4x4 Club Slovakia http://www.4x4club.sk/forum/ |
|
Jeep - Prečo, sa neoplati zakladat novy thread ... http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=5&t=475 |
Stránka 1 z 176 |
Autor: | dado [ Str, 13.12.2006, 16:02 ] |
Predmet príspevku: | Jeep - Prečo, sa neoplati zakladat novy thread ... |
Skoda ze neviem dobre anglicky. Zda sa mi ze na tomto fore sa da najst vela uzitocnych rád. http://www.mallcrawlin.com/forum/showthread.php?t=6355 Co to robi s tym podtlakom vo vyfuku ? http://www.mallcrawlin.com/forum/showthread.php?t=6453 Co to ma vpredu za napravu ? http://mallcrawlin.com/forum/showthread.php?t=3395 |
Autor: | Andrej [ Str, 13.12.2006, 16:20 ] |
Predmet príspevku: | Re: Pre, čo, sa neoplati zakladat novy thread : |
Celkovo to ma ine napravi, zrejme aj prevody a podobne ale cool konversion to by som mohol |
Autor: | palo-cherokee [ Str, 13.12.2006, 16:45 ] |
Predmet príspevku: | |
to s tým saním je o tom, že jeep musel kvôli emisiám a lepšiemu zahrievaniu katalyzátora znížiť priemer výfuku, čím klesol aj výkon a tak u novších modelov zmenili sanie aby tú stratu eliminovali. A ten maník to porovnáva. Najprv na objem (nové je 2x väčšie) a potom na tlaky (alebo podtlaky:-)) A kedže nemá profi meracie zariadenie, tak si ho urobil z vysavača, hadičky, metra a pixle . Pripojíš vysavač na vývod sania a do otvoru pre trysku dáš hadičku a sosáš. Dôležité je použiť vždy tú istú hadičku a nastavenia. Nie je to moc presné, išlo o to zistiť, či je vo všetkých valcoch rovnaký podtlak v saní a teda či samotná konštrukcia sacieho potrbia niekde nepôsobí reštriktívne. Zistil tam rozdiely a tak sa snažil odstrániť všetky prekážky - klasické leštenie sacieho potrubia. Výmena a úpravy priniesli 26 koníkov ! Toť vsjo. A ešte menil vstrekovacie trysky za novšie a tiež dal palivové čerpadlo s nastaviteľným tlakom. Inak je tam ešte prerábka na nový typ servopumpy a modifikácia viskospojky vetráku. Je svornejšia, ale môže ju manuálne odomknúť K tej náprave. To auto bolo pôvodne 2WD. Potom ho prerobil na 4WD D35 vzadu, D30 vpredu. Potom dal dozadu Ford 8.8 a dopredu D44 z Wagoonera, ale vpredu má zdvihnuté úchyty na pružiny o 1,5", kotúčové brzdy, prevody kríže a polosi YukonGear a vzadu má namieru robené poloosi (lebo origo Ford8.8 je užšia ako D35 a dávajú sa podložky), má zosilnený obal difu, ARB uzávierku... a kopec iných úprav |
Autor: | dado [ Str, 13.12.2006, 17:16 ] |
Predmet príspevku: | |
Myslel som, ze to ma nejak prerabane a vpredu ma volnobezky. |
Autor: | Harley [ Štv, 14.12.2006, 12:31 ] |
Predmet príspevku: | |
Tou klapkou přepíná tok plynů buď přes tlumič a nebo přímo netlumeně. Ta přímá trubka jen prochází tlumičem přímo do zadní roury. Takhle to měly starý závodní auta. Pro běžný ježdění po městě měly utlumeno a kdž to pustily přímo ven,tak to řvalo a nabyly nějací koníci. HarleyDavidson teď od 07 modelů pro Evropu montuje něco podobnýho. Před jedním tlumičem je klapka,která je řízená elektronicky a na volnoběh to jde přes oba tlumiče a je to lehce hlučnější,pak přidáš,zavře se to a oba válce jdou jen přes jeden tlumič a pak zase ve vysokejch otáčkách se to opět pomalu otevírá.. Nejtišší je to v otáčkách,ve kterých se měří hlučnost. |
Autor: | Harley [ Štv, 14.12.2006, 13:57 ] |
Predmet príspevku: | |
Trochu bych Pala doladil. Od r.99+ měly 4L Jeep motory kvůli emisím změněný časování a hlavy motoru. Jak říká Palo,aby se motor rychle dostal na provozní teplotu,tzak bylo zmenšený výfukový potrubí ale né samotný trubky ale jen ventily a velikost výf. kanálů v hlavách. Motor se díky tomu rychleji ohřeje,získá truchu na krouťáku v nižších otáčkách ale ztratí na max. výkonu. Hlavy od 99+ jsou nejhorší hlavy na úpravy a na tunění výkonu. To sání bylo taky změněný ale to je naopak k lepšímu a je to doporučovaná úprava pro starší modely motorů. Zvětšení vnitřního prostoru(obsahu potrubí ,intake plenum),totiž pomůže k dosažení lepšího kroutícího momentu a hlavně ho posune do nižších otáček.ve spojení s menším výfukuvým kanálem a jiným časováním je to vše velkej přínos. Starší modely sání to řeší podložkou pod škrtící klapku ale tohle je lepší a efektivnější. Úpravu samotnýho sání co tam provádí,je aby dosáhl ve všech kanálech stejnýho obsahu a stejnýho proudění. Sání se nikdy a zásadně neleští ale brousí na konkrétní hrubost a tvar brusu aby se docílilo výření nebo turbulence. Leští se ale naopak spalovací prostory a výfukový kanály. |
