4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

AW4 tuneup
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=5&t=5298
Stránka 1 z 2

Autor:  pal [ Sob, 02.08.2008, 1:26 ]
Predmet príspevku:  AW4 tuneup

Neviem ci to poznate, alebo ste to uz aj niekto vyskusali, a sice jedna sa o toto: http://www.go.jeep-xj.info/HowtoAutoSwitch.htm
Konkretne myslim na tu vychytavku s uzamknutim Torque konvertoru(dalej TC), alebo HDM po slovensky. Chlapik to vyuziva hlavne pri kratkych zjazdoch strmych kopcov. Na inych weboch som sa zasa docital ze so zamknutym TC je mozne bezpecne jazdit (bez nicenia prevodovky), avsak nie v pripadoch ak je sila od kolies vacsia ako sila od motora(cize dole kopcom). Tak si citam, citam a vec najdolezitejsia mi unikla - pri zamknutom TC na tretom, resp. na stvrrtom prevodovom stupni nedochadza ku ZIADNEMU preklzu. Prevodovka sa sparva ako manualna. Pri 90km/h motor toci namiesto 2500 otacok len necelych 1900. Rozdiel v spotrebe je neskutocny. Dolezite je pri brzdeni TC opat rozopnut, aby nedoslo ku zaduseniu motora. Vrelo odporucam!
Ku vsetkomu som sa dostal pri odstranovani imaginarnej zavady z mojej AW4. Ked preradzovala na trojku potrebovala vytocit na 2000 ot-1. Ale to troska tam skocila doslova napriamo. Stvorka tiez natvrdo. Nakoniec som dosiel nato ze nejaky manik v DE preprogramoval riadiacu jednotku automatky tak, aby klasicky radila 1,2,3, nasledne potiahla otacky ku 1800-1900 a zamkla TC na trojke. Potom uz iba potocila ku 1400 otackam a zaradila OD s locked TC. Cele to nadherne funguje. Neskutocna vychytavka! Nestretol sa nahodou este niekto stym u najakeho Cheera? Resp. nevie to niekto naprogramovat?

Autor:  pal [ Sob, 02.08.2008, 1:29 ]
Predmet príspevku: 

Este ma napadlo, hodim sem jednu linku na haldu uzitocnych odkazov ohladne XJ. http://www.jeepforum.com/forum/showthread.php?t=89273
Vrelo odporucam:
COMPREHENSIVE GUIDE TO SENSOR DIAGNOSTICS ON THE 87-90 RENIX 4.0L
http://www.lunghd.com/Tech_Articles/...iagnostics.htm

Autor:  palo-cherokee [ Sob, 02.08.2008, 12:57 ]
Predmet príspevku: 

2Pal - objavil si ameriku :-)

na AW4 je táto úprava dosť bežná a veľmi jednoduchá (narozdiel od napríklad 44RE)

AW4 je hlupučká hydraulicky ovládaná prevodovka, ktorá sa dá prerobiť na manuálne radenie tlačítkami veľmi rýchlo. Vrátane LockUp-u.
Taký Tiptronic sa z toho dá spraviť za 5 korún :-)

A spôsob radenia , resp program TCU sa dá tiež ľahko meniť zmenou externých parametrov.

Autor:  pal [ Ned, 03.08.2008, 12:10 ]
Predmet príspevku: 

Palino, ameriku som uz objavil ked som si kupil prvy Jeep ;)
Ako nevravim ze som objavil nieco prevratne, ja len ze na slovensku to pozna naozaj malokto, a hlavne som netusil o kolko dokazu ist dole otacky po Lockupe. Hlavne ked mas 1800kg a 33MT.
Tak vravis Pali ze bys dokazal prepisat TCU? Mas ku tomu diagnostiku? Skusim nieco pohladat na nete ohladom toho.

Autor:  palo-cherokee [ Ned, 03.08.2008, 18:31 ]
Predmet príspevku: 

pal píše:
Palino, ameriku som uz objavil ked som si kupil prvy Jeep ;)
Ako nevravim ze som objavil nieco prevratne, ja len ze na slovensku to pozna naozaj malokto, a hlavne som netusil o kolko dokazu ist dole otacky po Lockupe. Hlavne ked mas 1800kg a 33MT.
Tak vravis Pali ze bys dokazal prepisat TCU? Mas ku tomu diagnostiku? Skusim nieco pohladat na nete ohladom toho.


2Pal - ved som si srandu robil :-D

Poslem ti nejake schemy, mam toho kopec

Autor:  masurko [ Str, 10.09.2008, 18:22 ]
Predmet príspevku: 

no pal si nemoze tuto upravu vynachvalit. Je tu este niekto co ma takto upraveneho cheera? Chcem si to tiez spravit ale v tom linku sa pise ze torque lock pouzivat len vo vynimocnych pripadoch. Ma niekto skusenost s touto upravou ktora podvrdzuje pouzivanie len vo vynimocnych pripadoch ? Pripadne palko cheero vies nieco k tomu este ? :-D

Autor:  palo-cherokee [ Str, 10.09.2008, 18:25 ]
Predmet príspevku: 

masurko píše:
Pripadne palko cheero vies nieco k tomu este ? :-D


hej, viem :wink:

Autor:  masurko [ Str, 10.09.2008, 18:27 ]
Predmet príspevku: 

palo-cherokee píše:
masurko píše:
Pripadne palko cheero vies nieco k tomu este ? :-D


hej, viem :wink:

tak na co cakas? pis :-D pls

Autor:  pal [ Str, 10.09.2008, 22:48 ]
Predmet príspevku: 

Tam je Matus pisane len ze to chlapik nedoporucuje pouzivat pri dlhych zjazdoch z kopcov. Jedna vec je ze sa prehreje olej a druha ze ten zamok TC nieje nedimenzovany na prenos maximalneho vykonu motora. Prakticky nieje mozne nieco take spachat, jedine pri jazde z kopca.
Ta moja TCU pri pusteni pedala rozopne TC a aktivuje sa volnobezka ci ako to nazvat. Uzamkinanie TC na 3.stupni sa uskutocnuje tiez iba pri predpisanych minimalnych vystupnych otackach z prevodovky. Preto by bolo najlepsie vymysliet ten Lockup nie mechanicky tlacitkom, ale tak ako to predch. majitelovi nejaky manik upravil v riadiacke.

Autor:  palo-cherokee [ Štv, 11.09.2008, 12:19 ]
Predmet príspevku: 

http://www.naxja.org/forum/showthread.php?t=103658

Autor:  pal [ Uto, 20.10.2009, 21:11 ]
Predmet príspevku: 

Celkom uzitocna vec nielen pre AW4.
http://www.prag-info.cz/_shop/index_.ph ... gi_detail=

Majster od opravy A/T mi vyslovene nakazal pri domontovani pridavneho chladica na 46RE vyradit zo systemu aj vymenik olej-voda, a odstranit jednosmerny ventil na hadici pred vstupom do vymenika.

Autor:  Andrej [ Uto, 20.10.2009, 22:32 ]
Predmet príspevku: 

To je čo za kravina preboho

určite výmeník čo je v hlavnom chladiči nevyraduj z okuhu. Slúži v zime aj na skore zohriatie oleja nielen na chladenie.

určite by ho nechal zapojený, možno ten jednocesťák ano ale chladič nie.

Autor:  pal [ Uto, 20.10.2009, 23:01 ]
Predmet príspevku: 

Sluzi na skore zohriatie? tazko povedat, ale zo skusenosti chlapik vravel ze to nieje na skodu. Moj nazor - si zober kolko len trva kym ti otvori termostat na motore, kym sa vymenik ohreje na aspon 50 stupnov, dovtedy sa ten olej v prevodovke ohreje aj sam. Skus dat ruku na olejovu vanu prevodovky po 5 minutach po nastartovani a uvidis ze je tepla.
Dalsia vec je ze sa vymenik casom zanasa, tiez sa mi to nezdalo, ale zevraj sa stym uz mnohokrat stretol. Takisto po kontaminovani oleja je takmer nemozne sajrajt dostat z vymenika von.

Autor:  Andrej [ Uto, 20.10.2009, 23:41 ]
Predmet príspevku: 

A videl ten výmeník v chladiči?? Jedna trubka pomerne slušného priemeru. Nič viac nič iné len priama trubka.

Moja skusenosť je že pokial mal len prídavný chladič (a to vieš že ho mám väčší ako origo mopar) tak sa mi v kopcoch AT olej prehrieval a auto neťahalo. Po zapojení hlavného všetko ide ako má.

Máš tam origo ten malý prídavný chladič či dal väčší?

Autor:  pal [ Uto, 20.10.2009, 23:45 ]
Predmet príspevku: 

vacsi mam, presne taky ako je v tej linke. zatial som to este nemal kedy poriadne vyskusat, potom poreferujem

Stránka 1 z 2 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/