Dnes je štvrtok 29. mája 2025, meniny má Vilma a zajtra Ferdinand
Autor |
Správa |
KUBIK
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 19.03.2007, 14:55 Príspevky: 768 Bydlisko: PU - PB
|
Chcle by sojm sa spýtať či by ste mi vedeli povedať niečo o Jeep Cherokee 2,5 l benzín, chcel by som ho kúpiť ale neviem nič bližčie o Cherokee. Je to rok výroby 10/93 a chcle by som vedieť aký to má podvozok, polosi, či je to dobré auto do terénu ako to prípadne zdvihnúť, aké gumy atď. Dik za príspevky
presunul som to do jeepu lebo to nieje všeobeného charakteru ale jednoznačne značkovo orientované diesel
_________________ Nissan Patrol Y61 4.2TD Only Black
|
Ned, 17.06.2007, 20:33 |
|
 |
dado
Legenda Offroadu
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3010 Bydlisko: Rimavská Sobota
|
Motor je skrateny 4,0I 6. 2,5 benzin nic moc, spotreba nepatrne nizsia oproti 4,0I6. Osobne by som 2,5 nebral. Viac popytaj v sekcii jeep, mozno ho niekto ma.
Ak vies rusky padnu ti vhod tieto stranky:
http://www.jeep.auto.ru/Cherokee/engines/info.htm
Nic viac nikde nenajdes.
|
Pon, 18.06.2007, 6:46 |
|
 |
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
2.5 benzín je dosť málo rozšírený motor. tu ho má len MARTINO. Do terénu je dobrý vysoký krútiaci moment. A to má diesel rovnakého obsahu alebo 4L benzín. Podvozok je rovnaká klasická overená koncepcia u všetkých XJ.
_________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran
|
Pon, 18.06.2007, 6:53 |
|
 |
MARTINO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 20:45 Príspevky: 3143 Bydlisko: VYCHOD PO
|

diesel píše: 2.5 benzín je dosť málo rozšírený motor. tu ho má len MARTINO. Do terénu je dobrý vysoký krútiaci moment. A to má diesel rovnakého obsahu alebo 4L benzín. Podvozok je rovnaká klasická overená koncepcia u všetkých XJ.
Takže ak možem ,potvrdzujem čo povedali ,,majstri,, //važne  // predo mnou  Ale z mojich postrehov: 2,5 benzin ,spotreba cca ako u 4litra ,poviem pravdu ani velmi nesledujem,použivam ho len na vikendovky na ryby a pod,ale gumy MT 235/75/15 možno 12l-13l  neviem  no čo sa tyka motora ,nema problem potiahnut ,resp. treba davat pozor na prehriatie pri zataženi,na čo som ja doplatil ,ale v podstate to bola moja chyba ,teraz pri naslednej oprave som dal von termostat nech to chladi,predsa chladič je ešte kryty klimovym chladičom,tak čo by myslim ešte pomohlo je odvetranie motora cez otvory na kapote ,čo sa tu už riešilo.No podvozok je určite stejny ako u inych ,,čerov,, a veci do motora pozhanaš cez Simix alebo RDR len treba cca tyžden čakat.Je otazkou ako chceš autičko použivat Ty ,bud na denne jazdenie alebo len občas resp. kolko km najazdiš mesačne.Vyhodou je ,že vojdeš poistkou do do obsahu 2,5 ale osobne možno predsa teraz by som bral 4,0 liter je to len na Tebe.Sedel som v 4 litry a ten tah a rozdiel je citit,zase myslim ,že večšinou boli automaty  tak tolko odo mna ak chcš ešte niečo tak sa pytaj 
_________________My car is Cherokee-Jeep Grand Cherokee ! 5,2 V8,MT Goodrich,3"liftik,CB,gurtna a dobra duša za volantom. ložiska a prislušenstvo http://www.martino-eshop.sk
|
Pon, 18.06.2007, 9:24 |
|
 |
GaboSB
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 11.10.2006, 22:19 Príspevky: 885 Bydlisko: Šoma - východ SR
|
Martino, ale dúfam že si pozrel aj tu viskoznu spoječku na ventilátore, lebo tá sa mi zdala v Tisovci príliž slabo zopnutá na to ako bol motor prehriaty. Tam určite nebol termostat na vine ale tá spojočka, tomu ver. Ja som na svojej Vitare pekne krásne natvrdo spojil, lebo to v horúcich časoch tiež vychádzalo vysoko do bodu varu. Od vtedy však žiadnyy problém. 8)
_________________"Každý z nás je len taký človek, ako vníma a posudzuje iných ľudí okolo seba." https://www.youtube.com/channel/UCI80j8 ... y0FyRKt0Xg
|
Pon, 18.06.2007, 15:46 |
|
 |
KUBIK
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 19.03.2007, 14:55 Príspevky: 768 Bydlisko: PU - PB
|
Dik za rady. Ja to chcem čisto len na offroad, pripádne občas na chatu alebo na polovačky. A stým podvozkom je to ako, v predu má pružiny a vzadeu listové perá alebo ako to je? No ja by som kúpil 4L alel musel by to byť manuál, alebo ako čo mýslíte čo je lepšie. Počul som že manuál je lepší ako automat, s tým termostatom je to dobrá vec aj ja som ho vihodil s troopíka. A chcel by som ho aj trošku drsnejšie upraviť, takže ako je to s polosami a tak pod. vydrží to aj tažký terén?
_________________ Nissan Patrol Y61 4.2TD Only Black
|
Pon, 18.06.2007, 16:06 |
|
 |
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
Podvozok tak ako píšeš...vpredu pružiny...vzadu listy. Poloosy a diferáky dá sa povedať že držia tak do rozmeru 31" pneu. Nevýhody automatu ti vysvetlí Andrej.  Jedinú výhodu automatu vidím v jeho shopnosti plynulo podradiť v tiahlých stúpaniach keď dochádza para. Nebudem ti radiť 2.5TD(aj keď tomu motoru stále verím) lebo je to obrovská lotéria ísť do tak háklivého motora...ktorý spravidla niekto predtým doku...sral. Na všetky otázky ale nájdeš odpovede v jeep sekciách tu alebo českých offroad fór.
_________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran
|
Pon, 18.06.2007, 19:37 |
|
 |
Jacko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 23:07 Príspevky: 907 Bydlisko: EU
|
diesel píše: Podvozok tak ako píšeš...vpredu pružiny...vzadu listy. Poloosy a diferáky dá sa povedať že držia tak do rozmeru 31" pneu. Nevýhody automatu ti vysvetlí Andrej.  Jedinú výhodu automatu vidím v jeho shopnosti plynulo podradiť v tiahlých stúpaniach keď dochádza para. Nebudem ti radiť 2.5TD(aj keď tomu motoru stále verím) lebo je to obrovská lotéria ísť do tak háklivého motora...ktorý spravidla niekto predtým doku...sral. Na všetky otázky ale nájdeš odpovede v jeep sekciách tu alebo českých offroad fór. No v podstate Diesel povedal všetko.Ja mám tiež 2,5TD a už som riešil motor,ale zatial som velmi spokojný-nechcem to prechváliť-inak spotreba na pneu 235-75 R15 po meste 10-11L , mimo 7-8L a v teréne som zatial zistil do 13L.Je pravda,že do v teréne som opatrný.Inak je to stará dobrá klasická krabica a to sa ráta. 8)
|
Pon, 18.06.2007, 19:48 |
|
 |
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
moja anabáza s motorom je v jeep sekcii...ale odvtedy mi motor nebeží ale si slastne pradie.  ťuk ťuk ťuk....aby som to nezakríkol.
Inak nepoznám nikoho so štvorlitrom a manuálom v ale musí to byť pecka v teréne v XJ. 
_________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran
|
Pon, 18.06.2007, 19:57 |
|
 |
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4605 Bydlisko: Hlavná dedina
|
No presne ako vyšie uvedené. 4l a manuál sa montoval do wranglera jedine. Ináč ak 4l a viac tak jedine automat. Výhody ako povedal diesel, odskúšané, chodí to fajn. Nevýhody, kurefský výkon na prdeli a ked jazdíš iba 2WD treba set sakra opatrne, je to dosť o hubu robiť riadený šmyk nebodaj ked sa don dostaneš, automat je blbý a hodne na hovbeles sa to riadi, odskúšané na vlastných plechoch.
Možno viacej by k tomu povedali chalani z ORC čo jazdili súťažne 4l. Prípadne budem ja sosať info.
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Pon, 18.06.2007, 20:25 |
|
 |
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
Andrej píše: 4l a manuál sa montoval do wranglera jedine..
rusáci píšu, že občas aj do XJ 4L.
_________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran
|
Pon, 18.06.2007, 20:54 |
|
 |
KUBIK
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 19.03.2007, 14:55 Príspevky: 768 Bydlisko: PU - PB
|
V tom jeepe je 2,5 benzín, je to asi nejaký podobný motor ako som mal v troopíku aj ked to bola 2,6. A keby som tam dal cca 33 alebo 35 pneu, myslíte že tie polosi a diferák vydrží? Chcem s toho spraviť poriadnu káru.

_________________ Nissan Patrol Y61 4.2TD Only Black
|
Pon, 18.06.2007, 20:56 |
|
 |
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
Ak tam dáš tie rozmery...auto zlenivie a výkon motora nebude stačiť na poškodenie poloosí resp difov počas záberu...jedine snáď pri prudkýh doskokoch počas brzdenia motorom na redukcii. Ale ak stratu sily trakcie skompenzuješ zmenou prevodov tak to kríže/poloosy/zuby satelitov dlho nevydržia.
_________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran
|
Pon, 18.06.2007, 21:02 |
|
 |
KUBIK
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 19.03.2007, 14:55 Príspevky: 768 Bydlisko: PU - PB
|
Ozaj a ako je to z úzavierkami alebo samosvormy má cherokee niečo také ?
_________________ Nissan Patrol Y61 4.2TD Only Black
|
Pon, 18.06.2007, 22:12 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|
Jacob píše: Ozaj a ako je to z úzavierkami alebo samosvormy má cherokee niečo také ?
uzavierky ? ked namontujes tak ma
samosvor - ano aj nie, podla typu
|
Pon, 18.06.2007, 22:50 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|