Autor: | TOM [ Štv, 14.12.2006, 20:23 ] |
Predmet príspevku: | |
len tak teoreticky o lesteni ..fakt si myslis ze nieje lepsie sacie potrubie na vstrekovacom motore vylestit,ale brusit kvoli vireniu v spalovacom priestore? som v tom, ze tato vec sa tradovala pri karburatorovych m. nepoznam dobre ten 4,0 o ktorom je rec ale zda sa mi ze je MPI (?). tam by mala byt zmes dost premyslene usmernena tryskami a tvarom potrubia do spiraly. keby som to chcel tunit asi by som radsej zrychlil plnenie vzduchom a to by mohlo lestenie sania vylepsit. |
Autor: | Andrej [ Štv, 14.12.2006, 20:29 ] |
Predmet príspevku: | |
POvačšina starších motorovdo tuším 99roku su klasika karburator |
Autor: | TOM [ Štv, 14.12.2006, 20:43 ] |
Predmet príspevku: | |
no ja ti nefim moc anglicky,ale ten clovicek na obrazku prcha hadicku do nejakeho injector ports. tak som akurat nevedel ci je MPI allebo ake.. v kazdom pripade som za to lestenie, lebo si myslim ze virenie v sacom je zanedbatelne oproti zrychleniu plnenia. to boli polemiky aj pri karbecoch a aj vtedy skor vyhravalo lestenie + nejaka uprava vrchu piesta aby sa to tam vrtelo |
Autor: | Harley [ Pia, 15.12.2006, 10:22 ] |
Predmet príspevku: | |
Je jedno,jestli je to vztřikování nebo karbec. Dokud nebud přímej vztřik do válce a bude se palivo promíchávat se vzduchem ještě v sacím traktu tak je potřeba turbulence a rozvíření,aby se dosáhlo promíchání a rozbití větších částí paliva. Další důvod,proč neleštit ale brousit je ten,že na hladkých stěnách palivo vytvoří kapky,který vtečou do spalovacího prostoru a nedokonale prohoří.Je to jako když máš na skle vodu a fouká na ní vítr.Buď tstejkaj kapky a nebo se ženou po větru takový ty vodní fleky. 4,0L je MPI ale o spirálovým sacím potrubí se mu může jen zdát Já se už dlouho zabejvám stavěním závodních motorů.Je jedno že jsou do HD,princip je stejnej. O broušení a vyvracení mýtů o leštění sacích kanálů jsou napsány stovky knih a článků a píšou to lidi,co celej život se tímhle živý a na závodišti dosahují rekordy.Kdykoliv se mi dostane do ruky hlava od firem jako třeba Edelbrock,S&S,Zippers apod.,tak jsou vždy pečlivě broušeny,spalováky a výfukový prostory zrcadlově leštěny.Tvary spalovacích prostorů ,tó by bylo na hodně dlouho! Jinak Andrej,Jeepův 4,0L je od začátku MPI. Karburátor byl jen na 4,2 v CJ a později jej předělali na monostřik. |
Autor: | Andrej [ Pia, 15.12.2006, 10:25 ] |
Predmet príspevku: | |
Harley píše: Jinak Andrej,Jeepův 4,0L je od začátku MPI. Karburátor byl jen na 4,2 v CJ a později jej předělali na monostřik. Dik Harley zase som o niečo mudrejší blb |
Autor: | Harley [ Pia, 15.12.2006, 10:34 ] |
Predmet príspevku: | |
Ale ! Každej nemůže vědět všechno. Tyhle věci jsou moje silná parketa ale spoustu jinejch věcí taky nevím. Třeba jak funguje televize nebo jakto že v jednom telefoním drátku běží několik hovorů,počítače atd. atd. |
Autor: | Andrej [ Pia, 15.12.2006, 10:37 ] |
Predmet príspevku: | |
To je pravda hodíme reč ked prídem do Prahy k Tebe |
Autor: | Harley [ Pia, 15.12.2006, 11:09 ] |
Predmet príspevku: | |
Jasan! |
Autor: | dado [ Sob, 16.12.2006, 9:54 ] |
Predmet príspevku: | |
Niekto hladal firmu na chipovanie 4,0I od amc. http://www.atb-tuning.de/shop/?hersteller=51&produkttyp=0&fahrzeugtyp=706&suche=&steps=10&PHPSESSID=b693c8a825c175bbebff55051acb8c0e Dost malo za tie peniaze. Nasiel som tento obchod: http://www.4x4groupbuy.com/store/wheels-wheel-spacers-wheels-c-148_193.html?osCsid=c2a831d056b51e5374d582a53363b74 Ked tam kliknem na Contakt tam mi vyhodi Polsko. http://www.4x4groupbuy.com/store/contact_us2.php/?osCsid=c2a831d056b51e5374d582a53363b74 Alebo je to ine Polsko ? Anglictina je moja slaba stranka. |
Stránka 1 z 176 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |