Dnes je štvrtok 2. mája 2024, meniny má Žigmund a zajtra Galina
|
Stránka 1 z 1
|
[ Príspevkov: 6 ] |
|
Autor |
Správa |
rustycj
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 27.05.2008, 18:49 Príspevky: 692 Bydlisko: TN
|
Ako sa da z tohto motora vymacknut viac koni? Viete niekto znaly poradit?
Podla specs ma napr. 4.0 pri nizsej kompresii a stroku pomaly o polovicu viac koni (115 vs. 185 hp).
Cim to dosiahli? Ciste len vec vstrekovania a restriktivneho karburatoru alebo aj podstatne ostrejsia vacka u 4.0?
Alebo cca kolko koni ma 4.0 pri cca 3200 ot/min? (krivky priebehu hp sa mi nepodarilo najst)
|
Pon, 09.09.2013, 9:10 |
|
|
romo11
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 18.03.2007, 10:25 Príspevky: 1808 Bydlisko: Bratislava
|
určite tam bude mať vplyv aj pomer vŕtanie/zdvih piestov. Kluka a ojnice z 4,2 sa používahú na stavbu strockera kedy sa montujú do bloku 4,0 a s najväčším výbrusom sa dosiahne objem okolo 4,7 litra takaže tá 4,2 musí mať podstatne väčší zdvih. Ďalšia vec kompresia aká je u 4,2 a 4,0?
_________________ Jeep Grand Gherokee WJ 4,7 V8 Limited QadraDrive + LPG
|
Pon, 09.09.2013, 11:01 |
|
|
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4310 Bydlisko: ZA
|
No 258 je taky trochu "nestastny" motor uz len tym ze sa objavil v tej deobe kedy sa objavil. Nie je to sice ziaden zazrak a s relativne malou kompresiou je postaveny na podradne benziny, ale jeho prapovodna karburatorova verzia mala viac ako 115 koni. Lenze potom prisla doba emisna a s nou slavny "riadeny" karburator Carter BBD s hromadou podtlakov a inych nezmyslov, k tomu Pulse Air emisny system...... Ak chces zachovat povodny motor v celku, tak vymena karburatora za iny (alebo degradacia cartera na klasiku (inak aj "Je treba zabit Cartera" ) Alebo po malych upravach hlava zo 4.0 (AMC242) aj so vstrekovanim Alebo urobit 2v1 (242+258)=stroker
|
Pon, 09.09.2013, 13:06 |
|
|
rustycj
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 27.05.2008, 18:49 Príspevky: 692 Bydlisko: TN
|
podla jeeptech ma 258 vyssiu kompresiu ako 4.0. cim je 4.0 hlava lepsia od 258-vej? cize vo vackach nie su podstatne rozdiely?
|
Pon, 09.09.2013, 14:37 |
|
|
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4310 Bydlisko: ZA
|
rustycj píše: podla jeeptech ma 258 vyssiu kompresiu ako 4.0. cim je 4.0 hlava lepsia od 258-vej? cize vo vackach nie su podstatne rozdiely? kompresia 258 sa postupne menila od 8,8 po skoro 9,2 242 ma inu hlavu (ine kanaly aj komora) inu vacku (profil) silnesi blok.... v priebehu vyvoja su 4 druhy hlavy na 242 kompresia od 8,35 az po 8,8
|
Pon, 09.09.2013, 16:36 |
|
|
ORC
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 30.05.2007, 10:04 Príspevky: 574 Bydlisko: Bratislava
|
Minuly tyzden sme sa zabavali s jednou 258ckou v YJ. Vyhodili sme Carter karburator aj s jeho hadickami a kablikmi, vyhodili sme cely Pulse air emisny system aj s vyfukom. Namontovali sme obycajny Weber 34/34 DGEV + upraveny Borla vyfuk zo 4-litra (na seriove zvody). Pri nastavovani a merani sa nam vykon hybal od 130 do 150 HP. Nakoniec pri pretryskovani a nastaveni optimalnej zmesi sme sa ustalili na 139HP a 310Nm. Priznam sa ze sme cakali trochu lepsie hodnoty ale vzhladom na vek a stav konkretneho motoru je to celkom ok. A hlavne to funguje, startuje a ide aj s 35" kolesami.
_________________..všetko pre váš OFF ROAD. www.offroad24.sk , orc@orc.skIronman4x4, Rugged Ridge, Asfir, ARB, AEV, SafariSnorkel, BullFace, Dick Cepek, Mickey Thompson, JamesBaroud, IPF, Pro Comp, Bushranger, FoxShox, Eibach, Misutonida, Delta4x4, AVM, ...
|
Pon, 09.09.2013, 18:04 |
|
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Príspevkov: 6 ] |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|