Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Štv, 28.03.2024, 18:54
Dnes je štvrtok 28. marca 2024, meniny má Sona a zajtra Miroslav




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 84 ]  Choď na stránku 1, 2, 3, 4, 5, 6  Ďalší
 ako čo čím nahradiť, prípadne čo kde zobrať z vraku 
Autor Správa
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4310
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
keďže včera boli nejaké technické problémy, a príspevky za posledný deň zmizli, lebo fórum bolo obnovené zo zálohy, dávam to sem ešte raz:


Pri čítaní NAXJA fóra som narazil na pár postrehov od kamarátov spoza veľkej mláky, alebo
„Ako čo a čím nahradiť za relatívne málo peňazí, čo z čoho a načo pasuje, prípadne čo sa oplatí zobrať z vraku“

neprekladal som všetko, pretože narozdiel od USA, naše vrakoviská nie sú až tak zásobené US autami. Niektoré som doplnil o info aktuálne u nás, hlavne čo sa dieselov týka.

Kto má záujem, tak pôvodné znenie je tu:

http://www.naxja.org/forum/showthread.php?t=951380


Tak a teraz k veci

týka sa to hlavne Cherokee XJ


ako výduchy na odvetranie kapoty môžeme použiť napríklad z Chryslera Lebaron , prípadne niektoré modely Nissan Bluebird, Grand ZJ 5,9, prípadne zoženieme vetracie mriežky v obchode s príslušenstvom pre „jachtárov“, alebo pekné nerezové z „Baumaxx-u“ J

Strešná konzola z XJ 97+ je zhodná zo ZJ od 93 a pasuje aj do starších XJ. Takže kto má Laredo (socka v hadru) a chce mať kompas, „mini trip“, schránku na okuliare...

Ak je možnosť, tak berieme továrenské hmlovky a vypínače (nie žeby všetci museli mať hmlovky, ale zle sa to zháňa a továrenské vypínače sa dajú použiť na kadečo a vždy vyzerajú lepšie ako kadejaké samo-domo)

Spätné zrkadielka z modelov od '97+ sú priama náhrada aj pre staršie XJ a navyše získate sklápateľné a o čosi väčšie zrkadielko


ZJ Pitman Arm - ideálna pre XJ na spustenie o 1" palec (akurát takú zháňam...)

poloosi XJ od 95+ (alebo všetky z ABS ) - treba brať koľko sa dá – sú silnejšie ako bez ABS (majú 297 kríže) – pasujú aj do ZJ (ak sa niekto chce zbaviť homokinetov)

Držiaky zadného stabilizátora na náprave (aj tak ho každý vyhadzuje) – dajú sa použiť ako úchyty predných tlmičov. (Bar pin Eliminator) A teda sa dajú použiť akékoľvek tlmiče z okom dole. Stačí vylisovať gumené silentbloky z úchytu stabíka a nalisovať ich do oka tlmiča. Vhodné pre 3-4 palcový lift.

Novšie XJ (od 97+) majú dlhšie tiahla predného stabilizátora. Dajú sa použiť pri malom lifte (1-1,5 palca) na XJ, alebo ako náhrada pre ZJ


Skid Plates – ochrana podvozku (predok, prídavná prevodovka, nádrž) - ak to niekde uvidíte, tak to treba zobrať, lebo jednak sa to už nevyrába a ťažko sa to zháňa a druhak originálne skidplates sú celkom dobre vymyslené a pevné a ak by niekomu nestačilo, tak poslúžia aspon ako šablóna pre samo-domo

Zadné spodné ramená Suzuki Vitara rok 90-99 sú o cca 2 palce dlhšie ako predné spodné ramená na XJ , sú pevnejšie a okrem toho presne pasújú kam treba J

Predné spodné ramená z Grand cherokee WJ sú rovnako dlhé ako z XJ, ale majú vybranie, takže sa vôjde širšia pneumatika. Navyše sú vyrobené z hrubšej ocele a sú, narozdiel od XJ, uzavreté a pevnejšie

Zadné spodné ramená z Grand cherokee WJ sú tiež o cca 2 palce dlhšie ako predné na XJ Nemajú síce vybranie pre širšiu pneu, ale môžu vyriešiť problémy zo záklonom pri zdvihnutom aute Navyše sú tiež vyrobené z hrubšej ocele a sú, narozdiel od XJ, uzavreté a pevnejšie. Pri montáži teba trošku rezať silentbloky.


Predné pružiny z Grand Cherokee ZJ V8 zdvihnú XJ o cca 1 palec

Zadné kotúčové brzdy z Grand Cherokee ZJ sa dajú ľahko prehodiť na XJ (D35, Ch8,25)

Spojovačka zo ZJ V8 je pevnejšia ako XJ a je to výmena 1 k 1


Brzdové hadičky z Wranglera YJ sú o cca 3 palce dlhšie ako na XJ
(dobré sú aj z Dodge RAM a dakota, ale tu sa u nás dosť zle zháňa J )

Hlavný valec a posilovač z XJ 95 –96 je výborná náhrada za starý Bendix systém

Celkom dobrá vec je tempomat, a nie všetky modely ho majú z fabriky. U benzínov (a u diesla s mechanickám čerpadlom) je ovládaný vákuom, u diesla s elektrickým čerpadlom je ovládaný elektronicky (tam je aj montáž najjednoduchšia) . Dá sa celkom ľahko domontovať, len treba mať správne veci.Najťažššie sa zháňa „clockspring“ – to je ten krúžok pod volantom, ktorý prenáša signály od tlačidiel na volante a nový stojí dosť veľa. Výhoda je, že je rovnaký pre diesel aj benzín.
Ďalej treba ešte tlačidlá na volante. To je všetko čo treba na montáž tempomatu do dieslového XJ 2,5TD s elektricky riadeným čerpadlom. Pre iné modely ešte treba vákuové servo.
A samozrejme na novších modeloch diagnostku – nejako to treba zapnúť J


elektrické čerpadielko z VW transporter (alebo iné) je vhodný kandidát na riešenie núteného dobehu chladiacej vody u 2,5TD

Olejový chladič z Alfy Romeo 164 (alebo akýkoľvek iný ) nikdy nie je zlý

Sahara s ventilátormi z Peugeota Boxer (kto zoženie tak posledný model Ford taunus) je dobrá na prestavbu na elektrické chladenie (bez viskospojky)


Ak potrebujete viac elektriky , tak 136 A alternátor z Grand Cherokee 98 V8 je vhodná náhrada za pôvodný 117A alebo dokonca 90 A alternátor. Treba zosilniť káble a trošku upraviť držiak.


Non HO motory – všetko čo nevyžaduje káble a elektriku sa dá použiť z HO motora. (hlava, sanie, výfuk...)

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Uto, 06.05.2008, 10:39
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 19.11.2006, 15:09
Príspevky: 646
Bydlisko: Praha
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Dobrá práce!

Já přidám:
Těsnící gumy do dveří XJ Cherokee se dají nahradit těsněním do Škoda 105/120,který je v metráži a stojí zlomek originálu.

Alternátor- 150A má ZJ 5,9.

Až mě napadne další,doplním.

_________________
Jeep Grand Cherokee ZJ LX 5,9 V8,
Jeep Wrangler Sahara TJ 4,0L automat.
www.properform.cz


Uto, 06.05.2008, 11:19
Profil WWW
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4310
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ešte doplním pre VM diesel 2,5TD

včera (pred pádom fóra sa tu Zajo78 pýtal na hlavy)

v princípe hlavy pasujú všetky na všetky

v podstate sú dva druhy hláv:

jednoštiftové a dvojštiftové (podľa toho koľko štiftov trčí zhora z hlavy)
alebo by sa dalo povedať že hlavy zo žhavičom zhora a hlavy zo žhavičom zboku

Mechanické alebo elektronicky riadené vstrekovacie čerpadlo

delené alebo nedelené tesnenie pod hlavy

hydroštely áno/nie

všetko podľa roku výroby


VM sa robilo ako 3valec , 4valec a 5valec.
rozvody buď reťazou (nespoľahlivé, malá životnosť) alebo ozubené kolá (V Jeepe len kolá)
Pôvodne lodný/generátorový motor - montoval sa do Alfy, Jeepa, Voyagera, Range Rovera, Opla, Toyoty, Ford-a.... skrátka do množstva áut.

V podstate pasuje všetko zo všetkého, sú odlišnosti v niektorých PODSTATNÝCH detailoch.
Napríklad Alfa nemá snímač otáčok na zotrváku, Jeep sa bez neho nepohne. Iná olejová vaňa a tak podobne. Iné príslušenstvo a jeho úchyty - proste to čo je navešané na motore. Bloky sú zámenné, hlavy tiež. Iný pretlakový ventil oleja. Čerpadlo z "reťazového" NIE JE zámenné s čerpadlom z "kolového" a tak ďalej a podobne.

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Uto, 06.05.2008, 11:29
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47
Príspevky: 4612
Bydlisko: Hlavná dedina
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Zadné ramená na ZJ sa daju prehodiť dopredu su dlhšie, ale potom treba nové zadné ramená. Kludne vyhoveju okolo 3-3,5" liftu. Akurat človek nedosiahne také vykríženie.

Rovnako sa daju použiť aj na XJ.

Predné struny ZJ 4l zdvihnú zadok auta tak cca o 3" podla únavy
Predné struny ZJ V8 zdvihnú zadok cca o 3,5" podla únavy a stavu.

_________________
WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny
Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S
EX Honda Civic 1,5 VVTI
EX JGCH 4l - trochu off
EX JGCH 5,2l - cestná leštenka

email: andrej.durda@gmail.com


Uto, 06.05.2008, 14:07
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 23:07
Príspevky: 907
Bydlisko: EU
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Chlapi,dobrá práca - na toto je fórum :smt038 :smt147


Uto, 06.05.2008, 19:25
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 30.01.2008, 6:38
Príspevky: 284
Bydlisko: krupina-/nemusite sa pfkovat -staci PETER,petko atd/
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Jacko píše:
Chlapi,dobrá práca - na toto je fórum :smt038 :smt147
.....prilozim aj ja-mam kamosa vo wiedni na jeep/chrysler vrakovisko,kazdy piatok doma pri nitre,dovoz nd gratis doprava,cislo cez mna na jeho v at.0907 876 777 ,prajem pekny vecer...

_________________
ked to nejde silou,skus to este silnejsou silou...pripadne si precitaj navod na pouzitie...........REBELY FOREVER-AND YOU?(':smt134')


Uto, 06.05.2008, 19:49
Profil
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4310
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
pfka1 píše:
.....prilozim aj ja-mam kamosa vo wiedni na jeep/chrysler vrakovisko,kazdy piatok doma pri nitre,dovoz nd gratis doprava,cislo cez mna na jeho v at.0907 876 777 ,prajem pekny vecer...


nooo, tak keby si bol taký vráskavý (ee láskavý som myslel) :smt123

a spýtal sa ho na automatickú prevodovku z Jeep Grand Cherokee s motorom 3,1 TD - kompletnú aj s hydromeničom, môže byť bez prídavnej prevodovky, prípadne na celý komplet aj s motorom
Že či má a ak má tak čo za to chce...

Potreboval by som to na jeden taký pokus...

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Uto, 06.05.2008, 20:01
Profil WWW
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 30.01.2008, 6:38
Príspevky: 284
Bydlisko: krupina-/nemusite sa pfkovat -staci PETER,petko atd/
Odpoveď s citáciou
Poslať 
palo-cherokee píše:
pfka1 píše:
.....prilozim aj ja-mam kamosa vo wiedni na jeep/chrysler vrakovisko,kazdy piatok doma pri nitre,dovoz nd gratis doprava,cislo cez mna na jeho v at.0907 876 777 ,prajem pekny vecer...


nooo, tak keby si bol taký vráskavý (ee láskavý som myslel) :smt123

a spýtal sa ho na automatickú prevodovku z Jeep Grand Cherokee s motorom 3,1 TD - kompletnú aj s hydromeničom, môže byť bez prídavnej prevodovky, prípadne na celý komplet aj s motorom
Že či má a ak má tak čo za to chce...

Potreboval by som to na jeden taký pokus...
,,,ok zajtra ma prezvon.

_________________
ked to nejde silou,skus to este silnejsou silou...pripadne si precitaj navod na pouzitie...........REBELY FOREVER-AND YOU?(':smt134')


Uto, 06.05.2008, 21:44
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 0:00
Príspevky: 1241
Bydlisko: Senica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
nebudem zakladat novu temu tak to supnem sem: ake su
rozdiely medzi XJ 4.0 do roku 1997 a XJ 4.0 od 1997.

neviem presne kedy bol ten prelomovy rok alebo mesiac. proste tie stare vs. faceliftove.
napr.motory su vsetky HO? ktore veci okrem tych co su v prvom prispevku su kompatibilne: napr.casti karoserie,interier, sedacky... ?

_________________
Zlatníctvo-Hodinárstvo


Sob, 10.05.2008, 19:29
Profil ICQ WWW
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4310
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
biker píše:
nebudem zakladat novu temu tak to supnem sem: ake su
rozdiely medzi XJ 4.0 do roku 1997 a XJ 4.0 od 1997.

neviem presne kedy bol ten prelomovy rok alebo mesiac. proste tie stare vs. faceliftove.
napr.motory su vsetky HO? ktore veci okrem tych co su v prvom prispevku su kompatibilne: napr.casti karoserie,interier, sedacky... ?


2Biker: facelift je od 97. Non Ho versus HO je od MY 91
Na NonHO motor pasuje z HO motora v podstate všetko čo je mechanické -rozumej nejdú do toho káble. Od roku 99 bola dosť
podstatná zmena v hlave aj u HO motora.

Na karosérii je iná predná maska a ten bazmek od ňou (header panel)
Sú iné 5 dvere (už sú kovové a nie plast). Iné zadné svetlá. Iné nárazníky
Iné lemy blatníkov.
Je kompletne iný interiér - palubovka v ničom nepripomína tú do 96.
Sú iné strešné lyžiny.
Dvere sú v podstate tie isté, akurát predné bočné okienka sú vkuse , nie je tam ten 3uholník

Ale inak to pasuje krížom - krážom. :-)
kapota je rovnaká, sedačky tam narveš tiež, dvere detto a keby si moc chcel, tak aj celý interiér.

Podvozok je rovnaký. Nápravy sú tie isté, úchyty tiež. Akurát autá od 2ol99 do 1. pol01 (MY00) mali z neznámeho dôvodu prednú nápravu z hruškou dole (low pinion) :-(
Od 97+ sú dlhšie tiahla predného stabíku.

AW4 automat sa niekoľkokrát menila TCU a signály z čidiel - tam treba dávať pozor na ročníky.

Horšie je to z ostatnou elektrikou, hlavne od 97 hore. Vtedy aj v XJ začali používať komunikáciu cez CCD bus.

Inak niekto niekde na webe (ale neviem kde) už popisoval úpravu predku "starého " XJ na "faceliftový" . Nebolo to nič zložité, akurát sem-tam čosi prihol, prípadne prevŕtal nejakú dierku.


(inak ja práve špekulujem, ako naimplementovať do XJ zadné delené sedačky z WJ a uvažujem o prestavbe na automat 44 RH (pôvodom z Wj 3,1TD) , prípadne aj s celým motorom :twisted: 8) Páč XJ diesel automat tu nemá nikto 8) )

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Sob, 10.05.2008, 21:13
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 0:00
Príspevky: 1241
Bydlisko: Senica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
super pali, dik :smt023
taketo veci som potreboval vediet... pac tu blizko mna su na predaj dve XJ 4.0 RHD. jedno 1995 a jedno 1999 za dobre ceny.

(ja zas spekulujem ako by sa to moje doma 1988 dalo prerobit na to `99 )

_________________
Zlatníctvo-Hodinárstvo


Sob, 10.05.2008, 22:51
Profil ICQ WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 19.11.2006, 15:09
Príspevky: 646
Bydlisko: Praha
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Tak XJ s HO motorem je od modelovýho roku 1991. Takže druhá půlka roku 90 už může být s HO motorem a mohou to být i ty,co mají dle VINu r.v. 1990. Každopádně 1991 rok už musí bejt HO motor.

Facelift je od modelovýho roku 1997. Motorový změny probíhaly průběžně ale v podstatě celá série HO motorů 1991- 98 je stejná a díly záměný. Jsou zde jistý odlišnosti ale v podtstě takový,že novější lépe nahrazuje starší. Nejlepší roky HO motorů jsou 97-98.

Od roku 1999 je HO motor zásadně přepracován a v podstatě je nekompatibilní se starší verzí a je na něj i míň tuningu a výběru ND a jsou i dražší. Jediná zajímavá věc ,která je po drobnějších úpravách vhodná na starší a i má nějakej přínos,je sací manifold..

Přestavba non-HO motoru na HO je dosti složitá .Né ani tak technicky ale hlavně po stránce elektriky. Ikdyž i technický jsou zde rozdíly. třeba jinej setrvačník,svody výfuku,sání. Předělat non-HO na 99+ je už dosti složtý a až nereálný.

_________________
Jeep Grand Cherokee ZJ LX 5,9 V8,
Jeep Wrangler Sahara TJ 4,0L automat.
www.properform.cz


Pon, 12.05.2008, 10:34
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 0:00
Príspevky: 1241
Bydlisko: Senica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
takze ked mam non HO a nahodou niekedy klekne aj tak mi bude motor z `99 nanic...
ked uz kupit auto na diely tak obycajne HO do`97. takych je najviac a take sa rozpreda skor... :lol:
dik za info :smt023

ale aj tak som to chcel hlavne kvoli tomu interieru:
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok

_________________
Zlatníctvo-Hodinárstvo


Uto, 13.05.2008, 0:34
Profil ICQ WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47
Príspevky: 4612
Bydlisko: Hlavná dedina
Odpoveď s citáciou
Poslať 
biker píše:
ale aj tak som to chcel hlavne kvoli tomu interieru:
Obrázok


Nák to divnô vyzerá :-D

_________________
WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny
Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S
EX Honda Civic 1,5 VVTI
EX JGCH 4l - trochu off
EX JGCH 5,2l - cestná leštenka

email: andrej.durda@gmail.com


Uto, 13.05.2008, 8:27
Profil
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Andrej píše:
Nák to divnô vyzerá :-D


... to je OK .... len pri zväčšovaní nedopatrením otočili negatív.

_________________
SLOW & FURIOUS


Uto, 13.05.2008, 8:45
Profil WWW
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 84 ]  Choď na stránku 1, 2, 3, 4, 5, 6  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: