Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Štv, 28.03.2024, 16:31
Dnes je štvrtok 28. marca 2024, meniny má Sona a zajtra Miroslav




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 7 ] 
 Vymena jeep grand cherokee wk za wj alebo zj , názory +otázk 
Autor Správa
Čumil

Registrovaný: Uto, 30.01.2018, 0:20
Príspevky: 4
Odpoveď s citáciou
Nakoľko som si pred nejakým časom kúpil grand cherokee wk 2007 trojliter a plánoval som ho viac do terénu ako na ccesty ale podarilo sa mi ho predať nakoľko som neplánoval nejaký.veľký terén a myslel som si ze mi to bude stačiť . No offroadenie ma chytilo nnaplno a uz by som chcel aj nnejaké zrazy a aj ťažší tterén a hlavne nejakú v8.
No neviem sa úplne rozhodnúť medzi jeep grand cherokee wj 4,7 alebo zj5,2 alebo 5,9

Oba sa cenovo modely sa cenovo pohybujú podobne no skúste mi poradiť co je lepšie na dďalšie úpravy.

Osobne som skôr naklonený pre kúpu zj no tam by som potreboval si ujasniť niekoľko veci. Vzhľadom na to že drvivá väčšina sa predávajú s prevodovkou quadra track co osobne do budúcna pri upravach asi budem chcieť meniť za selec track nakoľko chcem to mať napevno priradeny predok.
Preto niekoľko základných otázok.:Chehták:
1. Skoro všetky zj sú z quadra track tak to asi budem musieť kúpiť s tou prevodovkou a bude potom problém to prerobiť na selec track ? Asi treba meniť aj rozvodovku , ale viete mi povedať aspoň orientačnu cenu prestavby ?

2. Do budúcna plánujem uurčite uzávierky diferencialov no čo som čítal najlepšie asi mechanicku napr OX . Riešiť vôbec pri kúpe typ naprav, diferencialov? Lebo vôbec neviem nejaké rozdiely medzi nimi. Čiže da sa dať uzávierka do každej nápravy , diferencialu? Je nutné nejaký typ preferovať ?

A len taká podotazka je možné.dať uzavierky diff aj ak by auto prípadne malo quadra track ? Či je nutné mat selec track ?

3. Zaujal ma aj pohon pri wj quadra drive no po toľkých rokoch by uz nemusel fungovať ako ma. No myslíte si ze aj tento pohon je do ťažkého terénu v pohodepohode ?

To je asi taký zaklad co vedieť pred kúpou aby sa to dalo následne upravovať podľa mojich predstáv. Následne keď nejaký kúpim tak úpravy pojdu do oodborných ruk nakoľko som pomerne laik v tomto. :?:

Ďakujem veľmi pekne :D


Ned, 21.06.2020, 23:40
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47
Príspevky: 4612
Bydlisko: Hlavná dedina
Odpoveď s citáciou
Tak postupne, nakoľko som mal dve ZJ 4l a 5,2 a WJ 4l

Glad28 píše:
1. Skoro všetky zj sú z quadra track tak to asi budem musieť kúpiť s tou prevodovkou a bude potom problém to prerobiť na selec track ? Asi treba meniť aj rozvodovku , ale viete mi povedať aspoň orientačnu cenu prestavby ?


Áno okrem dieselu majú všetky quadra-trac (249). Teda ak to nevymenil niekto na aute za selec-trac (242)
prerobiť to nie je problém, ak sa zadarí tak pasuje bolt on ale musí byť 242 zo ZJ teda v našich končinách za posledných 15r to bolo len na jednom aute, ináč sa robí swap 2v1 teda kompát 249 a 242.
Cena záleží čo všetko bude treba meniť na rozvodovke, ak budeš robiť full repas a bude vymlátený planetový kôš pre rýchle 4x4 tak to môže ísť do penazí.
Ináč ak s tým plánuješ len OFF tak nad 242 ani neuvažuj, dá sa ale je tu xy ludí čo ju v teréne utýrali nakoľko je to jedna z najslabších rozvodoviek.
Osobne by pri fun aute šiel do Komand-trac (231) kde je predok radený aj na polnej 4x4x natvrdo, nevýhoda na ceste jazdíš stále na zadok aj v suchej zime, ale to jazdil aj na 5,2 z 242 bez problémov. Problém 231, neviem či ide swap z 249. Podľa toho aké ZJ kúpiš teda ročník máš v tom aute dve prevodovky a podľa nich potrebuješ vstupnú hriadeľ na rozvodovku.


Glad28 píše:
2. Do budúcna plánujem uurčite uzávierky diferencialov no čo som čítal najlepšie asi mechanicku napr OX . Riešiť vôbec pri kúpe typ naprav, diferencialov? Lebo vôbec neviem nejaké rozdiely medzi nimi. Čiže da sa dať uzávierka do každej nápravy , diferencialu? Je nutné nejaký typ preferovať ?


Tak áno uzávieka OX je fakt kus železa a skôr utrháš poloos, alebo prevod ako zničíš uzávierku.
Tu je trochu problém, nakoľko WJ aj Zj 5,2 po 96r a 5,9 majú zadnú nápravu dosť bastel v podobe hliníkového obalu, síce ostatok je masívny, nakoľko je použití z rádovo vyššej nápravy, tak zrovna ten hlinikáč to degraduje, a bežná vez sú pretočené misky v uloženiach či utrhnutá klema držiaca ložisko. Čo sa týka uzávierky OX viem, že sme montovali do jednej 5,2 dozadu do tej hliníkovej, ale to sa menili aj prevody a bola to dosť veľká honička, to dať dohromady.

Z tohto pohľadu je najjednoduchšia náprava D35 pri 5,2 od 93-96roka. Nakoľko je použitá kade tade v modeloch, teda dostupnosť dielov, uzávierok, HD polosí a pod. ale je slabšia čosi ako HD44.

Ono dávať uzávierku bez zmeny prevodov je hovadina, takže pred tým si ujasni na aké papuče to chceš postaviť, ináč budeš uzávierku kupovať 2x

Glad28 píše:
A len taká podotazka je možné.dať uzavierky diff aj ak by auto prípadne malo quadra track ? Či je nutné mat selec track ?


Je to jedno pokiaľ ju máš manuálne ovládanú, najme tú prednú.

Ale v zásade na 80% vecí Ti bohate stačí aby boli všetky 4 kolesá na povrchu a kríživý podvozok, Tým z rozumom vyriešiš veľa. Potom zadná uzávierka. Potom skôr predný naviják a až v poslednom rade predná uzávierka.


Glad28 píše:
3. Zaujal ma aj pohon pri wj quadra drive no po toľkých rokoch by uz nemusel fungovať ako ma. No myslíte si ze aj tento pohon je do ťažkého terénu v pohodepohode ?


WJ je skôr SUV, drať v teréne sa dá, ale jeho údržba je náročnejšia ako pri jednoduchom ZJ, odhliadnuc od leketriky, tak na WJ je malý výber podvozkových liftov (myslím tých kvalitných), lameli vo Vari-lock sú spotrebách a po 200 tisc km sú poväčšinou po smrti, výmena sa rovná skoro kúpe uzávierky. Vzadu je hliníková HD44 ako pri ZJ. Pokiaľ je to nové tak to funguje skvelo, ale ber tak že vymyslené pre SUV nie do ťažkého terénu, kde sa to rýchle opotrebuje. Pre poľovníka fajn voľba.

A čo sa týka motorizácie tak za mňa
1. ZJ 4l - najideálnejšie starší ročník - jednoduché, pomerne málo elektriky, spoľahlivé, áno výkon nie je oslnivý, ale naučí ťa to jazdiť.
2. ZJ 5,2 ideál starší ročník pre viď vyššie, a kvôli oceľovej D35.
3. WJ je jedno či 4l, alebo 4,7 každé má čosi do seba, ale oproti ZJ spústa elektriky, špecifický podvozok atď..
4. ZJ 5,9 - toto bolo postavené ako čisté SUV z výkonným motorom, v tej dobe top auto, a vzhľadom na vyrobený počet aut, ak by to mal tak jedine ako sériu, a nedral to v teréne.

Mám WJ-4l, a úprimne nejako to nedrancujem v teréne, bol par krát sa povoziť tak light, auto prejde veľa a to mám iba 2" podvozok, zmenné ramená atď. Ale viac to využívam na ťahanie lode. ináč to stojí pred barákom, nakoľko na bežné vozenie mám bruchoplaza trochu úspornejšieho.

A ešte drobnosť je jedno aký model kúpiš ale musí mať v poriadku automat, čo pri ZJ začína byť rarita po toľkých namlátených km a servise na SK, Pri WJ je to zatiaľ trochu lepšie. Čiže kľudne sa môže stať že lacno kúpiš a do pol roka budeš robiť repas automatu, takže kľudne rátaj tak 1000 a viac eurodukátov za repas prevodovky. A keby to mal drať v teréne tak by uvažoval o HD lamelách a pod, kvôli životnosti.

O každom modely je tu popísaného mrte, stačí hľadať a prelúskať sa tým.
Názor si musíš urobiť sám, ma čo to chceš a kam to chceš dotiahnuť, ale bude to stáť viac ako cena vozidla za ktorú ho kúpiš.

A.

_________________
WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny
Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S
EX Honda Civic 1,5 VVTI
EX JGCH 4l - trochu off
EX JGCH 5,2l - cestná leštenka

email: andrej.durda@gmail.com


Pon, 22.06.2020, 7:50
Profil
Čumil

Registrovaný: Uto, 30.01.2018, 0:20
Príspevky: 4
Odpoveď s citáciou
Tak ako prvé ďakujem za rozsiahlu a trefnu odpoveď. :D

Musím ešte sám toto fórum detailnejšie prehľadať. Je tu toho dosť na dlhé večery tak sa aspoň nebudem.nudiť.

Ale taký zaklad co ste napísal v reakcii na moje otázky je ze zamerať sa na zj 5,2 tie prvé ročníky pred faceliftom. Ale asi ak bude dobrá ponuka aj z tých novších ročníkov tak asi treba siahnuť aj po nej. síce ma je tam hliníkový blok ale aj tam sa dá dať uzávierka aj keď je je väčšie riziko no ale ide o spraviť...

Ide o to ze auto bude jazdiť dajme tomu 80 percent terén a 20 asfalt a to fakt len krátke presuny sem tam medzi dedinami a sem tam 5 km do roboty keby nemám doma osobaka.

Najväčšiu dilemu mám z pridavnej prevodovky. Nakoľko aj na selec track aj quadra track sa dajú v budúcnosti dať uzávierky teraz neviem čo v mojom prípade by.bolo idealnejsie. Možno skúsim lepšie popísať co čakám od auta a budete mi vedieť poradiť ci ostať pri pôvodnej alebo meniť za selec track :x

Vyslovene auto kde sa bude nonstop jazdiť ťažký off road to nebude. Áno aj to sa stane ale dajme tomu väčšinou na.nejakých akciách co chcem jazdiť určite . Inak s autom plánujem aj klasický po našich horách kade tade kde sú rôzne prekážky takže ťažší terén bude prakticky často. Ono da sa spoliehať na quadra track ze funguje ako ma ? Predsa pri ST je to.manuálne.

Ako ďalšie by som.chcel spomenúť ze plánujem dať hneď nejaký komplet lift cca 3-4 place. Pri wj to je celkom problém na.úpravu som čítal a pri zj je to jednoduchšie ? Treba meniť veľa vecí ?
Na a pneumatiky taktiež určite väčšie aké sú primerane na dajme tomu 3 palcovy lift ? Aby to super krizilo a proste aj dobre vyzeralo . Nejaké 31 alebo 32 palcové ?

Dik :D


Pon, 22.06.2020, 12:50
Profil
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4310
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
už sme si tuším písali aj na inom fóre...
zastav sa, uvidíme :-D

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Pon, 22.06.2020, 16:40
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 04.09.2012, 9:43
Príspevky: 1886
Bydlisko: GA-Kosuty
Odpoveď s citáciou
Andrej píše (Problém 231, ne.viem či ide swap z 249) Ide a funguje k takejto spokojnosti :mrgreen:

_________________
VW T3 1,6 aircooled boxer(1980). EX:Jeep Grand Cherokee 5,2 V8,Jeep Grand Cherokee 5,2 V8,Jeep Cherokee 2,5 td,Ford Maverick 2,7td,Jeep Grand Cherokee 5,2V8,Jeep Grand Cherokee 4,0i,Jeep Grand Cherokee 2,5td,Hyundai Galloper 2,5td,Jeep Cherokee 2,5td


Pon, 22.06.2020, 21:05
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47
Príspevky: 4612
Bydlisko: Hlavná dedina
Odpoveď s citáciou
Tak ak by riešil to čo on tak by to bola jasná voľba.

A tak nejako to začína a kde skončí no bratre radšej ani nespomínam na sumu čo investoval do môjho bieleho JGCH :-D

A.

_________________
WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny
Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S
EX Honda Civic 1,5 VVTI
EX JGCH 4l - trochu off
EX JGCH 5,2l - cestná leštenka

email: andrej.durda@gmail.com


Str, 24.06.2020, 8:20
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 25.12.2013, 16:15
Príspevky: 557
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
glad28 - kedze chces to auto jazdit 80% offroad, tak by som isiel na to tymto stylom - kupit co najlacnejsie a najmenej hrdzave s V8 motorom (v podstate jedno, ci ZJ alebo WJ - podla ceny). Dolezite komponenty ako lift, pridavka, uzavierky, mozno napravy vymenis aj tak, takze to nemusi byt tip top.

Ale motor by som urcite volil V8, ten 4liter je dost zdochnuty a nema taky krutak ako V8. O zvuku uz ani nehovorim. Ak by sa zadarilo, radsej ber kus v ktorom nebolo nainstalovane LPG. Nie ze by LPG bolo vyslovene zle, ale tie montaze, ktore behaju po SK, byvaju zvacsa tak zmrvene, ze chudak motor....

_________________
Jeep Cherokee XJ 5.3


Str, 24.06.2020, 8:49
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 7 ] 

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: