4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

Ladenie výfukovej sústavy
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=5&t=5448
Stránka 1 z 2

Autor:  pal [ Uto, 19.08.2008, 20:49 ]
Predmet príspevku:  Ladenie výfukovej sústavy

Dnes som dosiel nato preco som mal pocit ze auto ide tazko. Mal som nahodeny uplne otvoreny tlmic vyfuku, ak sa to dalo povedat tlmic :). Cize sposob vracania sa podtlakovych vln z tlmica vyfuku tym padom nefungoval tak pri origo mufflerovi (odraz vlny od steny). Vlna sa odrazala od volneho konca, cize namiesto pretlakovej sa vracala do valca vlna podtlakova a vytiahla mi vacsinu pripravenej zmesy do vyfuku. Auto netahalo a bolo pahltne.
Dnes som do tlmica dorobil pravouhlu prepazku, taku ako robil Dado na svojom aute podla vzoru FlowMastera. Efekt neskutocny. Na rovnake otacky staci polovicne zatazenie (poloha plyn. pedalu), uroven hluku vyrazne nizsia. Spotreba pojde tiez dole. Konecne to ide ako v lestenkovom stave - americky ladno. Iba hladkam plynovy pedal. Pricom v otackach sa mu lahsie dycha v dosledku otvoreneho vyfuku a 3x vacsieho filtra vzduchu. 4liter je neskutocny motor!!! Ani sa necudujem ze mu prischlo: One of the best offroad engines ever!

dobré ako samostatná téma. :wink:
d.

Autor:  marcelo [ Uto, 19.08.2008, 21:12 ]
Predmet príspevku: 

No, naučili vas niečo v tej blave... ty si mi prevratil kolegu zo Starej Ľubovne... :D Aký rozdiel ti to robí v spotrebe pri plnopriechodnom tlmiči a štandartným (alebo tým čo si si vyrobil)? Na výkon je asi zbytočne sa pýtať ... predpokladám že na brzde si s tým nebol ...

Autor:  pal [ Uto, 19.08.2008, 22:04 ]
Predmet príspevku: 

marcelo píše:
No, naučili vas niečo v tej blave... ty si mi prevratil kolegu zo Starej Ľubovne... :D

aaale, Gaba myslis, vsak? Kurnik, keby nebol ustrachany z toho kopca predtym, tak som ho nemusel obchadzat a nemusel som skoncit na streche. Ach jaj.
Inak pri uplne otvorenom vyfuku ide benzin do prec, cize treba viacej plynu, ale vo vysokych otackach to je ine kafe. To by bolo vhodnejsie pre ine pouzitie ako offroad vozitko. FlowMaster to uz ma davno vymyslene. Ci uz vykon alebo spotrebu. Jeho riesenie je optimalne.
Obrázok
Taketo nieco musi fungovat aj na tvojom samuraiovi. Samozrejme tu slamku co si hovori vyfukove potrubie treba tiez zamenit :)
Takto to mam ja:
Obrázok

Autor:  marcelo [ Uto, 19.08.2008, 22:23 ]
Predmet príspevku: 

Čítal som už tému na českom ... že je s tým dosť laborovania aký vyfuk a k tomu patričné sanie, ak zmeníš jedno mal by si aj druhé... no a neviem či sa mi to oplatí na samca robiť ... pri tych 4 litroch to pocítiš ale na bycikli ani ne :-D

Autor:  Juro [ Uto, 19.08.2008, 22:35 ]
Predmet príspevku: 

Pal na stranku chodim dost malo no citam ze mas automat ten ze ho dopasoval k tej 2.4ke? a potom som zbadal ze asi dost bolo problemou s dielom a supol si tam 4.0 klobuk dole ja ledva stiham najzakladnejsiu udrzbu no mam nad cim premyslat pozdravujem

Autor:  pal [ Uto, 19.08.2008, 23:48 ]
Predmet príspevku: 

:), no makammakam kym som student, potom uz budem stihat akurat tak tankovat

Autor:  dado [ Str, 20.08.2008, 8:09 ]
Predmet príspevku: 

pal píše:
Obrázok


...akurat vstup vyfukovych plynov by mal byt opacny, alebo obratene tie V - cka. Ale ked ti to funguje a citit zmenu tak vsetko O.K.

Autor:  pal [ Štv, 21.08.2008, 15:53 ]
Predmet príspevku: 

preco myslis ze by to malo byt naopak? Aj na obrazku od teba je evidentne vidiet ze vstup ide na spicku Vcka. Ved inak by vyfukove plyny sli proti lievikom.Ci uz proti tym V-eckam alebo proti prepazkam...blbost. Mam to urcite dobre. Ale potom to ty budes mat naopak :)

Autor:  dado [ Štv, 21.08.2008, 20:55 ]
Predmet príspevku: 

Neviem ktory obrazok mas na mysli. Ja som vychadzal z toho ze na ZJ ma origo tlmic vstup v strede a vystup na lavej strane telesa tlmica. Tak isto to ma aj Flowmaster. Inak by sa nedal namontovat.
Pri tvojom usporiadani V lamely nemaju logigu. Ak by isli na hrot V tak potom 2 lamela, ktora je mensia ako prva tam nemusi vobec byt. Je Flowmaster do ktoreho je vstup tak ako popisujes ty, ale je trochu inej konstrukcie.
Pozeral som aj tieto obrazky kde je na lavej strane vstup a na pravej vystup . (u dualneho vystupu je to jasnejsie)
http://www.flowmastermufflers.com/40_delta.html
Na NGCA som nasiel zase obrazky flofmastru kde je vstup tak ako popisujes ty, ale aj tak su tam tie zvysne V-cka potom zbytocne.

Autor:  pal [ Štv, 21.08.2008, 21:44 ]
Predmet príspevku: 

Obrázok
Na tomto obrazku to je podla mna bez otaznikov ktorym smerom idu spaliny. Ved to je High flow muffler. Origo tlmic by bol mensia brzda ako tento Flowmasterovy keby to bolo tak ako vravis ty. A to ze spaliny nejdu priamo na druhu prepazku neznamena ze jetam nanic. Na niektorych muffleroch pouzivaju iba jednu.
Umna motordo 1500 otacok pekne buble, hlboko, skoro ako V8, ked pridam viacej - stichne. Skusal som iba tuto jednu modifikaciu polohy a tvaru prepazok, isto by to mohlo by este ladnejsie...

Autor:  dado [ Pia, 22.08.2008, 14:49 ]
Predmet príspevku: 

Skoda,ze nemam cas postavil by som druhy - ten typ co uz mam, len by som ho zaradil tak, ako to mas ty a porovnal zmeny.
Podla bieleho vypalu na svieckach mam velmi uvolneny vyfukovy trakt, alebo chudobnu zmes. Kedze jazdim na LPG tak som ju nastavil bohatsiu. Som zvedavy ci to bude vyfukom alebo zmesou. Bol som teraz v Tatrach a to auto jazdilo neskutocne pruzne a za skvelu spotrebu .

Autor:  robin [ Pon, 29.09.2008, 14:26 ]
Predmet príspevku:  tlmič

Pal jak sa Ti osvečil ten upraveny tlmič?

Autor:  pal [ Uto, 30.09.2008, 12:29 ]
Predmet príspevku: 

No, osvedcil asi tak ze som nakoniec robil este jeden :). To som uz ale robil takmer zhodnu kopiu stym FM delta 40, teda komory aj tlmic som vyzvaral vacsie.
Vo finale motor opat stichol, hlavne v otackach nad 1800. Dole na 600-1000 otackach ma stale dost dunivy prejav, teda aj dost, chcel by som to este nejako umravnit, snad tam este prizvaram nieco ako valcovy tlmic na motorke - perferovana trubka obalena tlmiacou vatou a druhym plechovym obalom. Inak motor opat reaguje este pruznejsie a citlivejsie na polohu plynoveho pedalu, cize vrelo doporucam budto zakupit origo Flowmastra, alebo si vyzvarat z oceloveho plechu jeho kopiu presne podla priestorovych moznosti vlastneho auta. ked najdem foto zo zvarania tak prihodim.

Autor:  pal [ Uto, 30.09.2008, 12:52 ]
Predmet príspevku: 

dado píše:
Skoda,ze nemam cas postavil by som druhy - ten typ co uz mam, len by som ho zaradil tak, ako to mas ty a porovnal zmeny.
Podla bieleho vypalu na svieckach mam velmi uvolneny vyfukovy trakt, alebo chudobnu zmes. Kedze jazdim na LPG tak som ju nastavil bohatsiu. Som zvedavy ci to bude vyfukom alebo zmesou. Bol som teraz v Tatrach a to auto jazdilo neskutocne pruzne a za skvelu spotrebu .


Ako si Dado dopadol stymi svieckami? Bolo to v tej bohatosti nakoniec? Inak pokial bys mal velmi otvoreny vyfuk tak bys na nizkych otackach musel citit nespaleny benzin. Teda prave ma napadlo, ked uz by si mal vyfuk otvoreny a dochadzalo by ku uniku pripravenej zmesy do vyfuku, tak lambda sonda zaznamena narast O2 v spalinach a upravi ti davku paliva na vyssiu. Ale to nieje chyba v priprave zmesy ale vo vyfuku. S takou moznostou uz ale ECU nepocita a vysledkom je nizky vykon pri vysokej spotrebe na nizkych otackach.
To bolo ako to je pri benzine. Neviem ako mas ty robeny plyn, ale mne ovlada riadiaca jednotka LPG bohatost zmesi okrem ineho aj podla udajov z lambdy. Tym padom mam v celom spektre zatazenia motora optimalne zlozenie zmesi. Lambda=1. Kedze nemam v aute uz kat, mozem si dovolit jazdit na lambde roznej od 1, cize v riadicke mam prednadstavene hodnoty lambdy. Od 2000 otacok <1, cize bohata zmes a vykon, a pri ustalenom polohe plynoveho pedalu a a konst. otackach sa lambda upravuje na hodnotu>1, teda po rovnej ceste jazdin ekonomickejsie. Teda aby som mal sviecky biele, tak jedine po dlhej jazde po dialnici. Podmienkou je riadny tlmic vyfuku - teda protitlak.

Autor:  dado [ Uto, 30.09.2008, 15:05 ]
Predmet príspevku: 

Priznam sa ti nejak som na to zabudol, ale teraz v sobotu sa na to pozriem a dam vediet.

Stránka 1 z 2 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/