4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

Kolaps prevodovky
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=5&t=2491
Stránka 1 z 2

Autor:  pejo [ Uto, 11.09.2007, 14:43 ]
Predmet príspevku:  Kolaps prevodovky

Ahojte jeepkari,
kamarat, co nechodi na forum ma poziadal o pomoc. Odisla mu do vecnych lovist automaticka prevodovka na Grand Cherokee 4,0L, rocnik 92. Ma system Select tract. Stalo sa mu to v sobotu 8.8.2007 v Taliansku. Legendu priviezli domov na voziku. Teraz vystal problem, co s tym. Opravuje niekto tieto prevodovky, alebo kde by sa dala nejaka dobra kupit za slusne peniaze?

Autor:  palo-cherokee [ Uto, 11.09.2007, 14:48 ]
Predmet príspevku:  Re: Kolaps prevodovky

pejo píše:
Ahojte jeepkari,
kamarat, co nechodi na forum ma poziadal o pomoc. Odisla mu do vecnych lovist automaticka prevodovka na Grand Cherokee 4,0L, rocnik 92. Ma system Select tract. Stalo sa mu to v sobotu 8.8.2007 v Taliansku. Legendu priviezli domov na voziku. Teraz vystal problem, co s tym. Opravuje niekto tieto prevodovky, alebo kde by sa dala nejaka dobra kupit za slusne peniaze?


čo odišlo, ako sa to chová? čo to robí? resp nerobí?

selec trac je prídavná prevodovka - to nemá s automatom nič spoločné

Autor:  Andrej [ Uto, 11.09.2007, 14:50 ]
Predmet príspevku:  Re: Kolaps prevodovky

palo-cherokee píše:
pejo píše:
Ahojte jeepkari,
kamarat, co nechodi na forum ma poziadal o pomoc. Odisla mu do vecnych lovist automaticka prevodovka na Grand Cherokee 4,0L, rocnik 92. Ma system Select tract. Stalo sa mu to v sobotu 8.8.2007 v Taliansku. Legendu priviezli domov na voziku. Teraz vystal problem, co s tym. Opravuje niekto tieto prevodovky, alebo kde by sa dala nejaka dobra kupit za slusne peniaze?


čo odišlo, ako sa to chová? čo to robí? resp nerobí?

selec trac je prídavná prevodovka - to nemá s automatom nič spoločné


No v perdeli je Automat či rozvodovka??

Automaty u nas v BA robí jedna firma, aj onen slávny wiesental si k nemu dáva robiť automaty :-D

Autor:  pejo [ Uto, 11.09.2007, 15:31 ]
Predmet príspevku: 

Chyba je v prevodovke. Select je v poriadku. Ked je auto vychladnute a zaradi D, tak ide. Po 1-2km prestane prenasat krutiaci moment. Stale je zaradene D a auto postupne zastavi. Motor ide. Zaradi 1, 2, R a nic.

Autor:  Andrej [ Uto, 11.09.2007, 15:40 ]
Predmet príspevku: 

pejo píše:
Chyba je v prevodovke. Select je v poriadku. Ked je auto vychladnute a zaradi D, tak ide. Po 1-2km prestane prenasat krutiaci moment. Stale je zaradene D a auto postupne zastavi. Motor ide. Zaradi 1, 2, R a nic.


Odišiel konvertor treba vymeniť a ponadstavovať trisky a pod.

Autor:  pejo [ Uto, 11.09.2007, 15:47 ]
Predmet príspevku: 

Nema niekto manual na tu prevodovku? Co je to ten konvektor? Tam je asi planetovka a konvektor ovlada brzdice jednotlivych prevodovych stupnov? Nastavenie trisiek? Moc otazok, ale este som nemal rozobranu automatiku.

Autor:  Andrej [ Uto, 11.09.2007, 15:54 ]
Predmet príspevku: 

pejo píše:
Nema niekto manual na tu prevodovku? Co je to ten konvektor? Tam je asi planetovka a konvektor ovlada brzdice jednotlivych prevodovych stupnov? Nastavenie trisiek? Moc otazok, ale este som nemal rozobranu automatiku.


Manual by sa niekde našiel, obsahuje to aj planetovku a nie jednu, konvertor je toroid na ktorý sa pod tlakom cez trisky strieka prevodový olej a tým pádom pohánaš prevodovku, podla vzdialenosti je ostupnovaná rýchlosť, posledný kvalt je priame spojenie výstupu motora a hriadele prevodovky.

Kua snad som to dobre popísal.

Zo zasady sa do toho nepušťaj ked si to nerobil, je tam vela elektorventilov a ked ti to povyskakuje ani smrt to nedá dohromady.

Autor:  pal [ Uto, 11.09.2007, 18:21 ]
Predmet príspevku: 

Inak keby bolo treba diely na automat 4L tak ja mam doma jeden rozobrany. Konvertor mam tiez. A dobry. Keby nieco cengni. 0904 127121

Autor:  palo-cherokee [ Uto, 11.09.2007, 19:47 ]
Predmet príspevku: 

http://www.jeeptech.com/trans/

tu máš typy aké prevodovky boli kde

XJ má prewodovkku AW 4

grand 4.0 má väčšinou 42 RE

AW4 bola v grande iba začiatkom roka 1993

Autor:  Harley [ Uto, 11.09.2007, 21:27 ]
Predmet príspevku: 

No,nejdřív ať si zjistí,co je tam přesně za převodovku. A Grand se začal vyrábět až v 93 roce.
Na 99% byl ke 4.0L japonskej automat AW4 v tomhle roce. Je to skoro nezničitelná převodovka a taky proto se jich všude válí spousta na vrakáčích,neboť je nikdo nepotřebuje. I mě se jedna válí na dílně a za nějakou symboliku bych jí přenechal,akorát je to k vám trochu z ruky.

Jenom upřesním Andreja neboť v konvertoru,či měniči nejsou žádný trisky ale lopatkový kola ,dost podobný lopatkám u proudovýho motoru letadla. Hnací lopatky ženou olej směrem na hnaný lopatky a tím se přenáší síla od motoru na převodovku.Je to místo spojky u manuálu. To jen tak hodně zjednodušeně pro představu jak konvertor pracuje. :wink:

Já osobně bych AW4 neopravoval ,neboť repase se pohybuje u nás mezi třiceti-čtyřiceti tisícema.Radši bych si někde našelnějakou fajnovou,s čistým olejem uvnitř za nějakých 10-15 tis.Kč.
Za nějaký tři tisíce bych nechal tu,co se mi válí doma.Ale nemám měnič. :?


Blbej dotaz :oops: . Má tam dost oleje? :wink:

Autor:  palo-cherokee [ Uto, 11.09.2007, 23:07 ]
Predmet príspevku: 

OOPS :oops: :oops:

sorry , nevšimol som si ročník 92. Al ebude to asi 93 :)

takže AW4, takže je to o to jednoduchšie a presne ako píše Harley

Autor:  pejo [ Str, 12.09.2007, 7:28 ]
Predmet príspevku:  granda

Tak je to rocnik 95. Pan tam nemenil olej a asi ho bolo aj malo. Ked to prestalo ist, tak pozrel mierku a z otvoru sa dymilo. Ked ochladol tak to trochu islo, ale nemalo to silu. Neskor pri nastartovani vytrhlo hadicu z chladica a vyvalil sa olej. Musel tam byt velky protitlak. Mozno bude stacit vymenit nejaky filter, olej a pojde to. Nemame k tomu ziadny pokec, tak by som poprosil o nieco. D.

Autor:  Harley [ Str, 12.09.2007, 8:29 ]
Predmet príspevku: 

Pejo, v tomhle případě mu vyřiď,ať jí rovnou vyhodí.Jestli jí takhle zapekl,tak oprava bude drahá. Žádná resuscitace už nepomuže.Snad ho to napříště poučí,kontrlovat olej.Taky je otázka,kam a proč se někam poděl?

Jestli je to 95rok a čtyřlitr,tak tam má Chryslerův automat 42RE. Tu dokáže zničit i jen špatná specifikace oleje.Ale jinak fungujou dobře. Opět,radši bych scháněl jinou,novou,než ten zapečenej šrot zprovozňovat.Oprava bude stát majlant a už to nikdy nebude ono a nevěřil bych jí.

http://www.jeep.avtograd.ru/Grand_Chero ... /index.htm

Autor:  Andrej [ Str, 12.09.2007, 9:59 ]
Predmet príspevku: 

Harley píše:
Pejo, v tomhle případě mu vyřiď,ať jí rovnou vyhodí.Jestli jí takhle zapekl,tak oprava bude drahá. Žádná resuscitace už nepomuže.Snad ho to napříště poučí,kontrlovat olej.Taky je otázka,kam a proč se někam poděl?

Jestli je to 95rok a čtyřlitr,tak tam má Chryslerův automat 42RE. Tu dokáže zničit i jen špatná specifikace oleje.Ale jinak fungujou dobře. Opět,radši bych scháněl jinou,novou,než ten zapečenej šrot zprovozňovat.Oprava bude stát majlant a už to nikdy nebude ono a nevěřil bych jí.

http://www.jeep.avtograd.ru/Grand_Chero ... /index.htm


Tak v tomto súhlasím z Harleyom, je zrejme uplne caputo a nemá zmysel sa s nou zaoberať, toto je presne to o čom sa neustále vraví obsluha, ked mne vytiekol olej z prevodovky čo to dal nabok a došiel nato až po mesiaci tak mal riadne bobky našťastie to bolo len nejakého 0,5l takže nie tak katastrofálne ale odvtedy pravidelne kontrolujem olej :wink:

Apropo bud to niekde fest tieklo alebo tam do toho auta nikto nešiahol a nemenil olej tak ako sa malo, prípadne zase jeden super odborný servis

Autor:  KOŤO [ Str, 12.09.2007, 11:49 ]
Predmet príspevku: 

Mne opravovali prevodovku v Senci, firma sa volá Autoklinika alebo PS autoklinika. Už neviem presne. Už je to 2 roky a stále behá.

Stránka 1 z 2 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/