na vrtuli motora. Nemal som ešte podobné problémy tak len tak tipujem. ![]() |
Autor: | Kapo [ Sob, 12.05.2007, 23:21 ] |
Predmet príspevku: | |
diesel píše: cico píše: Nic v zlom!!! nie ze sa zas niekto urazi jak ... Majitelia bežných ázijských offroadov nás nemôžu uraziť. ![]() Vdaka bogu,že sme neni odkázaný len na rumunské a US offiny. Tie večné rozborky a .... ![]() |
Autor: | Martin 4 [ Ned, 13.05.2007, 14:38 ] |
Predmet príspevku: | Re: teplota |
janoma1 píše: NEVIETE MI PORADIT IšIL SOM DOLE KOPCOM A ZRAZU MI TEPLOTA MOTORA IšLA Až NA 110 ............ ....a..... mal si dole tým kopcom zaradenô, alebo vyradenô.....??? |
Autor: | finder [ Ned, 13.05.2007, 16:08 ] |
Predmet príspevku: | |
110 stupnov ci farenhaitov ? 110 farenhaitov je asi 43 stupnov, 110 stupnov 230 farenhatiov ... V autoskole nas ucili ze: -- 2) CHLADIACA SÚSTAVA: Kvapalina, ktorá sa v plášti ohrieva, prúdi do chladiča, kde sa ochladzuje prúdiacim náporom vzduchu. Ochladená sa potom vráti späť do motora a tento dej sa neprestajne opakuje. Kontroluje sa množstvo chladiacej kvapaliny vo vyrovnávacej nádržke medzi ryskami. Vodné čerpadlo je poháňané klinovým remeňom, dbať na to, aby bol správne napnutý . V chladiacej sústave na výstupe z motora je zabudovaný termostat, ktorý automaticky zaisťuje rýchlejšie zohriatie motora na prevádzkovú teplotu 80-90 stupňov. Ako chladiaca zmes sa používa destilovaná voda a nemrznúca kvapalina (Fridex...). Ideálny pomer 1:1. Keď auto stojí, dôjde k prehriatiu chladiacej kvapaliny, nakoľko nie je nápor vzduchu do chladiča. Preto pri teplote 95-97 stupňov termospínač zapne ventilátor chladiča, ktorý ochladí chladiacu zmes v chladiči. Výmena chladiacej zmesi raz za tri roky. Najčastejšie závady v chladiacej sústave: hreje sa chladiaca kvapalina – skontrolujem množstvo chladiacej kvapaliny, skontrolujem napnutie klinového remeňa, skontroluje hadicu za termostatom, ak je studená - tzn., že je zaseknutý alebo vadný termostat, ak je teplá – možné upchatie alebo zamrznutie tesnenia pod hlavou. Chladiaca kvapalina, chladič, ventilátor, temostat, vodné črpadlo --- Takze treba doma skontrolovat to, co si clovek trufne ... Ostatne k automechanikovi ... diesel píše: Inak neviem prečo zrovna pri ceste dole kopcom sa mala teplota zdvihnúť. Skôr mi to pripadá ako vada čidla teploty alebo kontaktov konektorov. Alebo nedostatok chladiacej kvapaliny ale to by asi blikla kontrolka. Alebo vadná viskospojka na vrtuli motora. Nemal som ešte podobné problémy tak len tak tipujem. ![]() Neviem ako diesle, ale normalne benzinove Icko dolu kopcom pri zaradenom stupni zatvori privod paliva, a brzdi, a teplota ide dost razantne dolu, cca na 1/4 ukazovatela, a to aj pri nizkej rychlosti. (prakticka skusenost Tisovec ![]() Pri vyradenom stupni by klesnut mala tiez, uz len naporom vzduchu, aj ked mozno nie na 1/4, teoreticky by sa mohla pohybovat mierne pod polovicou. V zasade neprevadzkujem - vyssia spotreba, opotrebovanie a zbytocne zahrievanie brzd = mozne riziko pri dlhotrvajucom brzdeni z kopca .... |
Autor: | biker [ Ned, 13.05.2007, 17:18 ] |
Predmet príspevku: | |
finder píše: .......Neviem ako diesle, ale normalne benzinove Icko dolu kopcom pri zaradenom stupni zatvori privod paliva, a brzdi, a teplota ide dost razantne dolu, cca na 1/4 ukazovatela....... jak ze tie benzinaky vypnu privod paliva pri brzdenim motorom?? ![]() ![]() ![]() vopred dakujem za vysvetlenie ![]() |
Autor: | finder [ Ned, 13.05.2007, 17:35 ] |
Predmet príspevku: | |
Nejaka spotreba tam asi je, inac by to nemohlo pracovat, ale zrejme tam ide len take mnozstvo paliva, aby sa to udrzalo pri zivote, a toto mnozstvo je asi mensie ako volobezne otacky, nakolko tlak (ci skor kompresiu) robi auto vlastnou energiou, staci tam minimum paliva, na to aby to zilo vlastnym zivotom .. Len spekulujem, neviem presne ako to funguje ... |
Autor: | palo-cherokee [ Pon, 14.05.2007, 8:26 ] |
Predmet príspevku: | |
Vrátim sa k pôvodnej téme tohoto vlákna: ![]() Citácia: VYPOL SOM MOTOR A ZA CHVILU NAšTARTOVAL A TEPLOTA UKAZOVALA NORMALNE 90C. ad 1. 90° je síce normálne, ale 100 (teda presný stred budíka ) je úplne v pohode. Kritické by to bolo od 125, vtedy sa má rozsvietiť kontrolka "CHECK GAUGES" Citácia: PRI TOM SOM ZISTIL ZE SA MI VRTULA OD MOTORA NETOčILA A VETRAKY IšLI NA PLNO. Tomuto dosť dobre nerozumiem, aké vetráky? Pokiaľ viem, tak VM-ko má iba viskospojku a prípadne 1 elektrický vetrák pred ňou. (ale ten majú iba niektoré modely a iba od roku 99 hore) Takže by som povedal, že treba vyskúšať to visko (pri zohriatom motore skús s ním pohnúť, malo by ísť ztuha. Ak ide ľahko, tak je v pr...) A ak je v pr.. tak potom sa mi ozvi ![]() A tiež by som pozrel či je dobre odvzdušnená sústava a prípadne termostat. Ešte je možnosť vodná pumpa. To je taký celkom kazový diel na VM-kách |
Autor: | janoma1 [ Pon, 14.05.2007, 17:40 ] |
Predmet príspevku: | teplopa |
vrtula sa toči lahko,motot zohriaty na 90c. ked natočim motor tak najprv zapne vetrak.vetrak vypne a potom sa začne točit vrtula od motora. |
Autor: | Andrej [ Pon, 14.05.2007, 19:55 ] |
Predmet príspevku: | Re: teplopa |
janoma1 píše: ked natočim motor tak najprv zapne vetrak.vetrak vypne a potom sa začne točit vrtula od motora. To je normalne nato tam je viskospojka ked je teplota motora nízka vrtula sa pomaly točí a čím vyššia teplota ide do otáčok. Skus zohriať motor a potom vypnúť a skúsiť ako s ati točí vrtula, ked kladie odpor viskospojka je ešte OK ak lahko pretočíš je kaputo treba vymeniť ![]() |
Autor: | palo-cherokee [ Uto, 15.05.2007, 8:47 ] |
Predmet príspevku: | |
píšem to aj sem, máš to aj v SS, a máš asi po smrti viskospojku ešte raz : pri studenom motore by sa mala vrtuľa na motore dať ľahko pretočiť rukou (platí teraz, nie keď je vonku mínus 20 ![]() ![]() pri dosť zohriatom motore (teplota cez 100) by sa vrtuľa mala dať rukou pohnúť len veeeeľmi ťažko a ztuha Ak to tak nie je, tak je viskospojka po smrti a treba ju vymeniť. |
Stránka 1 z 2 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |