Dnes je utorok 4. júna 2024, meniny má Lenka a zajtra Laura
Aký je rozdiel QuadraTrac - SelecTrac?
Autor |
Správa |
Kmoter
Majster Slovenčinár
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 20:07 Príspevky: 957 Bydlisko: Nitra
|
Toto ma už dosť dlho trápi
|
Pon, 16.10.2006, 20:33 |
|
|
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
QT je hlavne po 100000km mŕtvy...odíde viskospojka. ST je čistá mechanika...ozubené kolesá...planetový dif...jeho uzávierka...jedna báseň.
Podrobnejšie tu: http://www.jeep.auto.ru/Grand_Cherokee/xfer/index.htm
a tu: http://www.jeep.auto.ru/xfer/encycloped ... inside.htm
_________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran
|
Pon, 16.10.2006, 20:39 |
|
|
Kmoter
Majster Slovenčinár
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 20:07 Príspevky: 957 Bydlisko: Nitra
|
Tie odkazi sú sice super ale až taký dokomalí v ruštine som neni.
|
Pon, 16.10.2006, 21:13 |
|
|
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
sú tam obrázky.
_________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran
|
Pon, 16.10.2006, 21:19 |
|
|
Kmoter
Majster Slovenčinár
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 20:07 Príspevky: 957 Bydlisko: Nitra
|
Hej šak ked nevieme čitak tak kukneme aspoň obrázky a tiež to nieje bohviečo lôebo si nedokážem prečítať popisy k obráskom.
|
Pon, 16.10.2006, 21:23 |
|
|
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
No proste QT má miesto medzidifu viskospojku ktorá ak je funkčná umožní diferovanie a pri preklze zadku prenáša viac momentu na predok. Od r. 96 pri zaradení redukcie vie viskospojku mechanicky zablokovať. Po prekročení životnosti sa tento bazmek správa ako zablokovaný medzidif.
ST má seriózny planetový medzidif ktorý je možné mechanicky uzavrieť. Navyše je možné predok úplne odpojiť.
_________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran
|
Pon, 16.10.2006, 21:29 |
|
|
dado
Legenda Offroadu
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3012 Bydlisko: Rimavská Sobota
|
Rozdiel mezi SelecTrac a QuadraTrac je v tom, že QuadraTrac už nemá polohy 2H a 4H-part, má len 4H-full,N,4L-part. Takže je to auto so stálým pohonom 4 kolies.
No a aby to bylo ešte složitejšie, tak tých QuadraTrac rozvodoviek su dva typy - do roku 96 systém Full-time, od roku 96 systém OnDemand (QuadraTrac II). Prvý znamená použitie bežného medzinápravového diffu s automatickou uzávierkou, ten druhý vlastne už nemá ten klasický diff, ale akoby "len" tu uzávierku, ktorá se zavierá pri preklze zadných kolies. No a tie dve varianty (SelecTrac a QuadraTrac II, tedy novější verze QuadraTrac) se montuju aj do granda WJ.
Tam je potom ešte jedna vec naviac - do diffov se montujú tiež automatické uzávierky, no a pokial teda má WJ QuadraTrac rozvodovku a uzávierky diffov, tak je ten pohon označený ako QuadraDrive, inak je označen jako QuadraTrac.
QuadraTrac II oproti QuadraTrac používa gyrodiff, jednoducho diff, ktorý na základe rozdielu v rychlosti otáčania kolies sa uzaviera prakticky až do 100%, na rozdíl od QuadraTrac, kde to je skor nieco ako diff s obmedzeným preklzom (limited slip).
QuadraDrive (je mysleny uz ako system kompletneho pohonu) dalej vylepsily o pribrzdovanie jednotlivych kolies a oznacili ho ako QuadraDrive II.
V roznych propagacnych letakoch a neodbornej motoristickej literature sa docitas o tychto pohonoch tiez, s tym rozdielom ze to tam vacsinou dopletu.
(pouzil som podstatnu cast rozumov z www.offroad.cz od XaX-a
|
Uto, 17.10.2006, 7:02 |
|
|
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4611 Bydlisko: Hlavná dedina
|
Jo takže už sme všetci poučený a šup meniť na SelecTrac
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Uto, 17.10.2006, 9:02 |
|
|
Dudo
Učeň
Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 11:16 Príspevky: 59 Bydlisko: Bratislava
|
selec track mozem vrele doporucit , mam ho par mesiacov a je to uplne ine auto.
_________________ HUMMER H2
VW Touareg V6
KVF 750 BF
|
Uto, 17.10.2006, 10:51 |
|
|
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
Dudo píše: selec track mozem vrele doporucit , mam ho par mesiacov a je to uplne ine auto.
Ja proti tomu súhlasím.
Edit:
Ešte k tým quadratracom...v grandoch ZJ sú dva typy.
1. Do roku 96 sa tam montoval NV249. Ten má klasický mechanický medzidif s tým, že v prípade preklzu niektorej z náprav ho viskospojka do určitej miery uzaviera. Ale neexistuje možnosť uzavrieť ho na 100% mechanicky ani v 4LO. Po opotrebovaní viskospojky (100000-150000km) sa medzidif správa ako uzavretý. Dere to gumy, zvyšuje spotrebu, trápi to podvozok, atd.
2. Po roku 96 sa montuje NV249OD. Mechanický diferenciál už nemá. Zadná náprava je poháňaná priamo a predná cez viskospojku podla potreby (OD). Výhodou tu je, že pri 4LO(redukcii) sa viskospojka natvrdo mechanicky uzavrie. To predchádzajúci model nevedel. Po opotrebovaní sa správa rovnako ako NV249.
_________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran
|
Uto, 17.10.2006, 18:19 |
|
|
ludo
Ťažký Profík
Registrovaný: Str, 01.11.2006, 12:26 Príspevky: 424 Bydlisko: Bratislava
|
takze pokial som rozumel Quadra drive je s automatickymi uzavierkami bez pribrzdovania kolies....??
_________________ Grand Cherokee V8 4,7 WJ
Jeep Wrangler 2,5 YJ
|
Str, 15.11.2006, 18:29 |
|
|
Harley
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 19.11.2006, 15:09 Príspevky: 646 Bydlisko: Praha
|
Ano! 8)
_________________Jeep Grand Cherokee ZJ LX 5,9 V8,
Jeep Wrangler Sahara TJ 4,0L automat.
www.properform.cz
|
Uto, 21.11.2006, 15:29 |
|
|
KOŤO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 30.11.2006, 9:53 Príspevky: 630 Bydlisko: Bratislava
|
Ozaj, ako zistím, že tá viskospojka umrela. Mám na tom nabehané už 145000 km a rád by som vedel či to ide, alebo nie. Posledne, keď som dával podložky a auto bolo na hevery, musel som hodiť redukciu aby sa mi predné koleso volne netočilo a mohol ho uvolniť. Je to teda OK?
_________________ JEEP Grand Cherokee 2,7CRD, r.v.2001, GENERAL AT2 245/70/16, podvozok OME, rámy - už nie lebo zavadzali, rozšírené podložkami 3cm...
|
Str, 06.12.2006, 13:59 |
|
|
Harley
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 19.11.2006, 15:09 Príspevky: 646 Bydlisko: Praha
|
Pokud je zvedlý celý auto,tak je to OK. Pokud by si protočil zvednutým jen jedním kolem,tak je někde chyba.
Ale vizkospojka když odchází,tak naopak nepovoluje ale tuhne.Jelikož funguje u QT II jako mezinápravovej diferenciál,tak se auto chová,jako by se diferák zamykal.
Jednoduchej test je tak,že dáš plnej rejd a auto by mělo na "D" bez přidání plynu jet.Když se nechce rozjet,tak je špatná. Když začíná chvíle odchodu,tak auto v plným rejdu pulsuje a až škube.Studený by to mělo bejt volnější,ohřátý horší.
_________________Jeep Grand Cherokee ZJ LX 5,9 V8,
Jeep Wrangler Sahara TJ 4,0L automat.
www.properform.cz
|
Str, 06.12.2006, 14:11 |
|
|
KOŤO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 30.11.2006, 9:53 Príspevky: 630 Bydlisko: Bratislava
|
Uf, našťastie to ide O.K. Ten plný rajd poznám dokonale na redukcii. Vtedy mu treba poriadne pridať aby sa rozbehol - potom aj pekne poskočí. Vždy sa bojím aby som neodtrhom homokyneťáky. Ten úsek sa nedá totiž inak presť iba na redukcii a s plný rajdom.
_________________ JEEP Grand Cherokee 2,7CRD, r.v.2001, GENERAL AT2 245/70/16, podvozok OME, rámy - už nie lebo zavadzali, rozšírené podložkami 3cm...
|
Str, 06.12.2006, 14:25 |
|
|
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|