| 4x4 Club Slovakia http://www.4x4club.sk/forum/ |
|
| Chladiaca kvapalina http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=5&t=272 |
Stránka 1 z 5 |
| Autor: | Andrej [ Pon, 13.11.2006, 10:08 ] |
| Predmet príspevku: | Chladiaca kvapalina |
No rad by som vedel ako vypúšťate chladiacu zmes z auta. Okrem systemu odpojím hadicu z chladiča Na bloku by mal byť nejaký vypúšťací uzaver, ale jakosi sa nepodarilo najsť, mal by byť na lavej strane. Rad by som vypustil všetku kvapalinu a nielen časť nakolko tam mam nejaku zelenu v neznamom pomere a mam G12 a akosi by sa nemali miešať obe nemerznuce zmesi dohromady.
|
|
| Autor: | palo-cherokee [ Pon, 13.11.2006, 10:20 ] |
| Predmet príspevku: | |
no uzáver tam je - dole na bloku: ale G12 by som tam nedával. Už sa to riešilo na starom fóre. G12 je pre celohliníkové motory. A navyše G12 je "agresívnejšia" a môže rýchlo rozpustiť prípadné usadeniny v chladiacej sústave, čo bynebolo asi moc dobré |
|
| Autor: | Andrej [ Pon, 13.11.2006, 10:27 ] |
| Predmet príspevku: | |
No to viem ale nestihol opísať aka je lepšia a nejako som ten uzaver nenašiel, dosť blbo sa to hlada ked ležíš pod autom, musi byť niekde nad olejovou vanňou len je bližšie ku kasni tj k šoverovi alebo k chladiči??, ja tam videl nejake dva inbusove uzaveri len som si nebol istý či to je ono, alebo niečo nieje na tom chytené v motori. RAdšej spýtam ako niečo doserkať. |
|
| Autor: | Jano JP [ Pon, 13.11.2006, 10:41 ] |
| Predmet príspevku: | |
No tak k prosbičke presne určiť, kde presne je ten nešťastný vypúšťací šrób, prípadne ako vizerá sa pridávam aj ja...na bloku motora by ma ho v živote nenapadlo hľadať - to znamená, že na bloku je niekde nižšie miesto s chladiacou kvapalinou, ako spodný okraj chladiča? (lebo predpokladám, že by mala vytiecť všetka kvapalina...) rýchla presná rada je v tomto období mimoriadne cenná, ďakujem (inak XJ 4L 1988) |
|
| Autor: | Andrej [ Pon, 13.11.2006, 10:47 ] |
| Predmet príspevku: | |
Jano JP píše: No tak k prosbičke presne určiť, kde presne je ten nešťastný vypúšťací šrób, prípadne ako vizerá sa pridávam aj ja...na bloku motora by ma ho v živote nenapadlo hľadať - to znamená, že na bloku je niekde nižšie miesto s chladiacou kvapalinou, ako spodný okraj chladiča? (lebo predpokladám, že by mala vytiecť všetka kvapalina...) rýchla presná rada je v tomto období mimoriadne cenná, ďakujem (inak XJ 4L 1988) No to nie len mam info od kamoša čo kedysi opravoval jeepy, že po vypustení chladiča zostava v bloku motora cca do 6l kvapaliny, ktorá nevie vytiecť cez chladič, preto treba vypustiť z bloku, rovnako treba vytiahnuť kvapalinu z expanznej nadoby, nema výtok zo spodu ale z boku smerom hore a potom ide hadička do chladiča (aspon na ZJ je to tak). Takže ak meniť tak treba všetko takto na 3x povypúšťať |
|
| Autor: | Martin 4 [ Pon, 13.11.2006, 10:55 ] |
| Predmet príspevku: | |
a čo výmenníky kúrenia ? |
|
| Autor: | Andrej [ Pon, 13.11.2006, 10:57 ] |
| Predmet príspevku: | |
Martin 4 píše: a čo výmenníky kúrenia ? No ten akurat preplachnuť destilkou sa javí ako jediné riešenie.
|
|
| Autor: | diesel [ Pon, 13.11.2006, 18:41 ] |
| Predmet príspevku: | |
|
|
| Autor: | Andrej [ Pon, 13.11.2006, 18:47 ] |
| Predmet príspevku: | |
Diesel: Kde to vyhrabal??? Ja čo mam nejaké manualy nenašiel |
|
| Autor: | diesel [ Pon, 13.11.2006, 18:56 ] |
| Predmet príspevku: | |
mám komplet service manual ZJ r.98 link na sosnutie pohladám.... ethylene glycol kvapalina 50/50 s destilkou:
|
|
| Autor: | Andrej [ Pon, 13.11.2006, 18:59 ] |
| Predmet príspevku: | |
diesel píše: A to tušim mam musim pozreť a aj kuknuť čo to mam za chladiacu zmes. Hodena v aute a lenivi zajsť dole |
|
| Autor: | diesel [ Pon, 13.11.2006, 19:09 ] |
| Predmet príspevku: | |
edit: |
|
| Autor: | Andrej [ Uto, 14.11.2006, 9:44 ] |
| Predmet príspevku: | |
No mam tu spravnu heh K12 etylglykol, takže už to len tam nejako dostať
|
|
| Autor: | dado [ Uto, 14.11.2006, 10:39 ] |
| Predmet príspevku: | |
diesel píše: edit: Ja som ich tam povodne aj dal. Len ich presunuli. K tej kvapaline : Aby sa clovek dostal k vypustaciemu otvoru na ZJ na 4,0 i6 tak musi byt akrobat. Alebo dat dole sacie a vyfukove zvody. Ja som dal dole hadicu ktora je najnizsie na chladici. Motor nastartoval a vyplachol. Nalial som ruzovu, mam lepsie chladiace vlastnosti ako modra a chemickym zlozenim zodpoveda tej z manualu. |
|
| Autor: | Andrej [ Uto, 14.11.2006, 10:41 ] |
| Predmet príspevku: | |
dado píše: K tej kvapaline : Aby sa clovek dostal k vypustaciemu otvoru na ZJ na 4,0 i6 tak musi byt akrobat. Alebo dat dole sacie a vyfukove zvody. Ja som dal dole hadicu ktora je najnizsie na chladici. Motor nastartoval a vyplachol. Nalial som ruzovu, mam lepsie chladiace vlastnosti ako modra a chemickym zlozenim zodpoveda tej z manualu. Dado to si normalne natvrdo pretočil motor bez kvapaliny??? Alebo si tam nalial destilku a tak prečistil??? |
|
| Stránka 1 z 5 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ] |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |
|