4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

Jeep - stav Select Track-u
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=5&t=261
Stránka 1 z 21

Autor:  Jacko [ Sob, 11.11.2006, 19:03 ]
Predmet príspevku:  Jeep - stav Select Track-u

Ako zistím,že prídavná prevodovka,ktorá je demontovaná z auta je dobrá?Aspoň nejaké typy a rady.Ďakujem

Autor:  diesel [ Sob, 11.11.2006, 19:56 ]
Predmet príspevku: 

určite nezistíš nič stopercentne. Jedine rozobratím. Môžeš maximálne skúšať preraďovať režimy a točením vstupu, na výstupoch overovať ich funkčnosť. Nezistíš netesnosť.

editoval som ti názov threadu :wink:

Autor:  Jacko [ Ned, 12.11.2006, 8:08 ]
Predmet príspevku: 

najviac ma zaujima,ako zistiť,či tam nie sú nejaké vôle,teda či nie je vyťahaná reťaz,alebo vôle ložísk na výstupných hriadeloch ... Diesel díky za opravu :oops:

Autor:  diesel [ Ned, 12.11.2006, 8:25 ]
Predmet príspevku: 

Vôlu predného výstupu zistíš zalomcovaním zaň. K zadnému sa dostaneš len ak dáš dole to prvé veko so simeringom na troch šróboch. Vyťahaná reťaz by sa mohla prezradiť pri točení jedným alebo druhým smerom štrkotaním. Ale na 100% jedine rozobratím...ako som už spomenul. Prípadne ak tam je olej, skúsil by som ho vypustiť. Ak sú v ňom pomleté čiastočky kovu tak je tam nejaký prúser.

Autor:  Jacko [ Uto, 14.11.2006, 10:38 ]
Predmet príspevku: 

Diesel a treba ešte niečo prerobiť pri tej výmene, vymontovať,alebo upraviť,poprípade použiť s toho Jeepa s ktorého je prevodovka?lebo pri tom tvojom inzeráte píšeš:je urobená príprava na selec trac-alebo niečo podobné :oops:

Autor:  Dudo [ Uto, 14.11.2006, 10:59 ]
Predmet príspevku: 

Ohlado uprav zalez na tom co si tam mal namontovane povodne, ak si mal quadratac, tak tam volaco treba zmenit, skus zavolat Zostiakovi, ten mi ju montoval a spravil ju SUPER.

Autor:  palo-cherokee [ Uto, 14.11.2006, 12:43 ]
Predmet príspevku: 

Jacko píše:
Diesel a treba ešte niečo prerobiť pri tej výmene, vymontovať,alebo upraviť,poprípade použiť s toho Jeepa s ktorého je prevodovka?lebo pri tom tvojom inzeráte píšeš:je urobená príprava na selec trac-alebo niečo podobné :oops:


jacko ty mas novsi rok ako dieslove XJ a teda tam na 99% povodne mas commandtrac NP231 s 23 drazkovym hriadelom a prevodovku AX5. Selectrac NP242 z 4.0 automatu by mal tiez mat ten isty vstupny riadel. Aj ked, z roku 88m je mozne ze tam bude este 21 drazkovy. Ale to zistis az po vymontovani. Ak by to bolo tak, tak staci rozobrat tvoju povodnu commandtrac rozvodovku a prehodit kompletny vstupny hriadel do selectrac-u.

U Dieselea to bolo trochu ine, ten mal iny typ pridavnej prevodovky - tiez commandtrac, ale typ NP 207 a ten mal kratsi hriadel ako 242. A ma iny prevodovy pomer ako 231 a 242, takze hriadele vymenit nemohol.A preto musel menit veko na prevodovke.

Autor:  diesel [ Uto, 14.11.2006, 18:17 ]
Predmet príspevku: 

Tak tak. Len že tá dĺžka hriadelov je naopak. NV242 kratší NP207 dlhší. :wink: Ak tam máš 231 tak dĺžka hriadelov by mala byť rovnaká. U 249 je možné, že bude dlhší hriadel.
Toto je 249 s dlhším hriadelom:
Obrázok

A toto je hriadel aj s reduktorom, ktorý treba vybrať z pôvodnej rozvodovky ak dĺžka alebo počet zubov nebudú sedieť:
Obrázok

21drážkové vstupy sa robili hlavne k manuálu AX5 a k automatike len do roku 89. Inak tam bude treba pravdepodobne ešte predĺžiť tiahlo radenia režimov. Ja som musel a aj na tých ruských stránkach píšu, že sa musí. Cez víkend idem aj ja meniť quadratrac za selectrac na mojom ZJ.

Inak ja zrovna musím urobiť tú rošádu s vstupnými hriadelmi. Moj selectrac má 21 drážkový vstup. K AX15 je vždy 23 drážkový vstup. Tak musím obe rozobrať a aj s reduktorom to prehodiť. :evil: Už sa neviem dočkať rozborky a zborky dvoch rozvodoviek. :cry: Padne na to celý víkend, zatial čo ostaní sa budú blázniť na kopci ORC. :(

Autor:  palo-cherokee [ Uto, 14.11.2006, 19:53 ]
Predmet príspevku: 

diesel píše:
Tak tak. Len že tá dĺžka hriadelov je naopak. NV242 kratší NP207 dlhší. :wink: Ak tam máš 231 tak dĺžka hriadelov by mala byť rovnaká. U 249 je možné, že bude dlhší hriadel.

hej máš pravdu, 207 má dlhší. A jacko má XJ 2,5TD takže 249 je bezpredmetná.

diesel píše:
21drážkové vstupy sa robili hlavne k manuálu AX5 a k automatike len do roku 89. Inak tam bude treba pravdepodobne ešte predĺžiť tiahlo radenia režimov. Ja som musel a aj na tých ruských stránkach píšu, že sa musí. Cez víkend idem aj ja meniť quadratrac za selectrac na mojom ZJ.

tie vstupy - keďže darca je asi automat, tak asi bude 23 drážkový. A tiahlo predlžovať netreba (aspoň ja som nemusel) akurát ho treba nastaviť a prepilovať ten zub čo aretuje páku, lebo zavadzia

diesel píše:
Inak ja zrovna musím urobiť tú rošádu s vstupnými hriadelmi. Moj selectrac má 21 drážkový vstup. K AX15 je vždy 23 drážkový vstup. Tak musím obe rozobrať a aj s reduktorom to prehodiť. :evil: Už sa neviem dočkať rozborky a zborky dvoch rozvodoviek. :cry: Padne na to celý víkend, zatial čo ostaní sa budú blázniť na kopci ORC. :(

veľa úpechov :-) Ak sa podarí tak ja sa konečne pustím do toho difu :-)

Autor:  diesel [ Uto, 14.11.2006, 20:20 ]
Predmet príspevku: 

palo-cherokee píše:
A jacko má XJ 2,5TD takže 249 je bezpredmetná.


hups, to som si nevšimol. :oops: :D

Autor:  Jacko [ Uto, 14.11.2006, 23:43 ]
Predmet príspevku: 

No teraz ste ma dostali-čumim o čom to vlastne točíte a aj tak neviem čo z toho:shock: :-D

Autor:  diesel [ Str, 15.11.2006, 8:08 ]
Predmet príspevku: 

Jacko píše:
No teraz ste ma dostali-čumim o čom to vlastne točíte a aj tak neviem čo z toho:shock: :-D


Neboj, to len ja som jaxi pozabudol, že máš XJ a nie ZJ. To čo som napísal o dĺžkach hriadelov sa týka len mňa. Ty jednoducho spočítaj vnútorné drážky vstupného hriadela tvojho SelecTracu. Ak má 23 drážok prehodíš rozvodovky bez rozoberania. Ak máš 21 drážok, musíš obe rozobrať a prehodiť tie vstupné hriadele. To je všetko. :D

Vždy si treba hlavne lahnúť pod auto s baterkou a pozisťovať presné označenia prevodovky a rozvodovky zo štítkov, a roky výroby. Na nete je kopa informácií o vzájomnej kompatibilite. Takto môžme len dedukovať čo tam vlastne máš ale vždy si nechávame rezervu, lebo chrysler je známy skladaním aut podla toho čo sa mu práve vála v skladoch.
Napr:
1. manuál AX5 môže mať 21 alebo 23 drážkový výstup
2. manuál AX15 má zaručene 23 drážkový výstup

ty máš s največšou pravdepodobnosťou AX15

Autor:  palo-cherokee [ Str, 15.11.2006, 9:17 ]
Predmet príspevku: 

diesel píše:

ty máš s največšou pravdepodobnosťou AX15


skôr AX5. Ale to je jedno. podľa roku výroby nabetón 23 drážok

Autor:  diesel [ Str, 15.11.2006, 18:09 ]
Predmet príspevku: 

palo-cherokee píše:
diesel píše:

ty máš s največšou pravdepodobnosťou AX15


skôr AX5. Ale to je jedno. podľa roku výroby nabetón 23 drážok


No Jacko, hoď flopa pod auto už len kôli tomuto sporu. :lol: :lol: :lol:

Autor:  palo-cherokee [ Str, 15.11.2006, 18:53 ]
Predmet príspevku: 

diesel píše:
palo-cherokee píše:
diesel píše:

ty máš s največšou pravdepodobnosťou AX15


skôr AX5. Ale to je jedno. podľa roku výroby nabetón 23 drážok


No Jacko, hoď flopa pod auto už len kôli tomuto sporu. :lol: :lol: :lol:


no, onô, aj mna by zaujímala realita. Keďže mám údaje od jeho auta :-) tak mi to nedalo a trochu som snoril. Podľa rodného listu (prod.sheet) od chryslerov tam má jackko DDQ a to je 5stupňový manuál od Aisinu - teda AX5 alebo AX15 Tak som to začal hľadať, a podľa VIN tam má byť AX5 a podľa prod. code tam má byť AX15
tak a včul babo raď :roll:

Ale ono je to v podstate jedno. Selectrack tam sadne jak riť na šerbel a hotovo !

Stránka 1 z 21 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/