Dnes je nedela 25. mája 2025, meniny má Urban a zajtra Dušan
Autor |
Správa |
dado
Legenda Offroadu
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3010 Bydlisko: Rimavská Sobota
|
Takze mi prisli zadne tlmice z VAP Presov vyrobene ma mieru. Dnes som ich nahodil. Je az neskutocne ako zehlia priecne nerovnosti. Som nadmieru spokojny za cenu 2800 Sk/ 2 ks aj z dopravou.
Su rozoberatelne a repsovatelne v domacich podmienkach.
utlmovu hodnotu v tlaku 1200 N
utlmovu hodnotu v tahu 1400 N.
min./mm/ 412
max./mm/ 612
Povodne tiez VAP Presov, ale origo Karosa skusim naimplantovat dopredu.
utlmovu hodnotu v tlaku 2200 N
utlmovu hodnotu v tahu 1600 N.
min./mm/ 412
max./mm/ 612

Naposledy upravil dado dňa Uto, 10.06.2008, 10:31, celkovo upravené 1
|
Ned, 08.06.2008, 13:30 |
|
 |
MilanBB
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 22:48 Príspevky: 584 Bydlisko: Banská Bystrica
|
Typ konštrukcie? Plyn? Olej? Oboje? Množstvo oleja? Aký olej? Dĺžka min a max je fixná, alebo je možné zadať požiadavku na výrobu aj iných hodnôt? Teda menšie min a väčšie max? Majú web?
|
Ned, 08.06.2008, 14:00 |
|
 |
dado
Legenda Offroadu
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3010 Bydlisko: Rimavská Sobota
|
Su olejove. Tu je vyrobny sortiment : http://www.vappresov.sk/vyrobnysk.html Cize mozes si vybrat len z rozmerov (dlzka valcov, priemer valcov, typ uchytenia) ktore vyrabaju. Ale pracovne hodnoty si mozes navrhnut sam.
Napr. valce priemeru 50 mm sa pouzivaju aj na vyrobu pre Karosa, Liaz, Tatra dlzky su rozne. Cize mozes poziadat o Tatrovacke tlmice , lebo dajme tomu potrenujes taku pracovnu dlzku, ale hodnoty si mozes zvolit napr. ako pre S 120. Vyroba mojich trvala asi 6 tyzdnov. Tlmice nerobia vzdy. Bezne to nerobia ale ja som ich ukecal. Dokonca ich ani neposielaju musel som ich brat cez jedneho pana v KE. Ale za tie peniaze a kvalitu stoji za to ich ukecavat.
|
Ned, 08.06.2008, 20:26 |
|
 |
rustycj
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 27.05.2008, 18:49 Príspevky: 692 Bydlisko: TN
|
Ako si si navrhol tie utlmove hodnoty, lebo neviem si predstavit ze by ti ich poskytol nejaky vyrobca ako rancho, edelbrock a pod ktori dlhe roky predavaju tlmice pre modif offroady. A akym sposobom ich vyrobca dokaze nastavit v seriovom tlmici tieto hodnoty - je to zmenou nejakeho O-ringu alebo je to zlozitejsie?
|
Uto, 10.06.2008, 7:18 |
|
 |
Harley
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 19.11.2006, 15:09 Príspevky: 646 Bydlisko: Praha
|
No,taky sem se chtěl zeptat na to samý 
_________________Jeep Grand Cherokee ZJ LX 5,9 V8,
Jeep Wrangler Sahara TJ 4,0L automat.
www.properform.cz
|
Uto, 10.06.2008, 8:35 |
|
 |
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
útlmové hodnoty sa menia celkom lahko (škrtením prepúšťacích ventilov - športové tlmiče Koni to vedia aj bez demontáže), ale tiež by ma zaujímalo ako si navrhnúť útlmové hodnoty.
_________________ SLOW & FURIOUS
|
Uto, 10.06.2008, 8:38 |
|
 |
dado
Legenda Offroadu
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3010 Bydlisko: Rimavská Sobota
|

Zmeras silomer potrebnu silu na stlacenie a roztiahnutie originalnych tlmicov. Prevedies na N pripadne upravis.
Viem ze je to velmi nepresne a nie je tam zohladneny cas, ale ja som sa trafil do mojich poziadaviek.
