Tak postupne, nakoľko som mal dve ZJ 4l a 5,2 a WJ 4l
Glad28 píše:
1. Skoro všetky zj sú z quadra track tak to asi budem musieť kúpiť s tou prevodovkou a bude potom problém to prerobiť na selec track ? Asi treba meniť aj rozvodovku , ale viete mi povedať aspoň orientačnu cenu prestavby ?
Áno okrem dieselu majú všetky quadra-trac (249). Teda ak to nevymenil niekto na aute za selec-trac (242)
prerobiť to nie je problém, ak sa zadarí tak pasuje bolt on ale musí byť 242 zo ZJ teda v našich končinách za posledných 15r to bolo len na jednom aute, ináč sa robí swap 2v1 teda kompát 249 a 242.
Cena záleží čo všetko bude treba meniť na rozvodovke, ak budeš robiť full repas a bude vymlátený planetový kôš pre rýchle 4x4 tak to môže ísť do penazí.
Ináč ak s tým plánuješ len OFF tak nad 242 ani neuvažuj, dá sa ale je tu xy ludí čo ju v teréne utýrali nakoľko je to jedna z najslabších rozvodoviek.
Osobne by pri fun aute šiel do Komand-trac (231) kde je predok radený aj na polnej 4x4x natvrdo, nevýhoda na ceste jazdíš stále na zadok aj v suchej zime, ale to jazdil aj na 5,2 z 242 bez problémov. Problém 231, neviem či ide swap z 249. Podľa toho aké ZJ kúpiš teda ročník máš v tom aute dve prevodovky a podľa nich potrebuješ vstupnú hriadeľ na rozvodovku.
Glad28 píše:
2. Do budúcna plánujem uurčite uzávierky diferencialov no čo som čítal najlepšie asi mechanicku napr OX . Riešiť vôbec pri kúpe typ naprav, diferencialov? Lebo vôbec neviem nejaké rozdiely medzi nimi. Čiže da sa dať uzávierka do každej nápravy , diferencialu? Je nutné nejaký typ preferovať ?
Tak áno uzávieka OX je fakt kus železa a skôr utrháš poloos, alebo prevod ako zničíš uzávierku.
Tu je trochu problém, nakoľko WJ aj Zj 5,2 po 96r a 5,9 majú zadnú nápravu dosť bastel v podobe hliníkového obalu, síce ostatok je masívny, nakoľko je použití z rádovo vyššej nápravy, tak zrovna ten hlinikáč to degraduje, a bežná vez sú pretočené misky v uloženiach či utrhnutá klema držiaca ložisko. Čo sa týka uzávierky OX viem, že sme montovali do jednej 5,2 dozadu do tej hliníkovej, ale to sa menili aj prevody a bola to dosť veľká honička, to dať dohromady.
Z tohto pohľadu je najjednoduchšia náprava D35 pri 5,2 od 93-96roka. Nakoľko je použitá kade tade v modeloch, teda dostupnosť dielov, uzávierok, HD polosí a pod. ale je slabšia čosi ako HD44.
Ono dávať uzávierku bez zmeny prevodov je hovadina, takže pred tým si ujasni na aké papuče to chceš postaviť, ináč budeš uzávierku kupovať 2x
Glad28 píše:
A len taká podotazka je možné.dať uzavierky diff aj ak by auto prípadne malo quadra track ? Či je nutné mat selec track ?
Je to jedno pokiaľ ju máš manuálne ovládanú, najme tú prednú.
Ale v zásade na 80% vecí Ti bohate stačí aby boli všetky 4 kolesá na povrchu a kríživý podvozok, Tým z rozumom vyriešiš veľa. Potom zadná uzávierka. Potom skôr predný naviják a až v poslednom rade predná uzávierka.
Glad28 píše:
3. Zaujal ma aj pohon pri wj quadra drive no po toľkých rokoch by uz nemusel fungovať ako ma. No myslíte si ze aj tento pohon je do ťažkého terénu v pohodepohode ?
WJ je skôr SUV, drať v teréne sa dá, ale jeho údržba je náročnejšia ako pri jednoduchom ZJ, odhliadnuc od leketriky, tak na WJ je malý výber podvozkových liftov (myslím tých kvalitných), lameli vo Vari-lock sú spotrebách a po 200 tisc km sú poväčšinou po smrti, výmena sa rovná skoro kúpe uzávierky. Vzadu je hliníková HD44 ako pri ZJ. Pokiaľ je to nové tak to funguje skvelo, ale ber tak že vymyslené pre SUV nie do ťažkého terénu, kde sa to rýchle opotrebuje. Pre poľovníka fajn voľba.
A čo sa týka motorizácie tak za mňa
1. ZJ 4l - najideálnejšie starší ročník - jednoduché, pomerne málo elektriky, spoľahlivé, áno výkon nie je oslnivý, ale naučí ťa to jazdiť.
2. ZJ 5,2 ideál starší ročník pre viď vyššie, a kvôli oceľovej D35.
3. WJ je jedno či 4l, alebo 4,7 každé má čosi do seba, ale oproti ZJ spústa elektriky, špecifický podvozok atď..
4. ZJ 5,9 - toto bolo postavené ako čisté SUV z výkonným motorom, v tej dobe top auto, a vzhľadom na vyrobený počet aut, ak by to mal tak jedine ako sériu, a nedral to v teréne.
Mám WJ-4l, a úprimne nejako to nedrancujem v teréne, bol par krát sa povoziť tak light, auto prejde veľa a to mám iba 2" podvozok, zmenné ramená atď. Ale viac to využívam na ťahanie lode. ináč to stojí pred barákom, nakoľko na bežné vozenie mám bruchoplaza trochu úspornejšieho.
A ešte drobnosť je jedno aký model kúpiš ale musí mať v poriadku automat, čo pri ZJ začína byť rarita po toľkých namlátených km a servise na SK, Pri WJ je to zatiaľ trochu lepšie. Čiže kľudne sa môže stať že lacno kúpiš a do pol roka budeš robiť repas automatu, takže kľudne rátaj tak 1000 a viac eurodukátov za repas prevodovky. A keby to mal drať v teréne tak by uvažoval o HD lamelách a pod, kvôli životnosti.
O každom modely je tu popísaného mrte, stačí hľadať a prelúskať sa tým.
Názor si musíš urobiť sám, ma čo to chceš a kam to chceš dotiahnuť, ale bude to stáť viac ako cena vozidla za ktorú ho kúpiš.
A.
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny
Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S
EX Honda Civic 1,5 VVTI
EX JGCH 4l - trochu off
EX JGCH 5,2l - cestná leštenka
email:
andrej.durda@gmail.com