4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

Vibracie jak hovado
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=5&t=2206
Stránka 1 z 3

Autor:  pal [ Uto, 24.07.2007, 22:37 ]
Predmet príspevku:  Vibracie jak hovado

Chalani, poprosim o radu. Sem-tam, ked sa vsetky vôle a jamy stretnu v idealnom case,mieste a rychlosti, rozkmitaju sa mi strasne predne kolesa spolu s volantom. Musim az zastavit aby to ustupilo. daval som to za vinu malemu zaklonu osi riadenia kolesa. Ale asi to bude slabym tlmicom riadenia. Mam tam nejaky taky zltej farby, ale asi to IM nebude. Tak aby som naisto vedel ci je to tym, ked ho uz mam kupovat...

Autor:  Karlito [ Uto, 24.07.2007, 23:07 ]
Predmet príspevku: 

geometria - zbiehavosť/rozbiehavosť....
ohnutý disk....

-ka-

Autor:  pal [ Uto, 24.07.2007, 23:40 ]
Predmet príspevku: 

mno najskor sami to miesto zbiehnia rozbiehalo. Ale som nadstavoval.
Ale ako to je s nadstavovanim. Origo hodnota sa uvadza uhol zbiehavosti. Len neviem ci to plati iba pre origo velkost pneu, alebo aj pre vacsie pneu. Ci netreba potom nadstavit taky istu zbiehavost v milimetroch na 33´´ ako na 39´´ pneu...
Ale uz som pre istotu objednal 2x rubicon expres tlmice na riadenie. Musel som sa rychlo rozhodnut. No nekupto - 32 USd 8)

Autor:  Karlito [ Uto, 24.07.2007, 23:45 ]
Predmet príspevku: 

uhol zostava rovnaky ale mm sa na dlhšom ramene menia... lenže disky máš furt robnaké, nie?

-ka-

EDIT: nič nenastavuj, daj säť 33 a nič nebude triasť - to by mohli a asi aj robia tie hovadsky ´tažké gumy, sa rozkmitajú!

Autor:  peterB [ Uto, 24.07.2007, 23:55 ]
Predmet príspevku: 

No podla mna to nieje urcite geometriou ani ohnutym diskom - obe som zazil vo velkej miere na Tisovci ale takedo daco to nerobi ... skor tlmic riadenia ...

Autor:  pal [ Str, 25.07.2007, 0:33 ]
Predmet príspevku: 

Najskor som mal zlu zbiehavost, to mi rozkmitalo kola hned ako som prekrocil 50km/h
nadstavil som to ako-tak, a uz to robi iba niekedy. Ale zasa ked idem po polnej ceste, tak nerovnosti dost citim na volante. a to mam aj uhol tyce riadenia dost maly.
disky su vyvazene, vsetko ok. Ked pridu domov tlmice budem mudrejsi.

Autor:  pal [ Str, 25.07.2007, 0:41 ]
Predmet príspevku: 

Karlito píše:
uhol zostava rovnaky ale mm sa na dlhšom ramene menia... lenže disky máš furt robnaké, nie?

-ka-

EDIT: nič nenastavuj, daj säť 33 a nič nebude triasť - to by mohli a asi aj robia tie hovadsky ´tažké gumy, sa rozkmitajú!


Disky mam druhe ET-35. Ale gumy niesu protektory. tu zbiehavost pozriem este raz veru.
Premyslam ci nemoze robit galibu ta moja ohybana spojovacka. Ale zasa priemer steny rury je skoro 9mm!
Obrázok

Autor:  biker [ Str, 25.07.2007, 1:01 ]
Predmet príspevku: 

Pal: by som povedal ze to je tym tlmicom. niekde som videl taky tlmic riadenia aj so strunou takze tlmil na obidve strany... ale nevim kde na fore som to videl... :?
teraz tam budes davat obidva tie tlmice riadenia?
a 32USD je including delivery to SVK? alebo... ? :wink:

Autor:  diesel [ Str, 25.07.2007, 6:22 ]
Predmet príspevku: 

Vitaj v klube Death Wobble uživatelov. :-D Mne sa to objavilo ešte na starom XJ 2.1TD a odstránil som to.

tu je to dostatočne rozobraté:

http://www.4x4nazory.cz/phpBB2/viewtopic.php?t=2277

http://www.offroad.cz/modules.php?name= ... la&start=0

Tlmič určite vynechaj...aj s demontovaným sa nesmie DW objaviť! Najprv treba odstrániť príčinu DW a potom prípadne posudzovať stav tlmiča. Keď si prečítaš oba odkazy až do konca budeš v obraze.