Teraz mam doma uz 3 pary :
Upravene - 1. (pre mna vyhovuju, lebo cesty u nas v RS su v hroznom stave)
utlmovu hodnotu v tlaku 1200 N
utlmovu hodnotu v tahu 1400 N. (pri origo Jeep tlmicoch je to okolo 1600 N)
min./mm/ 412
max./mm/ 612
Upravene - 2. (tieto budu v beznej premavke asi najpouzitelnejsie)
utlmovu hodnotu v tlaku 1200 N
utlmovu hodnotu v tahu 2400 N. (pri origo Jeep tlmicoch je to okolo 1600 Nm)
min./mm/ 412
max./mm/ 612
Povodne origo Karosa - fantasticke na rýchlu jazdu, skvele drzia v zakrutach.
utlmovu hodnotu v tlaku 2200 N
utlmovu hodnotu v tahu 1600 N.
min./mm/ 412
max./mm/ 612
A co sa tyka este toho navrhovania. Prestudoval som si manualy od S 1203, Lada Niva, Avia Furgon. Tam su dovolene zatazenia naprav a su tam utlmove hodnoty tlmicov. Tak ze sa to dalo zhruba provnat a dospiet k nejakemu cislu. To som studoval este ked som mal Nivu a tiez som vymyslal s tlmicmi. Teraz som len informacie zuzitkoval.
Btw. VAP presov navrhuje tiez v urcitej tolerancii a celkom velkej. vid tabulka.
Este taky poznatok. Oni (VAP) su tiez spekulanti, tie origo z Karosy som kupoval cez predajcu u nas oficialne a rozobrat sa v domacich podmienkach nedaju. Druhe, na ktorych jazdim su spravene pekne na kluc a daju sa zrepasovat - pri tychto som im prizvukoval ze pojdu na off road special.  (trochu som musel zavadzat) a spravili mi ich rozoberatelne.
K tretim som sa dostal nahodou pri likvidovani nasho skladu a su najlepsie - zadarmo. 
Naposledy upravil dado dňa Uto, 10.06.2008, 10:31, celkovo upravené 1
|
Uto, 10.06.2008, 8:38 |
|
 |
rustycj
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 27.05.2008, 18:49 Príspevky: 692 Bydlisko: TN
|
stale mi to nie je moc jasne..
- nerozumiem jednotkam. raz hovoris zmerat silu v N, potom hodnoty su v Nm
- keby na stlacenie bola potrebna sila 1200 N co zodpoveda zatazi asi 120 kg, zda sa mi to moc vela. pritom novy tlmic je mozne stlacit rukou.
- a s tymi prepustacimi ventilmi tiez neviem ako by to fungovalo. Akym sposobom zmenis priemer ventilu v beznom tlmici (nie v Koni)
- preco nastavujes vyssiu tahovu hodnotu, pomaly 2x, ked chces aby tlmic lepsie kopiroval teren? tymto sa ti bude len tazsie vracat po kompresii. Nemal by si prave tuto hodnotu znizit? ja tomu rozumiem ze cim vyssia hodnota tym sportovejsi (tvrdsi) tlmic
|
Uto, 10.06.2008, 9:56 |
|
 |
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
rustycj píše: - a s tymi prepustacimi ventilmi tiez neviem ako by to fungovalo. Akym sposobom zmenis priemer ventilu v beznom tlmici (nie v Koni)
"športové" (preto v úvodzovkách, že sa bežne predávajú na bežné autá a ja som ich dával na Daewoo Espero (ktorému fakt velmi pomohli)) sa nastavujú tak, že sa stlačia na doraz a otáča sa piestnica proti valcu. V polohe dolného dorazu zapadne výstupok na konci piestnice do vybrania na spodku valca a otáčaním za- alebo vyšroubovávaš skrutku, ktorá svojím telom škrtí prietokové kanály.
Ak tlmič nemá takú možnosť, tak charakteristiku tlmiča (stláčaciu a výťažnú silu) zmeníš zmenou prierezu prietokových kanálov (nejakou clonkou s otvormi ktorých priemer je rôzny) alebo zmenou tvrdosti planžety ktorá tvorí spätný ventil. Tak môžeš naladiť lubovolnú hodnotu pre každý smer nezávisle na sebe.
_________________ SLOW & FURIOUS
|
Uto, 10.06.2008, 10:09 |
|
 |
dado
Legenda Offroadu
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3010 Bydlisko: Rimavská Sobota
|
rustycj píše: stale mi to nie je moc jasne.. - nerozumiem jednotkam. raz hovoris zmerat silu v N, potom hodnoty su v Nm Pretoze som sa pomylil...  Bol som v tom ze tah / tlak s uvadza v 1 N/1m2 rustycj píše: - keby na stlacenie bola potrebna sila 1200 N co zodpoveda zatazi asi 120 kg, zda sa mi to moc vela. pritom novy tlmic je mozne stlacit rukou. Tak si zmeraj hmotnost hmoty neodpruzenej pod spodnym okom tlmica. Hmotnost odpruzenej hmoty nad tlmicom.... rustycj píše: - preco nastavujes vyssiu tahovu hodnotu, pomaly 2x, ked chces aby tlmic lepsie kopiroval teren? tymto sa ti bude len tazsie vracat po kompresii. No podla toho naco to potrebujes. Preco by sa mal tazko vracat po kompresii ? Ved pruzina ho vrati spat. Nepotrebujem aby sa mi auto rozskakalo. Ja potrebujem aby mi utlmilo a pomaly vratilo do normal stavu. rustycj píše: Akym sposobom zmenis priemer ventilu v beznom tlmici
Vyberes piestnicu a vymenis prepustacie ventili... alebo ako popisal Martin 4
|
Uto, 10.06.2008, 10:28 |
|
 |
Harley
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 19.11.2006, 15:09 Príspevky: 646 Bydlisko: Praha
|
Dado,ty si šílenec!
Já bych si radši koupil nějaký bez toho počítání 
_________________Jeep Grand Cherokee ZJ LX 5,9 V8,
Jeep Wrangler Sahara TJ 4,0L automat.
www.properform.cz
|
Uto, 10.06.2008, 22:36 |
|
 |
rustycj
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 27.05.2008, 18:49 Príspevky: 692 Bydlisko: TN
|
No dobre nechajme cisla cislami. Chcel som sa este spytat ako je to s automatickym nastavovanim tvrdosti ... maju to viacere tlmice napr. sensatrack/monroe, rancho tusim RX, edelbrock IAS? tieto maju nejake ventily otvarajuce sa/zatvarajuce vplyvom zotrvacnosti, ale nemam predstavu ako daleko sa mozu otvorit resp. zredukovat tahove/tlakove sily okolo urcitej strednej hodnoty. Je to aspon +- 50%? Rozmyslam co by taketo dva predne tlmice namiesto 1 (na stranu) spravili jeepu (YJ)... Viete niekto?
|
Str, 11.06.2008, 8:50 |
|
 |
dado
Legenda Offroadu
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3010 Bydlisko: Rimavská Sobota
|
Harley píše: Dado,ty si šílenec! Já bych si radši koupil nějaký bez toho počítání 
Ale vies, ake je to skvele ked preletis cez spomalovac a nic necitis ?  Myslim tie velke 1m siroke s najazdom ake su pred hypermarketmi.
Nerobim to sice casto, len ked chcem manzelke dokazat, ze nove tlmice sme nutne potrebovali.
|
Str, 11.06.2008, 9:21 |
|
 |
Harley
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 19.11.2006, 15:09 Príspevky: 646 Bydlisko: Praha
|
To chápu 8)

_________________Jeep Grand Cherokee ZJ LX 5,9 V8,
Jeep Wrangler Sahara TJ 4,0L automat.
www.properform.cz
|
Str, 11.06.2008, 11:02 |
|
 |
romo11
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 18.03.2007, 10:25 Príspevky: 1805 Bydlisko: Bratislava
|
Ale vies, ake je to skvele ked preletis cez spomalovac a nic necitis ?  Myslim tie velke 1m siroke s najazdom ake su pred hypermarketmi.
tak take tlmice by som bral aj ja 
_________________ Jeep Grand Gherokee WJ 4,7 V8 Limited QadraDrive + LPG
|
Str, 11.06.2008, 11:37 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|