Autor:  Andrej [ Str, 25.07.2007, 8:53 ]
Predmet príspevku: 

diesel píše:
Vitaj v klube Death Wobble uživatelov. :-D


Tak tak presne ako píše dieselko, mne to urobilo ked sa trochu blokol brzdič v 60 no desná sranda udržať auto.
Odvtedy ticho ale po lifte sa uvidí či sa zopakuje

Autor:  pal [ Str, 25.07.2007, 9:31 ]
Predmet príspevku: 

No dokelu, death wobble. To je ako zo starwars.
Vsetko prstudovane, ale sice jeden dotaz ohladom zaklonu. Ja mam zaklon nadstaveny podla geometrie kardanu. Aby to bolo suose. Ked zmenim zaklon, meni sa aj suosovost. Nebude jej to potom vadit?
Kazdopadne pojdem postudovat tie zvyslaky, uvidimna co pridem. Zatial dik.

2 biker: Nie to je bez, ale znami sa vracuju z CA, tak mi donesu nejake souveniry, heheh. A chcem tam dat radsej dva, nech som komfortnejsi.

Autor:  Karlito [ Str, 25.07.2007, 12:36 ]
Predmet príspevku: 

pal píše:
Ja mam zaklon nadstaveny podla geometrie kardanu. Aby to bolo suose. Ked zmenim zaklon, meni sa aj suosovost. Nebude jej to potom vadit?


Asi som presne nepochopil myšlienku, ale súososť je dôležitá (teda uhol) prírub výstupu z prevodovky a príruby difu. Uhol, čo je medzi tým (ak to nie je extrém) kardan poberie. Ale tie príruby +/- 3° tuším!!!

-ka-

Autor:  pal [ Str, 25.07.2007, 16:20 ]
Predmet príspevku: 

Ono v predu mam dvojity kriz na strane rozvodovky. Preto by kardan mal do diffu vstupovat priamo. Teda -2,5 stupna v smere otacania kolies.
Zvyslaky som omrkval, prave koleso ma volu v smere zvyslice. Do bokov nema... Moze vadit aj to?

Autor:  diesel [ Str, 25.07.2007, 16:40 ]
Predmet príspevku: 

pal píše:
prave koleso ma volu v smere zvyslice. Do bokov nema... Moze vadit aj to?


vôla v zvislákoch sa dosť ťažko identifikuje. Na DW by vôla v zvislákoch v smere hore-dole priamy vplyv nemala mať ale svedčí to skôr že tam bude aj bočná vôla ale ty si ju nezistil. dobre by som ich premazal(ak sú s mazničkami)...po pojazdení sa následne uvolní prípadná hrdza a ak tam skrytá vôla je tak teraz sa prejaví naplno a výrazne.(vlastná skúsenosť :-D )

Ten sklon kardanu žial treba asi nájsť kompromis medzi záklonom a zalomením. Nieje určite dobré zamerať sa len na zalomenie na úkor záklonu. Záklon má tiež velký podiel na náchylnosť na DW. So zlým záklonom sa DW prejaví už pri menších vôlach. Správny záklon naopak posúva prah začiatku DW ďalej. S tým zalomením by som išiel do krajnej možnosti uhlovej tolerancie v prospech lepších hodnôt záklonu.

Autor:  RADOFFROAD [ Str, 25.07.2007, 18:15 ]
Predmet príspevku: 

necital som to cele , tak sorry , ak poviem, co uz niekto povedal

1) zaklon zvisleho capu je sväty !! (3-5 st) = ten je nad vsetkym !

dovod vibracii ako boli popisane :

- disky
-pneu
-tlmic riadenia (ak je vsak ostatne v poriadku , nemoze to robit ani bez neho)

konkretny pripad :

GR 33x12,5 ET -20 vibracia, ze som musel zastavit na krajnici lebo som to nemohol udrzat na ceste

bez odstranenia vady sme naschval dali IM FOAM CELL tlmic riad. = zmizlo to minimalne o 70% (teda tlmic riad. dokaze vela zachranit) volantom vsak triaslo stale , ale uz sa auto tak nerozvibrovalo (logicke)

vada bola : krive disky , vole v capoch , vola v lozisku kolesa

kazda dalsia vola v capoch , ulozeniach , panhardke atd vsetko len zhorsuje

osobne si myslim, ze zaklon zvisleho capu sam osebe toto nesposobi (ale ak je aj ten zly, logicky to zvyrazni)

je velmi dolezite pri pouziti extremnych diskov mat naozaj vsetky ulozenia, capy, loziska a geometriu v poriadku = inak je to samovrazda

a sme pri tom, ze vymena kolies za "nadrozmerne" obvykle nekonci len investiciou do samotnych kolies

Stránka 1 z 3 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/